Палатки и къмпинг

barbaron

Редовен Потребител
Извини ме за питането, ама каква ти е товароносимостта на багажника? В повечето случаи дават 50-75 - максимум 100 килограма?
 

barbaron

Редовен Потребител
а каква е идеята да си на високо, вместо да се използва нормална палатка? Това много пъти съм го гледал и винаги съм се чудел?Автомобилите, които имат багажна греда на тавана имат допълнителни укрепвания. Дори за един шибедах на тавана се правят допълнителни укрепвания. Това са теоритично поставени ограничения. Аз лично съм се катерил, но при мен нещата са други - автомобила е прЕжален още когато беше на 3-4 години... Въпреки всичко не бих могъл да заспя спокойно върху тавана му. Не знам за каква кола говорим и за това използвам предпазливи думи. Иначе идеята е шикозна. Късмет и успех! Ще чакам отзиви с интерес!
 

xpresident

Редовен Потребител
Тавана на колата е достатъчно здрав да издържи цялата кола преобърната, в моя случай 1570кг. Тези багажници дето ги дават 75-100 кг (и моя е такъв) се има предвид здравината на багажника а не на покрива. Ако багажника стъпи правилно на 4 или 8 точки покрива може да понесе много голямо тегло, особено ако натоварването е статично, какъвто е случая с палатката.
Факт е че такива палатки се ползват от много време и на най-различни автомобили без проблем.
Предимствата на такава палатка са много - животни и хора не ти дишат нощем на сантиметри от главата, лятото не е жега защото на високо се проветрява по-добре, казват че и зимата е по-топло, спиш на равно, разгъва се и се сгъва много бързо, не заема място в багажника, изработена е от много по-здрави материи (теглото и е над 50кг) и не гори от слънцето ако я оставиш разгъната през деня и др.
 
Последна промяна:

bleu81

Редовен Потребител
Спал съм по палатки, на земята, по пейки, шалтета, на плажа, на слама, сняг, листа, хамаци, чардаци, землянки, пещери, увит в гъбинана на гола земя, зиме и лете поне 3 години от живота ми са минали под звездите и честно казано не съм виждал по-голяма глупост от тая палатка на покрива.
Ако колата ти е достатъчно голяма и седалките се сгъват равно си мяташ един дюшек в багажника и си спиш вътре а багажа на предните седалки. За тия 2000 лева си купи старо Волво или някой гранд еспейс или друга стара кола/бус с равен под и един парцален матрак и ще имаш перфектната кола/спалня. Навремето спрях да спя на земята като си купих волво В70.

Представям си как в 3 през нощта с пълен мехур.. недай си боже да си леко подпиинал се мъчиш да нацелиш стълбата та да облекчиш нуждата... Да не говорим че тоя "алумин" може да примами берачи на цветни метали...

Ако обаче си го решил и няма връщане назад ти дам един пример от личен опит. Много пъти ме е валял зверски дъжд в планината докато съм бил на палатка но веднъж бивакувах пред заслона на тевно езеро и два дена буквално не спря да вали. Палатката ми беше хубава за онова време двуслойна и нямах проблем с дъжда но рано или късно на човек му се допикава а не му се мокри. Тогава коленичиш до входа, разкопчаваш леко ципа, колкото да го изпикаеш и пак се връщаш на сухо.

Извинявай, ако съм малко краен. Виждал съм страхотни "спални модули" за пикап но тая палатка качена на лека кола изглежда нелепо при все че можеш спокойно да спиш в колата или до нея.
… лично мнение.
 

xpresident

Редовен Потребител
Не искам да споря, всеки си има право на мнение. Запалих се по този вид палатки, от мои приятели които ги имат (два броя) на колата. Учавствали са в междуконтиненталното рали Испания-Тунис-Мароко-Сенегал. С тях се запознах 2007-ма в Панама когато обикаляхме света с яхти. Повярвай ми и ние сме прекарали много нощи под звездите.
 

bleu81

Редовен Потребител
Не искам да споря, всеки си има право на мнение. Запалих се по този вид палатки, от мои приятели които ги имат (два броя) на колата. Учавствали са в междуконтиненталното рали Испания-Тунис-Мароко-Сенегал. С тях се запознах 2007-ма в Панама когато обикаляхме света с яхти. Повярвай ми и ние сме прекарали много нощи под звездите.

Не знам, най хубавите ми нощи на открито са били без палатка. Уникално е да гледаш как небето просветлява и света се събужда за нов пред очите ти. В палатката това го няма.

Иначе щом обичаш яхти можеш да си я направиш сам от шперплат, GRP и алуминии, накрая да лакираш дървото, да полираш и да стане истинско бижу.. Тавана ще е шперплат за красота, пода ГРП а стените ще са лека алуминиева конструкция и подходящ плат. Някъде пазя снимки на кутия за багаж за кола от дърво с политура. Хем ще е красива, хем уникална единствена по рода си.

CupkMgLXEAATfzP.jpg:large


Ако започнеш такъв проект мога да се включа с дърводелската част.

Поздрави
 
Последна промяна:

xpresident

Редовен Потребител
Това да я правя беше първото което ми мина през ума, но нямам никакво свободно време. Следващото беше да потърся да купя на старо в лошо състояние и да я ремонтирам, но се оказа че такива няма. Така че единствен остана варианта да се купува китайска, защото оригиналните са безумно скъпи.
 

xpresident

Редовен Потребител
Не, варианта за правена отпада. Или на старо оригинална или китайска заводска.
 

nelsky

Редовен Потребител
Стана ми интересно и на мен с тези палатки за покрива, и днес се натъкнах на тези двамата. Явно бяха заедно, чакаха ферибот. Едната беше съвсем малка, но тази на Ленд круизера беше доста по голяма. Марката беше Maggiolina._20190804_215351.JPG _20190804_204429.JPG
 

xpresident

Редовен Потребител
Три размера мисля е има 130, 145 и 160см. Аз на CR-V-то мога да кача най-много 145 (средния размер). Тези които не са с твърд покрив са малко по-големи, а в сгънато състояние не излизат от габарита на покрива, по-евтини са и може би ще предпочета такава.
26167182_1114937168882823_1749506721611544316_n_1024x1024.jpg
 
Последна промяна:

nelsky

Редовен Потребител
Тези гледал ли си ги? Цената е под 2000 лева, ама дали е актуална, дали има налични...

http://overcome-bg.com/?p=pr_6&s=311&lang=BG

Тези цена нямат:

https://www.offroad24.bg/products/outdoor/awnings-and-tents/

Още няколко сайта излизат в България, ама цените отиват над 3500 лева.

А, ето една прясна в ОЛХ-а.

https://www.olx.bg/ad/prodavam-pokr...latka-za-dzhip-CID618-ID7UtUE.html#4e42a5d0b6
 
Последна промяна:

Termina4

Потребител
Внимавайте с вятъра! Аз преди години имах проблем с доста силен вятър-тогава ме спаси бързото събиране(предполагам че като е на високо ще е малко по страшно)
 

barbaron

Редовен Потребител
Заглеждам каравани от десеттина години насам и реших да споделя едно видео със запалените по тази дисциплина:

 

м.данев

Новодошъл
Три размера мисля е има 130, 145 и 160см. Аз на CR-V-то мога да кача най-много 145 (средния размер). Тези които не са с твърд покрив са малко по-големи, а в сгънато състояние не излизат от габарита на покрива, по-евтини са и може би ще предпочета такава.
View attachment 78615


Ползвал съм такова , имай впредвид ,че трябва винаги колата да е на изцяло равно място иначе вътре е доста криво :)))
 
Нагоре