Моят автомобил.

andi

Редовен Потребител
ако има само 1 централен диф - м/у предна и задна ос . Така май са повечето паркетници . Преди имах синхро , там въртиш ли едната гума , се въртят и другите три . По тази причина като минаваше преглед пропускаше стенда за спирачките .
 

barbaron

Редовен Потребител
Някой би ли ми обяснил, как се случва така че колелата, които са във въздуха не се въртят?

Отговора е в LSD диференциала:


п.п

"Така май са повечето паркетници"

Тази бангия (Fj cruiser на Toyota) от клипа съвсем не е паркетник!
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Toyota използват вариант auto LSD, при който чрез ABS-a и ESP-то се следи допълнително кое колело няма сцепление и чрез спирачката се контролират оборотите му, за да се предаде въртящия момент към другото колело. Затова тези циркаджийски номера ги правят предимно с техни джипове.
 

mdinkov

Редовен Потребител
ако има само 1 централен диф - м/у предна и задна ос . Така май са повечето паркетници . Преди имах синхро , там въртиш ли едната гума , се въртят и другите три . По тази причина като минаваше преглед пропускаше стенда за спирачките .
Ако имаш само един централен деференциал няма нужда да пропускаш стенда за спирачките .
Няма нерешими технически проблеми , особено пък такива елементарни . спокойно може да се направи отделна спирачка или да се остави електрониката да свърши тази работа както е писал Пеко , ако има такава колата .
 

andi

Редовен Потребител
Явно толкова години никой не го измисли как да я качи на барабаните тази кола. И в КАТ ги прескочи . Ако беше само с един диф , има стендове с такава програма- върти двата барабана наобратно . Но тук бяха 3 само блокиращи , без електроника. Как да ги излъжеш и трите.
 

go_panch

Потребител
Явно толкова години никой не го измисли как да я качи на барабаните тази кола. И в КАТ ги прескочи . Ако беше само с един диф , има стендове с такава програма- върти двата барабана наобратно . Но тук бяха 3 само блокиращи , без електроника. Как да ги излъжеш и трите.
Със синхронизация на двата вала на стенда. Измислено е но е скъпо.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Само в П-в има поне 7-8 пункта(за които аз знам) за ГТП, които имат такива стендове. Във всеки окръжен град има поне няколко, за София, сигурно десеторно повече.
 

lynx

Редовен Потребител
Навремето бяха само няколко такива стенда за цяла София.
Сега поголовно стендовете бяха подменени, явно цената вече е приемлива.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Аз работя в ГТП и проблеми досега не е имало. Мисля, че няма и да има по простата причина, валовете за 4х4 се въртят противоположно и измерването се прави на нулева предавка.
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
От значение е вида на СК.
Автоматиците имат възможност да разтоварват напрежениет и могат да минат на обикновен стенд. Ръчките нямат тази възможност и се налага подлагането на т.нар. паразитни ролки, които да го поемат. Никакъв зор не е - по-малко от минута. Цената е 1-2 лв. по-висока. Аз плащам 40лв. на общо основание, без никакви "приятелски" отстъпки.
 

buff

Потребител
Някaкви мнения зa 2.0 DTH нa Aстрa G ?
Аз съм с такъв, само че на Зафира А ,2003 година. Не знам за кой точно питаш ти - X20DTH или Y20DTH. Моят е Y20DTH. т,.е по новия модел. Не съм много по колите и не мога да дам професионално мнение. Като цяло не е проблемен мотор от това, което аз съм чел и разпитал, затова се спрях на него. Не съм имал някакви проблем с него вече 80000 км и 8 години каране, като изключим факта, че пукнах главата на около 50000км каране. Като цяло е малко по тромав мотор и е малко по шумен заради веригата. На дълго ми гори 5.5 л/100км с климатик като не е натоварен Смяната на маслото ми излиза около 150лв с всичките филтри. Карам го с пълна систетика и сменям на 15000 км. Зимата пали без проблем при всякакви темрератури, има подгрев и на горивния филтър.
 

andi

Редовен Потребител
От значение е вида на СК.
Автоматиците имат възможност да разтоварват напрежениет и могат да минат на обикновен стенд. Ръчките нямат тази възможност и се налага подлагането на т.нар. паразитни ролки, които да го поемат. Никакъв зор не е - по-малко от минута. Цената е 1-2 лв. по-висока. Аз плащам 40лв. на общо основание, без никакви "приятелски" отстъпки.

Ето защо минаваш на стенда - Субарото "диагонали" . Както и повечето СУВ ове , и всички джипове когато се заключва само централния диф .
Ако се вземе обаче примерно една Гега , или друг с 3 механични блокажа , и те се заключат , една гума да има сцепление и колата ще е изхвърлена от барабаните на стенда .
Като се въртят в различни посоки барабаните се лъже само ако има един самоблокиращ централен диф , за не заключи .
Моята кола имаше 3 самоблокиращи вискомуфи . Те се заключват сами , без намеса на водача или електроника при разлика в оборотите на дори на едно - което и да е колело . Така че номера с различните посоки на барабаните не ставаше - пробвано е . Това веднага заключва муфата на тази ос , а от там и централната и колата излиза със скок от барабаните .
И затова преглед на спирачките в България не и е правен . В началото я ползвах за състезания , и тестването и регулирането на спирачките (за мен ) ставаше на мокър паваж и наблюдатели отстрани .

 
Последна промяна:

peko

Редовен Потребител
ФТКС
На този клип е стария модел, който е така.
Ето на този клип, може да видиш, че по-новите модели не правят така.
 

andi

Редовен Потребител
доста интересно и показателно за различните системи - на практика нещата са различни от рекламите на производителите .


 
Нагоре