Моя Автомобил

Дискусия в 'Дъра-Бъра' започната от Anonymous, 11 Януари 2010.

  1. joro_ihr

    joro_ihr Редовен Потребител

    Публикации:
    363
    от:
    София
    Според мен освен, че не са проектирани за работа на газ(незнам дали е нарочно) оптимизирането на материалите(спестяването), форсирането и най-важното: вече не се разчита на надеждност над проектираната(250 хил. Примерно).
     
    astra харесва това.
  2. astra

    astra Редовен Потребител

    Публикации:
    524
    от:
    Пловдив
    Проектирани са да изкарат гаранционния срок, но и това често не се случва.Примери бол при всички марки
    И...това е съвсем нарочно!.
     
    vanko and joro_ihr like this.
  3. joro_ihr

    joro_ihr Редовен Потребител

    Публикации:
    363
    от:
    София
    Е те това вече е приказка!
     
    astra харесва това.
  4. astra

    astra Редовен Потребител

    Публикации:
    524
    от:
    Пловдив
    Тъжна или страшна приказка... Аз бих казал - цинична приказка! @#!$%%^^&&*(
     
  5. petkof

    petkof Редовен Потребител

    Публикации:
    2,027
    Другата страна на медала е, че съвременните автомобили трябва да се поддържат от компетентни хора с качествени части.
     
    Djubey харесва това.
  6. dberov

    dberov Редовен Потребител

    Публикации:
    2,842
    Теории може да развиваме колкото си искаме, но практиката при мен е аналогична като при fatalen. От 30 години карам автомобили - немски, японски, италиански от 1.2 до 2.4 кубика, само с бензинови двигатели на газ с изключение на едно Ауди А4, което бе под въпрос дали да продам и никога ама никога нищо не ми се е повреждало по двигател, даже и кабели не съм сменял. Вероятността да се повреди двигател, който се кара на бензин според мен е много по голяма от колкото ако се кара на газ а причината за това е в не качественото гориво, мешено с вода и какви ли още не примеси и бая мизерии съм брал с това Ауди. Сутрин пали трудно или пък въобще не иска да запали, автомобила придърпва, няма тяга, пуши като локомотив докато загрее...т.н. Да не говорим за дизела, че познавам доста хора, на които двигателите им глътнаха вода - воден стъб и чао в сервиза. Чувал съм че и газ-та я магарели с някакви масла, но на мой автомобил не съм виждал при профилактика да ми намерят задръстен изпарител или инжектори или филтър. Като друг пример добавям, че стрелям на газ вече 6 години и не съм забелязал някакво омазняване или боклуци по вътрешните стени на резервоара, изпразвал съм до край и бутилката от която зареждам, с напълно отворен кран и също не съм видял някъде да мазни. Метан зареждачката ми е с камера в която при зареждане слагам филтър от цигара и винаги при подмяна съм го вадил сух и бял. За монтиране и профилактика на на газовите ми уредби, ходя при двама от най добрите в България, Младен от Разград и Денко от Стефан Караджа (по авто форумите пише за тях) и последния път когато ходих, след изминати 30 000км нямаше нищо за профилактиране, дори клапаните нямаха нужда от реглаж, че по задължение ми смениха въздушен филтър и тоя който е на маркуча за газта. Автомобила ми продължава да върви така, както след слагането на уредбата. Не знам дали са проектирани автомобилите и как, но защо тия същите автомобили ги карат в Германия, Италия...т.н. по 10 -15 години без проблеми и като ги вкарат тук, започват да се развалят. Също защо и закупените нови автомобили от наши магазини бързо сдават багажа когато се карат с наши горива. За мен в удебелената думичка е разковничето на въпроса.
    На автомобила който карам в момента ми сложиха така наречения омаслител, но всъщност добавката която се използва е мултифункционална а не целенасочена, специално за клапаните.

    Основни функци на маслото FLASHLUBE :
    • предпазва клапаните и клапанните легла от износване
    • повишава икономията на гориво до 5.3 %
    • намалява вредните емисии
    • почиства инжекторите и горивните системи
    • смазва горната част на цилиндъра
    • подходящ за използване и при автомобили последен модел
    • удължава живота на двигателя
    • намалява темпетарурата в двигателя
    How it works

    Flashlube Valve Saver Fluid forms a protective coating; the effect of separating the two metals by a film of lubricant prevents metal-to-metal contact, stopping Valve Seat Recession.

    Flashlube Valve Saver Fluid also contains a unique combination of additives to give a more complete burn in the combustion chamber reducing emissions and fuel consumption, and improving power.

    The formulation contains concentrated cleaning agents to allow deposits to blend with the gases burned in the combustion chamber, maintaining combustion efficiency.

    Flashlube’s unique formula will not harm catalytic converters or oxygen sensors.
     
    Последна промяна: 1 Август 2019
    7842 and joro_ihr like this.
  7. 7842

    7842 Редовен Потребител

    Публикации:
    627
    от:
    Русе-0876302261-Георги
    Да прегарят,когато не се регулират на определени километри-за това е виновен собственика,не газта.В Италия масово карат на пропан-бутан.Защо кола с заводски поставена АГУ на 10-15 год. и на 200 000+ км като дойде нов внос в БГ не са и изгорели клапаните и после се кара още толкова и няма проблеми?
     
    Ludjev77 and dberov like this.
  8. astra

    astra Редовен Потребител

    Публикации:
    524
    от:
    Пловдив
    МД, къде видяхте кабели по съвременните бензинови двигатели? Имам предвид кабели за ВН (високо напрежение)? Моите наблюдения са, че преди близо 20 години, започнаха да правят запалителните системи интегрирани и без кабели за ВН...
    Така, ча ако вашите мотори са с кабели към свещите, то наистина са от онова старо, но златно поколение, когато ги конструираха така, че да издържат дълго...не само до малко след края на гаранцията ;)
     
  9. barbaron

    barbaron Редовен Потребител

    Публикации:
    675
    от:
    Русе
    2005 година продадох пасат II, на над 750 000 км на който двигателя НЕ беше отварян. Автомобилът е вървял 80% от километрите на газ - личино аз съм я слагал (при майстор), като двигателя беше пълна инжекция, но газта беше пусната "въздушно" през дрослната клапа. Колата беше пред разпад, но проблеми с газта не е имала в моите ръце докато е била. Ако не бяха някои кофти фактори като миризма, честа необходимст от поддръжка на газовата система, вечно пробитите гърнета, заради конденза и по-специфичното управление заради по-малката мощ в ниските обороти - до сега щях да си карам на газ (метан или П-Б), защото освен екологично (аз лично не съм убеден) е и най ефтино - та....още щях да съм газоФФ Фен.
     
    Propar and dberov like this.
  10. astra

    astra Редовен Потребител

    Публикации:
    524
    от:
    Пловдив
    И това отдавна не е вярно в частта за частите, защото е част от същата тази цинична приказка, дето автопроизводителите ни люлеят приспивно в нея. Имам предвид, че оригиналните скъпи резервни части са със същия добре пресметнат ограничен ресурс! Иначе са в пъти по-скъпи от алернативните рез. части без да са в пъти по-дълготрайни.
    Какво точно им регулирате на тези клапани, което да ги предпази от прегаряне? Може ли да обясниш по-подробно, че се зачудих?
     
  11. barbaron

    barbaron Редовен Потребител

    Публикации:
    675
    от:
    Русе
    Как какво? Клапаните се регулират на четеритактовите двигатели!!! Ако не го правят съвременните маслени повдигачи, то следва да бъдат правилно регулирани ръчно - гайка + контрагайка. Аз лично не знам дали това оказва влияние за работата на газ-бензин, но праилното регулиране е от съществено значение - за това маслото трябва да е Убаво и кавото е по книга, защото на него се надяваме да ни регулира правилно клапаните!!!
     
    7842, dberov and petkof like this.
  12. Termina4

    Termina4 Потребител

    Публикации:
    867
    от:
    Сопот
    И за мен истината е гориво, майстори в кавички и части купени на кило и продавани дори в оторизирани сервизи. Можем много да пишем по темата, но то не е само в автомобилната индустрия...
    Една трета от Българите се издържат от автомобилната индустрия, а останалите разчитат на транспорта.
    П. С. Имаме нужда от майстори и ще се радвам ако обменяме информация за добри майстори по градове и села. Казвам го защото скоро искаха да ми заварят гайка на маслен филтър за да го свалят, абе много истории :)
     
    xpresident харесва това.
  13. 7842

    7842 Редовен Потребител

    Публикации:
    627
    от:
    Русе-0876302261-Георги
    Виждал ли си японски бензинов автомобил с хидравлични повдигачи на клапаните?Не случайно са ги направили с ръчно регулиране с болт и гайка.На всеки 30-40 000 км се регулират.Ако са хлабави малко отваря и прегарят защото газта е по висок октан от бензина 105 октана.Много интересен въпрос-какво толкова им регулирате?Щом задаваш такъв въпрос значи при теб такава процедура липсва.Хонда имах-ръчно регулиране,сега Субару-ръчно регулиране.Като слушаш някой много( начетен ) майстор казва:Сложиш ли АГУ след 50-60 000 км клапаните са изгорели....Като дойде автомобила от Холандия,Италия и е на 250 000-270 000 км,а от 0 км върви на газ защо са му здрави клапаните?За мазането на клапаните...Да сте видели кола внос със АГУ да има такова мазане?Там да не би да са по глупави от нас?В сервиза където ми поддържат колата майстора ми каза че ми подарява неговата система за мазане която е махнал от колата си.Маже когато е на празен ход,дадеш ли газ и вакума се увеличи нищо не маже.
     
    petkof харесва това.
  14. astra

    astra Редовен Потребител

    Публикации:
    524
    от:
    Пловдив
    Изобщо не означава това, но пак ще повторя въпроса си, като натъртя на важната според мен част:
    Какво точно им регулирате на тези клапани, което да ги предпази от прегаряне?
     
  15. 7842

    7842 Редовен Потребител

    Публикации:
    627
    от:
    Русе-0876302261-Георги
    Щом си знаеш едно и също няма смисъл да ти се отговаря.На клапаните се регулира едно единствено нещо.Щом нищо не ти говори това........
     
    petkof харесва това.
  16. barbaron

    barbaron Редовен Потребител

    Публикации:
    675
    от:
    Русе
    Точният момент на изпускателните клапани е от съществено значение за прегарянето им. Неправилно регулираните имат много голяма вероятност за НЕ отварят или да НЕ затварят на време и/или достатъчно в ТОЧНИЯТ МОМЕНТ(умишлено членът е пълен, защото е най-важното нещо) . Това е достатъчна причина за прегаряне. Ръиииш ли? - Ако не "чаткаш" - няма смисъл да продължаваме да говорим в тая посока... Никога не оставяй един клапан да "мляска или да пляска" - така викаше старшинката в казармата... :)
     
    Последна промяна: 1 Август 2019
    petkof, dberov, kid and 1 other person like this.
  17. kid

    kid Редовен Потребител

    Публикации:
    1,182
    от:
    Асеновград
    В съвременните газови системи. Дори и прост ГИ.
    В зависимост от натоварването на двигателя може да редуват газ, бензин до ~ съотношение 80/20 точно с тази цел.
    Да предпази "сулетата" стеблото на само външно закаления клапан от износване. Понеже както знаем газта няма смазочни качества
     
    Последна промяна: 1 Август 2019
    petkof харесва това.
  18. Ctan4o

    Ctan4o Потребител

    Публикации:
    119
    от:
    Добрич
    Какво смазване какви 5 лева. Колкото смазочни свойства има газта толкова има и бензина. Как се чисти мазно? Мдааа... С бензин. Колко издържа двутактов двигател без масло? Или четиритактов? Кой има смелост да пробва само с бензин. Навремето слагаха олово в бензина да не се подбиват леглата на клапаните на ладите. Тогава оловото в бензина омекотяваше удара на клапана. Газ с олово нямаше, това е причината хората да мислят че бензина има смазочни свойства.Сега технологиите са други, металите също. Бензина е безоловен. Правилното регулиране на клапаните е много важно и смея да кажа че двигател с газово по нищо не отстъпва на бензинов. Съвременните агу-та имат много софтуерни настройки, следящи показателите при работа на бензин, самоубочават се, коригират си горивните карти и като резултат разлика не се усеща. За цената и разхода няма да говоря. Друг е въпроса гаражните майстори какво са чували от старите гаражни майстори, и как правят всичко на усет
     
    Последна промяна: 2 Август 2019
    batnan, 7842, bleu81 and 6 others like this.
  19. t.marev

    t.marev Редовен Потребител

    Публикации:
    219
    от:
    Пловдив
    За съжаление, регулировката, с нищо не предпазва клапаните от прегаряни, при работа на газ! Прегарянето се дължи на факта, че при изгарянето, пропан-бутана развива по-висока температура от бензина. Когато клапаните са изработени от качествени материали, няма прегаряне! За съжаление производителите, гонейки цени, избират доставчици които работят с по-евтини материали и съответно клапаните не издържат. Това се получава при определени модели двигатели, даже и при един и същи модел, но с различна година на производство. Има двигатели, чиито клапани са "вечни" и такива, които за 150000 км на газ изпускателните клапани заминават. Никакви системи за мазане не помагат или ако на някой двигател има някакъв едва забележим ефект, той се дължи на това, че омаслителят, участвайки в общия горивен процес, сваля малко температурата. Но дори и тогава клапаните си прегарят, само че малко по-късно, примерно не след 150 000, а след 170 или 180 000.
     
    astra харесва това.
  20. barbaron

    barbaron Редовен Потребител

    Публикации:
    675
    от:
    Русе
    Не може да се отсича "регулировката, с нищо не предпазва клапаните от прегаряни, при работа на газ"! Влошената регулировка на клапани моментално сваля КПД на ДВГ, а при по-лошо от нормалното КПД + факторите при горене на газ - живота на тия животинчета - клапанчетата заминава. Между другото центровката на газ е една идея изпреварваща, за да е максимално КПД. При всички положения газта е по-ефтиният вариант! Ако ударим четрата - дори и 100 к. на газ (до прегаряне на клапани) - парите "спестени" от Екононията ще са достатъчни за чисто нов автомобил - среден клас. Всеки сам си решава! Аз като отказах цигарите - отказах и газта - лично решение! Но като погледна назад - с икономия - щях да съм събрал пари за майбах със всички екстри. Късмет на всички!
     
    petkof and luft9waffe like this.

Сподели Тази Страница

Софтуер за Интернет Доставчици и Кабелни Оператори | Мартеници Галена