Методи за почистване, смазване и поддръжка на ВО

dberov

Редовен Потребител
...след колко време да я отворя пак и да и сменя маншета например? Или според поведението на пушката.
Когато маншета се износи, при изстрел пушката ще дрънчи, може и да подскача в ръцете ти, понеже вече не може да се нагнети налягане и това е знак че трябва да се смени. Относно почистването на цевта, не може да се определи след колко изстрела, тя сама си показва когато почне да се затлачват нарезите и чашката не може да се врязва в тях. Някои цеви се чистят след 200 чашки, на Щаер например са така капризни, други и след 2000 изстрела продължават да си стрелят добре.
 

Fusion

Новодошъл
Hatsan Supercharger

Здравейте

Наскоро купих въпросната машинка (на 4,5 мм естествено ;) и искам да се консултирам за по-специфичните моменти в поддръжката - почистване, смазване и т.н.

Предварително благодаря на всички отзовали се!

P.S. Съжалявам, че не бях намерил предварително тази тема. От изчитането ѝ разбрах, че в общи линии нищо не се смазва/чисти :)
 
Последна промяна:

Martin36

Потребител
Да попитам нормално ли е да има толкова много смазка в пушката? Струва ми се, че не. Това е Cometa Fenix GP
 

Attachments

  • 20210227_173416.jpg
    20210227_173416.jpg
    470.6 KB · Прегледи: 123

luft9waffe

Редовен Потребител
Много е. Даже май е дизелирала и е поощавила маншета. Ако не се лъжа, виждам повредени участъци по периферията му. Молибденова грес се ползва и то в многократно по-малки количества. Съвсем малко по маншета и буталото, малко повече по пружината(ако е обикновена;сега видях, че в случая е газова) .
 

Martin36

Потребител
Маншета не ми се вижда повреден, но малко хлабчи в оста на буталото, където се захваща. Може и да го сменя. Обаче изчистих всичко без да сложа никаква грес. Отворих я да видя какво става, понеже ми се виждаше малко отслабнала. Даваше около 15-16 джаула(които успях да изчисля по спада на съчмите на по-далечни дистанции) а реално трябва да е малко над 20.
Иначе пушката е на около 2500 изстрела, без отваряне до сега.
 

luft9waffe

Редовен Потребител
Не знам с отварянето, дали си установил проблем. ГП се мери или на кантар(усилие в кг за сгъване) или с измерване на скоростта. Ти не си знаел стойностите преди, така че... Хлабченето на маншета не е проблем. Щом, след като си го избърсал и ръбът му е интактен, не го сменяй. Това, че си махнал излишната смазка, поне със сигурност ще направи скоростта по-еднаква и би следвало да няма флаери по вертикала. Ама вземи хронографирай.
 
Последна промяна:

Martin36

Потребител
Направи ми впечатление, че като задържа с пръст отвора на цевната кутия и като бутам буталото напред не задържа почти никаква компресия. Не знам как трябва да е до сега не бях разглобявал пушка, но ми се стори, че доста бързо издиша.
 

kaloyan_takev

Редовен Потребител
Направи ми впечатление, че като задържа с пръст отвора на цевната кутия и като бутам буталото напред не задържа почти никаква компресия. Не знам как трябва да е до сега не бях разглобявал пушка, но ми се стори, че доста бързо издиша.
Ако издиша значи или не си запушил добре отвора на цилиндъра, или маншета е за смяна. Може и двете.
Пробвай да дърпаш буталото. Да направи вакуум.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Не се връзвайте на такива тестове.
Не е показателен за качеството на маншета.
Не забравяйте, че при рязкото движение на буталото напред, придвижено от пружина, предната част на маншета се "отваря", така, както се раздува и полата на чашката от компресията зад нея.
Нали не опитваме да раздуем полата на чашката, като се опитваме да духаме с уста зад нея в цевта.
Щом няма видимо нараняване или периферно изрязване на маншета (получава се при преминаването му през прорезите на цилиндъра), значи нищо му няма.

Маншета не ми се вижда повреден, но малко хлабчи в оста на буталото, където се захваща.
Още едно от малоумните испански недоразумения и стремеж към икономия на ма'тРЯл: Гамо, Норика,( в това число и китайското копие Метеор Ар 100), пък видно и Комета.
Така е, защото буталото не е монолитно. Направено е от дебелостенна тръба и частта с маншета е "занитена" в основата на тръбата.

Ако не се лъжа, виждам повредени участъци по периферията му
Стефко, свалих снимката и я увеличих максимално.
Няма нараняване по маншета.
Това, което вероятно те притеснява на две места, е просто по-дебел слой смазка, която блести на снимката.
Намери хронограф. Ако скоростта е в рамките 200-220м/с с 1г чашки и 10-на изстрела са в коридор +/- 3м/с нещата са ок.
Енергията трябва да е 22-24 Джаула.
Натисни пружината на кантар. Трябва да е около 60-70 кг.
Ако е под 50, значи е омекнала, не че не става.
В някои случаи, може дори да е по-добре.
Зависи какво търсиш от пушката.
 

Martin36

Потребител
Благодаря ви за насоките! Маншета мисля да го сменя все пак профилактично, не е някакъв особен разход.
Но днес по време на стрелба при зареждане се чуваше стъжещ звук на метал в метал. Свалих приклада и капнах капка моторно масло(само такова имах в колата) на мястото където лоста за зареждане влиза в буталото и стържещия звук намаля. Явно там ще трябва да го гресирам съвсем леко.
 

Martin36

Потребител
Вчера получих нов маншет уплътнение за цевта. Тази грес за спирачни апарати дали е подходяща за леко смазване на буталото? Дават й устойчивост на високо налягане и до 1000 градуса. Питам понеже в момента само такава имам. Или да взема някаква друга?
 

Attachments

  • Textar-Ceratec_Tube.jpg
    Textar-Ceratec_Tube.jpg
    42.6 KB · Прегледи: 36

luft9waffe

Редовен Потребител
Screenshot_20210303_184919_com.android.chrome.jpgScreenshot_20210303_185123_com.android.chrome.jpgС молибденов бисулфид трябва да се смазва според някои разбирачи в нета. Молибденови греси. Аз съм слагал и обикновена литиева и не съм имал проблеми. Ключовото е:съвсееем оскъдно поманшета и буталото, малко повече по пружината Така че, давай спокойно с тази, която имаш.
 

Attachments

  • Screenshot_20210303_185103_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20210303_185103_com.android.chrome.jpg
    116.9 KB · Прегледи: 49
  • Screenshot_20210303_185123_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20210303_185123_com.android.chrome.jpg
    107 KB · Прегледи: 46
  • Screenshot_20210303_184919_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20210303_184919_com.android.chrome.jpg
    85.2 KB · Прегледи: 47
  • Screenshot_20210303_185103_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20210303_185103_com.android.chrome.jpg
    116.9 KB · Прегледи: 47

Martin36

Потребител
Намери хронограф.Ако скоростта е в рамките 200-220м/с с 1г чашки и 10-на изстрела са в коридор +/- 3м/с нещата са ок.
Днес опитите ми да намеря хронограф завършиха с неуспех. Ходих в заримекс, където ми казаха че не правят замдрвания, а във випа не им раготело хроното. Предложиха ми да ми издадат документ без да я мерят
 

Mart0

Новодошъл
Здравейте,

От днес съм собственик на Cometa Fenix 400 Galaxy GP. Понеже не намерих еднозначен отговор (може и да не съм чел достатъчно), ще ви питам какво трябва да направя след покупката на пушка с газово бутало? Необходимо ли е разглабяне, почистване и смазване с молибденова грес или това по-скоро важи за пружинните пушки? Интересува ме и на какви интервали (ако е необходимо) се разглабя, почиства и смазва буталото? Също така, каква смазка да използвам за другите движещи части (съчмата на затвора, спусък и т.н.)? Благодаря предварително!
 

Адалберт

Потребител
Едно и също е като с пружинните , разглабяш, махаш консервационната смазка мажеш тънко с смазка по буталото и маншета и си в джаза!
Изчакай и още някой колега да пише че съм си новак и да не те подведа нещо но мисля че е едно и също и за двата вариянта.
 

luft9waffe

Редовен Потребител
В допълнение:може да заоблиш острите ръбове по отворите на цилиндъра, за да не режат маншета при последващо монтиране. Молбденовата паста е за маншета и буталото, останалите шарнири може и с обикн. грес, между цевната кутия и цилиндъра става и с графитна. Смазването на спусъка - ако не може да го разглобиш и смажеш равномерно с тънко масло, по-добре го остави с фабричната смазка. Обикновено всичките тези неща се налага да се правят при всяко разглобяване на пушката(за смяна на маншет, пружина, т. н.).
 
Последна промяна:

Адалберт

Потребител
В допълнение:може да заоблиш острите ръбове по отворите на цилиндъра, за да не режат маншета при последващо монтиране. Молбденовата паста е за маншета и буталото, останалите шарнири може и с обикн. грес, между цевната кутия и буталото става и с графитна. Смазването на спусъка - ако не може да го разглобиш и смажеш равномерно с тънко масло, по-добре го остави с фабричната смазка. Обикновено всичките тези неща се налага да се правят при всяко разглобяване на пушката(за смяна на маншет, пружина, т. н.).
Колега само не схванах как между цевната кутия и буталото?
 
Нагоре