Здравей, колега iordan_333, след дългогодишния ми опит натрупан при боравенето с пружинни въздушни пушки и като настоящ собственик на някои от най-мощните модели, ще те посъветвам следното: Насочи се към Diana 350 Magnum или Huntur 1250, който си имал.
Не ти препоръчвам Вайраух, защото в калибър 5,5 максималната му скорост 245 -255 м/сек, но ... с огромни усилия зареждането е идиотски трудно. Пружината на тази пушка е от първо поколение, което ще рече, че усилието при зареждането е аналогично на това на пушките с телена пружина, тоест началния етап на зареждане цевта се движи лесно, но наближавайки заключващия зъб на спусковия механизъм, усилието за мощността, която търсиш е невероятно. Таза пушка няма как да изкара големи джаули, тъй като въпреки че компресорът й е с диаметър 30 мм, работния ход на буталото е 90 мм. Пушката е изключително тежка. Подходяща е за стрелба предимно от маса. На моята пушка съм удължил работния ход на буталото и в момента стрелям с 280 м/сек при 1 гр проектил, което е 39 джаула, но за да се постигне тази скорост ми се наложи да изработя ново бутало, с нов маншет, изработен от полиуретан , центриран към буталото посредством стоманена сърцевина.
Това е третият ми Вайраух и надявам се последен, който ще остане за мен. Няма да се продава.
Да разгледаме пушката Diana 350 Мagnum. Изключително добре направена пушка. Отсъстват луфтове при окачването на цевта по вертикала и хоризонтала. Изключително качествена изработка и финиш на металните детайли. За съжаление напоследък присъства пластмасата и цама, които според мен нямат място в нашето хоби. Преди около 10 - 12 години имах такава Diana, но проблемът е че няма как да бъде удължен работният ход на буталото, а и на всичкото отгоре диаметърът на компресора е 28 мм, което не ме устройваше и въздушката се разпадна на части

Следващата пушка Хънтър 1250 е може би най-добрият избор. През арсенала ми са минали четири такива. Две английски, една испанска и една американска купена през 1996 година- Тя беше характерна с опростения си дизайн:
директно върху корпуса на пушката фабрично беше нарязана лястовича опашка за монтаж на оптически мерник, за разлика от сегашната допълнително заварена релса. Другото характерно при тази пушка беше работния ход на буталото от 130 мм при сегашните 120. Надписите по тази пушка бяха гравирани (релефни) като към името на пушката беше добавен надписът Хърикейн. Тази пушка беше характерна с дългата ложа, която покриваше изцяло цевната кутия. Спусъкът беше със същата конструкция, но много добре направен. Този Хънтър беше най-точната ми мощна пушка от всички мощни пружинни пушки, които съм имал и имам досега. В момента разполагам с Хънтър 1250 английско производство, от който съм изключително доволен. Пушката след обслужване, може да стреля без никакъв тунинг, но пушката е характерна с изключително лекото отваряне при леко тръсване, което според мен е огромен недостатък. Липсата на ос-болт на цевната кутия води до луфтове вляво и вдясно. Някъде напред в темата за Хънтър 1250 съм публикувал снимки, които онагледяват какво съм направил с цел избягване на луфтовете по вертикала и хоризонтала и предотвратяване на неволното отключване на цевта. Някога, преди много години правих такъв тунинг на Петков от Варна. Пушката е още жива и здрава и предполагам стреля перфектно. Добре е при закупуването на тази пушка да се подменят малките полиамидни плъзгачи, монтирани върху ригела (зареждащият лост) с монолитен голям плъзгач техническа пластмаса, с цел предотвратяване на коловоз върху външната страна на цилиндъра. Пушката дава около или между 268 и 275 м/сек с еднограмов проектил. За съжаление конструкцията е изстискана до край и не позволява увеличаване на работния ход на буталото и от там вдигане на мощността.
Хатнас 135 не ти препоръчвам, тъй като за да стане пушка той трябва да бъде "произведен" наново. Имам Хатсан 135 бивш, който навремето монтирах цевта на Моята Diana 350 Magnum. При него работния ход е вече 140 мм при диаметър на компресора 30 мм и пушката стана изключително точна и много по-силна.
И в крайна сметка мнението ми е да се насочиш към Хънтър 1250 по възможност произведен във Великобритания. Единственото нещо, което трябва да направиш, ако не си особено претенциозен, е: зачистване на фрезовите пътеки, премахване на стружките и фабричната смазка и евентуално поставяне на газова пружина.
Наздраве!
