Да поговорим за въздух!

wakafaka

Редовен Потребител
Продължавай да експериментираш с рязкото отваряне на крана без забавител колега, а ние ше чакаме да видим как ще завършат твоите опити, а може да откриеш и някой нов закон във физиката това ще ни бъде особено полезно.
Бутилките са ми тествани на 450бара така че не съм особенно притеснен.А и отвора на бързата връзка е Ф2mm.Гледал съм манометъра на пушката и си върви сравнително плавно(за разлика от манометъра след редуктора при изстрел).
 
Последна промяна:

Kameno Karp

Редовен Потребител
На много хора им е ясно, но също така, на много други хора не им е ясно за какво се следи при тестването на бутилките. Следи се за поява на пластични деформации. Не се проверява дали бутилката ще се пръсне при надуване на тестово налягане. За да пръснете издържала тест бутилка, трябва мноооого да се постараете. И въпреки вложеното старание, няма гаранция, че усилията ви ще се увенчаят с успех!
 

wakafaka

Редовен Потребител
На много хора им е ясно, но също така, на много други хора не им е ясно за какво се следи при тестването на бутилките. Следи се за поява на пластични деформации. Не се проверява дали бутилката ще се пръсне при надуване на тестово налягане. За да пръснете издържала тест бутилка, трябва мноооого да се постараете. И въпреки вложеното старание, няма гаранция, че усилията ви ще се увенчаят с успех!
По данни на китайците алуминиевите бутилки на 30МПа работно започват да се пукат на около 80МПа.За карбоновите нямам идея колко ще държдат.Трябва някой ден да вържа някоя бутилка към комън рейла на колата и да видим до колко ще издържи.
 

БоянП

Редовен Потребител
По данни на китайците алуминиевите бутилки на 30МПа работно започват да се пукат на около 80МПа.За карбоновите нямам идея колко ще държдат.Трябва някой ден да вържа някоя бутилка към комън рейла на колата и да видим до колко ще издържи.
Аз мога да добавя към полезният коментар на колегата, че дизайнерите които избират формата, дебелината и класа материал на съдовете под налягане са длъжни да залагат във формулата дизайнерско налягане (иначе казано Design pressure) 900 бара, ако например работното налягане е 250 бара. Имайки предвид че стандартната девиация на формулите е приета да е 10 % (което също не е малко), остават едни поне 350-400 процента запаси във реалния продукт.
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
Знаех,че бутилките са много преосигурени,но незнаех точно с колко. Оказа се,че осигуровката е доста сериозна. Дано това успокои колегите,че бутилките не са бомби,готови всеки един момент да гръмнат!!!
 
Нагоре