Моят автомобил.

barbaron

Редовен Потребител
След вътр. обем на тераното трудно ще можеш да приемеш по-малък обем. Просвета му също трудно ще го достигне друга машина. Помисли си да си оставиш тераното за 2-ра кола, а тази която да вземеш да е по "паркетно" насочена. При мен теранозавъра се води товарен и плащам смешен данък, както и застраховката не е като за джип. За това ми е много удобен за втора кола. Като си помислиш как ще го дадеш за жълти стинки - предполагам ще се съгласиш с мен. При това положение, можеш да насочиш поглед към по-различен тип автомобили. Пожелавам успех!
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Форестър до MY09 (до V.2008 ) е доста малък като купе, особено отзад.
Модела след него, който е вече с рамки на вратите си е преееедостатъчно като вътрешен обем.
Е, аз не съм критерий за едрогабаритен товар, но не е било проблем, отзад да возя и четирима възрастни или 5 деца без да са един връз друг...
Естествено на къси разстояния, и с ниска скорост, съобразявайки се с това че това не е позволено.
Отпред са се возили Облачето и Динката ( нищо лично към тях, само давам реален пример), без да съм чувал оплаквания за липса на място както от тях, така и от возещите се зад тях.
Трибеката си е по-голямия СУВ на Субару и има и седем местен вариант също.
Но там си само с 3,6 бензин и автомат (старата В9 с 3.0 до 2008 не си струва).
При Форестъра си с 2,0 бензин 150 к.с ръчна с бързи и бавни или автомат,
2,5 турбо (много препоръчителен за кеф модел)ръчка или автомат
и 2,0 ТДизел ръчна(след 2015 има и автомат).
 
Последна промяна:

andi

Редовен Потребител
ти от Туарег , ,дето е доста висок клас , отиде на санта фе - старото е поне 2 класа под туарега , а и е по тясно . готин паркетник е иначе. Новото е супер , широко е , ама миналата година познат си го взе за около 80 000 лв .
Иначе от 5 години ползваме Хюндай Теракан 2,9 автоматик 160 кс . Оказа се страхотно попадение . Огромен отвътре , страхотна проходимост , много комфортен , идеален за дълъг път . Двигателя е мерцедесов , много икономичен ,има много тяга . Идвали сме на няколко срещи с него . При едно каране гори по-малко от Паджеро 2,8 и Терано 2,7 , а те са с ръчки . Ползва се като втора кола , километрите са малко - под 40 000 , но предимно по черно . След първото обслужване освен масло и филтри друго засега не е сменяно . Първоначално бях скептичен за автоматика на черно , но е страхотно оразмерен ,справя се перфектно , има и бавни и блокаж .
Интересно цените за 5 год не са паднали почти . Перфектните вървят 6-7 000 лв
 

lynx

Редовен Потребител
Извинявам се за поредния пост.. Нисана се оказа голям само на габарити купето е много неудобно особено за пасажерите отзад, туарега нещо много негативни мнения взе да събира .. Някой със Санта фе 2.2 или 2.7 да сподели мнение...
Ммм, да. За мен, Туарега си е реално един 4 местен автомобил, Нисана също не е от най-удобните за по-едри хора.
Напъхай се в някой Рейндж Ровър и най-вероятно ще усетиш разликата в пространството и возията, спрямо други подобни от клас Паркетен SUV.
Toyota Land Cruiser също разполагат с достатъчно пространство, но по-малките им двигатели са добри за леки коли, куца им динамиката.
Трите марки, (БМВ, Мерч и Ауди) няма нужда да ги обсъждаме, щом се оглеждаш в Хюндай СантаСе :)
 

sess84

Редовен Потребител
Той туарега само класите са му отгоре ама доста болнав бил ... Тераното ми е втора кола и черноработник но почва да го яде ръждата по- добре да го махна сега отколкото след две години за без пари. Лошото е че вече не ми се слиза в кола или сув или джип.. Трите германки не ги коментирам защото са много пари а реално дали си заслужава... Търся си нещо което няма да лежи по гръб само в сервиза и да ми обясняват че е нормално.. :)
 
Последна промяна:

hlapeto

Потребител
Имам приятел с Туарег 2009 г , 5 цил 2,5ТД , автомат естествено. Купил си го е нов , с всички екстри + офроуд пакет+ въздушен лифт . Хора с неговия статус никога не карат толкова стари коли . А той е толкова доволен от Туарега , че не знае с какво и защо да го смени . Доста е едър на килограми , но отпред е достатъчно широко . Отзад е по-тясно от Паджеро , Теракан и Крузера , и малко по-широко от Х5. Сега ще взема новия Туарег , ама още го нямало .
Карал съм го много пъти , и много съм се возил . Този двигател се слави като много добър и икономичен , и наистина от всички джипове върху които имам наблюдения този е най-икономичен и достатъчно пъргав (поне до 150-160 км/ч) . Имат и 6 цил 2,5 , но 5ка е по-добър , ако ще е 6 цил , да е 3,0 .
Сигурно заради в. лифт , това най-комфортния джип който съм карал ( щото една , или 2 год по нов Кайен с пружини е доста по-твърд, а е си е Туарег с други ламарини ) . Като е на авто сам си определя височината и твърдостта спрямо пътя, дупките, завоите и скоростта . На магистрала залепва като лека кола . На черно е невероятно проходим , и то с асфалтови гуми . И явно е здрав , като знам как и откъде го кара собственика . На дупките няма друга такава возия . Има един гаден "път" зад фабриката за халетатата ни , с какво ли не съм го минавал , нищо дори не се доближава до скоростта на Туарега по него . Само новата Навара (2017г) също не ти откача главата там. Примерно Х5 е толкова дървен , че на този път не може да се кара с повече от 4-5 км/ч.


Кога пък си се качвал на новата Navara ?
:D

Само да ти кажа , че от където мина Navara-та , минава и Volvo-то и то с лекота .
Което значи , че ако няма да возиш 1,5 тона полезен товар - не е необходимо да караш камионче.
 

andi

Редовен Потребител
Само да ти кажа , че от където мина Navara-та , минава и Volvo-то и то с лекота .
И от абсолютно същите места, при това зимата в големия сняг мина и комбито ми. И то с лекота . Ама с Наварата друсаше по-малко .
А , че пикапа си е по-лаченко камионче ти говорих още за Хи лукса .

ПП. тези не са сами в главите , ама нали стана въпрос за Туарег в калта (и не само ) :
ПП2. ама верно Туарега си дърпаше , но на 42 мин е култово .
 
Последна промяна:

angelmr

Редовен Потребител
Опрях и аз до смяна на колата и имам нужда от съвет (а знам че тук има хора доста по-наясно от мен).
Това което търся е най-вече надеждна семейна кола за ежедневна употреба в условия на лоши пътища (колегите от Пловдив знаят какво е положението с настилката в Марково). Така че първи приоритет са ниските разходи за ежедневна експлоатация. Като втори приоритет е нуждата от рудиментарни офроуд възможности. Всяка седмица с децата сме в планината. До сега съм се оправял с Форд Ескорт комби 1.6 бензин, но с доста стържене на дъно и пробуксуване на гуми по някои места (и 3-4 късания на кабели, но за последното вината е на лошо монтираната газова уредба), така че бих искал нещо поне с една идея по-проходимо. Също така доста важно е и нивото на комфорта на задните седалки, макар че не търся ниво на мерцедес. Сравнително често ще се налага да пътуват 5 човека на дълъг път.
Най-голямото ограничение е бюджета, трябва да се побера в 6000 лева с прехвърлянето.
За сега се ориентирам към комбита 1.6-2 литра бензин с опцията да се монтира газова уредба в последствие. Обмислях Субару Форестър двулитров атмосферен двигател, но имам известни съмнения относно цените на поддръжката. Също ми се върти в главата Хонда CR-V, или HR-V (макар че втората ми изглежда малка). Обмислям и за Тойота Корола комби от гледна точка на икономиченост, но като гледам королите ми изглеждат с малко по-ниско окачване от колкото съм свикнал, та се надявам на отзиви. Оня ден видях в един автосалон едно волво V50, видя ми се с добър клиренс и се сетих че за волво също има добри мнения. А и предвид че форда който карам вече десета година се представя адекватно, макар и не идеално, се чудя дали да не оглеждам и моделите на форд. Та общо взето имам нужда от съвет към кои модели да се насоча, кои да избягвам като проблемни и какво да гледам.
 

оги-пз

Редовен Потребител
Вземи си някой миниван. Но не и френска бангия.
Не си написъл дали имаш предпочитания за годината, това е важно.
Пп частите за волво ще ти разпорят джобовете от цени.
 

sts1969

Редовен Потребител
Колега, ей сега ще те затрупаме с пристрастни мнения за автомобилите си, но във всяко от тях ще има по зрънце истина както се казва. И аз се оглеждам за следващият си автомобил, имал съм Нисан, Ауди, Хонда за по 5 години (Хондата е много здрава и надеждна кола) в момента съм с миниван Опел Зафира А 1.6 - 101кс. заместничката и ще е (може би) следващият модел на Зафира, но с по-корав двигател ( с опция за газово) 1.8 - 140кс. или 2.2 - 150кс. с 6 скорости и блокаж на диференциала. Аз съм пристрастен, влюбих се в минивановете, и отпадна един от най-важните въпроси: "Имам ли място" :-[
 

angelmr

Редовен Потребител
То е ясно, че всички сме пристрастни. :)

Вземи си някой миниван. Но не и френска бангия.
Не си написъл дали имаш предпочитания за годината, това е важно.
Пп частите за волво ще ти разпорят джобовете от цени.

Годината е функция на бюджета. Но като гледам на какви цени вървят различните модели, едва ли би било нещо извън диапазона 2003-2006.

Как стои въпроса с издържливостта на зафирата? Карал съм опел преди време, въпреки всички добри спомени относно надеждност и проходимост, колата просто си се разпадна от ръжда преди да навърши 20 години.
 

venciru

Редовен Потребител
Оги, извинявай, не се заяждам ни най-малко, ама колко френски коли си карал, какви и колко хиляди км.? ТИ, не приятели, роднини.....Имал съм лични около 15 коли. Повечето немски. Последните 3 - френски. На последните 3 имам общо над 400 000 км из страната и Европата. Не са по-лоши от предишните 12, да не кажа че са по- добри. Сега карам Лагуна купе и ми носи само удоволствие при каране. Това си беше OFF.
Конкретно на Ангел бих предложил (без да налагам мнение и да казвам "ВЗЕМИ СИ") след като е свикнал и доволен от Форда, да погледне Ford Maverik 2 и аналогът му Мazda Tribute. От две и половина години имам Ford Escape, който си е Maverik 2, само че е произведен за Европа, но в Канада и затова е с такова наименование. Моя го взех от родния Пловдив за 5400, регистриран и с ГИ. Достатъчен клиренс без OFF ROAD издевателства, широк и удобен (аз съм 2 метра и 120 кг.), удобни задни седалки и т.н. Основно предно предаване, като задното е ON DEMAND (включва се само при нужда с възможност за вкл. с копче ръчно). Включва абсолютно адекватно и абсолютно незабележимо. Не е с виско муфа, а с многодисков Борг Уорнър. Дву литров мотор. Управлява се като лек автомодил (жена ми кара почти само него). Като недостатък бих споменал ниската мощност 124 кс., но като го караш в обороти си е с нормална динамика. Преди имах и Спортидж, но не го препоръявам заrади PART TIME -a.
Успех с избора и най-вече късмет!
 

Attachments

  • 200220151238.jpg
    200220151238.jpg
    157.5 KB · Прегледи: 40
  • 240220151240.jpg
    240220151240.jpg
    100.5 KB · Прегледи: 40

оги-пз

Редовен Потребител
Преди няколко месеца се отървах от последното ренде.
Навъртях му около 40-50к.км. несъм правил кой знае какви ремонти освен ходова част. Проблема е в пластмасите вътре стареят и се трошат за добър ден е така ти се разпада в ръцете. Демек започна да се саморециклира. Подлъгах се по предното ренде и за това го купих тоя боклук, но нищо общо нямат със старите.
За предложението за кола.
Загледай вановете от години карам само ванове и съм много доволен.
Зафира си взех наскоро е така за работно магаре, но останах много приятно изненадан. Няма никъде ръжда, много добро поведение на пътя и нисък разход.
Ако гледаш комбита от колите, аз когато се бях запалил да вземам погледни мерцедес Е класата комби. Много широка работа и мисля, че ще върши работа.
 

petkof

Редовен Потребител
Аз мога да препоръчам Дачия МСV 7 места, с който и да е мотор. Носи много хора, много товар и много обем като се сгънат седалките. Висока, проходима , здрава ходова част и частите в оригиналния сервиз не са скъпи. За 6000 лева ще намериш добър екземпляр.
 

sess84

Редовен Потребител
Трибюта мисля ще е добро попадение и най - адекватно от предложените , ако 9 литра нафта не са ти много скачаш на терано и го убиваш от каране докато изгние :) ... По-скучен автомобил от него не съм карал , само наливаш и караш това е ...
 

sts1969

Редовен Потребител
Как стои въпроса с издържливостта на зафирата? Карал съм опел преди време, въпреки всички добри спомени относно надеждност и проходимост, колата просто си се разпадна от ръжда преди да навърши 20 години.
Потърси си внос от Италия, последните ми 2 коли бяха от там, Зафирата ми е 2000г. и все още няма грам ръжда. Дали ще случиш на двигател, това си е винаги въпрос на късмет. :cheers:
 

nelsky

Редовен Потребител
Ситроен С5 комби, 2-ра фаза, 2.0 ХДИ 136 к.с.- има място, клиренса си го увеличаваш когато ти трябва. Е, няма да имаш возията на мерцедес, малко по-добре ще е :)
 
Нагоре