Европейско първенство по ФТ 14-17 юли 2016 г. Унгария

rashko

Редовен Потребител
Аз също съм съгласен.
Поздрави.
Тури 17-18 думи колко чиляка ще ходим, и кой се дуе пък ветър не е ?
 
Последна промяна:

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Регистрациите, както и плащанията за всичките ни състезатели са направени. Общо сме 10 човека до момента.
Направил съм и отборна регистрация, която не съм платил. Ще я платим на място при регистрацията или чрез PayPal, ако дадат зор нещо.
Импорт лицензите за пушките всеки ще получи на посочения от него адрес!!!

Идва ред на пътуването и начина, по който ще го осъществим.
Давайте предложения, кой откъде предпочита да мине (Румъния или Сърбия). Начин (превозно средство) и групираност на пътуващите.
Колко ще ни струват разходите по пътуването, освен горивото? По информация от предишни пътувания, както следва:
Вариант 1 през Сърбия: таксата за до 4 пушки е около 25 Евро в посока. Тол такса около 20 Евро в посока. Т.е. около 90 Евро, ако пътуваме 4 човека в колата. При тази хипотеза ще ни трябва и куфар (тип Туле на покрива на колата), което е още около 50-60 лв. за наем. Сметката за кола излиза около 240 лв. или около 60 лв. допълнително за всеки от четиримата. Предимството е, че караме по-голямата част по магистрала и вероятно ще съкратим времето за пътуване с 3-4 часа спрямо Вариант 2.
Вариант 2 през Румъния: Имаме такса на Дунав мост 2 - 6 Евро. Винетката вероятно около 10-ина лева за седмица или 10 дни, което ни устройва. Общо разходи под 20 Евро на кола в двете посоки. Разликата в километрите е около 50-60 повече, отколкото през Сърбия. Недостък е, че минаваме около 400 км по първокласни пътища, а не по магистрала.
Вариант 3: Рашко ако пътува от Шумен и мине през Павката от Русе и двамата от там пътуват директно, то тогава може да се осъществи и този Вариант. Оставаме 8 души, с които можем да тръгнем с 8+1 бус от София. Наема на бус-а е около 100 лв. на ден (500 лв. за цялото пътуване. Инфо от 2013 г.). В него се събираме 8 човека и багажа без проблем. Предимството е, че всички ще пътуваме заедно, ще има на практика винаги починал и годен човек за шофиране. Цирка по време на път е гарантиран :lol:. Няма да се амортизират и рискуват частните коли. Таксите погледнато на човек ще са по-ниски, както и разхода на гориво (ще бъде около 10/100 нафта). Недостатък е, че ако нещо се случи с бус-а всичките ще ядем бахур :D.

Ако някой има предложения или виждане по въпроса, нека пише!
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Вариант 3 - Видин Дунав мост 1. Всички варианти се събират след Сегед.
ПП. Не видях двойката зад Дунав мост, извинявам се. Но така или иначе, с Дунав мост за североизточната група пак са 3 вариантите.
 
Последна промяна:

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Вариант 3 - Видин мост. Всички варианти се събират след Сегед.

@peko Дунав мост 2 си е на Видин или бъркам?
@pikaso Благодарности за линк-а. Офертите са добри. Специално доставката и взимането до/от адрес, които всъщност ползвахме и при пътуването ни до Германия. Тогава взехме Опел Виваро дългата версия и мястото за багаж беше достатъчно.
 
Последна промяна:

rashko

Редовен Потребител
Ние с Павката решихме да си направим сандвичи и да пътуваме заедно.
Не ни бройте за пътя, бройте ни в мега якото изкарване.
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
От една страна пътуването през Сърбия е по-леко заради магистралата и километрите не се усещат чак толкова. Но пък е свързано с неудобството, че на митницата нямат банков клон и ако сме с бус, докато 2 човека ходят до Димитровград за банка, останалите кибичат на митницата. А ако има и "германски" отпускари, чакането е гарантирано и от двете страни на границата.
През Румъния може би е малко по-чевръсто на митницата, но липсата на магистрала прави пътуването тегаво, макар първокласния път да е в добро състояние. Пътят минава през много населени места, а ограниченията трябва стриктно да се спазват. Извън тях скоростта също е лимитирана. Да оставим настрана, че по двулентовия път се движат от магарешки каруци до тежки влекачи. Накрая прославяш часът в който си напуснал страната благополучно, защото историята помни и друг вариант.
Аз лично нямам любим вариант, важното е да не се чувстваме като пребити кучета като пристигнем и да се хвърлим директно на трасето.
Както се казва във вица - "накрая ракията пак ще поскъпне":D.
Между другото - какво става с Алекс? Без него пътуването няма да е същото!
 

pavloff

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
1 вариант през Сърбия с нает бус 8+1.
Разстоянието от София до Дабаш по гугъла е около 750 км през Сърбия. Смятам го от София защото, ако се наеми бус почти сигурно е, че ще се тръгне от София.
Това прави 1500 км в двете посоки плюс около 300 км предвижване до мястото за стрелби за четирите дни или километри навъртени в Унгария. Всичко 1800 км, при среден разход на буса 11/100 това прави около 200 литра нафта при средна цена на дизела около 1.90-2.00 лв за литър прави около 400 лв гориво през Сърбия. Всичко съм завишил леко. Ако е по-малко добре дошло. Има вариант бус при този товар и скоростно каране да вдигне разхода до към 12/100.
Наем за буса 500 лв за пет дни. Може да бъде и малко по-евтино.
Тол такси и такси за пушките според написаното от Божо е около 280 лв. Сигурно ще трябва и винетка за Унгария, не съм много сигурен дали е така.
Всичко 400+500+280= 1 180 лв. разделено на 8 човека, прави около 150 лв грубо на човек.
Общо взето пътя ще излезе 140-150 лв. на човек.


2 вариант през Румъния с нает бус 8+1
Разстоянието от София до Дабаш по гуглето е около 800 км през Румъния.
Това прави 1600 км в двете посоки плюс около 300 км. Ходене до мястото на стрелби.
Всичко 1900 км. При среден разход на буса 11/100 това прави 210 литра нафта при средна цена 1.90-2.00 лв за литър прави около 420 лв. през Румъния.
Наем на буса 500 лв.
Според Божо разходи по транспорта около 50 лв.
Всичко 420+500+50= 970 лв. или на човек по 120-130 лв.


Разликата във двата варианта е около 20 лв.
Може и да греша, ако е така ще бъде добре да ме поправите.
Според мен при тази малка разлика решаваща от къде да се мине ще бъде времето за пътуване, състояние на пътищата, удобството за пътуване и как ще се минават границите в смисъл къде е по-лесно и по-безпрепятствено.
Парите за отиване и връща са долу горе едни и същи и през Сърбия и през Румъния.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Павка, не знам със сигурност, дали таксите за бус по магистралите и за винетка ще бъдат такива.
Другия евентуален проблем през Сърбия ще бъдат "бежанците".
Ако решим да пътуваме с бус, то трябва овреме да направим резервация, за да сме осигурени с транспорта.

Моля, ако някой минава през Калотина и не му представлява трудност, да попита за условията по пренасяне на въздушно оръжие и по-точно таксата. Никога не сме имали каквито и да било проблеми там, но нещата се менят понякога.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
За да не смятате големи числа, съпоставете само разходите през Сръбско(магистрали и такси за пренос в двете посоки) и през Румънско(всъщност само винета).
По-ниската средна скорост през Румъния ще се компенсира с липсата на чакане на границата на опашки и за разрешителни, пък и сигурно ще свали средния разход. Това важи доста и за връщането. Случвало ми се е на нашата граница(Калотина) да чакаме на влизане над 5 часа + още 3 на сръбската част, цял ден в жегата....
Пак ви препоръчвам вечерно тръгване от София, много по-спокойно се пътува, пък и с бус ще сте предостатъчно за смяна и през час дори.
 

pavloff

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Ако трябва да се обобщи казаното до тук, следва да се реши тези дни дали ще се пътува с коли или с нает бус. Като се надявам да можем да се съберем в буса както хората така и багажа, без да се налага да наемаме багажник за покрива. По-малко разходи са.
Ако се реши да бъде с бус да може колегите от София, ако не им представлява трудност да организират наемането на такъв, за да сме сигурни в транспорта. Ако ще бъдем с коли нека колегите кажат кой би тръгнал с колата си.
В последствие за което има време ще решим дали ще се мине през Сърбия или Румъния.
Така, че колеги казвайте какво мислите по въпроса "бус или коли"
Аз гласувам да наемем бус.
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
+1 за бус.
Но има някои подробности:
  1. Не трябва да ти миришат краката
  2. Употребата на алкохол е нежелателна
  3. За цигари - забрави. Талибаните непушачи са ужасни. Дори на бензиностанциите не искат да спират за цигарка.
  4. Трябва да си готов отзивчиво да гушнеш другарчето до теб, когато му се приспи.
  5. Доброто настроение е задължително!
Май имаше и още, ама за това се сетих на прима виста:D:D:D
Та колко човека ще сме в буса?
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
И аз съм за бус.
Гледам в линка от колегата по напред в темата, че са много прилични бусовете за 45 евро на ден (когато го наемаме за 5 дни) Снабдени са с каско, GPS , може да се ползват в чужбина , лимита им е 500 км на ден (значи за 5 дни х500=2500 - Вместваме се в километрите) Разхода ще е от порядъка на 9-10 литра максимум.
Тия новите бусове се карат много приятно и лесно. Редовно карам служебния Вито и последно натоварен с 8 човека и багаж ми дава разход 9,6 в еднат апосока и 9,8 в другата, като това включваше и градско обикаляне в София (а буса е 4х4 , автмат, карах на климатик - което качва рахода - имаме още един дето не е 4х4 и с ръчна и рахода му е 8-8,5 литра) Ще можем да се сменяме няколко човека и няма да се умаряме. Та общо взето и като цена и като възможности е много добре да сме с бус.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Виварото харчеше поне 10 на път за Германия и обратно. Но това едва ли ще има голямо значение предвид броя на хората, които ще пътуваме.
 

oblaka

Редовен Потребител
ФТКС
Да взимаме един бус и да ни е весело по пътя. Хем няма да се чудим къде да паркираме няколко коли. Можем да се сменяме и да караме
 

oblaka

Редовен Потребител
ФТКС
Само да не забравяме че за бъса трябва правоспособен шофьор с категория за превоз на хора.не че някой ще ни спре в чужбина ама все пак
 
Нагоре