Преди доста години направих подобен балистичен тунел на Rosento от Бургас. Той има Суматра 6,35 мм. Балистимният тунел го разположих в модератора. Дължината му е 10 см, а вътрешният диаметър 8 мм. Резултатите след стрелбата с това приспособление показаха скок на началната скорост на проектил 6,35 мм в 3,65 гр с цели 10 метра в секунда.
Скока но скоростта си го обяснявам по следния начин: напускайки цевта въздухът вместо да се разпилее встрани, той продължава да избутва проектила по втулката, която е с 1.6 мм по-широка от диаметъра на проектила.
Фаските са интересна тема и в нашето хоби няма как да не се правят, защото голяма част от пушките идват с криво отрязани цеви още от завода. Имам стара пушка - чупелещина, на която фаска на цевта не съм правил, но цевта е отрязана абсолютно перпендикулярно по осевата си линия. Може би единственото нещо, което съм направил в последствие е леко зачистване на канала на цевта, така че да се отпушат нарезите и стрелбата е прилична. Фаските на моите цеви си ги правя със зенкери. Миналата година се излъгах и си купих много скъпи зенкери, които в последствие се установи, че са за обработка на дърво и при първия опит да си направя фаска си окъках цевта, а зенкера вече не става за нищо. Разгледайте китайските магазини внимателно и ще намерите зенкери с различен брой режещи пера и с различен ъгъл. Аз предпочитам зенкер с повече от 4 режещи пера, колкото са повече перата, толкова по-гладка става обработената повърхност и после има много малко усилие за постигане на приличен финиш.
Някога съм пробвал направа на фаска и с абразив, но не ми хареса идеята, защото абразива много бързо се износва и фаската не е съвсем точна, но въпреки това пушките стреляха прилично точно на дистанции от около 50 - 60 метра.
За видовете фаски може да се пише много. Ето видяхме, как в клипа публикуван от anibis, господин Топалов абсолютно на ръка направи фаска. Предполагам, че пушката стреля перфектно, защото човекът знае, какво върши и най-вече как. Ръчно изработената фаска може да се окаже много добра, защото майсторът усеща материала.