Направих си клапан. Без струг, само с дрелка и шкурка.
Малко видоизмених популярната концепция.
На стеблото нанизах стопорен болт М5, който навих след това в ацетала.
Така според мен е много по-здраво, като металът контактува с пластмасата на много по-голяма площ.
Стеблото е от водач на глава от старо CD. Диаметър 2.95мм, гладък, хлъзгав и здрав. Ама много здрав - 10 минути го рязах с ножовката за да го скъся...
Стопорния болт с дължина 10мм разпробих откъм шестограмната дупка с 2.8мм почти до върха.
След това набих в дупката стеблото с чука.
В полиамида дупка 4.2 с дълбочина около 12мм, нарязване на резба за М5.
Навих здраво, запълних празното между края на винта и ацетала с лепило...
След това на винтоверта на високата скорост + шкурка първо 120, после 500 да полирам. Стана много по-красиво от оригиналното... И леко, около 4 грама...
Втулката е от стоманен нит 5мм. Главата с много изтъняване я докарах до 6.5мм, за да може да се набие отвътре в леглото на клапана.
Днес сглобих и почнаха изненадите.
С меката пружина, с която преди стреляше JSB Heavy с 280м/с, с новия клапан почна да гърми на свръхзвук.
Измерих 315м/с с JSB Monster 0.87гр, над 40 джаула...луда работа...
Намерих няк'ва супер къса и мека пружина, с нея успях да сваля Heavy-то до около 310м/с...
Спусъкът стана направо мечта, мазен и мек...
Учудващо платото се разшири, от 200 до 150 бара стрелях heavy-то с 300 до 320 м/с.
Сега, два въпроса.
1. Оставих стеблото да стърчи малко повече от оригинала. Т.е. в момента удраникът може да избута клапана примерно 6мм, вместо 4, както беше на оригинала.
Това добре ли е? Не съм проучвал тази част от теорията..
2. Учудващо имам подскоци в скоростите, и то не малко... примерно 310 - 290 - 315м/с ..... Уж на стария клапан това се дължало от О-Пръстена в основата на стеблото, сега нямам такъв... Може и да е грешка от хроното ми, ама все пак да питам...
View attachment 84393 View attachment 84394