Бензин в кръвта или всичко за хората на мотори.

оги-пз

Редовен Потребител
Кожата си ми е скъпа да се ръгам между колите 200км. и с мотор и с кола никога не изпредварвам, ако не виждам отпред. Било завой и някакво възвишение.
Има много толерантни шофьори ама има и много които нито се усещат нито гледат в огледалата за мигачите е ясна работата.
Винаги без значение с мотор с кола когато някой ме пусне да мина благодаря за това.
 

barbaron

Редовен Потребител
Мотористите трябва да знаят, че не са сами на пътя!!! Законът все още позволява и на пенсионери да управляват.Не искам да си помислям за другите участници в движението, като пияници, наркомани и "леки психични отклонения". Нормалните шофьори не могат да си представят, че някой може да си позволи да прави глупости като си тества възможностите на машината. Ускоренията на съвременните двуколесни са зловещи и това не може да се асимилира от мозъка, защото просто не се очаква. Да вземем пример от най-често срещаната ситуация - обратен завой или ляв завой и засичане на донора. При нормална ситуация всичко е точно - левият завой или обратният завой се прави и всичко е ОК. ОБАЧЕ.... ако донорът кара с 200, тогава технически е невъзможно да бъде видян в огледалото, за да му се направи "толеранс", за който мотористите много парадират и настъпва фаталният момент. Забраненият обратен завой е друга бира... В нормална държава левите и обратните завои са сведени до минимум, като са предвидени обиколни пътища с десни завои или направо кръгови движения, но тука НЕ СМЕ бяла държава и трябва да се съобразяваме с този факт. Първото правило за да излезеш на пътя е ДА се съобразяваш с обстановката!!! като излезеш на сняг - караш на сняг, като излезеш в дъжд - караш на дъжд - като излезеш на поляната..... - тогава може и да си чупиш главата. Познавам изкл. много мотористи. Лично аз имам богат опит на двуколесно, но....Трябва да не се забравя, Моторът е по-специално ППС, което трябва да се управлява с много по-голямо внимание и отношение и никога не трябва да се забравя, че Моторът е ОТГОВОРНОСТ, която ако не можеш да имаш - по-добре слез и не ставай ДОНОР!
 

оги-пз

Редовен Потребител
Както ги наричате донори, не забравяйте как са ги убили повечето.
Като неможеш да го видиш в огледалото слез от колата и не ставай убиец и не почерняй някое семейство. Стига с това карал с 200км. много са малко тъй наречените донори които, сами си катастрофират. 90% са засечени, ма карал с 200км, аз като карам с 200км, на теб значи ти е позволено да правиш забранен ляв завой.
Значи по твоята логика щом съм нарушил закона ти е позволено да ме убиеш с забранен завой, да не пуснеш мигача или да не спреш на стоп или червено.
Темата е неизчерпаема.
Като моторист гледам да сведа риска до минимум за мен и околните, като шофьор на лека кола карам още по внимателно и предпазливо и спазвам почти всички ограничения , но не отричам че на мотора давам повече газ.
Темата е неизчерпаема, с мотор с кола камион или автобус всички сме равни.
Тука започна темата за бучащите мотори, аз се опитах да обясня защо бучат и защо моя мотор бучи.
 

barbaron

Редовен Потребител
Опитвам се да обясня, защо умират и защо стават донори. Вместо да гледаш праволинейно - помисли над думите ми. Не говоря за ЗАБРАНЕНИЯ обратен завой, а за левия и ПОЗВОЛЕНИЯ обратен - точно там моториста решава,че е "много бърз" и надценява обстановката, като забравя каква може да е реакцията на другия. (правил съм го и аз с мотора - не с 200, ама с около 140 - ситуацията няма да я забравя никога).

Оги, опитай се да замениш думичката "засечен" със словосъчетанието "не преценил достатъчно добре обстановката" и продължението "може би защото е бързал". Ще видиш нещата през очите на другите участници в движението.

Не искам да ти натрапвам мнение, карай ако искаш с 300 - живей си твоя живот - никой няма право да ти се сърди! Ако си достатъчно внимателен и имаш късмет при непредвидимите ситуации - то винаги ще излизаш сух от водата. Но ако само веднъж (не дай си Боже) късметът ти изневери - тогава става страшно!

Ако се спазва правилникът - късмета остава с много малък процент в уравнението! За това моя призив към всички МОТОРИСТИ - не си дърпайте късмета за опашката - никога не се знае кога може да ви изневери! Нека да оставим донорите да го правят, а ние да си караме по правилата!

КЪСМЕТ НА ВСИЧКИ!
 

apapazov

Редовен Потребител
Стига с това карал с 200км. много са малко тъй наречените донори които, сами си катастрофират. 90% са засечени, ма карал с 200км, аз като карам с 200км, на теб значи ти е позволено да правиш забранен ляв завой.
Разликата е че с 200 дали засечен или не не можеш да отреагираш, но ако си джиткаш с 50 в града или с 90 извън не е проблем да избегнеш ситуацията.
Имам А категория, но не карам от години. Два пъти съм попадал в ситуация да ме засичат и съм се отървавал на косъм. И двата пъти карах много по бързо от разрешеното. После като ми мина адреналина и като анализирах нещата разбрах, че ако карах по бавно просто нямаше да има проблем да спра спокойно или да заобиколя без опасност.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Не знам защо, мотористите и мотопедистите (в частност и велосипедистите)си мислят, че са привилегировани участници в движението.
Защо трябва да им се дава път? Защо другите да ги "пазят", ако те пренебрегват правилата за движение?
Да не говорим, че над 70 % от тях, нямат нужните умения и в редица ситуации реагират непредвидимо, неадекватно и главно неразумно.
Същото обаче важи и за водачите на автомобили. Но когато събереш -2 със -2, няма как да получиш +4, и резултата винаги е отрицателен. Случват се и "срещи" при които поне единият участник е преобладаващо положителен и резултата не е отрицателен(плачевен).
Но да слушам постоянно хората на 2 колела да казват - Що не ми правиш път?
Не, не съм съгласен. Ти си участник в движението като всички други и си длъжен да спазваш правилата за движение. Превишената скорост и удължения спирачен път(ако има такъв, защото много често дори не е препоръчително екстремното спиране) винаги водят до неприятни ситуации с лош край, предизвикани от съответното поведение на моториста. Или "ербаплъка" да караш на задна гума - абсолютно неразумно поведение довело до много тъжни случки.
Слизал съм да подам ръка на моторист, чинно движейки се пред мен в задръстването без да се мъчи да лавира между колите.
Ошамарвал съм мотопедист, който лавирайки ту отляво, ту отдясно в задръстване и стигайки зад мен(първа кола на светофара на р-т Стадиона), първият път, се опита да ми търси отговорност, защо не го пускам да мине на светофара на червено. Той щял да се "промуши" разбираш ли. Не го отразих.
Същият след 2-3 дена, не иска да спре на пешеходният светофар на 150 м преди същия светофар(срещу училището).
Аз бях пак първа кола и спрях в дясната лента. Лявата беше свободна и той профуча като леко закачи една баба с внучето и минаващи на зелено. Настигнах го, той явно ме усети и се промуши надясно пак на червено, но пак го настигнах и натиснах надясно докато спре. На въпроса му "Какво пък толкова, нали нищо не стана" не издържах и го шамаросах.
Същата ситуация на същия светофар имаше и с един "юнак" с Голф, който не ошамарих, но го задържах докато дойде патрулката, която повиках.
Така че, драги Колеги на две колела, спавзайки правилата за движение няма да попадате в ситуации.
Ако спазвате знаците, ограниченията на скоростта, спазвате дистанция и не изпреварвате неправомерно, няма да има конфликтни ситуации. Същото важи и за Колегите на 3, 4, 6, 8 и повече колела.
 
Последна промяна:
7

7842

Гост
Оги, опитай се да замениш думичката "засечен" със словосъчетанието "не преценил достатъчно добре обстановката"
Каква е разликата?Нали те вкарва в болница или в гроба.
Ето Ви пример-не участвах с мотора.Бях с колата.
Карам с колата жена ми на работа.Близо до центъра на едно кръстовище регулирано с пътни знаци,от моя страна имам "път с предимство" на другата има знак номер 1-пресичане на път с предимство.Тази улица винаги е с паркирани коли на едното платно и тясно и не можеш да караш повече от 30-40 км/ч.От дясната ми страна на улицата която е без предимство и с никаква видимост докато не се изравниш с паркираните коли караш бавно.Изскочи кола и тя да е с около 30-40 км/ч.Не спря,не намали даже не погледна на ляво-единственото място където трябва да даде предимство.Просто си продължи.Скочих на спирачките и колата ми спря.Почнах да псувам да викам,а жена ми ме успокоява.;)Този убавец продължава напред и следващото му кръстовище е на около 30 метра.Там отново има знак номер 1-същата ситуация,изобщо не спря даже не погледна на дясно дали идва кола,мотор,камион.......От нея страна засвириха гумите на един джип.Убавецът зави на ляво и все едно е на поляната и е сам самичък.Аз съм вече зад него.Ето тогава започна да ми свири"чайникът",на разстояние от около 30 метра този убавец за около 1-2 минути направи два пъти предпоставка за удар с една от колите.Не издържах,развиках се,започнах пак да псувам и казвам-ей сега ще му играя един във зъбите.Жена ми почна да писка мън,мън,мън защото ме знае какво ще направя.Набих спирачките и я изгоних от колата.Карам си след убавеца и го чакам да спре някъде.След около 10-15 минути той спира и аз веднага след него.
Слизам и го хващам за ревера през отвореният прозорец с едната ръка,с другата вдигам юмрук готов да го ударя.В този момент на предната седалка до него бабата започва да реве,убавецът е пенсионер.Спрях не го ударих.Казвам на бабата:
-Ако имаш книжка,сядай ти да караш.
А убавецът не спира да ми говори
-Хайде удряй бе,удряй.
Обяснявам му че за 30 метра щеше да удари две коли.Той ми сочи предният си прозорец на който има залепен стикер-инвалид.Не е инвалид с някакъв недъг,вероятно по болест.Или от фалшивите инвалиди.Мисля че това не го оправдава.
И не спира да ми говори:
-ВИЕ МЕНЕ ТРЯБВА ДА ПАЗИТЕ.
Ако не беше плачещата баба,щях да му отнеса зъбите.
Говорихме за мотори.Ако аз или оня с джипа беше с мотор и имаше катастрофа,какви щяха да са коментарите?
Някакъв донор е ударил "човек" с кола.:(

П.П.За тези които са от Русе ситуацията е до траурна агенция Лета.Аз правя на ъгъла ляв завой и след 30 метра пак ляв завой по посока към Странджата.
 

Ctan4o

Потребител
Мислих да не се включвам ама вече не издържам. Аз също карах мотори ама се отказах заради манталитета на българите. Колкото и странно да звучи дали с мотора или колата гледам да спазвам ограниченията и правилата. Най-лошото ми падане беше на едно кръстовище където един бухал с нов мерцедес не спря на стоп и почти ме отнесе. След това избяга без дори да провери дали съм жив. Няколко месеца по-късно същия умря в катастрофа... Другото което също ме отказа от моторите е непрестанните ми пътувания по света. Навсякъде има мотористи и си карат нормално, също така автомобилистите нямат за цел да ги газят. В някои държави дори съм виждал на първата линия на светофарите маркировка за мотори за да се мушнат между трафика и после да се изнесат бързо. Също има и паркоместа за мотори. В България има една голяма бариера между мотористи и автомобилисти, между граждани и провинциалисти.
И както винаги съм казвал всичко ще се оправи когато глобите станат непосилно големи.

Ето и снимка на малко кръстовище в град с 300 000 душиScreenshot_20200305-130902_Maps.jpg
 
Последна промяна:

оги-пз

Редовен Потребител
Пеко ти до колкото си ми познат, си супер спокоен човек, ама това дето го разправяш си прав да го ошамариш тоя.
Не си прав обаче за едно, ще ти обясна друга гледна точка, ти си в колата трафика и светофарите няма как да избегнеш, нищо не ти пречи да направиш место някой с мотор, скутер или колело да мине пред тебе, все пак е някой дето спомага да има по малко задръствания.
Е за тази толерантност говоря караш с 60 нищо не пречи да оставиш малко место някой да мине с мотор или скутер, ама има хора правят место има и такива дето не правят.
Само да вметна че в доста страни това лавиране на мотористи и колоездачи между колите е разрешено със закон и хората им правят место, в нашата държава не е разрешено със закон, но и не е забранено с такъв.

Барбарон.
Засечения си е засечен, ако стане беля пишат несъобразена скорост и отнемане на предимство. Разликата я намирам така, ако ме засечеш с колата и карам моята кола с 40км удрям спирачки но се кюскаме щетите са само по ламарините. Ако ме засечеш с мотора с 40км и успея да намаля до 20 и се кюснем може да е само на мотора ама може и на моториста да му има нещо. Разлика в засичането няма, засечеш ли отнел си предимство все едно на какво превозно средство.
И тука ще вметна, знам че нямам право да возя детето на мотора, но и не му отказвам возя го и тогава по стриктен от мене няма, само да вметна че когато съм бил стриктен съм имал най големите приключения е и тия после също де.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Ето за това иде реч......
https://www.dunavmost.com/novini/mazh-be-pregazen-na-trotoar-v-sofiya
Няма коли,няма камиони,няма мотори,няма трактори,комбайни.....
на тротоара.
Това се случва само в България и Русия.
Мислиш ли ? Май май си в голяма грешка ако е само твое предположение!
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Аз съм принципен човек.
Когато нещата са уредени от Закона, ОК, трябва да се спазват.
Но когато избиват на преден план само "тарикатлъка" и "бабаитлъка", ей тъй, между другото, не съм съгласен.
Когато пътните платна позволяват, гледам да не се разполагам на широко.
Но са само няколко булевардите в града, които позволяват това да става безопасно. Но точно там пък, мотористите карат неразумно и арогантно, което винаги води до намаляване на средната скорост на потока автомобили за участъка и не спомага за разтоварване на движението.
Не го правя, за да предпазя както моториста, така и другите участници.
При намалена видимост и изпреварване "гардирам", "предпазвам" помагам на другите участници в движението, пак за да ги предпазя.
Но темерута си е темерут, независимо на колко колела се е качил.
 
7

7842

Гост
Мислиш ли ? Май май си в голяма грешка ако е само твое предположение!
Любо,защо да съм в грешка?
Само в България можеш да спираш където и както си искаш-важното е да си пуснал аварийните.Може да задръстиш движението,да отидеш до магазина,да говориш с някой,даже да изчукаш нещо на капака.....щом си на аварийни те боли оная работа за другите.
Сега съм в Англия.Защо никъде не видях нещо от това което е в България?
Тук защо не важи правилото-аз само за малко?
Като работих преди в Италия,защо на обществен паркинг примерно Била,ако си застъпил чертата която показва местата за паркиране и като излезеш от магазина колата ти я няма?Вдигната е от паяка!
Как няма един паркирал в градинка,на тротоар,до кръстовище,на пешеходна пътека.НЯМА ТАКИВА.
 

оги-пз

Редовен Потребител
Най лошото е че всичко ни идва от манталитета и чувството за безнаказаност без значение дали сме в превозно средство или пеша, ама обичаме да обвиняваме другите. Темата се изроди, несъмнено всеки има някакви премеждия, най-вероятно и някой тираджия и рейсадгия ако се включи в разговора другите ще са виновни, ма и те правят грешки даже още по лоши от всички останали.
Секли са ми пътя и като съм карал бавно и като съм карал бързо без значение с мотор или кола, опитвали са се и пеша да ме блъскат на пешеходна случки всякакви и лошото е че не само на мен. Тема е просто неизчерпаема.
Иска се внимание и поглед на нещата, някъде бях чел караш така да можеш да спреш до където виждаш.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Само да вметна че в доста страни това лавиране на мотористи и колоездачи между колите е разрешено със закон и хората им правят место, в нашата държава не е разрешено със закон, но и не е забранено с такъв.

Може и последните повече от 25 години да са променили ЗДВП, ама доколкото помня всяка лента 30 метра преди кръстовище е отделена с непрекъсната линия, която не е позволено да се пресича и съответно да се престройваш от платно в платно. Предвид това, че мотопеди, мотоциклети и т.н. са с равен статут на пътното платно, то не виждам кое не е ясно и как трябва да се забрани или позволи специално за някой имащ по-голямо право от другия!?
Оги, да те попитам нещо. Представи си, че живееш на голям булевард и двуколесните калпазани си правят всяка нощ гонки между 0 и 3 часа през нощта с махнатите шумозаглушители, гасители, палители, подтискватели, обезшумители как ще се чувстваш ти и още да кажем поне 15000 човека по булеварда, на който живея? И това е от оправяне на времето, до късна есен.

Ето за това иде реч......
https://www.dunavmost.com/novini/mazh-be-pregazen-na-trotoar-v-sofiya
Няма коли,няма камиони,няма мотори,няма трактори,комбайни.....
на тротоара.
Това се случва само в България и Русия.

Колега, ти дори не си прочел статията... Катастрофата от днес в картал Орландовци и в следствие на удара от джипа, леката кола е изхвърлена на тротоара от удара и е погубила човека.
 
7

7842

Гост
Секли са ми пътя и като съм карал бавно и като съм карал бързо без значение с мотор
Затова се отказах да карам мотор.Много пъти ми се е случвало.Ама си рекох че един ден ще се счупи стомната за водата и........
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Любо,защо да съм в грешка?
Само в България можеш да спираш където и както си искаш-важното е да си пуснал аварийните.Може да задръстиш движението,да отидеш до магазина,да говориш с някой,даже да изчукаш нещо на капака.....щом си на аварийни те боли оная работа за другите.
Сега съм в Англия.Защо никъде не видях нещо от това което е в България?
Тук защо не важи правилото-аз само за малко?
Като работих преди в Италия,защо на обществен паркинг примерно Била,ако си застъпил чертата която показва местата за паркиране и като излезеш от магазина колата ти я няма?Вдигната е от паяка!
Как няма един паркирал в градинка,на тротоар,до кръстовище,на пешеходна пътека.НЯМА ТАКИВА.
О не за тези примери тука си е сигурно така, аз говоря само относно цитирания случай в статията, който си посочил, такива неща се случват почти по целия свят, от познати, а също и не малко изгледани клипове от разни камери съм чул и видял съответно големи изпълнения. Някой ще каже тоя пък що гледа такива неща - гледам за да имам готово решение ако ми се случи подобна ситуация много по-бързо и адекватно да имам готови идеи как може да се избегне сериозно произшествие, и най- лошото е че ми е влизало в употреба това на няколко пъти съм избягвал челни удари от ненорманици или разсеяни шофьори които не държат права линия. Колкото по-нормално се кара в трафик толкова по-голяма вероятноста да се избегнат инциденти, да не обяснявам колко пъти съм излизал от пътя, а последния извадих нечовешки късмет, някакъв копелдак изпреварваше в завой без видимост в този участък и завой се влиза спокойно с 90-100 км, тоя беше с повече и точно там има нещо като голямо уширение на пътя от мойта страна та излязах не в нивите и дърветата, а през това ушерение, и едвам успях да влезна в пътя. Другото което винаги ама винаги гледам да спазвам на завой без видимост никога да не сека през другото платно, което много често се прави, в такива участъци по възможност съм по изнесен в страни от платното и това ме е спасявало от среща с насрещно движещи се, които не могат да преценят как да вземат завоя и с каква скорост. Ама нямаше какво да направя когато ме тряснаха от зад на червен сфетофар а бях 6-7-а кола и просто една ми се наниза отзад, а отпред човека беше с теглич и няма да обяснявам, че колата стана тотал щета, единствено успях да кажа на жената да се държи и дръпнах ръчната и натиснах здраво спирачките, защото я видях че не намаля и разбрах какво ще се случи! НА ПЪТЯ ВИНАГИ СЪМ НА ЩРЕК и внимателно анализирам обстановката, няма по-опасно занимание от шофирането за съжаление в съвремения свят!
И да, въпреки че в западна Европа пак има и такива инциденти те с в пъти по-малко, и там шофирането е истинско удоволствие и без напрежение, а в Чехия ( Прага) бях очарован от толерантноста на другите шофьори, а в Германия никой ни с мощна кола ни с пистови мотори не си позволяваше да дава газ в населени места и да форсира МПС-то си, от това което успях да видя за малък период от време.
И както казахте манталитета ни е такъв, ама той иде от ниската култура която става все по-ниска от година на година!
 
Последна промяна:
7

7842

Гост
олега, ти дори не си прочел статията... Катастрофата от днес в картал Орландовци и в следствие на удара от джипа, леката кола е изхвърлена на тротоара от удара и е погубила човека.
Да прочел съм я.Точно за това говоря,че и на тротоара умираш от удар на автомобил.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Да прочел съм я.Точно за това говоря,че и на тротоара умираш от удар на автомобил.

Ми преекспонираш! Преди години трябваше да има статия, че пешеходец почина от летящ бетонен кош... Един летец се удари в такъв бетонен уличен кош и той от своя страна уби човека, нищо че беше по една пешеходна алея недалеч от мястото, където живеех. Малко жълто ми се струва този начин на писане.

ПП И аз преди много години се бях запалил да си купувам мотор, но към онзи момент работата ми бе свързана с минаването на 7-8 000 км на месец каране в София и разумът и опита ми надделяха над желанията ми.
 
Последна промяна:
Нагоре