Моят автомобил.

t.marev

Редовен Потребител
Не е нито от четките нито от четкодъжателя ,одеве беше разглобен алтернатора, плочката четкодъжателя и четките са си като нови, колектора и той е чисто нов . Утре ще ида да хвърлят боб в някой автосервиз , да видим какво ще излезе .
Щом е свален генератора, занеси го в работилница, където правят САМО генератори и стартери. Ще го сложат на "стенд", какъвто само те имат, другите сервизи нямат и ще стане ясна работата. Възможно е, освен в генератора, да има повреда и във връзката на двигателя с масата на купето, или /много рядко/ силовият кабел от генератора се свързва с плюсовата клема на акумулатора през някаква букса, която контактува лошо. Четкодържателя, може да изглежда като нов, може даже да е нов и пак да не работи.
 

bgbul

Редовен Потребител
Не видях някой да ти е дал най-баналното и нестандартно предположение. Ремък. Сега ще кажеш - "смених го". Добре. Но все пак опитай следното:
Палиш, караш си и когато колата е загряла просто гасиш и пипаш ремъка.
Дали случайно не е горещ та чак да пари...???
Ако е толкова горещ - приплъзва без да свири и затова не зарежда.
Заради такава повреда смених 4 ремъка, натягах ги яко и смених генератора с нов, и ..пак едвам се прибрах с полуизгаснали фарова. Трагедия!!!
Оказа се разтворена шайба на водната помпа, там приплъзва и ремъка колкото не се палеше. Толкова горещ. Смених шайбата и всичко е точно.
Та пипни ремъка дали е горещ. Ако имаш втори ремък (на климатик примерно) виж колко са различни по температура и ще се изясни.
Ако не е това- отиваш към нов генератор. Не четкодържател или плочка. Основен ремонт или нов.
Дано е ремък. Успех!
 
Последна промяна:

Emp

Редовен Потребител
Не видях някой да ти е дал най-баналното и нестандартно предположение. Ремък. Сега ще кажеш - "смених го". Добре. Но все пак опитай следното:
Палиш, караш си и когато колата е загряла просто гасиш и пипаш ремъка. Дали случайно не е горещ та я
Да днес го смених , и от него не е , прилагам му кутията за по достоверно :DIMG_20180917_205209.jpg
 

t.marev

Редовен Потребител
Не вярвам да е ремък. Генераторите достигат номинално напрежение при много ниски обороти. Ако е хлабав ремъка, при малко даване на газ, примерно 1500 - 1800 об. щеше да качи на нужното напрежение. Трябва да е много хлабав за да не работи и тогава, но щеше да свири, да скимти и щеше да загрява мотора - в повечето случаи, този ремък върти и водната помпа.
 

bgbul

Редовен Потребител
Още първия пост видях, че си го сменил. Не, че не ти вярвам.
Просто аз съм сменял 4 ... и нали се сещаш, че 4 нови ремъка от различна марка. Пазя ги, та може да ти ги снимам за да ме разбереш.
Просто ми се искаше да е това...ти пипна ли го сега- новия дали е горещ?
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
Още първия пост видях, че си го сменил. Не, че не ти вярвам.
Просто аз съм сменял 4 ... и нали се сещаш, че 4 нови ремъка от различна марка. Пазя ги, та може да ти ги снимам за да ме разбереш.
Просто ми се искаше да е това...ти пипна ли го сега- новия дали е горещ?
Не не му дава зор динамото ако това имаш предвид , нормално се върти всичко , утре ще ида на майстор да видим какво ще каже . Благодаря ви колеги за това че се отзовахте !:cheers:
 

t.marev

Редовен Потребител
С този V-Shape профил едва ли върти и помпата. По скоро си е само за алтернатора.
Точно с такива ремъци се въртят водните помпи! Но в случая, вероятно наистина върти само генератора, защото размера е малък. Да не го мотаме човека - да си сипва една ракия, а утре ще стане ясно.
 

bgbul

Редовен Потребител
Няма зор от динамото, а от шайбата. Ако тя е разширена (ламаринена) ремъкът приплъзва.
Обикновено свири, но само на климатик и върхово натоварване. Иначе си трае и мирише леко на изгоряма гума, но едва забележимо.
Успех при майстора!
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
Няма зор от динамото, а от шайбата. Ако тя е разширена (ламаринена) ремъкът приплъзва.
Обикновено свири, но само на климатик и върхово натоварване. Иначе си трае и мирише леко на изгоряма гума, но едва забележимо.
Успех при майстора!
Гледам я шайбата уж нормално се върти , и ремъка е натегнат , но шайбата си е направо полирана отвътре , дойде ми и тази идея че може да е от нея но нямам друга да пробвам .И помпа има на гърба динамото .
 

bgbul

Редовен Потребител
Ами пипни след като е работил и загрял добре двигателя и по температурата ще се ориентираш.
Ако приплъзва не можеш да го пипнеш. Иска ми се да минеш само с една шайба за 10 лв...дано!
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
Ами пипни след като е работил и загрял добре двигателя и по температурата ще се ориентираш.
Ако приплъзва не можеш да го пипнеш. Иска ми се да минеш само с една шайба за 10 лв...дано!
Утре ще я свърша тази работа , ако е от това супер ще е , но аз съм цял живот по законите на Мърфи , и винаги моя казус е най-сложен .:D
 

bgbul

Редовен Потребител
От мен да знаеш - всеки "карък" има край.
Всичко ти върви добре...върви...върви, че спре. Спре...спре.., че тръгне.
Спокойно и успех!
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Emp демонтажа и монтажа е досаден при теб,но както те посъветва и колега по-нагоре премери напрежението(волтажа) на изхода на алтернатора,ако там е ок,пусни стабилен кабел директно между алтернатора и акумулатора(не махай заводския)при старите автомобили често има проблем...окиси и т.н. Ако проблема е в алтернатора..търси нов и или читав втора ръка.Виж за наличности в Мегапартс,поръчани он-лайн може да го върнеш до две седмици(е чакаш половин месец да ти върнат парите,но ги връщат)Демек вземаш за проба...и ако не е ок,връщаш.И пак ти казвам..докато бях в джаза избягваха да ги правят тези алтернатори!
 

Emp

Редовен Потребител
IMG_20180918_193214.jpg IMG_20180918_193151.jpg View attachment 72718
Emp демонтажа и монтажа е досаден при теб,но както те посъветва и колега по-нагоре премери напрежението(волтажа) на изхода на алтернатора,ако там е ок,пусни стабилен кабел директно между алтернатора и акумулатора(не махай заводския)при старите автомобили често има проблем...окиси и т.н. Ако проблема е в алтернатора..търси нов и или читав втора ръка.Виж за наличности в Мегапартс,поръчани он-лайн може да го върнеш до две седмици(е чакаш половин месец да ти върнат парите,но ги връщат)Демек вземаш за проба...и ако не е ок,връщаш.И пак ти казвам..докато бях в джаза избягваха да ги правят тези алтернатори!
Утре всичко ще стане ясно , Мегапартс мисля никога повече да не ги търся за нищо , бях купил моторче за парното от тях и като го свързах и пуснах , щеше да ми изгори инсталацията на колата , после като го огледах по обстойно , втулките му блокирали , те се държат на едни пластмаси които бяха счупени , и тия само пръснали на двете втулки малко масло без да пробват върви ли или е за коша .За 20 лева не ми се занимаваше да се разправям с тях , чак после като прочетох отзивите на други като мен , разбрах за каква фирма става въпрос .После си купих моторче от едни вторични суровини за 10 лева много запазено със турбината и кожуха , още си ми върви , а това от Мегапартс замина за коша , то просто нищо не става от него ............ Днес свалих алтернатора и го разглобих ,сега се чудя на кой цар (майстор) да го занеса да го замери , и да го оправи . или да потърся от някъде един втора употреба , защото ще ми вземат пак толкова пари , независимо каква е повредата .Ще прочета тук там какво трябва да се замери и как , и ще се опитам сам да си го ремонтирам .
 
Последна промяна:

Emp

Редовен Потребител
Оказа се избил диод на плочката , купих нова , днес ще я запоя .Колеги един съвет от мен , когато нещо можете да си го ремонтирате сами, не се молете на майстори , защото 95% в този бранш са измет , ще си спестите сумати нерви и пари. ,:)
 

barbaron

Редовен Потребител
EMP, харесвам хора като теб и в 99% от ситуациите си ги решавам сам... или поне се мъча... Обаче с годините забелязах, че в повечето случаи съм загубил много...време....средства...нерви... За това вече започнах да ходя на изпитани професионалисти да ми свършат НЕЩО-то и да си платя като на професионалисти, а с годините видях, че тези същите хора пък ми се доверяват на моя професионализъм, за да им свърша тяхната работа...
"като имаш копче - дай го на шивач да ти направи балтон"
 

Emp

Редовен Потребител
EMP, харесвам хора като теб и в 99% от ситуациите си ги решавам сам... или поне се мъча... Обаче с годините забелязах, че в повечето случаи съм загубил много...време....средства...нерви... За това вече започнах да ходя на изпитани професионалисти да ми свършат НЕЩО-то и да си платя като на професионалисти, а с годините видях, че тези същите хора пък ми се доверяват на моя професионализъм, за да им свърша тяхната работа...
"като имаш копче - дай го на шивач да ти направи балтон"
Така е ,със всичко не може да се справи сам човек , но в моя град са такива , и не само майсторите на коли за съжаление . Живи и здрави да са , но далече от мен , ако не мога нещо ще го изпратя в друг град да ми го поправят, или ще отида в друг град .Просто не знаеш какво е да се разправяш със тарикати селяндури без никаква ценностна система , и са от цар нагоре тук .
 
Последна промяна:

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
"и са от цар нагоре " :),добре го каза,но по-точно е Автократор(самодържец)... :)
 
  • Харесвам
Reactions: Emp
Нагоре