ЦЕВИ - видове, проблеми , почистване, дулна фаска.

A

Anonymous

Гост
Колеги ,
в сайта посочен от Братушка www.shooting-ua.com/arm-books/arm_book_ ... troyka_gun
поподнах на интересен текст:
Есть "быстрые" стволы, т.е. стволы, хорошо стреляющие на больших скоростях, а есть медленные. Определяющим фактором, какой ствол быстрый, а какой медленный, является шаг нарезов ствола (твист). Стволы с твистом 270-310 мм медленные и наверняка хорошо будут стрелять на скоростях 200-240 м/с, причем короткой пулей весом порядка 8-8.5 гран (средний вес пули). Стволы с твистом 340-360 мм - быстрые стволы, они дают отличную кучность уже на скоростях 260-290 м/с. Тяжелая, длинная пулька 10,5 гран на таких стволах ведет себя очень стабильно, обеспечивает хорошую настильность, хорошую кучность, хорошую устойчивость к ветру. Стволы с твистом 390-410 мм очень скоростные и показывают отличную кучность на скоростях уже за 300 м/с.
Ако всичко това е вярно ( в което не се съмнявам ) , всяка цев е предопределена за определена скорост. Като знаем силата на пушката , лесно може да се изчисли с каква маса на проектил прябва да се стреля.Остава да се замери само "твиста" т.е стъпката на нарезите на цевта. От посочените в цитата тегла на проектили , заключавам , че става въпрос за калибър 4,5 или (.177).
Въпросът ми е : Валидни ли са тези цифри за стъпката на резбата на цевта и скоростта на проектила за другите калибри ( визирам най- вече 5,5 )?
Аз направих замервания на цевта на моята пушка - Weihrauch HW - 90. Оказа се ,че твиста е около 405 мм., което значи скорост над 290м/с. (ако данните са валидни и за 5,5 ). Това не се покрива със заводските данни за тази пушка - 260м/с .
Много бих желал , който има инормация по въпроса да коментира темата.
 
A

Anonymous

Гост
А какво точно е идеята на тази bi-directional цев?
 

dilom08

Редовен Потребител
Здравейте, как се вади цевта от металното блокче на въздушна пушка с чупеща се цев-набита ли е вътре или е на резба?или пък е цяло тяло?
 
A

Anonymous

Гост
Зависи от пушката. Свалял съм цев от хатсан и китайка. И двете бяха на резба, намазана със някаква смола. Трябва да внимаваш всички щифтове и болтове да са снети и тогава хващаш цевната кутия с един раздвижен ключ, а цевта в края с един тръбен ключ. После хващаш единия ключ и го натискаш към земята, докато върху другия ключ трябва някой да поподскача. Ако не стане така, тогава изшмергеляваш цевната кутия по цялата дължина, така че цевта съвсем леко да се покаже и после отново процедурата с двата ключа. Успех!
 
A

Anonymous

Гост
Преди да приложиш нискотехнологични способи като подскачане върху тръбен ключ, добре е да опиташ с менгеме - хващаш цевния блок за менгемето, което е добре закрепено към работния плот, ако външният му вид има значение за теб, подлагаш дървени трупчета или дебела кожа, но не стягаш прекалено много. Тръбен ключ на цевта, опитваш да развиеш с разумно приложена сила (превъртането на ключа ще съсипе външния вид).
Ако не стане, нагряваш сглобката с пистолет за горещ въздух, стягаш на менгемето и пак опитваш.
Повтаряш нклк пъти загряване/охлаждане (загряване до 100-на и малко отгоре градуса, а не за закаляване/отвръщане) за да се отслаби фиксатора и пак пробваш. И чак тогава търси тежки скачащи приятели.
А, да. Първо си изясни дали цевта се маха с развиване. Да не се окаже, че е набита, със щифт или нещо друго.
 

dilom08

Редовен Потребител
Здравейте отново. Отново съм с въпрос към Вас. Някой знае ли какъв е размера на цевта при калибър 5,5. Имам предвид размерът без нарезите и с нарезите. при всички пушки от този калибър еднакъв ли е размера на цевите? Питането ми е в връзка с следното: при поглед с просто око в цевта се вижда че принякой пушки има по големи канали отколкото при други. а също и натикването на еднакви чашки става по различен начин в 2 различни цеви. възможно ли е само нарезите да са по-големи или и диаметъра на цевите е по различен. има ли значение за точността на една пушка, колко са големи нарезите? С други думи-пушките с по-големи нарези по точни ли са от тези с по-малките. В момента сравнявам цевите на норица марвик голд и на мп513м. Чашки фтт 5,53 влизат много по трудно в цевта на нориката отколкото при мп513. Благодаря предварително
 

|CL|NIKI

Потребител
Да взема да напиша аз тука една информация ли оплакване ли незнам вече.
За две седмици купих 2 бр Хатсана 135 .25кал . Дотук добре. Едната постреля постреля, и почна да не уцелва. Докато не разбрахме ,че цевта е крива - без тормоз, без бой без усилия. Купих я от Анкей. 2та я взех 10 дена по късно от съседния до Анкей магазин - абсолютно същата - на 2ия час и нейната цев се оказа крива - пак като 1та - нагоре, и то след истреляни не повече от 30 чашки...
Някой да има наблюдения или да знае нещо за лоша партида или изобщо нещо??? Пак казвам - стрелям с въздушно оръжие от няколко години, имал съм модел 125-2бр , 85 - 2 бр, 135 - 2бр нито при 85, нито при 125 е имало проблеми с цевта. При тея 135 какво става незнам - дали дето цевта външно е един и същ диаметър а вътре е 6,35 т.е стените са и по тънки и е кекава, мека някаква какво ли.....
Чудо - сега съм с две чисто нови 135ци с криви цеви.......................
 
A

Anonymous

Гост
|CL|NIKI ,
Грабвай пушките и касовите им бележки и отивай обратно в магазините от където са закупени. В магазин Дракон ( съседния на Анкей, много ще ти се зарадват, преди 1 месец им върнах една 125-ца. А като си вземеш паричките ще следиш форума и за тия пари си вземи някоя друга. ( лично мнение )
 
A

Anonymous

Гост
Едната постреля постреля, и почна да не уцелва. Докато не разбрахме ,че цевта е крива - без тормоз, без бой без усилия. ...абсолютно същата - на 2ия час и нейната цев се оказа крива - пак като 1та - нагоре
И за двата случая пишеш, че първоначално са стреляли добре, после са се изкривили.
Това означава, че нещо им се е случило, докато са в теб.
По-тънката стена на цевта може да е някакво обяснение, но то не показва конкретната причина за изкривяване на цевите. Учудващото е, че са се изкривили нагоре.
Това обикновено означава, че цевта е изтървана при зареждане, но го изключвам, щеше да го споменеш.
Остава начина на зареждане - говорил съм с хора, които зареждат пушката неправилно и са й докарали някой проблем. Това важи особено за магнум-пневматиката, там усилието, което се прилага върху цевта е по-голямо. Но при зареждане то е насочено надолу спрямо цевта, затова се учудвам на посоката на изкривяване.
Да имаш навика да заключваш цевта със силен мах нагоре и напред с цялата пушка?
 
A

Anonymous

Гост
@|CL|NIKI , каква е тази деградация от тебе,от Кариер ПЦП да слезеш на хатсан 135 ?Що така бе брат ? Каква е причината...
 

dilom08

Редовен Потребител
Много странно. Колега на какво разстояние след блока на цевта се получава изкривяването. Непосредствено следцевния блок или по напред? Но даже и да я крива цевта, пак би трябвало да не ги разпилява изтрелите, а само да започне да стреля на друго място, но пак групирано. Другото обяснение според мен е , ако стреляш с много меки чашки и цевта да започва да набира олово и тогава почва да ги пилее., но в този случай значи пушката си е била с крива цев още като си я взимал, а не се е изкривила в последствие. ако цевта е крива непосредствено след цевната кутия, тогава най-вероятно е претърпяла някакво усилие, но ако е крива на друго място просто си е била крива.
 

|CL|NIKI

Потребител
Идвете пушки съм ги купувал за авери - те са от Разград а там вместо по 249лв са по 280-290лв. Пък нали аз почти всеки ден пътувам...
Пушките ги отремонтирах, т.е цевите - явно всичко е от заключващия механизъм - доста силно трябва да се трясне за да затвори...
2та пушка от Дракон излезе по читава - цевта крива само нагоре. Извадиях я и на една 20т преса полека полека дпйде на себе си. Лепило за резби и пак обратно. Натегнахме стоперните бочета на цевта колкото може и заспа. Простреляхме и си стана точна.
1та пушка от Анкей обаче се оказаь много по зле. Цевта беше крива и нагоре и настрани. Тя изобщо не стигна до пресата понеже се оказа ,че е по мека от другата. Как така не ми е ясно. С много леки почуквания на определени места дойде на себе си. Пак лепилото за резби, пак стопорните винтчета, прострелка и си стана.
Дали пак ще се изкривят - според мен Да.
Кривят се точно след цевната кутия, в единия случай даже и тя е крива отгоре - много са тънки там. Изкривяването идва при затваряне.
Пак грешка на проектанта - здрава пружина на клинчето да не мърда цевта ок, но.......
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Ами може би стоманата не е закалена както трябва или просто въoбще не е закалена, защото каквито и да са цевите е необходимо да се направи повърхностна закалка защото по принцип както знаят повечето цевите се правят от по ниско въглеродни (меки) стомани, другото е да е сменена стоманата кой знае може да са си правили някакви експерименти турците което си е лошо че може и да зечестят тези случай, мога само да препоръчам като се затваря да не се затварят рязко, за да се намали усилието върху цевта ама и това не е гаранция че няма да се изкривят ако не са спазили горе споменатото, а смяната на цевите си е най- сигурната работа за съжаление свързана с още пари, Успех :cheers:
 

mitaka101

Потребител
Явно има нещо, което "запъва' при затварянето. Или липса на смазка, или някакви мизерии. Вярно е, че турчора е направил много остър клина за фиксиране и от там усилието за преодоляване е голямо, но замяната на пружината с по-мека не дава по-добър резултат - при изстрел цевта мърда - изпробвано е на един от моите Хацани. Като върнах по-твърда пружина работата заспа.
Цевите на Хацаните не са закалени. Могат да се закалят, но лично мен ме е страх да не се получи изкривяване при самото закаляване.
За мен "лекарството" в този случай е отваряне на подвижния клин, почистване и гресиране.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Не искам да влизам в спорове, а ми е интересно от къде знаеш дали са закалени измервал си твърдиста в различните слоеве на цевта разгледал си кристалната решетка, или просто го пише някъде защото ако си прав ми е интересно каква стомана използват, може би някоя средно въглеродна или легирана, защото при това усилие на зареждане всички със 125-ци след някой друг изтрел трябва да са ни криви цевите. Относно закаляването ако найстина го направиш ще се изкриви със сигурност някъде.
Ще се радвам да чуя и други мнения относно тази тема , но сега се сещам че има и други методи за повишаване на твърдоста от рода на навъглеродяване ,азотиране, циментиране и др. но не знам дали са приложими в случая :cheers:
 

mitaka101

Потребител
soundmax написа:
Не искам да влизам в спорове, а ми е интересно от къде знаеш дали са закалени измервал си твърдиста в различните слоеве на цевта разгледал си кристалната решетка, или просто го пише някъде защото ако си прав ми е интересно каква стомана използват, може би някоя средно въглеродна или легирана, защото при това усилие на зареждане всички със 125-ци след някой друг изтрел трябва да са ни криви цевите. Относно закаляването ако найстина го направиш ще се изкриви със сигурност някъде.
Ще се радвам да чуя и други мнения относно тази тема , но сега се сещам че има и други методи за повишаване на твърдоста от рода на навъглеродяване ,азотиране, циментиране и др. но не знам дали са приложими в случая :cheers:
Не съм мерил твърдоста. Но засметка на това съм изправял на ръка няколко турски цеви. Също при струговане си личи, ако е закален метала и при личните ми наблюдения на 5-6 цеви - не са закалени. Стоманата е нисловъглеродна - това е видно дори от качеството на нарезите. Ако беше поне средновъглеродна - нарезите щяха да са като на китайските цеви, но не е. Това не пречи на цевите да си стрелят точно :)
Усилието за зареждане на оригиналните пружини на 125/135 не е кой-знае какво. В момента моята 125-ца е с доста по-голям натиск от оригиналния и твърдо няма никакъв шанс да изкриви цев от зареждането.
Цевите се кривят от изпускане или ако има някакъв механичен проблем по "заключването" на цевта.
Закалих скъсената цев на единия ми Хацан - тя е 205мм дълга и недаде отклонение, но 450мм дълга цев ме е страх да закалявам.
Тези методи, които цитираш са за повърхностно повишаване на твърдостта и износоустойчивостта. Те няма да направят цевта по-здрава на огъване.
По мое мнение си поддържайте пушките смазани и в изправност и няма да имате проблеми.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Може би горния ми пост не беше съвсем коректен , за нисковъглеродните ясно тук няма съмнение, за другите видове които съм изброил знам много добре за какво са шеговито ги изброих :) но относно закаляване може би се прави преди да се обработват повърхнините (още като заготовка) така се прави в оръжейното пройзводство ( уверявам те че поне това е точно така) но за въздушните пушки може и да не се прилага с оглед на разликата на силите, но не мисли че и цевите на оръжията се кривят много трудно при удар. Но за заключването и изпускането съм напълно съгласен все пак и аз съм си пати и с това намерих форума ви, но като си изправях цевта не беше много лесно трябваше на колонна бормашина да я установявам и натискам , а да не ти разправям колко по силни хора от мен се пробваха на ръце да я огънат и не успяха....май има разлика в качеството на стоманите :eek:, това ще се окаже извода накрая май не мислиш ли ;)
 
A

Anonymous

Гост
А замисляли ли сте се, че е възможно цевите умишлено да се правят по-слаби?
Ако бяха с издържливостта и здравината на цеви за огнестрелно, дали нямаше да се ползват за непневматични цели?
Не знам дали в действителност е така, но ми звучи логично - по-слабите цеви може да спестят някои законови главоболия на производителя. Още повече, че свободно се продават и само цеви.
 
Нагоре