Sumatra Carbine, кал. 6,35 - късата версия. На външен вид много ми допадна. Много къса, лека и удобна. Механичните мерни прибори са страхотни, солидни и прецизно изработени, по-различни са от на дългата версия. Цевта е дълга 40 см, а резервоарите са с вместимост 290 сс. Всичко останало, включително и цялата механика си е същото, като на голямата Суматра. Дойде при мен, без да е пипана от никой и почти нова. Скоростите и платото бяха трагедия - от 200 бара: 205; 226; 230; 243; 249; 259; 264; 270; 268; 263; 258; 253; 251; 246; 241; 242; 239; 234. Край на 110 бара. Това с проектил JSB 2,2 гр. След всички стандартни интервенции, описани по-назад в темата пушката даде следния резултат - от 210 бара: 273; 275; 276; 278; 280; 281; 279; 278; 276; 274; 273; 271 м/с. Край на 150 бара. Пружината на ударника е оригиналната. Скъсена е, така че при затворена тапа, да има минимален натяг от 2 мм. Нов клапан на 11 мм - периферията му е по-дълга от оригиналния с 2 мм., за да даде допълнителен натяг на пружината на клапана. Целта е по-пъргав клапан, за да се намали преразхода, колкото може. Разширени отвори на клапанното тяло и трансферпорта. Капачката на клапанното тяло е вентилирана с 2 срещуположни отвора по 6 мм. Скоростта може да се вдигне без проблем до 295 м/с, като се подложат на водача на пружината, 2 шайбички по 1 мм. Но тогава пада броят на изстрелите и платото се измества в по-високите налягания - 210/220 бара. Двойно по-малкият резервоар и по-късата с 20 см. цев си оказват влияние. Например при скорост 280/290 м/с, пушката прави 8 изстрела от 220 бара. Накратко, пушката не е подходяща за силовия тунинг, който може да понесе дългата Суматра, но може да си стреля доста прилично до 100 джаула. Естествено с някои компромиси. Решихме със собственикът да оставим пушката така, за да прави все пак 2 пълнитела в плато и да харчи по-малко въздух. Той ще каже как е като точност. А и така нагласена, може да стреля и с JSB 1,64 гр.