Моят автомобил.

astra

Редовен Потребител
освен, че не са проектирани за работа на газ(незнам дали е нарочно
Проектирани са да изкарат гаранционния срок, но и това често не се случва.Примери бол при всички марки
И...това е съвсем нарочно!.
 

petkof

Редовен Потребител
Другата страна на медала е, че съвременните автомобили трябва да се поддържат от компетентни хора с качествени части.
 

dberov

Редовен Потребител
Въпрос: кое се поврежда при работа на бензинов мотор на пропан-бутан или метан?
Отговор: От моя скромен опит и над 500 000 км карани изключително в София и само на газ - нищо освен кабелите на свещите, които след определен пробег си променят специфичното съпротивление и е необходима замяната им.
Теории може да развиваме колкото си искаме, но практиката при мен е аналогична като при fatalen. От 30 години карам автомобили - немски, японски, италиански от 1.2 до 2.4 кубика, само с бензинови двигатели на газ с изключение на едно Ауди А4, което бе под въпрос дали да продам и никога ама никога нищо не ми се е повреждало по двигател, даже и кабели не съм сменял. Вероятността да се повреди двигател, който се кара на бензин според мен е много по голяма от колкото ако се кара на газ а причината за това е в не качественото гориво, мешено с вода и какви ли още не примеси и бая мизерии съм брал с това Ауди. Сутрин пали трудно или пък въобще не иска да запали, автомобила придърпва, няма тяга, пуши като локомотив докато загрее...т.н. Да не говорим за дизела, че познавам доста хора, на които двигателите им глътнаха вода - воден стъб и чао в сервиза. Чувал съм че и газ-та я магарели с някакви масла, но на мой автомобил не съм виждал при профилактика да ми намерят задръстен изпарител или инжектори или филтър. Като друг пример добавям, че стрелям на газ вече 6 години и не съм забелязал някакво омазняване или боклуци по вътрешните стени на резервоара, изпразвал съм до край и бутилката от която зареждам, с напълно отворен кран и също не съм видял някъде да мазни. Метан зареждачката ми е с камера в която при зареждане слагам филтър от цигара и винаги при подмяна съм го вадил сух и бял. За монтиране и профилактика на на газовите ми уредби, ходя при двама от най добрите в България, Младен от Разград и Денко от Стефан Караджа (по авто форумите пише за тях) и последния път когато ходих, след изминати 30 000км нямаше нищо за профилактиране, дори клапаните нямаха нужда от реглаж, че по задължение ми смениха въздушен филтър и тоя който е на маркуча за газта. Автомобила ми продължава да върви така, както след слагането на уредбата. Не знам дали са проектирани автомобилите и как, но защо тия същите автомобили ги карат в Германия, Италия...т.н. по 10 -15 години без проблеми и като ги вкарат тук, започват да се развалят. Също защо и закупените нови автомобили от наши магазини бързо сдават багажа когато се карат с наши горива. За мен в удебелената думичка е разковничето на въпроса.
газовите инженери са измислили система за омасляване на клапаните на тези автомобили. Посочените причини от теб звучът логично, но въпрос. Защо точно омаслител?
Правилно! Клапаните ПРЕГРЯВАТ и ПРЕГАРЯТ. Защо омаслител ли? Може би най-лесно се добавя в газта и достатъчно добре охлажда?
На автомобила който карам в момента ми сложиха така наречения омаслител, но всъщност добавката която се използва е мултифункционална а не целенасочена, специално за клапаните.

Основни функци на маслото FLASHLUBE :
  • предпазва клапаните и клапанните легла от износване
  • повишава икономията на гориво до 5.3 %
  • намалява вредните емисии
  • почиства инжекторите и горивните системи
  • смазва горната част на цилиндъра
  • подходящ за използване и при автомобили последен модел
  • удължава живота на двигателя
  • намалява темпетарурата в двигателя
How it works

Flashlube Valve Saver Fluid forms a protective coating; the effect of separating the two metals by a film of lubricant prevents metal-to-metal contact, stopping Valve Seat Recession.

Flashlube Valve Saver Fluid also contains a unique combination of additives to give a more complete burn in the combustion chamber reducing emissions and fuel consumption, and improving power.

The formulation contains concentrated cleaning agents to allow deposits to blend with the gases burned in the combustion chamber, maintaining combustion efficiency.

Flashlube’s unique formula will not harm catalytic converters or oxygen sensors.
 
Последна промяна:
7

7842

Гост
Данни има само емпирични - на газ клапаните прегарят, на бензин - не. То и това стига ;)
Да прегарят,когато не се регулират на определени километри-за това е виновен собственика,не газта.В Италия масово карат на пропан-бутан.Защо кола с заводски поставена АГУ на 10-15 год. и на 200 000+ км като дойде нов внос в БГ не са и изгорели клапаните и после се кара още толкова и няма проблеми?
 

astra

Редовен Потребител
никога нищо не ми се е повреждало по двигател, даже и кабели не съм сменял
МД, къде видяхте кабели по съвременните бензинови двигатели? Имам предвид кабели за ВН (високо напрежение)? Моите наблюдения са, че преди близо 20 години, започнаха да правят запалителните системи интегрирани и без кабели за ВН...
Така, ча ако вашите мотори са с кабели към свещите, то наистина са от онова старо, но златно поколение, когато ги конструираха така, че да издържат дълго...не само до малко след края на гаранцията ;)
 

barbaron

Редовен Потребител
2005 година продадох пасат II, на над 750 000 км на който двигателя НЕ беше отварян. Автомобилът е вървял 80% от километрите на газ - личино аз съм я слагал (при майстор), като двигателя беше пълна инжекция, но газта беше пусната "въздушно" през дрослната клапа. Колата беше пред разпад, но проблеми с газта не е имала в моите ръце докато е била. Ако не бяха някои кофти фактори като миризма, честа необходимст от поддръжка на газовата система, вечно пробитите гърнета, заради конденза и по-специфичното управление заради по-малката мощ в ниските обороти - до сега щях да си карам на газ (метан или П-Б), защото освен екологично (аз лично не съм убеден) е и най ефтино - та....още щях да съм газоФФ Фен.
 

astra

Редовен Потребител
Другата страна на медала е, че съвременните автомобили трябва да се поддържат от компетентни хора с качествени части.
И това отдавна не е вярно в частта за частите, защото е част от същата тази цинична приказка, дето автопроизводителите ни люлеят приспивно в нея. Имам предвид, че оригиналните скъпи резервни части са със същия добре пресметнат ограничен ресурс! Иначе са в пъти по-скъпи от алернативните рез. части без да са в пъти по-дълготрайни.
Да прегарят,когато не се регулират на определени километри
Какво точно им регулирате на тези клапани, което да ги предпази от прегаряне? Може ли да обясниш по-подробно, че се зачудих?
 

barbaron

Редовен Потребител
Какво точно им регулирате на тези клапани, което да ги предпази от прегаряне? Може ли да обясниш по-подробно, че се зачудих?
Как какво? Клапаните се регулират на четеритактовите двигатели!!! Ако не го правят съвременните маслени повдигачи, то следва да бъдат правилно регулирани ръчно - гайка + контрагайка. Аз лично не знам дали това оказва влияние за работата на газ-бензин, но праилното регулиране е от съществено значение - за това маслото трябва да е Убаво и кавото е по книга, защото на него се надяваме да ни регулира правилно клапаните!!!
 

Termina4

Потребител
И за мен истината е гориво, майстори в кавички и части купени на кило и продавани дори в оторизирани сервизи. Можем много да пишем по темата, но то не е само в автомобилната индустрия...
Една трета от Българите се издържат от автомобилната индустрия, а останалите разчитат на транспорта.
П. С. Имаме нужда от майстори и ще се радвам ако обменяме информация за добри майстори по градове и села. Казвам го защото скоро искаха да ми заварят гайка на маслен филтър за да го свалят, абе много истории :)
 
7

7842

Гост
Какво точно им регулирате на тези клапани, което да ги предпази от прегаряне? Може ли да обясниш по-подробно, че се зачудих?
Виждал ли си японски бензинов автомобил с хидравлични повдигачи на клапаните?Не случайно са ги направили с ръчно регулиране с болт и гайка.На всеки 30-40 000 км се регулират.Ако са хлабави малко отваря и прегарят защото газта е по висок октан от бензина 105 октана.Много интересен въпрос-какво толкова им регулирате?Щом задаваш такъв въпрос значи при теб такава процедура липсва.Хонда имах-ръчно регулиране,сега Субару-ръчно регулиране.Като слушаш някой много( начетен ) майстор казва:Сложиш ли АГУ след 50-60 000 км клапаните са изгорели....Като дойде автомобила от Холандия,Италия и е на 250 000-270 000 км,а от 0 км върви на газ защо са му здрави клапаните?За мазането на клапаните...Да сте видели кола внос със АГУ да има такова мазане?Там да не би да са по глупави от нас?В сервиза където ми поддържат колата майстора ми каза че ми подарява неговата система за мазане която е махнал от колата си.Маже когато е на празен ход,дадеш ли газ и вакума се увеличи нищо не маже.
 

astra

Редовен Потребител
Много интересен въпрос-какво толкова им регулирате?Щом задаваш такъв въпрос значи при теб такава процедура липсва.
Изобщо не означава това, но пак ще повторя въпроса си, като натъртя на важната според мен част:
Какво точно им регулирате на тези клапани, което да ги предпази от прегаряне?
 
7

7842

Гост
Изобщо не означава това, но пак ще повторя въпроса си, като натъртя на важната според мен част:
Какво точно им регулирате на тези клапани, което да ги предпази от прегаряне?
Щом си знаеш едно и също няма смисъл да ти се отговаря.На клапаните се регулира едно единствено нещо.Щом нищо не ти говори това........
 

barbaron

Редовен Потребител
което да ги предпази от прегаряне?

Точният момент на изпускателните клапани е от съществено значение за прегарянето им. Неправилно регулираните имат много голяма вероятност за НЕ отварят или да НЕ затварят на време и/или достатъчно в ТОЧНИЯТ МОМЕНТ(умишлено членът е пълен, защото е най-важното нещо) . Това е достатъчна причина за прегаряне. Ръиииш ли? - Ако не "чаткаш" - няма смисъл да продължаваме да говорим в тая посока... Никога не оставяй един клапан да "мляска или да пляска" - така викаше старшинката в казармата... :)
 
Последна промяна:

kid

Редовен Потребител
ФТКС
В съвременните газови системи. Дори и прост ГИ.
В зависимост от натоварването на двигателя може да редуват газ, бензин до ~ съотношение 80/20 точно с тази цел.
Да предпази "сулетата" стеблото на само външно закаления клапан от износване. Понеже както знаем газта няма смазочни качества
 
Последна промяна:

Ctan4o

Потребител
Какво смазване какви 5 лева. Колкото смазочни свойства има газта толкова има и бензина. Как се чисти мазно? Мдааа... С бензин. Колко издържа двутактов двигател без масло? Или четиритактов? Кой има смелост да пробва само с бензин. Навремето слагаха олово в бензина да не се подбиват леглата на клапаните на ладите. Тогава оловото в бензина омекотяваше удара на клапана. Газ с олово нямаше, това е причината хората да мислят че бензина има смазочни свойства.Сега технологиите са други, металите също. Бензина е безоловен. Правилното регулиране на клапаните е много важно и смея да кажа че двигател с газово по нищо не отстъпва на бензинов. Съвременните агу-та имат много софтуерни настройки, следящи показателите при работа на бензин, самоубочават се, коригират си горивните карти и като резултат разлика не се усеща. За цената и разхода няма да говоря. Друг е въпроса гаражните майстори какво са чували от старите гаражни майстори, и как правят всичко на усет
 
Последна промяна:

t.marev

Редовен Потребител
За съжаление, регулировката, с нищо не предпазва клапаните от прегаряни, при работа на газ! Прегарянето се дължи на факта, че при изгарянето, пропан-бутана развива по-висока температура от бензина. Когато клапаните са изработени от качествени материали, няма прегаряне! За съжаление производителите, гонейки цени, избират доставчици които работят с по-евтини материали и съответно клапаните не издържат. Това се получава при определени модели двигатели, даже и при един и същи модел, но с различна година на производство. Има двигатели, чиито клапани са "вечни" и такива, които за 150000 км на газ изпускателните клапани заминават. Никакви системи за мазане не помагат или ако на някой двигател има някакъв едва забележим ефект, той се дължи на това, че омаслителят, участвайки в общия горивен процес, сваля малко температурата. Но дори и тогава клапаните си прегарят, само че малко по-късно, примерно не след 150 000, а след 170 или 180 000.
 

barbaron

Редовен Потребител
Не може да се отсича "регулировката, с нищо не предпазва клапаните от прегаряни, при работа на газ"! Влошената регулировка на клапани моментално сваля КПД на ДВГ, а при по-лошо от нормалното КПД + факторите при горене на газ - живота на тия животинчета - клапанчетата заминава. Между другото центровката на газ е една идея изпреварваща, за да е максимално КПД. При всички положения газта е по-ефтиният вариант! Ако ударим четрата - дори и 100 к. на газ (до прегаряне на клапани) - парите "спестени" от Екононията ще са достатъчни за чисто нов автомобил - среден клас. Всеки сам си решава! Аз като отказах цигарите - отказах и газта - лично решение! Но като погледна назад - с икономия - щях да съм събрал пари за майбах със всички екстри. Късмет на всички!
 
Нагоре