Как да оптимизираме РСР ?

Emp

Редовен Потребител
Много ми е интересно , как като намалиш външното сечение на клапана ( образно казано да го престържеш и да го олекотиш с няколко грама ) , тази интервенция ще допринесе за по-лесното според някой колеги и респективно по-трудното според други колеги отваряне на клапана ? Ударника удря иглата и в зависимост колко корава пружина има клапана и колко е винтелирана тапата му към резервоара , това определя по лекото или по трудно му отваряне при съответното засилване на ударника, някой отчитат и о-пръстенчето на иглата и съпротивлението му при триенето , макар че повечето са със корави пружини на клапаните които въобще не го усещат това пръстенче поне при затварянето на клапана . Седя и си мисля , това сигурно е по законите на квантовата физика, ако може някой от знаещите колеги да разясни има ли някаква логика и ако има каква ?
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Елементарно казано - налягане по площ = сила. Налягането е еднакво навсякъде в съда, демек константа.
Стържеш диаметъра на клапана = намаляш площта, демек променлива. И резултата от там се променя.
Има и работещи и по обратния път. Добавят площ - демек увеличават силата, добавяйки шайби или слагайки клапан с по-широка шапка. Тогава слагат слаби пружинки, колкото да не изпадне като няма налягане.
 

Emp

Редовен Потребител
Не мога да разбера къде се престъргва , и се намаля по този начин сечението . Така както е описано излиза че отвън на корпуса се престъргва , точно за това питам а не за интервенции вътре в клапана . Значи Пеко , вземаме два клапана със един и същ обем и всичко вътре еднакво , само че единия е престърган 1 мм отвън , с какво може да повлияе това на работата на клапана, аз така го разбирам според написаното от колегите .
 
Последна промяна:

Emp

Редовен Потребител
И кое се престъргва за да се олекоти клапана , по лек клапан по лесно отваря , кое от двете щока или полиамида ? Тези дискусии май само вие си ги разбирате , целта на форума е да се информира човек , само че всеки си има негова си теория и постоянно излизат противоречиви мнения по фундаментални въпроси , да се чуди човек на кой да вярва . Накрая Анди ще се окаже прав като вика "Аз не съм теоретик а практик ":D
 
Последна промяна:

joro_ihr

Редовен Потребител
Кое и къде е въпрос на експерименти. Тук могат да ти отговорят колеги занимаващи се с това.
Обикновенно се престъргва полиамида за намаляне площа на клапана. От там и теглото намалява. Ако е малко може и с щока да се заиграе човек. При претърсването на щока се печели и обем след полиамида. Но резултатите идват с много експерименти. Доста от колегите занимаващи се с това ежедневно си "чупят главата" и дават на нас мързеливите нещата на готово.
 
Последна промяна:

Emp

Редовен Потребител
Аз защото пък хич не съм си блъскал главата , това ат ми излезна колкото един хубен :D
 

Emp

Редовен Потребител
Аааа няма спиране тука , единствено смъртта ще ни раздели :D Но мисълта ми беше за това че много неща не са написани и обяснени разбираемо , например сечението на клапана да се намали а върви го разбери . Сечение , е това излиза в Уикипедия :Фигура, образувана при пресичане на тяло с равнина. Напречно сечение.
2. Площ на такава фигура. Разрез с по-голямо сечение.
Цезарево/кесарево сечение. — Коремен разрез за изваждане на детето при невъзможност за нормално раждане.:D:lol::D
 
Последна промяна:

silver bullet

Редовен Потребител
Колега теглото на клапана не е най-важния фактор. Най-важния фактор е неговата площ. Там където го натиска налягането отвътре в резервоара. Площта от клапана, която е вътре в резервоара тя е важна. Представи си платно на ветроходен кораб или площта на парашут. Колкото е по-голяма тази площ толкова повече въздуха оказва влияние. Същото е и с клапана и неговата площ вътре в резервоара.

Затова колегите намаляват диаметърът на клапана и по този начин намаляват и контактната му площ със сгъстения въздух. Но при силна пружина клапана отваря дори и да не му се намалява площта.
 
Последна промяна:

Emp

Редовен Потребител
Силна пружина ама на ударника , аз на моята пушка съм без пружина на иглата , само иглата и тапата с водача . Под клапан разбирам целия детайл , клапана си е клапан , не можеш на една джанта от кола да кажеш това е кола .Потока от въздуха натиска иглата и то много здраво .Демек по думите ти колега излиза , като се сложи корава пружина и отпада намалянето на сечението на клапана , и силата на въздуха от цилиндъра не играе вече .
 
Последна промяна:

братушка

Редовен Потребител
Колега, добре е прочетеш малко. Има си общоприета терминология.
Като ти казват за клапан на двигател на колата ти какво си представяш: цял двигател или една джаджа, дето прилича на гъба?

Има клапан, има тяло на клапана, има различни сечения (проходни, разпиращи).
Е да, вероятно те не са описани всички на едно място систематезирано. Ама кой според теб трябва да го направи? И кой ще му плати за това?
Колеги обясняват както умеят. Не всички са дипломирани преподаватели, можещи да обяснят разбираемо и достъпно.
Ако не ти харесват обяснения тук - има и други източници на знания.
 

Emp

Редовен Потребител
Точно това е че нищо не се разбира кой какво има изпредвид , има и доста парадокси ,например двама пт знаещите колеги казват в два последователни поста две противоположни мнения и не знае човек кое е вярното.
 
Последна промяна:

joro_ihr

Редовен Потребител
Не, че нещо, но имам чуството, че още с първия си въпрос търсиш под вола теле.
Поздрави!
 
Последна промяна:

братушка

Редовен Потребител
Ти да не искаш да ти плащат за това че си написал нещо което може да помогне на някой колега .
Когато пиша тук, както мога - за заплащане не мисля.
Но ако ще трябва да пиша систематизиран учебник според изисквания на заявителя - само срещу кинти.

Много ми е интересно , как като намалиш външното сечение на клапана ( образно казано да го престържеш и да го олекотиш с няколко грама ) , тази интервенция ще допринесе за по-лесното според някой колеги и респективно по-трудното според други колеги отваряне на клапана ?
Да видим 2 клапана: един Ф7мм, друг Ф8мм (да речем) и налягане 100бар (за по-лесно).
Площа на Ф7 = (7*7*3.14)/4 = 0,38465 см2 - при 100бар - 38,465 кг усилие, натискащо клапана.
Площа на Ф8 = (8*8*3.14)/4 = 0,5024 см2 - 50,24кг усилие на клапан.
Ето тези 38 или 50кг трябва да "пробие" ударника преди клапана да "отлепи" и да започне да пуска въздуха.
Така ясно?
 
Последна промяна от модератор:

5ko

Потребител
Баба ми казваше ....чужд акъл в чужда глава не седи....... От мен ... трудно е да се научиш да задаваш смислени въпроси......след това да разбираш какво ти обясняват ....... Хората около теб не са виновни че в училище си пропуснал някои уроци!!!!!!
 

Emp

Редовен Потребител
Не бе човек , аз за да питам значи имам някакъв проблем ,.клапана ми изведнъж спря да отваря , не знам пружината на ударника ли е отслабнала какво е станало , и почнах да чета как да го направя да отваря по леко, със същата пружина защото няма от къде да намеря нова под 10 бройки не можело да поръчаш. Сега махнах пружината на иглата и със силно вентилирана тапа работи добре клапана , и ето почнаха ме че търся под вола теле , а аз просто питам .Доста ми беше минало през главата с това ат , но с такъв проблем не бях се сблъсквал .Може и да съм пропуснал някой друг урок в училище , но има неща за които ти пък си няма хал на хабер , но мога да ти ги обясня също като на човек .
 
Последна промяна:

братушка

Редовен Потребител
клапана ми изведнъж спря да отваря , не знам пружината на ударника ли е отслабнала какво е станало ,
Въпросът ти не е за тази тема. При теб е за ремонт, не за оптимизиране.
Щом е работило и спряло - значи се е счупило.
Оптимизиране е когато си бачка без проблеми, но искаме да бачка по-добре в нещо.
 

Emp

Редовен Потребител
Въпросът ми беше за олекотяването на клапана и помислих че е някакъв вид оптимизиране , съжалявам че не прецених в коя тема да попитам . Живи и здрави бъдете колеги !:cheers:
 
Нагоре