Моят автомобил.

barbaron

Редовен Потребител
Мен до сега не са ме вадили, само аз съм ги вадил и дърпал, тествал съм го джипа до 50см сняг в невлизано и си върви като танк, но имам всички блокажи, а бавните ги пускам само когато е много лошо стръмно с големи камъни и дупки, пресичал съм доста трудни терени, за мен си е голям кеф, но лошото е че при такива терени в резервоара ми става водовъртеж, НО КЕФА ЦЕНА НЯМА, живота е твърде кратък .
В момента горе при нас на курорта Свети Константин има доста сняг и си е кеф да се кара.
Караш и върви, докато не застане по корем. Тогава с 2-3 подавания на газ, амортисьорите се "отпускат" до край и джипката става като болно котенце в длан - с отпуснати 4 крачета... При това положение и 4х4 с пълен блокаж не помага. Има офроуд чалъми за излизане от ситуация, но този форум не предполага такова задълбочаване в проблематиката. Джипките закъсват в снега когато започва да се топи и да става "тежък". Тогава има гадната способност да се натиква под мостовете и да бетонира МПС-то. По същите причини меките пясъци при плажния офроуд се явяват кошмарни. Или пък тинест (заблатен) участък при калния офроуд...

Ама за това казах, че се иска мноооого "разходки" по всякакви терени, за да се натрупа така безценния опит.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
"Само" 300 коня отгоре. :D:cheers:
Клипът е на мой приятел.
Направен е на 8 януари тази година. Тоест преди няколко дена.
Мястото е в района на х.Приста, по-точно пътят, който слиза до река Дунав.
Това е баира покрай бившия ресторант на Балкантурист - Рибарска колиба.
Мнозина от вас това място го знаят и са минавали оттам.
Баирът е много стръмен и е предизвикателство дори през лятото.
 

barbaron

Редовен Потребител
Баира си го бива - наистина е предизвикателство с това, че е хем стръмен, хем завоест и не дава възможност да се засили човек. Според мен с хубави гуми и работещи диференциали и Нивата може да излезе със същия хъс от баира, но докато не го пробвам - не смея да се обзаложа. Иначе преди 10 -тина години този баир го мъчих над 20 пъти с едно бмв е36 (при доста по-благоприятни условия)... Накрая го излазих някакси, но си ми остаяна хубав зимен спомен... Последните 5-10 метра ме връщаха "на старта"...
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
На мен, на този баир, преди мноооого, много време, с едно MZ250 с още един човек отзад,
ми се наложи да спра по средата, заради един идиот.
Е, не можах да тръгна.
MZтката постоянно искаше да се изправя на задна гума.
Наложи се да обърна и да го започна отначало.
 

njatanasow

Редовен Потребител
Имам въпрос към хората които са пътували до Истамбул .
Има ли метан станции за кола по маршрута от Бургас до летище Ататюрк или Малко Търново -Истамбул
 

hristoss

Редовен Потребител
ФТКС
Гн. Атанасов няма метан по пътя от границата до Истанбул.
(Поне до преди година)
От Бургас до границата като гледам също няма.....
Иначе в европейската част има две или три станции,ето с това сме ги намирали
http://cng-stations.bplaced.net/Tuerkei.en.htm
 

njatanasow

Редовен Потребител
Благодаря Ицо,дано ти излезе вярна информацията,защото с резорвоар от 10 литра за бензин ще падне голямо зареждане ;)
 

barbaron

Редовен Потребител
2 пласмасови по 10 литра за по 10 лева от кауфланд ще си избият парите, щото при ердоган горивата са много скъпи
 

hristoss

Редовен Потребител
ФТКС
дано ти излезе вярна информацията
Лично проверена преди 2 години..
През няколко месеца имаме курсове до летището у Истанбул от фирмата и им гледам отчета за горивото,метан само в Истанбул дал съм ти кординати за търсене.
Сега се загледах че го дават 335 километра квото те плаши толкова.
Зафирата май беше с фабричен метан и и даваха над 250 километра пробег + още 100 на бензин и си в Истанбула...
И за всеки случай една туба си напълни в багажника..
 

Dominus

Редовен Потребител
Горивата не са толкова скъпи. Пролетта пътувах и дизела беше малко по-скъп. Мисля че към днешна дата лирата е поевтиняла. Винетките им са електронни и честно да ти кажа, нямам идея от къде се купуват. Толпостовете са празни. Има някви електронни джаджи дето все ми светваше червено и пищеше че им дължа пари. Викам, като дойда другия път. После почнах да ги преминавам на метър зад предния автомобил и си беше дзелено :D
 

mario321

Редовен Потребител
Най интересно то ми е че вървеше без грам затруднения корейския луноход, все едно нямаше сняг, трябваше да натрупа още, щото така ми беше малко без интересно :(IMG_20170203_145553.jpg
 

rifle

Потребител
Здравейте колеги! Искам мнение за автомобил и то точно в нашия форум, защото ако питам в автофорумите съм сигурен, че там мнението е много субективно(в зависимост от името на форума) Изчетох почти всички страници от темата и знам, че има много компетентни колеги които разбират от коли. Питането ми е за Nisan Qashqai. Някой имал ли е такава кола, или просто ако има някакви допири с поддръжката им,двигатели и т.н. Интересувам се конкретно от 2L. дизел или като алтернатива 1.6 бензин. От доста четене разбрах, че двигателите им са съвместна разработка с Reno, но нямам отзиви за този мотор (аз карам 1.9 TDI). Познат ми каза, че точно 2L. дизел провлачвали лагери на коляновия вал- и от там всичко е мазало....Относно ,,вседеходните" качества на джипа съм наясно и там коментари не искам, за да не разводняваме темата. Интересува ме само и единствено нещо повече за моторите им !!!
 
7

7842

Гост
Двата предни лагера на главините на колелетата =1300 лева :eek:,ABS взима данни от гривната на лагера и ето ти цена 650 лева.........
 

barbaron

Редовен Потребител
Двата предни лагера на главините на колелетата =1300 лева :eek:,ABS взима данни от гривната на лагера и ето ти цена 650 лева.........

какви са тия данни??? АБеС се реализира с един прост датчик на Хол (магнит).... Ама нищо не ме учудва. Отделен е въпроса, че нисан продават на безбожни цени частите си.... Аз преди време търсих пластмасови капачки за джантите и ми ги оферираха на 80 лв. Това ме отказа вообще да посещавам фирмения им магазин. След доста време управителя им влезе в офиса и стана дума, та го помолих да ми провери цената на една алуминиева проста тръба, свързваща помпата и секторната кутия(е, хайде не много проста, че имаше и "мека връзка"). Цената която ми съобщи след 2 седмици търсене беше 1300 лева (ХИЛЯДА и ТРИСТА). Навариха ми я за 5 лева - и до сега карам с нея...

Относно мнението за "мазане на лагери".... Много е субективно това....... Масла -каране-поддръжка, профилактика... Не вярвай, че на 2 места като се е появил подобен проблем и че това е някакъв недостатък на модела... Мога да ти изтъкна 1000 причини да ти се намажат лагерите около вала, ама бъди сигурен, че това на твоята кола може и да стане, а може и да не стане... Така че търси друга причина за да НЕ си купиш такава кола. Аз лично ти пожелавам КЪСМЕТ!
 
7

7842

Гост
какви са тия данни??? АБеС се реализира с един прост датчик на Хол (магнит).... Ама нищо не ме учудва.
Да,но тук при Кашкай данните се взимат от външната гривна на лагера и вече е мноооого специален детайл и хоп=650 лева:eek:
 
Нагоре