Kral Arms

братушка

Редовен Потребител
Това за шегата с редуктора разбрах добре.
Имах предвид, че подхода към газодинамичните компоненти при правотока и при редуктора трябва да е различен. По различен начин работят при различни условия.
 

glavanov55

Редовен Потребител
Зависи какво имаме предвид -твърда пружина . На бт 65 /6.35 правотоково
съм сложил пружина която при 12 кг натоварване на клапана започва да отваря. Лесно се мери.
Скороста е около 275 м /с и около 20 истела с приблизително като резултатие от кллипа/мишена/
Ако сложа и парашут на клапана на тази пружина клапана ще се затвори много бързо и ......
Затова казвам че пружината не трябва да е много силна.
 

братушка

Редовен Потребител
клапана ще се затвори много бързо и
Ако искаш малък разход той точно така и трябва да се затваря.
Скоростта на куршума изобщо не зависи от фазата на затваряне на клапана, зависи от фаза отваряне.
 

glavanov55

Редовен Потребител
Ако скъсиш много времето отворен порцията въздух ще е недостатъчна и скорост няма.
Тези 12 кг са приблизително както казва Гадняра много трудно да свиеш клапана с палец.
Тази силна пружина е достатъчна пушката да работи добре .Като заработи едно нещо добре
не смея да го базикам щото после само гемарой.Друг е въпроса че ако се прекали с твърдоста на пружината
може да се огъне сержена на клапана но това е друг въпрос.Аз мисля че не спорим а споделяме опит.
 

братушка

Редовен Потребител
И аз не споря, просто споделям опит... и знания.
Често съм писал нещо от сорта:
Такава шайба затормозява потока покрай клапана, а това е на зле. В идеална система потокът така прохвърчава покрай клапана, че изобщо не се затормозява със затваряне на клапана и той така и си остава отворен :) За затваряне на клапана ЯКА пружина :)
И продължавам да го мисля, и го прилагах почти винаги. Особено за правоточните е точно така.
Но причината за това няма нищо общо със скоростта на куршума.
Когато човек разбира процесите вътре по-лесно намира подходящо на практика решение.

А картинката е приблизително следна: за скоростта не е толкова важно колко дълго стои отворен клапан, а колко бързо започва да се отваря.
На практика в РСР няма скорости. Скорост е нещо равномерно. Когато куршумът се засилва от 0 до 300 на дистанция 50см си е яко ускорение. И там навсякъде е така, яки ускорения, положителни или отрицателни, но ускорения, никъде няма равномерна скорост.
Та след удара клапан тръгва веднага с някаква скорост и отрицателно ускорение, докато спре. След което тръгва обратно вече с положително ускорение. И колкото по-висока начална скорост на клапана, толкова по-голямо е ускорение на газове през трансферите и цевта. Съответно точно тази първа фаза на отваряне и определя скоростта на куршума на изхода. Докато клапанът спре, куршумът вече е някъде близо до среза или дори е излетял. И ето тук трябва нещо яко да затръшне клапана час по-скоро да не излиза залуду газта.
Усилие на клапана от налягане е нормално да достига 100+кг. На този фон 10-12кг пружина на клапана е почти нищо и не повлиява много на началното ускорение на газовете и куршума. Обаче при затварянето ролята и е доста по-голяма за отсичане на излишен разход.

По същите причини толкова пъти повтарям и за по-лек ударник. Трябва определена енергия за отваряне на клапана. Ако тази енергия се "доставя" на клапана с по-голяма скорост и съответно по-малка маса - по-голяма начална скорост ще има и клапана. Продължавайки тазли логика - по-тежък клапан означава по-голям разход.
Не веднъж съм се уверявал на практика, че тази логика работи.
 

glavanov55

Редовен Потребител
Разсъжденията ти са логични и нямам намерение да оспорвам доказал се парашут.
Когато човек има време да експериементира добре,но ако ти се получи от раз като при мен
и съм доста зает човек сирам да човъркам ,като мога стрлям и като се счупи ремонтирам.Между другото челото на клапана също има площ гонена от налягането в цилиндъра.
 
Последна промяна:

братушка

Редовен Потребител
Между другото челото на клапана също има площ гонена от налягането в цилиндъра.
Има. Ама нали писах и преповтарях:
"В идеална система потокът така прохвърчава покрай клапана, че изобщо не се затормозява със затваряне на клапана и той така и си остава отворен".

Имах ситуации, когато след удара клапанът така и не се затваряше сам. Има още и въздействие на потока "под запорната плоскост", там където потокът "се стича" в задклапанния хоризонтален канал, и пречи на клапана да се затвори. Много зависи от конкретния конструктив и "маршрута" на потока.
 

anibis

Редовен Потребител
клапана ще се затвори много бързо и

Миша ти го е обяснил,колкото по бързо толкова по-добре.За това слагам месингов обков на клапана да тежи да затвори по-бързо,да преодолее налягането колкото се може по-бързо от инерцията ,а както всеки знае колкото по-тежко толкова инерцията е по-голяма.
Преди време имаше една форумна приказка от 1001 нощи,колкото по-лек клапана толкова по-добре да ама не. Яката пружина не се слага само да
тушира преразхода... А пък и без пружина абсолютно никаква има разход пушка като такава с зверски яка пружина на клапана така че това не е панацея,знаеш ли колко кг действат натискат полиамида на клапана? Та сега си помисли, каквато и пружина да сложиш първо виж ударника колко тежи, какви скорости ще гониш, калибър, и най вече да има поне 4-5мм свободен ход до щока. Та тия пружини злобните, не се слагат само за преразхода, ама както и да е...
 
Последна промяна:

братушка

Редовен Потребител
За това слагам месингов обков на клапана да тежи да затвори по-бързо.
Аз от физиката знам: по-голяма маса - по-малко ускорение - по-бавно ще затвори (ну, или отвори).
А пък и без пружина абсолютно никаква има разход пушка като такава с зверски яка пружина на клапана така че това не е панацея
За кого пиша?.......
За н-ти път: зависи от пушката, без пружина може да не затвори изобщо.
 

anibis

Редовен Потребител
За н-ти път: зависи от пушката, без пружина може да не затвори изобщо.
Няма как да не затвори изобщо нали знаеш колко кг натиск действат на клапана от налягането,а сега си помисли и ти дали една пружина има по силен натиск отколокото налягането върху клапана.

А за физиката....Нали знаеш тука при нас тия закони някой път не действат точно.
На една и съща пушка Едган Матадор с лек клапан и с тежък разликата е огромна,но не ми се влиза в спорове.
А и клапан без пружина е стара работа,аз лично съм имал такава пушка без пружина на клапана,и си работеше перфектно!!! Затваряше от налягането..
Ето и олекотения клапан,да страля идеално всичко си е добре ноооо има едни около 10 изстрела повече с месинговия клапан,с оригиналния месинговия имаше около 5-6 изстрела отгоре, но с този който аз направих както казах около 10 изстрела то и зависи от времето.
Аз си знам моето ти твоето :):cheers:
 

Attachments

  • 100_8571.JPG
    100_8571.JPG
    376.7 KB · Прегледи: 62
Последна промяна:

братушка

Редовен Потребител
Няма как да не затвори изобщо нали знаеш колко кг натиск действат на клапана от налягането,...
... Затваряше от налягането..
Няма там "налягане" по време на изстрела. Налягане е чисто статично понятие. Подобно на приказките за скоростта, дето я няма в РСР.
Има поток, налягане няма.

Пак:
Имах ситуации, когато след удара клапанът така и не се затваряше сам.
Ама изобщо не се затваряше. Малък удар и цял резервоар аут. С пружина при това.
 

anibis

Редовен Потребител
:cheers: Не не Миша стига не ми се спори с теб,много ти се моля.

Ама изобщо не се затваряше. Малък удар и цял резервоар аут. С пружина при това.
Е значи съм втори в БГ преди 5-6години който е стрелял с такава пушка без пружина на клапана.
 

glavanov55

Редовен Потребител
Има ги и двете Миша, и налягането и потока щото едното е функция на другото като при тока
Налягането/напрежението при ел. / и тока са в права пропорция че така и с наще величини.
Според мене ние си играем с времето вклч изключ и с подобряване пътя на потока.
 

anibis

Редовен Потребител
При някои пушки (в зависимост от модела на клапана), пушката може да работи и без пружина на клапана.
Една от моите пушки работи без проблем по този начин, изпробвал съм го.
Воала,ама то не може ама то ще изпуска ама то ама иначе... а аз съм имал и стрелял с такава ама не ми се спори.:cheers:
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Няма там "налягане" по време на изстрела. Налягане е чисто статично понятие. Подобно на приказките за скоростта, дето я няма в РСР.
Има поток, налягане няма.
Миша, Миша, пак плямпаш.
При кой случай нямаш налягане зад клапана? При праввоток? Ми там ти е целият обем на цилиндъра, освен ако нямаш междинен дросел. Ако е с редуктор, налягането от задредукторната камера. НАЛЯГАНЕ винаги има зад клапана, освен ако не си го изпразнил. Виж, порцията въздух(потока) която ще премине през отвора може да е различна и тя е. А потока(дебита) на пропускане на клапана си зависи от това налягане, сечението на пропускването и времето в което е отворен. Това си е формулата. А разните там форми, препятствия, подобрения преди канала за пропускане, в него и след него влияят също, но на скоростта, времето и количеството въздух напуснало клапана. Нито една от тези основни величини не отсъства.
Движещата сила(ускорението) го дава разликата в двете налягания пред клапана(атмосферното) и след него (резервоара или зад редукторното). Дори и с малка зад редукторна камера, тя не се изпразва напълно, и никога налягането не става по-малко от това в обема запълнен от потока(порцията) въздух до края на цевта.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Не не Миша стига не ми се спори с теб,много ти се моля.
Добре дошъл в клуба :D:D:D
Нямахме ли тема за бисери някъде, това трябва да се увековечи - "Няма там "налягане" по време на изстрела. Налягане е чисто статично понятие. Подобно на приказките за скоростта, дето я няма в РСР.
Има поток, налягане няма. " :lol:
 

братушка

Редовен Потребител
Доста от стереотипите и заблудите явно са неубиваеми в хората. Останете със тях със здраве.
 
Нагоре