Бензин в кръвта или всичко за хората на мотори.

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
И аз на дърти години 44 вече реших да си взема мотор. Вече имам Категория А. Купих си 3 якета с протектори RICHA Gor Tex,Corner Кожено и лятно проБайк , 4 каски първо две втора употреба АGV и Shoei и сега две нови Nolan и Shark , мото ботуши Dainese, Панталон Dainese, Ръкавици AlpineStar.
Оборудвах се докато карах курса за А категория. Сега зимата мисля мотор да си взема за мен. Вече купихме един за доведения ми син той има книжка А преди мен Взехме му Suzuki SV650 харесва ми но ще взема различен да ги менкаме.
Сега за мен ще търся Honda Hornet 2005..2006 или Yamaha Fazer 2006...2007.
Приемам и съвети от по опитни мотористи. Имам нужда от разбиращ човек да ми помогне и в оглед на харесан мотор, като тръгна да купувам другия месец.
П.П. Шофирам активно от 26 години с моторите имам малко опит от моторите на татко и дядо ...Балканчета, Симсон, Ява и ИЖ планета. Та съм новобранец. Ще карам мотора за разходки събота и неделя, даже ще го държа в Радомир и в София едва ли ще карам освен за обслужване на мотора ако влизам. Ръст 170...теглото ми 80 кг ...последното го пиша за да уточня и да предложите правилния мотор.
 
Последна промяна:

mobilen

Редовен Потребител
Добър избор си направил.Само Ямахата 07,08 май имаше проблеми със скъсана рама.Ще питам приятел,който с това се занимава.
В момента карам по-стар Фазер и
много ми харесва как се държи на пътя.Отличен мотор като за начало,
както и Хорнета!
 

burrago

Потребител
Здрасти колега! Радвам се че си решил да станеш моторист, макар и късничко. Прочетох, че си накупил екипировката и ти остава главното - да вземеш мотора. Есента и зимата са подходящи за покупка на мотор щото цените са по-ниски и можеш да вземеш нещо на добра цена! Лошото е че времето не е хубаво за мотор, а ти ще си мераклия да караш и затова трябва да си много внимателен, особено щом нямаш и опит. Относно двата модела, между които се колебаеш - Хорнета е хубав мотор обаче до 2006 мисля че бяха само карбураторни, а от 2007 почва инжекциона, препоръчвам ти да си вземеш такъв щото ако ще е с карбуратори може и от 2000-2002 например. Ямахата е с инжекцион още от 2003 или 2004 и е много добър мотор, лично аз бих си купил тоя модел, препоръчвам ти го. Имай предвид, че пътната маркировка е доста хлъзгава когато е влажна, например от роса или лек дъждец - НЕ Я НАСТЪПВАЙ, ОСОБЕНО В ЗАВОЙ! Успех, и да се похвалиш като вземеш мотора!
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Нямам намерение да карам сега. Знам как се държат гумите на студено , мокро...имам опит в пистово каране на автомобили.
Искам да купя мотора декември , януари за да мога да го обслужа както трябва...гуми,течности,спирачки и квото трябва без да бързам и с качествени за да е готов за следващия сезон.
Знам че Хорнета е карбураторен но пък
работата с газта е плавна и равномерна при ранните инжекционни в моторите не винаги е така. Карах курсовете на Хорнет 2002 и ми е удобен. Пробвах и как се седи на Ямаха Фрейзър 2005 г , тя даже е една идея по удобна мисля. Просто ми казаха че фейзъра след 2006 е с по добър инжекцион а и визуално по добре се виждат приборите на панела...., докато за Хондата разликата от Хорнет 2000..2004 с 2005 ...2006 е обърнатата вилка и 1 литър по голям резервоар. Но това от прочетено го научих и все пак е по добре от хора с опит да чуя мнения.
 

оги-пз

Редовен Потребител
Васе добър ти е избора за мотор, много са здрави. Хорнета се води голфа при моторите.
Според мен, за да не се занимаваш с глупости, търси инжекцион, а ако мислиш за по дълги разходки погледни и HONDA CBF 600. Също добър колкото хорнета има ABS по новия модел леките спойлери пазят от вятър дъжд и карането е доста по приятно.
Не на последно място можа да помогна за намирането на мотор на доста по-добра цена от тези в сайтовете, както и ако си харесаш мотор в Пловдивски автокъщи.
Ако си ми загубил телефона пиши на лични ще ти го дам ако имаш нужда от помощ.
 

anibis

Редовен Потребител
Аз пък ти препоръчвам Kawazaki Z 750 e и 1000-та е още по-по... щом си се насочил на турист шосейка,ако искаше наведен"пластмасов" там вече бирата е друга. Но Z-та кърти. Мисля ако не се лъжа "Лудия Макс" филма, в ролята играе Мел Гибсаън ако не се лъжа.
 

staif

Редовен Потребител
Нямам намерение да карам сега. Знам как се държат гумите на студено , мокро...имам опит в пистово каране на автомобили.
Искам да купя мотора декември , януари за да мога да го обслужа както трябва...гуми,течности,спирачки и квото трябва без да бързам и с качествени за да е готов за следващия сезон.
Знам че Хорнета е карбураторен но пък
работата с газта е плавна и равномерна при ранните инжекционни в моторите не винаги е така. Карах курсовете на Хорнет 2002 и ми е удобен. Пробвах и как се седи на Ямаха Фрейзър 2005 г , тя даже е една идея по удобна мисля. Просто ми казаха че фейзъра след 2006 е с по добър инжекцион а и визуално по добре се виждат приборите на панела...., докато за Хондата разликата от Хорнет 2000..2004 с 2005 ...2006 е обърнатата вилка и 1 литър по голям резервоар. Но това от прочетено го научих и все пак е по добре от хора с опит да чуя мнения.


Събирай се с мотористи.между тях има доста стари кримки от които можеш да научиш много полезни неща и чалъми ,както за управление така и за подръжка.Успех в начинанието и умната..че мотора много дава но и взима
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Сега проучвам Honda CBF600SA ..78 КС...на практика дефорсиран Хорнет с защитно стъкло против вятър и удобна позиция на седене с регулируеми кормило и седалка АБС ...което е добре за начинаещ ...мисля че това е моя мотор...ако изпадне читав с инжекцион Друг вариант е CBF 500 лек ..с ниска седалка и удобен 56 к.с но е 2 цилиндров
 

staz

Редовен Потребител
Сега проучвам Honda CBF600SA ..78 КС...на практика дефорсиран Хорнет с защитно стъкло против вятър и удобна позиция на седене с регулируеми кормило и седалка АБС ...което е добре за начинаещ ...мисля че това е моя мотор...ако изпадне читав с инжекцион Друг вариант е CBF 500 лек ..с ниска седалка и удобен 56 к.с но е 2 цилиндров
Не не не, щом си тръгнал в тази насока - моят съвет е да си вземеш един Тmax по-нова година и забравяш!
За справка: имах хорнет 2008 / 600сс - моторчето си иска душа да го караш; иска си хубави гуми, нови пиньони, маслото навреме, веригата опъната и др. Всяка скорост над 120 ти развива мускулите на врата. После карах за кратко z 750 - стойката е съвсем малко по-изправена, но моторът е по-нервен и пъргав. Фазерът е класика, но на мен ми е някак “мекичък”. Спрях да се оглеждам за мотори, след като си взех ktm smr 990, беше някъде 2012-13. Висок, двуцилиндров катър с регулируемо окачване, чието управление ми допадна най-много от гореизброените. Сила има. В момента не карам мотор, защото бюджетът не позволява, но ако ми изпадне читава ямаха хтх - бих се замислил. Съветът от мен е да не взимаш дефорсирани мотори, защото не си на 15 години. SV-то е женски мотор също така. Разгледай по мотокъщите, сядай на моторите и ако от първия път уцелиш моторът за теб - ще ти завидя благородно!!!
 

anibis

Редовен Потребител
Z750 аки е доста по агресивен и не е много добър вариант за начинаещ.
Е зависи от човека при мен беше друго.... Аз направо се качих на малки Fire Blade CBR400RR HRC свален беше от пистата в Германия със сликовете беше още,това ви говоря 94-95г тука за сликове гуми не бяха чували. Ама аз говоря за себеси...И след 1г не исках да го гледам,защото до 600куб всичко наред мачкаше то нямаше нищо общо с обикновения CBR400RR Но баткото 900RR малко зор виждаше. Майтап си правя нищо общо с първата <span class="corrected">деветка</span> няма. Там вече бирата и филма е друг!!!

Щом има тел и клещи всичко е песен.
Това ме изкефи,но чука колега също не трябва да се забравя.:metal:Той е един от най важните инструменти,да не кажа най важния!:crazy::dazzed:
 
Последна промяна от модератор:

Jorom

Редовен Потребител
Пропуснал съм миналата година да пиша в темата
Петнайсетина години карах мотори, и след това също толкова години не карах...като нужния ми адреналин си го доставях с бегачката ми - А3 1,8Т позасилено до 250+ кончета! Удържах на поривите отново да си купя мотор дълги години до миналия Май, когато не можах да удържа крастата повече, и си взех това Пегасо - инжекцион, 650 кубика, с 5 клапана е главата. Нарочно не взех по-хубав и скъп мотор, понеже нямам гараж и мотора стои половин година на улицата, разчитам само на охранителна камера и верига! Взех го от Софийско, като го поразглобих малко за да влезе в хамбара на бащата ...не ми се рискуваше с непознат мотор да карам по магистралата Най-далечното ми пътуване с него е като ходих до Турция да си купя Бигмакс Х
Основно го ползвам за каране в гората, както и за плаж, и други приятни дейности ;) на диви места с приятелката ми
 

Attachments

  • IMG_20200512_015712.jpg
    IMG_20200512_015712.jpg
    323.2 KB · Прегледи: 77
  • IMG_20200508_184610.jpg
    IMG_20200508_184610.jpg
    355.4 KB · Прегледи: 74
  • IMG_20200622_161719.jpg
    IMG_20200622_161719.jpg
    268.5 KB · Прегледи: 75
  • P_20200917_171014.jpg
    P_20200917_171014.jpg
    599.7 KB · Прегледи: 76
  • IMG_20200702_184241.jpg
    IMG_20200702_184241.jpg
    399.9 KB · Прегледи: 75
Последна промяна:

anibis

Редовен Потребител
Пропуснал съм миналата година да пиша в темата
Петнайсетина години карах мотори, и след това също толкова години не карах...като нужния ми адреналин си го доставях с бегачката ми - А3 1,8Т позасилено до 250+ кончета! Удържах на поривите отново да си купя мотор дълги години до миналия Май, когато не можах да удържа крастата повече, и си взех това Пегасо - инжекцион, 650 кубика, с 5 клапана е главата. Нарочно не взех по-хубав и скъп мотор, понеже нямам гараж и мотора стои половин година на улицата, разчитам само на охранителна камера и верига! Взех го от Софийско, като го поразглобих малко за да влезе в хамбара на бащата ...не ми се рискуваше с непознат мотор да карам по магистралата Най-далечното ми пътуване с него е като ходих до Турция да си купя Бигмакс Х
Основно го ползвам за каране в гората, както и за плаж, и други приятни дейности ;) на диви места с приятелката ми
Ти си истински рокер! Защо не чипоса и мАтора?
 

Jorom

Редовен Потребител
Какво чипосване на Ротакс 650 цц, даже не знам има ли такъв софтуер, не съм се интересувал...все пак не е наточена пистарка че да има смисъл да се занимавам. Но промяна на малкия венец c 2-3 зъба ще даде голяма разлика във вървенето, моя има нужда да му сваля малко оборотите за шосейна употреба, но пък за лек офроуд е добре като се има предвид че носи мен - 130 кила +40 кила женско дупе и 20 кила багаж се справя задоволително, Не ми се минаваше в категория над 750 кубика, иначе бях набелязал няколко хилядарки ендуро-турист, както и ТДМ-и, но не ми се рискуваше да остана без мотор заради липсата на гараж и взех скромното Пегасо
Върши ми работа за това за което съм го взел, а и не го мисля
 
Последна промяна:

anibis

Редовен Потребител
Има има, има си фирми продават друг игнайтер ако знаеш какво е точно това... Защото от игнайтера зависи обогатяването на горивото, и куп др.работи. От кой двигател фирма са краднали тия знаеш ли?
 

Jorom

Редовен Потребител
Не съм чувал за игнайтер! Не знам да са краднали каквото и да е Априля Знам че Пегасо и БМВ Ф650 са съвместна разработка на двете фирми, като първите години БМВ-та са ги произвеждали в завода на Априля
Двигателя и на двата модела е Ротакс 650 цц, но при бмв главата е с 4 клапана а при Априля клапаните са 5 и мотора е по-рязък от БМВ, но пък е по-проблемен откъм електроника!
Но най-големия проблем на Ротакс 650 не е електрониката а шибания бендикс, и моя не прави изключение но го оправих само със смяна на пружинката която взех от семеринга , направих си и скоба за магнета
Предишния собственик беше сложил бендикс комплект китайски дето изкара 5 к км и ексцентриците му се заоблиха, добре че ми даде в насипно състояние оригиналния бендикс и след като му намерих подходящата пружинка вече нямам проблем с паленето
 
Последна промяна:
Нагоре