Газови пружини за пневматични пружинни пушки.

pavloff

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Амортисьорите за ГП са от кола за задната врата на багажника.
Продават се в магазините за авточасти.
Преди да си купиш амортисьор трябва да знаеш може ли да се монтира ГП на твоята пушка.
Това зависи от начина на захващане на буталото към спусъка, поест с централно или странично зацепнане е.
Ако е с централно забрави за ГП на тази пушка, ако е със странично може.
Следва разглобяване и замерване на буталото по диаметър за да разбереш какъв диаметър трябва да е амортисьора.
Важно при избора на амортисьор е дължината на тапата му от към стержена за да може да се осигури необходимият луфт в двата края на ГП за да не опира водача при зареждане и стрелба и в също да е възможно ГП да се събере в буталото на пушката. Важно условие при ГП.
По принцип направата на ГП не е нещо сложно, но изисква минимални технически познания за изработката и, без да се засягаш.
Налягането в ГП е високо около 120 атмосфери и недобрата изработка и боравене с нея води до меко казано неприятни последици за стрелеца.
Написаното от мен да не се счита за указание за направа на ГП, а за най-общи съвети за ГП.
Накрая бих казал, че не става само с четене иска и друго.............. :cheers:
Желая ти успех.
 

братушка

Редовен Потребител
glg_81 написа:
Някои може ли да ми каже от какво трябва да са тези амортисьорчета, от къде да си купя такива, че да се помъча да си направя ГП. ...
Тези амортисьори са от задните врати на леки коли тип Хечбек.
От всички типоразмери такива амортисьори за нас става само един: този със прът (водач) Ф8мм. Те всичките имат вътрешен диаметър Ф16мм, но различна дебелина на стената. Трябва ти МИНИМУМ Ф18,5 външно или 1,25мм дебела стена. Най-добре, ако намериш с външно Ф19, има такива.
Има обаче и такива, дето имат една издатина почти по цялата си дължина - в никакъв случай не ги взимай.
Аз ги купувам от автоморги за по 5лв. Стига да има в нея поне някакво усилие, значи семеринга е още здрав и става. Е, добре е да няма поне видими щети, изкривявания или дълбоки драскотини.
Така че взимаш шублера и отпрашваш до най-близката автоморга или местни автосервизи.

За маслото: колкото и да се сложи - всичкото ще бъде "изплюто". Със излизането на маслото вътрешния обем се увеличава, налягането пада, усилието намалява. Накрая (при това сравнително скоро - 2 до 4 хил. изстрела) все едно ще работи на сухо. Затова е много важно какво е маслото, какво ще остане вътре по стените и водача след изкарване на маслото.
Затова наполедък аз слагах от тефлоновия спрей, малко при това - 0,2-0,3 кубика, не повече.
Първо го пръскам в някаква тенекийка, изчаквам малко да се поизпарят аерозолните съставки, после сипвам вътре.
 

glg_81

Потребител
:bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: Ще се помъча да си направя такава чудесия и ако стане ще е SUPER. Благодаря за помоща.
 
A

Anonymous

Гост
И да пуснеш отзиви-резултати придружени със снимков материал! Интересно е какво ще излезне! :write:
 

glg_81

Потребител
Нямаш никакви проблеми. Всичко ще опиша само да намея някои колега с помпа за ПЦП за да напълня ГП и да я тествам.
Не е никаква философия да се направи стига да си в час с тези неща. Имам снимки на всичко което съм направил досега, но още не съм готов напълно. Проблема е това което казах, че немога да си напълня ГП за да я тествам. :sos: :sos: :sos:
 

Alamo

Потребител
alexdi написа:
Колеги,някой има ли такава пружина http://www.pyramydair.com/s/a/Air_Ventu ... ifles/2103 .Ще съм благодарен да сподели впечатленията си,а също и за начина на монтиране.

Съмнява се някой тук да има такава, ама цъкни тук http://www.youtube.com/watch?v=HqFFxvX-d7Y за да видиш как се представя на Хатсан 125.
 
A

Anonymous

Гост
Здравеите от мен!!!!
Пиша за първи път в този форум и съм любопитен дали може да се сложи ГП-на на Хътсан (Метеор) Торпедо 155 .25(6,35мм). Закупих си я преди ден и започнах да се ровя из родните форуми. Ако е вазможно моля някои да ме насочи или да ми прати някакви чертежи и начин на изработване както и какъв амортисьор се използва. Благодаря предварително!!!!! :) :)
 

scandalo

Редовен Потребител
ФТКС
може да се сложи а вече за самата пружина чети надали някой ще ти даде точният начин на изготвяне!
 
A

Anonymous

Гост
МММММММ ами добре мерси всепак, а някой които може директно да ми изработи такава ГП-на за Х155 срещо заплащане естествено и саответно координати за София имам предвид. Мерси отново!!!

П.С.Както и за Х150 с който се сдобих преди около час много изгодно, взех го специално за целта, тъйкато разбрах, че съществена разлика няма освен в материала от който е изпълнен приклада и някои части от спусъковия механизъм. Както и вече го разглобих защото ми беше интересно устроиството на този модел, така че вече е на части и чака нова ГП-на дай боже и скапи сафорумци да е скоро и на разумна цена де :rose: :)

Забравих да попитам дали са едни и сащи размерите X150-155 де? Въпреки че моделите са доста сходни не сам сигурен?
 
A

Anonymous

Гост
Доколкото знам, 150 и 155 са идентични като механика. Разликата е само в приклада. Разликите в спусъка са само козметични.
 
A

Anonymous

Гост
Мерси за инфото, аз я разглобих и Х155-то и видях че разлика на практика няма.
Благодаря за барзите отговори.
Сега остава да си направя стенд и да ги зглобя отново, дано да не зглобя три пушки :D :D

Аз отивам да тадся шпилки и дъски хаиде до скоро, и ако някой разполага със подробна схема за изработката на ГП-на за този модел, както и със подробните данни на използваните материали и модел амортисьор и да има желание да сподели с мен и останалите съфорумци моля да не се стеснява, пак почерпката ще е от мен!!!!
 

братушка

Редовен Потребител
Първо: Добре дошъл.

И второ: прочети тази тема внимателно от самото начало. В нея има всичко, което ти трябва.

Модел амартисьор е без значение. Просто взимаш шублера и търсиш такъв с водач Ф8 и външното тяло Ф19. Аз ги купувах по автоморгите за по 5лв. Стига да има в тях още някакво усилие и не са узпуснали изцяло - стават.
 
A

Anonymous

Гост
братушка написа:
Първо: Добре дошъл.

И второ: прочети тази тема внимателно от самото начало. В нея има всичко, което ти трябва.
За съжаление е по-малко, отколкото беше преди дни.
c005.gif
 

jordannik

Потребител
Dejmos написа:
братушка написа:
Първо: Добре дошъл.

И второ: прочети тази тема внимателно от самото начало. В нея има всичко, което ти трябва.
За съжаление е по-малко, отколкото беше преди дни.
c005.gif

Ако си чел внимателно, по-ясни причини, нямаше никаква съществена информация от хората, които са си редактирали мненията. Дори интересните снимки, бяха просто реклама. Чети постовете на братушка, там всичко е обяснено. Единствено размерите са за твоя сметка.
 
A

Anonymous

Гост
Митака може да беше заядлив, но правеше ГП и беше пусна малко информация по въпроса.
 
A

Anonymous

Гост
Ами ще се огледам за такива амортисьори пак знаеш какво ще излезе. проблема е само че трябва да ги правя на 300км от тука и трябва време пак немога да се махна за толкова време пуста му работа, пък и университет има абе с две думи нямам думи
по празниците сам решил да си направя един свесен приклад защото този пластмасовия е ужас много е зле, и тогава ще пробвам и ГП-це да си измаисторя, ако преди това не се здобия с такова де ;) :rambo:
но това за по натам. иначе за рекламата съм сугласен но повечето хора немогат да си направят сами и им липсва механизацияа пък искат да притежават ГП-ка, така че всеки сам си преценя юнаци!!!! ;)
 

glg_81

Потребител
Здравейте на всички и за много години! Наслука през новата 2010г.
Имам едно предложение което е само на хартия все още, затова искам вашите мнения по този въпрос. Това което ми хрумне е да съединя по-два отворите които съм направил на водача на стержена. Те са 8 отвора по Ф2.5мм и така ще станат 4 по-големи. Та значи идеята ми е щом пробиваме отвори във водача за по бързо излизане на стержена от цилиндъра значи, колкото са по големи отворите толкова по-бързо ще преминава обема и маслото през водача. От тука аз правя заключение , че ако вдигнем тази скорост (на преминаване на обема и маслото през отворите) значи и скоростта на излизане на стержена ще се покачи и началната скорост на чашката също.
На фиг.1 съм показал как изглеждат повечето водачи в ГП-ни.
На фиг.2 съм показал кое трябва да се премахне от водача.
На фиг.3 съм показал как трябва да изглежда новия водач на стержена.
Тези остри ръбчета които остават може и да се полират с някаква шлайф паста за да не драскат вътрешната стена на ГП.
Ако ГП е оразмерена правилно водача на стержена по време на работа не трябва да удря предния край (на ГП) при изстрел, и не трябва да докосва задния край (клапана за пълнене на ГП) при зареждане. От тези неща които написах става ясно, че водача не понася никакви удари при изстрел или зареждане.
Моля дайте някакви мнения по въпроса дали ще стане или не. Коментирайте PLS.
;) :bravo: :cheers:
 

Attachments

  • woda4 na sterjena.jpg
    woda4 na sterjena.jpg
    89.4 KB · Прегледи: 431

st_beer

Редовен Потребител
@glg_81
Струва ми се че не си чел достатъчно за ГП. Прочети отново всичко писано по въпроса за ГП.
Това което си написал е целта на занятието.Правилното оразмеряване:
Ако ГП е оразмерена правилно водача на стержена по време на работа не трябва да удря предния край (на ГП) при изстрел, и не трябва да докосва задния край (клапана за пълнене на ГП) при зареждане. От тези неща които написах става ясно, че водача не понася никакви удари при изстрел или зареждане.
Моля дайте някакви мнения по въпроса дали ще стане или не.
Тези отворчета които си ги има по водача са напълно достатъчни са напълно достатъчни. Няма смисъл да променяш нещо доказано и работещо.
В ГП има масло но е толкова малко колкото да смаже стените и да намали триенето. Масло не преминава през тези отворчета за които си писал. ГП се помпи с някакво налягане примерно 100-120 ат което отговаря на 70 кг натиск да започне да свива (примерно). Понеже е затворен съд когато стержена потъне вътре (зареждането) налагането се стреми да го изхвърли навън понеже само той е подвижната част вътре. Когато натиснеш спусъка и освободиш буталото налягането бутва стержена и той изстрелва буталото. Единствено през тези отворчета минава въздух и мисля че така както е си е най добре да си остане понеже водача ще няма да остане само на 4 точки да се движи. Жела ти успех в начинанието и повишено ВНИМАНИЕ че не е шега работа. Водача гледай да е закрепен идеално за стержена и като помпиш стержена да сочи към някое място (пясък или нещо от рода) ако изхвръкне да не нарани някой.
 
Нагоре