Моят автомобил.

MAD MAX

Модератор
Модераторски Екип
Колеги, понеже съм сърбал попарата - един искрен съвет - БЯГАЙТЕ ДАЛЕЧ от марки поддържани от Мото Пфое! Само един пример от многото - нещо ми се губи по таблото. Отивам - закачат я на тестера и казават - изгорели са ви 3 управляващи блока(компютъра)! Казвам - не може да бъде! Един месец стои там - пращат резултати до София и Швеция - това е положението. Ще ви направим отстъпка - 3-те за 7300-7400 лв.(без труда)! Взех си я, и един приятел дето много разбира установи, че е някаква дреболия - за 30-40 лева! Смени я и всичко си тръгна! Върнах се в сервиза - взеха да пелтечат и се изпокриха! Та така, правете си сметката.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Бачо Ваньо, моя скромен опит с този модел (по стечение на обстоятелствата поддържан при мен в рамките на 5 г.) е следният:
Изключително комфортен, просторен, окачването се справя с нашите пътища, високо ниво на активна и пасивна безопасност.
Доооста големи габарити, иска свикване даже за нормални маневри. Двигателя, заради теглото и кутията, изобщо не се чувтва като да търчат вътре 238 кончета. Ама лапат бензин като за 280 поне. На втората година беше газифициран, но за да е всичко ок, никак не е евтина инвестицията. На газ разхода си остана същия, и ако ще се кара редовно, ще се изплати от разликата в цената на газта и бензина. Иска и скъпи свещи задължително.
Бидейки реализиран на платформа, проектирана от Форд(макар и да се води че е на Волво), има и доста не добри неща, като понякога и дреболии могат да те изтормозят сериозно. Доста често светкат проблеми, породени от датчици, които уж за сигурност са дублирани. И ако единият покаже грешна ст-ст, хоооп - грешка и хайде на компа.
Кутията от време на време почва да работи с тласъци и незнайно как, се самооправя. Конкретния екземпляр имаше някакво странно тропане изпод таблото, отдясно. Частично разхвърляне не откри нищо и така си кара още. Постоянно светеше че няма течност за чистачките( въпреки че имаше поне 2 л и пръска), но не можеш да стигнеш или свалиш казанчето, за да се види къде е проблема, ако не извадиш двигателя....
Моето реално мнение. Ако ти трябва за комфортен и сигурен автомобил, препоръчвам модела. Но, ако няма да се кара много. Иначе ще натовари много бюджета.
 
Последна промяна:
7

7842

Гост
За гуми може да изкара до края на сезона. След 2 месеца ще усети едно хлопане дай амортисьори, дай носачи още пари. Ако късмета продължава да изневерява почват стартери, алтернатори, дебитомери все цифра което го няма по моргите и малките магазини, дори няма да бъде отстранено гаранционно. Всеки е карал стари коли и винаги в началото си мисли че е ударил джакпота.
Недейте толкова черногледо за старите коли.Преди три години взех Хонда ХР-В 4Х4,за тези три години един преден амортисьор,ама колко съм карал по нивите и в ораното само аз знам;).Ако смяна на крушки от време на време го смятате за нещо.Веднага и сложих газова уредба и така до днес.Миналата зима във фирмата не беше почистено от поредният сняг,снега беше до коляно обикалях паркинга от единият край до другия без проблеми.Шефът като ме видя и той смело напред със БМВ Х6-200 000 лв.-3 метра и мача свърши.Аз се бъзикам и му казвам шефе да извадя въжето и да те дръпна :D,погледна ме през вежди и отговора беше - ИЗЧЕЗВАЙ:D.Реших да мина на нещо по яко,от 3 месеца съм със Субару Аутбек 2.5 165 к.с.автомат-голям кеф.:cheers:
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Ако се търси бензинов "круизер", не са за пренебрегване и Лексус ЦС 350 хибрид и Хонда Ледженд 3,5 4х4.
 

texel

Новодошъл
Абсолютно съм съгласен с MAD MAX.Мога да добавя сервизи на Опел и Шевролет.Карам Шевролет Каптива купен втора ръка.Бил е фирмен поддържан в сервиз.Понеже при кола втора ръка първото нещо всички консумативи вън/въпреки сервизната история/я закарах при моят майстор да я обслужи.Какви боклуци и утайки извади не е истина.Събра ми очите като ми показа в едно легенче антифриза/източения/беше от червен и син и се беше разделил/на ЦСКА и Левски/.От тогава колата си ходи при един човек да знае какво е правил.Иначе за Каптивата като кола:части евтини/сравнени с коли след2005г/.За сравнение мога да кажа че демфер +дисковете2бр+помпата успях да ги намеря за 1070лв.педал за газта92лв.Частите са и корейски затова са на тези цени но досега не ме е дънила .За четири години да е седяла при майстора за48часа 4или5пъти не повече.За над 120000км изминати мисля че е добре.Забравих дизел е150к.Разход извън града между 6 и 7.Сипвам само хубава нафта и не съм имал ядове.По принцип ходя по планини лятото никъде не ме е оставила.С две думи след четири години и бая път знам това е моята кола.Между другото когато я купих бях харесал Хонда CRV и Toyota rav4 а купих тази.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
не добри неща, като понякога и дреболии могат да те изтормозят сериозно. Доста често светкат проблеми, породени от датчици, които уж за сигурност са дублирани. И ако единият покаже грешна ст-ст, хоооп - грешка и хайде на компа.
И сега имаме едно Волво 80 и проблема е познат. И един Мерцедес 320 V6 бензин, автоматик на газ - нещо около 220 коня .. не съм от разбирачите, ама той ми промени мнението за автоматиците. И той си изписва болежките, ама неговите угасват само когато бъде отстранена причината.
Постоянно светеше че няма течност за чистачките( въпреки че имаше поне 2 л и пръска),
Това също, но разбрахме, че така си прави, ама те си светкат, светкат, пък вземат че угаснат сами. Ние пък си доливаме течност за чистачките или за охладителната система. Повече това си светка. Понякога писка за АБС-а и се оказва предимно загуба на контакт на някой от датчиците по колелата, ама иначе си обажда за изгоряла крушка и т. н.
един приятел дето много разбира установи, че е някаква дреболия - за 30-40 лева!
И при нас така. Имаме приятел, дето си има сервиз и той така. Побутне го тук таме и еика , караите - те така си правят. Досега не се е случвало да направи проблем.
Доооста големи габарити, иска свикване даже за нормални маневри.
В началото ми беше трудно, понеже карах малка кола, ама бързо свикнах с габаритите. Вярно, трудничко ми е да паркирам на по-тесни места особено между два автомобила, ама аз имам инвалидна карта и повечето такива паркоместа са предвидени за такива като мене :)
 

Attachments

  • 460.jpg
    460.jpg
    47.4 KB · Прегледи: 65
  • 507.jpg
    507.jpg
    85.9 KB · Прегледи: 64
  • 2266.jpg
    2266.jpg
    190.6 KB · Прегледи: 66
  • 2902.jpg
    2902.jpg
    92.1 KB · Прегледи: 63
  • 2969.jpg
    2969.jpg
    195.3 KB · Прегледи: 67
  • 3596.jpg
    3596.jpg
    94.1 KB · Прегледи: 64
  • 3773.jpg
    3773.jpg
    85.7 KB · Прегледи: 63
  • 4609.jpg
    4609.jpg
    79.7 KB · Прегледи: 62
  • 4611.jpg
    4611.jpg
    85.5 KB · Прегледи: 62
  • 29027.jpg
    29027.jpg
    78.1 KB · Прегледи: 62
  • 18944724_10154424209006782_1481823253_n.jpg
    18944724_10154424209006782_1481823253_n.jpg
    129.1 KB · Прегледи: 62
  • 18944856_10154424208821782_1756403764_n.jpg
    18944856_10154424208821782_1756403764_n.jpg
    121.5 KB · Прегледи: 64
  • 18944430_10154424209481782_404886444_n.jpg
    18944430_10154424209481782_404886444_n.jpg
    89.4 KB · Прегледи: 62
  • 18944940_10154424209301782_1336350627_n.jpg
    18944940_10154424209301782_1336350627_n.jpg
    81.9 KB · Прегледи: 65
  • 18945390_10154424208851782_1962751043_n.jpg
    18945390_10154424208851782_1962751043_n.jpg
    112.5 KB · Прегледи: 65
  • 19046632_10154424209356782_1906729337_n.jpg
    19046632_10154424209356782_1906729337_n.jpg
    99 KB · Прегледи: 64
  • DSC00120.JPG
    DSC00120.JPG
    459.4 KB · Прегледи: 67
  • IMG_20170913_094437.jpg
    IMG_20170913_094437.jpg
    596.6 KB · Прегледи: 65
  • IMG_20171020_104902.jpg
    IMG_20171020_104902.jpg
    382.9 KB · Прегледи: 66

staz

Редовен Потребител
Колеги, понеже съм сърбал попарата - един искрен съвет - БЯГАЙТЕ ДАЛЕЧ от марки поддържани от Мото Пфое! Само един пример от многото - нещо ми се губи по таблото. Отивам - закачат я на тестера и казават - изгорели са ви 3 управляващи блока(компютъра)! Казвам - не може да бъде! Един месец стои там - пращат резултати до София и Швеция - това е положението. Ще ви направим отстъпка - 3-те за 7300-7400 лв.(без труда)! Взех си я, и един приятел дето много разбира установи, че е някаква дреболия - за 30-40 лева! Смени я и всичко си тръгна! Върнах се в сервиза - взеха да пелтечат и се изпокриха! Та така, правете си сметката.
Имах мондео. Не ми работеше нагряването на шофьорската седалка. Искаха да ми продадат цяла седалка. Даже не си направиха труда да видят жичките, където се оказа и проблемът...
 

Niki

Редовен Потребител
Да ви попитам:Вие само в така наречените фирмени сервизи ходите?Ами ,там са най големите ,,резачки,,Така е от преди 20г та до днес.много често има работници ,които са обучаващи и такива които си нямат хал хабер от много от дейностите.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Субективният фактор отдавна е със сериозно влияние и в този бизнес. Независимо дали става въпрос за Сервиз, сервизче или квартален гараж. Липсата на квалифицирани кадри води само до една ротация(трансфери) на вече обучени и с някакъв опит кадри от един в друг сервиз. Някои след година две си "повярва"т в уменията дотолкова, че стават гаражни майсторчета.
Всичко това са мои лични наблюдения - в този бизнес съм откак съм се прибрал тук през 2002.
Стремял съм се не само да водя механици на по обучения, но и лично съм участвал в по-важните, когато е било възможно естествено, защото те се припокриват за различните специалисти. Наистина, рядкост са младежите, които имат самосъзнанието да се самоосъвършенстват в процеса на работа, да четат и се интересуват допълнително от нещата които не вдяват. Имал съм щастието да работят при мен няколко такива младежи, които в даден етап почват дори и да водят обучения на високо международно ниво. И идва момента, когато трябва да отлети, но заслужено на място което ще му предложи нови предизвикателства. Но наистина са рядкост
 
Последна промяна:

Niki

Редовен Потребител
Пеко,какво ти е мнението за моторните масла предлагани на нашият пазар?
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Благодаря на всички колеги, взели отношение по моята дилема.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Има масла и масла. Има и букви и цифри, но мноого малко са тези, на които им говорят нещо. И най-важното е, да се ползва такова масло, каквото е предвидил производителя за двигателя. И от доказано качествен доставчик.
 
Последна промяна:

Sen

Редовен Потребител
Браво, колега, японският мерцедес си е корава работа. Със здраве.
 

bleu81

Редовен Потребител
Сен, харесвам аутбек, но ако да има японски мерцедес то не е субаро освен ако не си мислиш за първите две букви от азбуката, като го казваш ;-)

Честито! Това ми е любимия аутбек!
 

Sen

Редовен Потребител
Сен, харесвам аутбек, но ако да има японски мерцедес то не е субаро освен ако не си мислиш за първите две букви от азбуката, като го казваш ;-)
Навремето марката беше известна така. Хората казваха, че Субару е японският Мерцедес. Може би нарицателно за хубава кола, не най-хубавата.
 
Нагоре