Моят автомобил.

Dominus

Редовен Потребител
Но за сметка на това е забавно. Посмях се с тия шматароци. То е ясно, че са с летни. Не могат да отлепят на равно и 5см. сняг. Много са западняците дето карат така, както са им продали колата и не са чували, че за зимата има и зимни гуми.
 

lynx

Редовен Потребител
Типичният пример за "фенски клип", гъдел за мазните хейтърски душици: :)
 
Последна промяна:

nelsky

Редовен Потребител
... и Субару с летни гуми като ледоразбивач рови тунели в глетчерите да проправи път за снегорина...

Субару не съм имал и не съм карал, но в момента съм на място, където зимите са предполага, че са доста сурови и колите, които се карат, ако не са джипове или пикапи са основно Субару.Предполагам, че си имат причини за това.
 

angelmr

Редовен Потребител
Благодаря на всички за съветите. След доста ровене и обикаляне, се оказа че реалните предложения на пазара са доста по-ограничени от съветите на колегите, но от повечето варианти видях на живо поне по една. В крайна сметка малко свръхоптимистично си превиших бюджета с едно Субару Форестър. Търговеца естествено излъга с две години за възрастта, но не разбрах защо трябваше да лъже и за нападките, след като не го бях питал. А и не очаквах да правят масово номера с гумите, да оставят на колата комплекта, който е неподходящ за сезона, така че се изръсих и за комплект гуми. Заради превишеният бюджет ще карам на първо време с минимална поддръжка, само масло и филтри.
 

barbaron

Редовен Потребител
А моя съвет е - ако си взел кола на ставо - не се стискай ами си я обслужи хубаво! "Колкото повече се стискаш - толкова повече ще пискаш". Нали няма да я даваш под наем??? Смени консумативи (филтри, ремъци масла) и сложи хубави гуми. После ако има някъде нещо, което прехлопва, задължително се сменя. Чак тогава се носи на стенд за предница и задница. Това са задължителните неща за една "нова кола"... според моите виждания...А аз "нови коли" съм сменил много...
 

angelmr

Редовен Потребител
А моя съвет е - ако си взел кола на ставо - не се стискай ами си я обслужи хубаво! "Колкото повече се стискаш - толкова повече ще пискаш". Нали няма да я даваш под наем??? Смени консумативи (филтри, ремъци масла) и сложи хубави гуми. После ако има някъде нещо, което прехлопва, задължително се сменя. Чак тогава се носи на стенд за предница и задница. Това са задължителните неща за една "нова кола"... според моите виждания...А аз "нови коли" съм сменил много...
Мерси, аз с това започнах. :) Филтри, масло (дефакто ми дойдоха бонус към гумите, че гумаджията ми е съученик). Ремъците са си добре, но гуми се наложи да купя, а са скъпи. Сега се ослушвам и оглеждам за не чак толкова спешни проблеми и вече идентифицирах няколко, но ще изчакат до заплата. И едно по едно ще си минават по реда.
Добре осъзнавам, че първата година ще запушвам дупки, само се надявам да не изкочи нещо сериозно.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Надявам се, че си я закачил поне да и направят диагностика преди да си я купиш, иначе честито и дано са само дребни проблемите за които говориш.
 

Ctan4o

Потребител
Някой знае ли какви проблеми мога да очаквам ако си взема нов автомобил Киа сийд, заводска N1 хомологация 3+1 места. Може ли частно лице да притежава такъв вид автомобил. Автомобила ще се ползва само и единствено за лични нужди, нямам намерение да дърпам ддс. Какво да правя в случай че някой катаджия се заяде на пътя.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Ами вземи си го нормален, 4+1 места след като ще е на физическо лице.
Нямаш проблем за регистрация на лекотоварен, но просто губиш едното место без да имаш полза от това. Различава се от нормалния модел, че само е демонтиран единия колан на средното място и е добавена решетка пред товарното пространство.
Това бяха "врътки" заради данъчния кредит, но промените ги обезсмислиха дори и за фирми.
Контролен орган може да се "заяде" и с право, само когато сте повече от 4-ма в автомобила.
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Някой знае ли какви проблеми мога да очаквам ако си взема нов автомобил Киа сийд, заводска N1 хомологация 3+1 места. Може ли частно лице да притежава такъв вид автомобил. Автомобила ще се ползва само и единствено за лични нужди, нямам намерение да дърпам ддс. Какво да правя в случай че някой катаджия се заяде на пътя.
ще може да се заяде ако сте 5 човека...иначе не може. Но и да се заяде глибата е малка а и шанса да се усети е малък. Но данъка на колата е 13 лева срещу 480 лв ако не е N1
Аки колата е нова и е 150 к.с данъка е 560 лв в София...а на Суперб 170 к.с N1 Данъка е 13 лв...не са малко пари
 

barbaron

Редовен Потребител
подаряваш едно ддс на държавата, но... ако знаеш как да НЕ го подариш.Иначе си спестяваш главоболия.
 
Последна промяна:

Ctan4o

Потребител
След като е регистрирана 3+1 няма да се качим 5 човека вътре. Ще прежаля едното място за 450лв спестени на година.
 

apapazov

Редовен Потребител
Не съм сигурен дали е като 1+1, но ако е над 10г се минава преглед 2 пъти в годината.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Няма значение колко плюс колко е. Щом е N1 над десет години е през 6 месеца, но за кола с данък над 100 лева има смисъл. Ако е малък данъка по добре е лек автомобил.
 

sts1969

Редовен Потребител
Имам приятел който си регистрира Зафира-та като товарна, задължително товарния отсек трябва да е преграден с решетка. Данъка му е по-малък но минава преглед на 6 месеца.
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Първия преглед след 2 година, после до петата е всяка година и след петата година е през 6 месеца(не като на другите нови след 3 година, после след две и след петата на една година).
За N1 хомолгирано комби не изискват и няма преградна решетка
Пак казвам за седан дето не е N1 данъка от първа до пета година е 5 x 560 лева , а за N1 e пет по 13 лева. Имайте предвид , че колите за които говоря са доставяни с обществена поръчка и всичко във връзка с компектовката за N1 ...3+1 е описано (няма решетки и прегради )

Въпросните коли са държавни , но и те плащат данък на общината и всеки път като ги минавам на преглед нося извлечения за данъка и винаге ме учудва - форд фокус 1,6 - данък 560 лева, Шкода Суперб комби 4х4 - 170 к.с - данък 13 лева.
Никой не е искал да прави това - просто има обществена поръчка за комбита, комбитата са хомолгирани и впоследствие регистрирани на министерството от Офиц. вносител
 
Нагоре