Газови пружини за пневматични пружинни пушки.

братушка

Редовен Потребител
Като за начало: каква ти е пушката? Какъв е вътрешния диаметър на буталото? В някои пушки Ф20,1 няма да влезе в буталото на пушката.

3 снимка - трябва да сложа кръгла пластина на края на стержена
Това не го разбрах :pardon:

5 снимка - трябва да одрежа цилиндъра да заваря кръла пластина с дебилина около 2 - 3мм след това да пробия отвор в които да навия винтила
В никакъв случай :stop:
Ако ти е мил живота де...
 

Иван Димов

Потребител
Преди две седмици ми донесоха едно Гамо 1250,трета ръка,с ГП .Колегата каза ,че нещо му фъснало от цилиндъра и поиска да проверя за състоянието му.След като разглобих пушката и извадих ГП-то,без да подозирам какво се е случило вътре в цилиндъра на газовата,само след секунди,същото изгърмя в ръцете ми и стеблото излетя.Жив харпун.Добре,че не пострада никой.В последствие установих,че водача на стеблото в цилиндъра е бил захванат само с едно 4 мм.болтче за самото стебло,което се е развило и водача се е отделил от стеблото.Държало се е само на подбития вътрешен край на стеблото.ГП-то беше с валцован клапан.Оказа се ,че не само направата на газова е опасно,а и отварянето на пушка с газова е също рисковано. :pardon:
 
A

Anonymous

Гост
пушката е hatsаn 85 утре ще имеря ако амортесьора не влиза ще взема на струг малко от вътрешната страна на буталото или ще взема друг амортесьор 18мм
клапанът и в моето ГП с течен метал и тук е болтче с конусна глава М3 + О-пръстенче от запалка
за клапана сигорно трябва да стане така
t5_5046424.jpg


3 снимка - трябва да сложа кръгла пластина на края на стержена
Това не го разбрах[/quote]

кръгла пластина която трябва да се завари
t5_5046434.jpg


и как трябва да срежа амортесьора все пак трябва да се скаси по някакъв начин ???
 

братушка

Редовен Потребител
На тази серия Хатсани буталото отвътре е Ф20,0 - няма да стане.

Клапанът на картинката е от помпа, не става за ГП. Утре ще ти нарисувам правилния.

А засега отпечати ето този чертеж и търси стругар:
http://airgun.atspace.com/files/AMG-GP-3Bolts.pdf
Това е всичко, което ти трябва, освен стойката.
Чертежът е точно за Хатсани серия 80-90. Има го в първия пост на първата страница, между другото.


PS: Ето така изглежда клапанът. Болтчето с конусна глава и О-пръстенче. Отдясно е високото налягане, отляво атмосфера. Въздухът се просмуква по резбата и после пръстенче го "запечатва". На челото на болтчето може да се направи профил за права отвертка, после се бърка с тънка отвертка и се върти болтчето - клапанът изпуска. Обаче при М3 не винаги работи - налягането така запечатва гумата, че не ще да мръдне болтчето. Но при М4 това работи нормално.

И прочети пак внимателно първата страница на темата.
 

Attachments

  • Klapan.JPG
    Klapan.JPG
    3.2 KB · Прегледи: 154
A

Anonymous

Гост
добре а ще може ли да се просмуква въъздуха през резбата? ???
 

Attachments

  • index.jpeg
    index.jpeg
    3.7 KB · Прегледи: 109

mitaka101

Потребител
Първо да се извиня, че ви пиша във форума.
Второ, пиша понеже по всяка вероятност съм причина за едим конкретен пост:
Преди две седмици ми донесоха едно Гамо 1250,трета ръка,с ГП .Колегата каза ,че нещо му фъснало от цилиндъра и поиска да проверя за състоянието му.След като разглобих пушката и извадих ГП-то,без да подозирам какво се е случило вътре в цилиндъра на газовата,само след секунди,същото изгърмя в ръцете ми и стеблото излетя.Жив харпун.Добре,че не пострада никой.В последствие установих,че водача на стеблото в цилиндъра е бил захванат само с едно 4 мм.болтче за самото стебло,което се е развило и водача се е отделил от стеблото
Ако Гамото е закупено от rabo666 (Иво) от Сф по всяка вероятност ГП е мое дело. Имах проблеми с първата партида ГП: конкретно с това болтче, което държи перфорираната шайба в цилиндъра на ГП. Фиксирах всички болтчета с многократно ползван от мен (и други) фиксатор за резба:
METAL%20LOCK.gif

Оказа се, че тази партида лепило не държи и се появи същия проблем при няколко мои ГП. Писах даже някъде по темите, че лепилото за резби на Бизон не фиксира. Разбира се аз подмених дефектиралите пружини. Естествено ползвам друг фиксатор - течен метал :) категорично е по-добро решение.
Трето - бих искал да подменя дефектиралата ГП, за която става на въпрос, безплатно и с транспорт за моя сметка.
Моля собственика на ГП да ми пише на ЛС координати да му изпратя пружината.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Това вероярто е "дефект" породен от оставянето на пружината без натяг. При разгъване на пружината ако водачът се блъска в задния край на цилиндъра, няма ГП , което да издържи дълго. Все пак са си 70-80 кг удар и то не еднокрано. Няма резба или фиксатор, способни да задържат водача в такъв случай. Просто това не бива да се допуска. Получава се при ЦФХ, когато разтегне "ушите", при Хънтър, когато се охлаби от резбата тапата на цилиндъра. Достатъчни са 2 мм. А ако някой е махнал и шайбата, осигуряваща натяга , защото с нея му е трудно да "напъха" ГП в пушката, а не се знае и колко е "поживяла" и в какви ръчики е била пружината. Няма вечни неща, а вниманието с такава вещ трябва да е постоянно. Много пъти съм го казвал но никой не слуша и това е причината, поради която много отдавна вече не се навивам да правя ГП. Дори да реша да направя на познат, след време той продава пушката и ГП пак попада в неподходящ и неподготвен човек. Ще стане бела някой ден. Дано не е фатална.
 

братушка

Редовен Потребител
добре а ще може ли да се просмуква въъздуха през резбата?
На направените от мен 6-7 ГП-та с такъв клапан се просмукваше :)
А изобретателите на този клапан , руснаците, вече имат сигурно няколко хиляди резервуари за РСР-та са такъв клапан и досега не се оплакваха :cool:
 

Иван Димов

Потребител
« Отговор #129 -: Днес в 00:25:41 »
Цитат

Това вероярто е "дефект" породен от оставянето на пружината без натяг. При разгъване на пружината ако водачът се блъска в задния край на цилиндъра, няма ГП , което да издържи дълго. Все пак са си 70-80 кг


Не е оставена пружината без натяг.Такъв имаше и това си проличава още при демонтирането.Според мен се е получило саморазвиване на болтчето придържащо водача на стеблото в цилиндъра на ГП-то.При това положение,при зареждане на пушката,стеблото останало вече без водач,започва да се криви и опира в стените на цилиндъра а уплътнителя около стеблото започва да изпуска.Съжалявам много,че аз трябваше да изложа случая,но целта беше колегата който ги изработва ,да отстрани слабото място,за да няма нещастни случаи.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Иван Димов написа:
Не е оставена пружината без натяг.Такъв имаше и това си проличава още при демонтирането.Според мен се е получило саморазвиване на болтчето придържащо водача на стеблото в цилиндъра на ГП-то.При това положение,при зареждане на пушката,стеблото останало вече без водач,започва да се криви и опира в стените на цилиндъра а уплътнителя около стеблото започва да изпуска.Съжалявам много,че аз трябваше да изложа случая,но целта беше колегата който ги изработва ,да отстрани слабото място,за да няма нещастни случаи.
Пак да обясня, че няма кой да разбере.
Когато стане така, че по някакъв начин водачът започне да се блъска в задния край, тогава той се откъсва. Понеже стерженът е достаъчно навътре в цилиндъра на амортисьора-а това са около 25мм. то той продължава да си стои там и след скъсване на водача. Тогава стержена излиза 4-5 мм назад , колото всъщност е дебелината на водача и така си осигурява необходимият натяг. Така ГП продължава да работи, без да изпусне налягането, защото то не зависи от водача, а от стерженът, който в лучая не може да излезе от уплътнението. Така ГП създава илиюзията, че е редовна, което се рзабира, че не е така, в момента в който се махне задната тапа държаща стержена. Имено тогава той излита като харпун.
Стана дълго и може би объркано, ама ако технически грамотен човек се понапъне, би го разбрал.
Винаги, когато разглобявате пушка с ГП, имайте това предвдид. Никога не стойте от задната страна и винаги гледайте да има безопасно място, където евентуално да се спре стержена, без да направи поразия или да нарани някого.
 

krras

Новодошъл
Здрвейте !
Падна налягането в ГП-то ми.
Тя е една от първите на ТЕОБЕН внесени
в България и има около 8-10 хил.спускания.
Предполагам , че и е дошло времето.
Лошото е , че е капсулована и няма отвор
за зареждане.
Ако някой от можещите се наема да я "реанемира"
нека да пише.
Поздрави :goodbye:
 
A

Anonymous

Гост
Взех си нов амортисъор които е 18мм одрязях го стената е 1мм дължитата на дебелата част от амортисъор ще одрежа на 15,4мм а на стержена 13,4мм размерите както са на първа страница.
Детаила от чертежа утре ще е готов само имам няколко въпроса.
Чудя се какъв размер трябва да е о-пръстена които ще е на детаила?
Трябва ли да пробивам 3 - те отвора на цяло,тези които да държат детаила в трабата защото мога да оставя 1мм стена за да не излиза въздух през резбата?
Къде мога да напомпя пружината ?
С компресор ще стане ли и как ще разбера на колко бара я помпя защото когато въздуха влиза в пружината не създава обратно налягане за да отчете манометара или поне аз така си мисля не съм много наясно с компресорите трябва ли да си купувам накраиник м6 или на компресорите са със стандартни такива. :)
 

st_beer

Редовен Потребител
@rosen_6969
Колега следя ти постовете с голям интерес и се възхищавам как пишеш глупост след глупост. Изобщо не си наясно какво си се захванал да правиш.
Затова два приятелски съвета:
1. Вземи прочети всичко свързано с изработката на газови пружини за да си наясно какво ще правиш. Както в този форум така и в руския
http://talks.guns.ru/forummessage/25/53222.html
Така и тази тема в стария форум:
http://forum.oragie.com/viewtopic.php?t ... sc&start=0

2. Когато си наясно че знаеш какво ще правиш тогава го започни ако ти се живее. Не е никак шега работа с газовата пружина.

Тук съм преработил малко схемата (рисунката) от руския форум да придобиеш представа как се прави клапана с въпросното болче и О-пръстена на него. Посочено с червената стрелка.



Всичко става с много четене , мерене и сметки. Дано не си мислиш че ще напомпаш ГП на компресора на бензиностанцията. От горното ти мнение останах с такова впечатление.
 
A

Anonymous

Гост
@st_beer
Прочел съм тази темата няколко пъти и от другия форум също, руския не ми се отдава ...
Ясно ми е как трябва да стане и как трябва да изглежда пружината това болче също ми е ясно как и къде трябва да се сложи което не ми е ясно питам !

PS: говорех за о пръстена на детаила не за о пръстена на винчето , щом не става с компресор трябва да търся бутилка тогава въпроса ми е на колко бара трябва да е пълна бутилката за да напомпя пружината на 160 бара?? и евентоално какъв трябва да е накраиника с които да сложа на бутилката
 

st_beer

Редовен Потребител
@rosen_6969
Ти наистина си решил да се самоубиваш.Виждам че си изчел всичко и наистина знаеш какво правиш. Би ли ми показал къде прочети това че пружината се помпи на 160 бара?
Имам много схеми и много полезни неща и не само аз мисля че имам такива. Не бих ти ги пуснал обаче като чета постовете които пишеш. Не ми се свидят или ги крия. Просто не искам да тежиш на моята съвет. Бъди жив и здрав. Желая ти успех в начинанието.
 

братушка

Редовен Потребител
@rosen_6969
Оставам с впечатление, че нищо не си чел защото на всичките ти въпроси има отговор на първата страница в тази тема.

Ще цитирам само 1 нещо:
Тръбата на амартисьор (външно Ф19, вътрешно Ф16, стена 1,5мм) има РАБОТНО налягане около 200бар
И дали ще издържи твоята със стена 1мм желаните от теб 160бар няма да коментирам. И наистина ще спра да ти давам съвети, че да не стана подтквач към самоубиство.
 
A

Anonymous

Гост
До колегата rosen_6969

Колега аз също съм нов в това хоби и аз исках като теб да правя ГП-на, и в началото си мислех, че ГП работи като спринцовка, ама изобщо не е така. Чети добре всичко аз изчетох всичко налично от този и другия форум както и от някой руски, защото едвали някой ще ти сподели всичко което знае по въпроса, има няколко начина за направа на подобно чудо, които са ефективни и работят.
Вече сам си направил такава остава ми да я напомпя на подходящото налягане, което е специфично спрямо това което очакваш от пушката си, и кое си готов да жертваш в по голяма степен - точност или сила. Аз несам напомпил моята защото още нямам хронограф, помпа, както и неса ми готови някой други части които още доработвам затова изчаквам.
Та идеята ми беше, че не е много лесно да си я направиш сам, особенно след като прочетох постовете ти, НЕ ГО ПРИЕМАЙ КАТО ЗАЯЖДАНЕ !!!!
Чета как колегите ти се нахварлиха и ми се струва доста грубо от тяхна страна, в крайна сметка форума е за това да се споделя и да се предотвратят недоразоменията още в зародиш както при теб, а при теб са доста де :) :) :)
Всеки един от тези колеги които те критикуваха може да ти даде всичко нужно за направата на такава ГП-на, но всички си траят и ти казват само някакви трохички и в сащото време ти спестяват много важни тънкости. Така че моят съвет е свържи се с някой който може да ти ги разкрие напълно. Това май няма да съм аз защото моята още не е функционална, тествана е със налягане до 20atm. Съжалявам че се увлякох ама то като гледам само това се пише в последно време.
А към колегите мога да кажа само че този форум е за да си помагаме, не да казваме на новите колко неразбират и колко са невежи за да си направят каквото и да е, съжалявам но никой не се е родил с тези знания всеки е чел и е опитвал и е крал от някой друг колега бил той българин или руснак, вместо да нареждате човека му обяснете каде греши и кое е правилно и кое грешно та да заприлича на фурум тази драсканица, а колкото до прословутата първа страница че си пише там пише си ама има и още!!!

Благодаря на колегите който ми помогнаха и ми обясниха някой тънкости. А на останалите мога да кажа само извинявайте ама истината боли!!!! :) :) :)

И колега преди да продължиш с направата на ГП-на публикувай решенията си защото в едно колегите са прави ОПАСНОСТ ИМА ТОВА НЕ Е ДЕТСКА ИГРА!!!! По-добре да отнесеш малко критики отколкото да си загубиш някой пръст или да получиш по-сериозни поражения ти или някой друг около теб ;)
С удоволствие ще ти помогна с каквото мога БЕЗПЛАТНО, пак и може и аз да науча нещо от теб което съм пропуснал. :) :) :)
 
A

Anonymous

Гост
Реакцията на колегите може да ти се струва пресилена, но е разбираема.
ГП наистина може да е опасно нещо, ако не знаеш поне 100% какво правиш.
Видя се, че Росен няма познания по въпроса, а е решил с гол ентусиазъм да прави нещата. Това си е рецепта за самонараняване. И ако тези остри критики го накарат да прочете още малко, да помисли преди да действа, значи има полза от тях.
И ако още не е разбрал истинския размер на опасността, ето едно грубо и приблизително изчисление:
Да приемем, че ГП със стержен Ф=8мм и външен диаметър 20мм е напомпана да дава сила 70 кг.
За целта, при стержен 8мм, който има сечение 0,5 кв.см., е напомпана до 140 атмосфери.
Нека дебелината на стената да е 1,5мм. Тогава диаметъра на тапата (външния диаметър на корпуса на клапана) е Ф=17мм. Това означава сечение 2,27 кв.см. Върху това сечение, налягането ще създава сила, равна на 317 килограма!!! С тази сила ще излети клапанът, ако нещо стане със закрепването му. Доказано е на практика, за щастие без пострадали, че тази сила не може да бъде удържана от карантията на Х125 :eek:
 
Нагоре