HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

batnan

Редовен Потребител
Пушката си иска масло за да работи дълго време.
Човек,ако пушката и трябваше масло щяха да и сложат резервоар за това.Не си спомням дали беше тука/в форума/ или другаде някой беше показал някъва антика дето си имаше резервоар за масло и се стигна до заключението че това почти огнестрелно.А ако искаш сила и мощ да постигнеш с един спрей ,ето ти една идея
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Николела, тук говорим за въздушна пушка Хатсан-125, не за Спас-12. И не става дума за това, или какво ти правиш по пушката си, а става дума, че Хатсан-125 не може да достигне 50 джаула от кутията. По никакъв начин. Не може даже и да ги доближи. Ако обичаш, снимай хронографа, с който мериш, ако използваш такъв и го качи тук. До тук, от всичките ти постове, става ясно, че не ползваш хронограф. Как тогава, без хронограф, определяш, колко джаула е дадена пушка? Мерил съм поне 15 125-ци, чисто нови и извадени от кутията, със силните им пружини. С хронограф и няколко вида чашки. Нито една не е минала 40 джаула. Също да ти обясня и за хронографите от Митака - не им пречи нито налягането, нито скоростта - пречи им дизела, така че недей да пишеш простотии. Тези хронографи, успешно се използват на пцп-та, които създават много по-голямо налягане и работят с много повече джаули от твоята пушка. Но е възможно да дава грешки при неправилен монтаж или при зацапани датчици. Мощността, която казваш, че достигаш с наливане на масло в пушката, е за сметка на точността и на сигурността. И ти го знаеш. Гарантирам ти, че един ден, буталото ще се опита да излезе да види, кой стреля и да го поздрави.
 
Последна промяна:

nikolela

Потребител
Николела, тук говорим за въздушна пушка Хатсан-125, не за Спас-12. И не става дума за това, или какво ти правиш по пушката си, а става дума, че Хатсан-125 не може да достигне 50 джаула от кутията. По никакъв начин. Не може даже и да ги доближи. Ако обичаш, снимай хронографа, с който мериш, ако използваш такъв и го качи тук. До тук, от всичките ти постове, става ясно, че не ползваш хронограф. Как тогава, без хронограф, определяш, колко джаула е дадена пушка?
Бъркате го вие този хатсан. Самия факт, че му изменяте теглото от 3.5 на 7.5кг. Не можеш да го държиш, камо ли група да правиш. Всичко по тази пушка говори за оръдие при пружинките.
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    223.5 KB · Прегледи: 72
  • 2.jpg
    2.jpg
    510.7 KB · Прегледи: 74

Gadnqra

Редовен Потребител
Теглото му го правим такова, за да не се разбива пушката и оптиката от безобразния откат при 36 джаула. При 50, мога само да си представя, как хвърчат болтове и пукат пластмаси. Освен това, с увеличено тегло, пушката е много удобна за прикладване и стрелба, защото добавената тежест е най-отзад в приклада и не се усеща - балансът е изнесен назад. Пушките за ФТ и Бенчрест, Николела, също са по-тежки от непипан Хатсан - около 5 кг и нагоре. Защо е така, можеш да прочетеш. Естествено, че стреляш на механични, защото не можеш да сложиш оптика на масларника, понеже си наясно, че ще я потроши. Аз, а и много други колеги те поканихме да дойдеш на някое мероприятие - да и измерим скоростта на пушката ти и да ни покажеш, колко е точна. Ясно е, че няма да го направиш, но това е единствения начин да ни убедиш в правотата си. Аз искам да видя на 50 метра, колко пъти ще уцелваш кутийка от чашки. Наливаш - стреляш. И така 10 изстрела. Убеден съм, че нищо няма да уцелиш. Искам също, след 100 такива изстрела, да отворим пушката и да ти видя маншета - убеден съм, че ще е унищожен.
 
Последна промяна:

nikolela

Потребител
Мерил съм поне 15 125-ци, чисто нови и извадени от кутията, със силните им пружини.
Май не си прочел или разбрал правилно. Пружината се съсипва за около 30 дена или 100 изстрела. Това ще рече, че е смачкана в пушката и се свива дори и да не се използва.
Ако щеш и 1000 125-ци мери все са със смачкана пружина. Аз говоря да си купиш нова пружина, която да поставиш в пушката. Само внимавай да не те контузи при монтажа.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Поставял съм, Николела. Купувал съм нови и съм ги поставял. Пред колеги и без стенд. Последните 4 съм ги поставял без стенд, защото дадох стенда на приятел. Не съм се контузил. Ако искаш ела да видиш как става. Носи си и нова пружина. Много по-трудно ми е било с ГП на ръка - сам не мога. Качвам втори човек на гърба ми за да успея да я натисна и да я свия. Или на струг. ГП-то беше от mitaka101. Фабричните не са по-различни при 160 бара. Усилието е огромно и наистина е опасно. Митака правилно ти е казал, че дизелът бърка хронографа. Почисти датчиците на този хронограф от снимката, много внимателно и го постави така, както ти е казал Митака. След това измери скорост на някоя 125-ца, извадена от кутията и ще разберем къде е грешката. Да, вярно е, че пружината леко омеква, поставена в пушката, но това е нормално и едва тогава, започва да дава някакви постоянни скорости. Нали ти е ясно, че никой тук няма да приеме за нормално, на всеки 100 изстрела да разглобява пушка и да сменя маншет и пружина. Вярно е, че пружината е по-дълга с 20 мм., преди да се постави в пушката, но тя се свива и отдава, още след поставянето и след първото зареждане. А не след 100 изстрела, както казваш ти. Това означава ли, че пружината не става? Какво се опитваш да ни убедиш? След 100 изстрела пружината се сляга и се намества сама и точно тогава може да започне нормалната експлоатация на пушката и да се прави хронографиране. А според теб, тогава приключва животът на пружината и тя е негодна, така ли? Оставям на теб да си отговориш сам на този въпрос. А и при някои пцп-та, при напомпване на по-голямо налягане от указаното в цилиндъра, се повишава скоростта и мощността, но това не значи, че е правилно или, че така трябва. Не случайно, повечето производители посочват мощност, скорост и работно налягане. Гледал съм по чужди форуми и по клипчета, идиоти да гърмят с пиратки в цевта и да показват как пробиват дъски. Ако искаш, пробвай и така. Спирам да споря с теб. Продължавай да наливаш масло в пушката си и да си стреляш така. Дано да не стане някоя бела или нещастие.
 
Последна промяна:
6

6.35

Гост
Само не знам защо са 50 джаула от пушка изцедена до край.Нищо крайно не е добро.Просто с една заплата ще стреляш много мощно и несравнено по точно и БЪРЗО. С пружинката ти трябва много точен изстрел защото презареждането е сравнително бавно.Абе или ще ловуваш като хората или ще стреляш по мишени за кеф .Аз лично съм за мишените но това е друг разговор.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
И аз това му обяснявам на адаша. А и тези джаули, за които той говори не са реални - постига ги с дизел. А това не е пневматика. През цялото време, с колегите се опитваме да му обясним, че когато говорим тук във форума за пневматика, говорим за параметрите на пневматичния изстрел. Чистия. То по неговия начин пушката може да стане и 60 джаула и 70, но това не е пневматика. Производителят не е предвидил да се наливат в пушката разни масла и така да и се вдига мощността. Николела, просто си вземи по-мощна пушка. Аз също харесвам мощните пушки и много други колеги. Но никога не сме наливали масла. По-назад в темата е обяснено, как 125-та може да стане 50+ джаула. Обяснено е и с какви доработки. Без да се налива нищо в пушката. Има и колега от форума, който го е постигнал. Даже се продаваше една такава във форума - 60 джаула. Беше за 400 лв. Така, че може да се направи пушката и както трябва. С масло е възможно най-идиотският начин и това не е пневматика.
 
Последна промяна:

Gadnqra

Редовен Потребител
Утре ще мога да я измеря и ще ти пиша.

https://forum.airguns.bg/index.php?threads/Хатсан-135-кал-5-5-60-дж.6540/ Николела, ето я. Вместо да даваш пари постоянно за маншети и пружини и постоянно да разглобяваш. Няма да наливаш и масла. Надявам се. Пушката, наистина е добре направена и струва повече от това, което и търси продавачът. Винаги съм се заглеждал в обявата.

Здравейте аз искам да попитам колко е вътрешния диаметър на пружината на хатсан 70 до 90
Вътрешен диаметър-12 мм. Външен-19 мм. Дължина-380 мм.
 
Последна промяна от модератор:

rabbeat

Потребител
Колегата почти е стигнал звуковата бариера... 343 m/s. Лошо няма, но не е това начина един Хасан да живее по-дълго.
Дрането при зареждане е заради некачествения (мек) метал, от който ги правят в комбинация с лошо проектиране.
Най-добрия вариант за решаване на проблема е сегмент на буталото - стругова се канал в задната му част (където обикновено задира),
и в него се поставя полиамиден сегмент, който го държи на дистанция от стените на цилиндъра.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
По-добре да пробва с 2 пружини, една в друга, отколкото да налива масло в пушката. Хубаво е да полира цилиндъра и да си направи и ново бутало от добра стомана и по-късо.
 
Последна промяна:
6

6.35

Гост
Как две пружини.Сигурно няма да може да зареди.Щото ако става да пробвам.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Ще може. Става. Едната е по-мека и тънка и влиза в оригиналната. На запад го правят отдавна. Дори вече продават готови тунинг китове.
 

sa6o

Потребител
би трябвало 2те пружини да са с разли4ни витки 1та с лява 2ата с дясна. да се разминават една с друга да не влизат витките една в друга.ина4 няма зареждане и може да доведе до неприятни последици......
 
6

6.35

Гост
Ако ориналната влиза плътно на водача,другата как ще е.Може да е по къса например.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
https://images.google.com/imgres?imgurl=https://i.ebayimg.com/images/g/Ot4AAOSwr85baLR0/s-l300.jpg&imgrefurl=https://www.ebay.com/itm/TUNING-HATSAN-55-60-70-80-SAS-TWO-SPRINGS-FAC-380M-S-Free-shipping-AIR-RIFLES-/173083201351&docid=_QJzslYdIor7JM&tbnid=GumUwrpBoXCUGM:&vet=1&w=300&h=178&hl=bg-BG&source=sh/x/im Принципът е този. При 125-та е експериментирано с оригиналната и по-къса и тънка, вътре в оригиналната. Обикновено, дължината на вътрешната пружина зависи от дължината на утежнителя и задния водач. Естествено всеки може да експериментира. Аз съм стигал до 50 джаула. 60 също се достигат без проблем. Трясъкът и откатът обаче също са гарантирани. Зареждането става по-трудно също. Това ме отказа навремето и реших да обърна внимание на наистина силни пушки, а не да изнасилвам пружинки.
 

Attachments

  • s-l400.jpg
    s-l400.jpg
    22.4 KB · Прегледи: 50
Последна промяна:
6

6.35

Гост
Мерси за бързото пояснение.Просто по тънък водач.Какво ли има в спринцовките.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
С водача и утежнителя, също може да се експериментира.
 
Последна промяна:
Нагоре