Моят автомобил.

didarai

Редовен Потребител
Ужас! Слава Богу, че до сега не съм изгарял. колкото коли съм купувал (за мен и за двама синове)...голям късмет.
Аз никога до сега не съм проверявал нито номер на двигател, нито номер на рама. Явно е въпрос на късмет.
Благодаря, че споделихте тези мъки! Вече и аз ще гледам номерата да са там.
Ааа то и аз не бях гледал ,а и никой около мен . Ама тези , които видяха кво стана , вече също гледат там . ;)
На няколко , даже нещо им пропаднаха сделките .
С номерът на двигателят ....мое да мине номерът при нов внос (кат резервна част ) , но по закон се иска номер на рамата , ударен на ламарината . Нищо друго не важи . И ако имат некво съмнение , се започват проверки , експертизи , криминолози и секви простотии .
За тва ...хване ли ми окото ...първо там и после проверка на ВИНа .
 

Djack

Редовен Потребител
Номера на двигателя отдавна не важи! Предната ми джипка беше без номер на двигател и си я заведоха в КАТ като джипка с двигател - резервна част! Без никакви проблеми!
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Чак пък да не важи не съм съгласен. Ако в документацията съществува такъв номер ще видиш дали не съществува. Ако в документите при вноса пише без номер е друга бира, но това не е норма.
 

Djack

Редовен Потребител
Да, в документите за внос нямаше номер на двигател и нямах никакъв проблем!
 

Jorom

Редовен Потребител
Хм, абе вие сте били големи образи! Как така няма да проверявате номерата?! Задължително проверявам намера на рамата, а ако има възможност, и на двг

Това към didarai и bgbul
 

bgbul

Редовен Потребител
За
Хм, абе вие сте били големи образи! Как така няма да проверявате номерата?! Задължително проверявам намера на рамата, а ако има възможност, и на двг Това към didarai и bgbul

Ами първата кола съм купил 1986г в София. И всяка следваща е нямала проблем. Кола с документи и талон.
Първата от Германия през 1989. И там кола с документи. Един бус от Австрия без номер на двигател още през 1990. 4 часа го търсиха и накрая го рег. без номер на двиг.
Всяка следваща дори от БГ просто кола с документи - и нов внос и регистрирана вече. Без проблеми, а не е като да не са около 30тина коли.
Явно голям късмет и Господ ме обича. Какво друго да кажа. Аз нямам заслуга за безпроблемните регистрации.
Винаги се дразня (което е грешно) когато се усъмнят в мен и моите думи. И задавам въпроса: "Вие с какво хора контактувате, че да сте толкова недоверчиви."
Но явно времената се менят и трябва и ние (АЗ) да си променя поведението. Това е жалко, защото моята наивност (да вярвам, че човекът срещу мен не е измамник) май вече не върши работа. Чест и достоинство (думата ти да значи всичко) вече са изтъркани понятия. Жалко!
На мен си ми харесваше да вярвам във всеки, че все пак добрината ще надделее /разбирай- разумът/
А вие с какви хора контактувате, та сте толкова уплашени?
1. Ако колата е без номера и не може да се регистрира - продавачът е за криминална полиция. Вие къде сте в този случай? Как така търговецът не си я иска обратно?
Има полиция, съд и т.н до възстановяване на всички щети. Защо се примирявате топката да "остане у вас? "
2. Ако вие знаете за някоя интервенция по колата и сте я взели съмннително на далавера...тогава търговецът не е виновен.
3. Ако вярвате, че с връзки ще мине номерът ...трябва да сте в навътре в "системата". Иначе връзките са кът.
4. Аз винаги ще проверявам от сега нататък (че оттук на сетне ми е тъп израз) за номер на рама и двигател.
Поздрави! Хубава тема. Полезна. Благодаря на всички колеги!
 

nelsky

Редовен Потребител
+1 за поста на bgbul!
За съжаление само с едно не съм 100% съгласен- че измамниците си получават заслуженото. Това на база личен опит с имот, не е с кола и няма да изпадам в подробности. Дори и да успея да си върна някакви пари някога, има едни 15-тина хиляди лева, които ще потънат безвъзвратно. А "мозъка" на схемата (председател на поземлена комисия) вече го няма. Там поне имаше правосъдие "отгоре".
 

Jorom

Редовен Потребител
Няма никакво място за наивност, колеги!
Вчера разбрах за куриозен случай - човек си продава мотора, хубав мотор за няколко хиляди лв...идва кандидат-купувач и иска да го пробва...в залог оставя портфейла си на собственика а оня не проверява какво има в него! Взима кандидат-купувача мотора и тръгва...и повече не се връща! В портфейла имало 20 лв!
 

rivan

Редовен Потребител
Когато купувам кола, подписвам предварителен договор и колата минава КАТ. Ако всичко е наред, плащам. Ако продавачът не ще, няма сделка, явно колата не е била моята.
 

didarai

Редовен Потребител
...
1. Ако колата е без номера и не може да се регистрира - продавачът е за криминална полиция. Вие къде сте в този случай? Как така търговецът не си я иска обратно?
Има полиция, съд и т.н до възстановяване на всички щети. Защо се примирявате топката да "остане у вас? "
2. Ако вие знаете за някоя интервенция по колата и сте я взели съмннително на далавера...тогава търговецът не е виновен.
3. Ако вярвате, че с връзки ще мине номерът ...трябва да сте в навътре в "системата". Иначе връзките са кът.
4. Аз винаги ще проверявам от сега нататък (че оттук на сетне ми е тъп израз) за номер на рама и двигател.
Поздрави! Хубава тема. Полезна. Благодаря на всички колеги!
По принцип тва е ....големият проблем при регистриране на нов внос (поне с мен бе така) . Щото комисията прие доста други ръждилници бързо , но вече бяха регистрирани в БГ .
В моят случай нещата бяха по-сложни и защото продажбата мина през фирмата на друг и продавачът не фигурираше като име . Точно другият заради тва , че мина с фактура на фирмата се задейства , като разбра , че няма да оставя работата ...ей така и ....никак не мина лесно .(сещайте се ! )
Относно наивитета ....като сложа нашите , на роднините и познатите купените коли , ще отиде бройка между 200 и 300 . И никой не му е минавало през ум , че може да се регистрира кола с временни номера в КАТ и да има проблем с нея после .
Точно на това се бях доверил и аз .
Друг е въпросът , защо държавата после иска да ме накаже за свой пропуск .
Та ....вече всички гледаме .
ПП
Номерът на двигателят е доста трудно да се види понякога дори на канал и ако знаеш къде е , но ВИН-а е достъпен и видим лесно , а и е най-важният .
Сега с мерцедеса просто Гугъл каза къде да го търсим и готово .
 
Последна промяна:

barbaron

Редовен Потребител
Двигателя се "декларира" от оторизирания представител на фирмата под формата на "бележка" и си готов за кат - нито търсиш нито те търсят - дори и да го няма!
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Не е така. Сменял съм поне 7-8 двигателя(блока) и по гаранция и след гаранционно.
Изискват даже копие от митническата декларация, с която е внесен двигателя, и естествено номера за да го впишат в талона. Аз ако ти издам декларация със старият номер с който е произведен някой "нов внос", а някой е сменил двигателя някъде из Европа, където няма изискване да се вписва в талона, пак влизаш във филм.
 

Djack

Редовен Потребител
Двигателя се води резервна част и ако го смениш с нов, няма номер! Дори в талона го пише "без номер"!
 

barbaron

Редовен Потребител
Прав си Пеко! Аз говоря за общият случай(заводско всичко), когато номера не е на достъпно място - никой не си играе да го търси, освен ако няма повод за това.

едната ми кола беше с -

Номер ДВГ:"корозирал"
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Кой в какви филми се вкарва, си е негова работа.
Аз пак казвам на практика какво се получава. Автомобила излиза като нов от салона с фактура с шаси номер и номер на двигател. Прави се ремонт(смяна на блока- където е набит номера), издават се всички документи които изискват от КАТ(включително и декларация за Евро сертификата) и се сменя големия талон, с вписан новия номер.
Един път вписан номер на двг в талона, после се следи и ако си го сменил с друг двигател с друг или без номер, сериала почва - "Особености на бюрократичния лов в България"
 

Jorom

Редовен Потребител
И на Аудито ми беше корозирал номера на двг, писаха в талона - без номер
 

Djack

Редовен Потребител
Преди наистина се търсиха номерата, но от 10-на години, двигателя се води резервна част и не е проблем да няма номер! Просто в талона трябва да пише, че няма номер и на мястото на блока, където е набит, наистина да няма номер!
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Петко го е написал повече от ясно. Щом един път е написан номера, мърдане няма.
 

didarai

Редовен Потребител
Следенето на двигателите започва след регистрацията в БГ. Ако си вкарал само двигател тук също . Ако ти е нов внос автомобила и няма номер на двигателят ( моят всъщност нямаше номер(сменен) , но имах документи в които го пишеше и ....написаха него в талона ) тогава предполагам са горните случаи . Поне аз като го ядох , беше така .
 

rivan

Редовен Потребител
Ако в талона пише номер, а на двг не, пак ще е проблем!
 
Нагоре