Моят автомобил.

barbaron

Редовен Потребител
Някой закачал ли е каравана след измененията от тази година? Питането е дали мога да дърпам с 1700 килограмов джип - 900 килограмова еднооса караванка и това да е законово редовно??? Изчетох много драсканици, както и закона и неговите тълкувания, но искам да получа практически съвет от реални ситуации. Един познат даже ме засилва, че сваляли номера, но той явно си мислеше за гърция. Ще се радвам да чуя "челен сблъсък"
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
До 750 кг нямаш проблем, от там нагоре е гадно субективното тълкуване, като В +Е е задължително за шофьора. Трябва да си носиш големите талони, за да е видно допустимото теглително на джипа и теглото на караваната.
 

Dominus

Редовен Потребител
Не ти трябва голям талон. В малкия го има типовото обозначение. То казва в коя категория попада ППС-то.
Прочетох текста и не видях никаква драма там. С категория В можеш да си караш колата и да теглиш караваната, при условие че състава не надвишават 4250кг.
В свидетелството за регистрация на караваната трябва да е обозначена като категория О1 или максимум О2.
 
Последна промяна:

Emp

Редовен Потребител
Динамото ми не зарежда на ниски обороти ,свети лампата за зареждането , като дам газ изгасва , отпусна пак светва . Смених ремъка ,пак същото , свалих динамото , и го отворих , всичко се вижда ок . Ток нанай на ниски обороти :wall::wall::wall:
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
То не са много вариантите...
Четките са най-вероятния проблем. Нищожна вероятност за диодна плочка.
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
Плочката е сменяна преди 2 -3 години , смених и колектора , четките и те са хубави . Явно че колата е за смяна , Корса 1,5д Исузу 91г.:wall:
 

lynx

Редовен Потребител
И без това си го демонтирал от колата....
Занеси го алтернатора на някой разбирател да го погледне, те си знаят какво да проверят а и така ще ти излезне по-евтино.
На принципа на отстраняването, понякога човек си скъсва нервите и проблема си остава.
Почти винаги е последното възможно, което предполагаш че прави мизерията.
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
Аз го сложих пак , те тук като видят исузо и не им се занимава , то не е кола като кола , не можеш да бръкнеш от никъде , голям зор е . Мене ме съмнява на тая плочка да не е избил някой диод , ама и аз не разбирам чак толкова .
 

t.marev

Редовен Потребител
Айде сега - за едно динамо, да сменяш цялата кола!
Ако поназнайваш от тоци, опитай следното: С комбиниран уред волт/ампер/ом/метър най обикновен, мериш напрежението между плюса на акумулатора и маса. Щом на високи обороти гасне лампата значи все пак зарежда. На 2000 об/мин. трябва да е 13.7 - 14.2 волта. Включваш всички консуматори които можеш - парно, фарове, напрежението трябва да остане в тия граници. После мериш на празен ход трябва в най-лошия случай да е 13 волта. Ако не е - гледаш колко е. Ако е 11.2 - 12.3 значи най вероятно реле регулаторът който е в тялото но четкодържателя е заминал. Сменя се целия, струва между 18 до 35-40 лева и се сменя за двайсет минути. Ако напрежението на празен ход е под 10 волта - тогава е изпукал някой диод на плочката. При тебе, обаче със сигурност не е така, защото досега акумулаторът щеше да е клекнал и нямаше да гасне лампата на високи обороти. Ако напрежението на празен ход е над 13 волта и въпреки това свети лампата - търси повредата в системата на контролното лампа. Много рядко, но понякога и това се случва. И последно, преди да преминеш към смяна на четкодържателя, повтори цялата процедура, но мериш напрежението между масата и плюсовата /голямата / клема на генератора/динамото/. Ако има разлика с предишното замерване - търси лоша връзка между тази клема и плюсовата клема на акумулатора.
Процедурата не е никак страшна и сложна, смятам че ще се справиш.
Успех!
 

sts1969

Редовен Потребител
Динамото ми не зарежда на ниски обороти ,свети лампата за зареждането , като дам газ изгасва , отпусна пак светва . Смених ремъка ,пак същото , свалих динамото , и го отворих , всичко се вижда ок . Ток нанай на ниски обороти :wall::wall::wall:
Възможностите са няколко:
-Ремъкът приплъзва
-Четките не натискат добре по роторните пръстени.
-Регулатора на заряда е за смяна (моят издаде багажа така)
Това че си сменял диодна плочка преди 2-3 години не значи нищо, ако има заминал диод, се чува едно особенно виене.
Аз бих заложил на лошо контактуващи четки. Монтира се алтернатора на стенд ,и се натоварва... "оглед на око" няма как да ти го натовари. :cheers:
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
IMG_20180917_190419.jpg До преди няколко дена си работеше , напрежението си ми беше 14,20 v , взе да святка лампата за зареждането , но се оправяше като подам газ и отшумяване . Сега взе да свети постоянно и само при високи обороти гасне , но и сега я меря , не вдига повече от 12,20-30 и то със газ , без газ държи 11,90v.
 
Последна промяна:

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Диодна плочка,но имаше някакъв проблем с тези алтернатор...не ги правеха,направо заводски рециклиран за 100-150лв. до колкото си спомням...
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

t.marev

Редовен Потребител
Нов четкодържател! 100%. Теоретично, може и четките да са съвсем свършили и да не контактуват, но то си личи - колектора е един такъв замърлян.....и четките стърчат едва едва. Но дори и тогава, смяната на четкодържателя решава проблема. Освен ако не е много скъп или да го няма. Тогава може да се рискува със смяна на четките /около 10 лева/ но само ако са много късички и колектора е със следи от искрене. Ако имат достатъчно дължина /познава се когато слагаш четкодържателя на мястото му - четките се съпротивяват/ тогава смяната им е безсмислена. Не е диодна плочка, със сигурност!
Преди поставянето на новия четкодържател погледни състоянието на колектора. Ако е надран, с дълбоки канали, по-добре го дай да го отворят и да го минат на струг. Понякога тези канали са толкова дълбоки, че и с нови четки, пак не работи добре.
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
Утре ще отида при някой майстор , но тук при мен майсторите са със царско потекло , и да ви кажа няма да ми повярвате за какво става въпрос . Преди 2-3 години и смених диодната плочка на динамото , майстора взе 100 лева и вика нямаш грижи . Взе да ми пада акумулатора , купих чисто нов , и пак същата работа . Майстора вика зарежда си колата но за да и въстановя тока от едно запалване трябвало да мина поне 20 километра . Отидох при друг майстор , гледа мери , вика смених ти един кабел готово , а аз продължавах да бутам със новия акумулатор ,тогава обвиних човека от който го купих , и той мери и вика всичко е точно колата зарежда . И .....така 2 години бутах , акумулатора пак замина на тест но не ми го смениха , викат нищо му няма . Тогава прочетох в нета колко трябва да е напрежението от динамото , и разбрах че трябва да е 14,20 v , мерих го с уреда който си купих за целта , то 13 v .Запретнах ръкави и свалих динамото , смених му колектора защото беше надеран малко , слагам пак същото 13 v , и ме жегна да проверя масата на купето , смених изчорялия кабел и всичко си дойде на мястото , 14,20 v и нагоре . Междувременно си купих нов акумулатор , защото предишния угасна , все беше вързан в гаража за зарядното което си купих за целта . Две години бутах като луд за да запаля , понеже нашите майстори като показва 13 v и си мислят че е нормално . И сега ми излезе този проблем който ви споделих , но не бързам да ида на майстор , щото са много добри тук .
 

joro_ihr

Редовен Потребител
T.marev ти го е написал в 2 поста. По-подробно не ти и трябва за да си решиш проблема.
Поздрави и успех!
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
Не е нито от четките нито от четкодъжателя ,одеве беше разглобен алтернатора, плочката четкодъжателя и четките са си като нови, колектора и той е чисто нов . Утре ще ида да хвърлят боб в някой автосервиз , да видим какво ще излезе .
 
Последна промяна:

mdinkov

Редовен Потребител
За всеки случай ,замери напрежението на самия генеретор , не на акумолатора . Минималното за нормално зареждане е 13,6 в а максималното 14,4 в. .При светкане на лампа на ниски обороти ,по-вероятно да е диодна плочка но това е по статистика при теб как е невъзможно да се каже от компа .
 

petkof

Редовен Потребител
Това с разхлабената маса и аз съм го имал като проблем на 4-5 годишна кола. Ремонтираха ми стартера, смениха ми акумулатора, алтернатора и т.н. и накрая затегнаха болта и всичко си дойде на мястото. :)
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

joro_ihr

Редовен Потребител
Дали е маса или плюс, първо трябва да се започне с измерване не място. Ако няма разлика във всички варианти, тогава е детаил от алтернатора.
 
Нагоре