Моят автомобил.

petkof

Редовен Потребител
От Дачия трябва да издадът приз на колегата. Мойте поздравления.
Аз всъщност нищо ново не съм постигнал.Просто прочетох упътването за това как да се кара колата с този мотор.Такъв си е зададен заводския разход, който може да видите тук на 3-та страница.
http://dacia.bg/assets/Pricelists/02Jun2016/Pricelist_Dacia_LoganMCV_03.06.2016.pdf
 

The_Incredible

Потребител
Аз също карам дизел и смея да твърдя, че знам как да го карам и като цяло съм доволен от разхода, но определено имам нужда от практически урок. Ако ми го беше казал някой друг при други обстоятелства не бих повервал :)
 

go_panch

Потребител
Спора дизел или бензин е вечен. Каквото му харесва на Васко това да си вземе. Не знам защо пита за коли във форум за въздушно оръжие.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Тук нещата са като чувала с п.......те, зависи как ще бръкнеш, това и ще извадиш.
На Васко въпросите са събиране на мнения, защото макар и форум за оръжие почти всеки от нас има някакъв опит и мнение.
Васко, няма лоша кола, а зле подържана такава. Каквото ти е на сърце, просто си отваряй очите.
В нашата мила родина всичко е по български, та за това аз мисля, че с дизела има повече проблеми при некачествено гориво(мое мнение).
Поздрави!
 
Последна промяна:

5ko

Потребител
Моля колегите които имат образование и достатъчно знания по методите за каране на дизел да ни просветата със силата на своето знание!
 

Dominus

Редовен Потребител
Не знам защо пита за коли във форум за въздушно оръжие.
Жоро, аз също бих предпочел да науча мнението на хора които познавам вместо да чета мнения на непознати. Практиката показва, че във всеки форум си има живущи там специалисти и много често за в състояние да отровят живота на човек с "компетентните" си мнения.
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Жоре питам тук защото в авто форумите има голяма доза фенщина и тук ще получа по разнообразни мнения. Предпочитам нения на познати хора. Попрочетох и мнения по чужди форуми.
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Aз пък разширих малко възможния избор на следваща семейна кола. Добавих и малко японски коли към фокуса. Определено искам бензинова кола. За японските ще трябва да е с 2-3 години по-стара за да се вместя в бюджета.
В крайна сметка ще избера най-запазанета и тази която ме грабе най-много при оглед и тест.
Ще гледам следните модели и изрично посочените двигатели:

Мазда 6 - 2,0 бензин комби - 2006-2007 г. (евентуално ще му сложа ГИ)
Хонда Акорд 7 генерация - 2,0 бензин, седан - 2004-2005-2006 (евентуално ще му сложа ГИ)
Форд Фокус 1,6 бензин, хечбек или комби - 2010-2011 г. (няма да се слага ГИ само на бензин)
Субару Форестър 2.0 бензин - 2006-2007 (ше се слага ГИ)
Хонда CR-V 2-ра генерация -2,0 бензин СУВ - 2004-2005 (задлжително ще му сложа ГИ)
Субару Легаси (или Аутбек) би фуел - 2007 (то си е с ГИ )

Горе долу и така ги класирам предпочитанията си.
Уж проучих избороените автомобили, но ако имате опит или знания за тях ще са полезни.
 

dberov

Редовен Потребител
Васе, ако няма да сменяш автомобила и тая ще ти е допълнителна що не вземеш една по високо проходима 4х4.
Субару Форестър 2.0 бензин е моя фаворит от списъка ти.
Аз щях да купувам такава но скочих на Mitsubishi Outlander 2003 - 2006г. дългата база. Сложих ГИ "Ланди" и от как съм я яхнал не съм слизал от нея а другите ми две коли стоят на паркинг.

Успех с избора:cheers:
 
Последна промяна:

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
Aз пък разширих малко възможния избор на следваща семейна кола. Добавих и малко японски коли към фокуса. Определено искам бензинова кола. За японските ще трябва да е с 2-3 години по-стара за да се вместя в бюджета.
В крайна сметка ще избера най-запазанета и тази която ме грабе най-много при оглед и тест.
Ще гледам следните модели и изрично посочените двигатели:

Мазда 6 - 2,0 бензин комби - 2006-2007 г. (евентуално ще му сложа ГИ)
Хонда Акорд 7 генерация - 2,0 бензин, седан - 2004-2005-2006 (евентуално ще му сложа ГИ)
Форд Фокус 1,6 бензин, хечбек или комби - 2010-2011 г. (няма да се слага ГИ само на бензин)
Субару Форестър 2.0 бензин - 2006-2007 (ше се слага ГИ)
Хонда CR-V 2-ра генерация -2,0 бензин СУВ - 2004-2005 (задлжително ще му сложа ГИ)
Субару Легаси (или Аутбек) би фуел - 2007 (то си е с ГИ )

Горе долу и така ги класирам предпочитанията си.
Уж проучих избороените автомобили, но ако имате опит или знания за тях ще са полезни.

В такъв случай, без да подценявам качестватана другите марки, с две ръце гласувам за бек , но не би-фюел. Най-добре комби (повече вътрешно пространство от форито, щом ще е семейна), АТ, Н6, бензин - чудесно ДВГ, СК и заден LSD плюс куп други неща, свързани с безопасността. ГИ си сложи допълнително по твой избор или ми се обади, защото експлоатацията на би-юела може да ти бръкне в джоба като за нова уредба. Познавам човек, който е склонен и в състояние да сложи ГИ и на ферари без да го осакътява:D
Ако се спреш на този избор, обаче, най-вероятно няма да я караш ти, а жена ти, защото няма да можеш да я изстържеш от волана:).
 

andi

Редовен Потребител
Мазда 6 - 2,0 бензин комби - 2006-2007 г. (евентуално ще му сложа ГИ)
Хонда Акорд 7 генерация - 2,0 бензин, седан - 2004-2005-2006 (евентуално ще му сложа ГИ)
Форд Фокус 1,6 бензин, хечбек или комби - 2010-2011 г. (няма да се слага ГИ само на бензин)
Субару Форестър 2.0 бензин - 2006-2007 (ше се слага ГИ)
Хонда CR-V 2-ра генерация -2,0 бензин СУВ - 2004-2005 (задлжително ще му сложа ГИ)
Субару Легаси (или Аутбек) би фуел - 2007 (то си е с ГИ )

Маздата бих я прескочил
Хонда акорд преди 4 месеца купи баджанака , но комби - добра кола . Но погледни 2,4 бензин - страхотен двигател - гори колкото 2,0 , ама не можеш да го умориш . И данъка е само 70лв повече .
Фокуса е много приятен за каране по завой , ама не е от класа за останалите .
CR-V го прескачам - задницата не знае какво прави предницата .
Субару - Форестъра съм го признал като КОЛАТА за всичко - най-големия шпагат при нашето хоби . Но имам впечатления от 1ва и 3та генерация (като на Пеко ) : 3та ми харесва повече - доста по-широка и просторна е , и е по-тиха .
М/у Легаси и Аутбек - съм за Аутбека . Излъчване , комфорт , простор , управление .
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Аз пък маздата ми харесва. Какви са съображенията да я прескоча. Не карам офроуд и рядко излизам извън пътя (освен на някое състезание по ФТ)
Подробно проучих слабите места на Маздата, Форда и Хондата Акорд. Маздата си я сравняват с Акорда, маздата страда от ръжда преди фейслифта 2005 след фейса е ОК (аз гледам фейс 2007) а и последните коли от даден модел и фейслифтовете обикновенно са по -надеждни и изпипани от първите. Проучих как са частите за мазда 6 - ами струва ми се даже евтина потдръжката, като на фокуса е кажи речи. (окачване, обслужване, спирачна система, съединител и тн.т ) От маздата мога да си позволя най -скъпия вариант от тази година, докато за другите не е така. Общо взето ми се иска да похарча до макс 9-9,5 за колата и да оставя 2,5 -3 хил за след покупката (обслужване , гражданска застраховка , регистрация, каско) Общия бюджет е 12,5 хил лева за покупка и обслужване. Та при субарутата по кефещите екземпляри са по 11- 12 хил и става малко на ръба.
За форда знам че е сегмент Ц , а останалите сегмент Д и са различен клас, но пък и сега се оправям с Голфа. Проучил съм и по руските форуми - да фордовете може да имат проблеми , но това не важи за 1,6 бензин (това е най надеждната комбинация за фокус)
Пацо щом имаш добър газаджия реша ли да газифицирам ще ми дадеш данни. Общо взето преди малко правих малко сметки и излиза, че в момента както въртя много малко километри 8-9 хил на година(даже 10 не съм стигнал от както съм на тази работа последната година) ако взема бензин до 2000 куб и разход 8 извънградско и 10/12 градско няма да има смисъл от газифициране. Виж ако взема суби 2,5 или 3.0 тогава ще газифицирам. (ще трябва да избивам газова и по-високия данък на многото кончета)За субитата ще трябва Пеко да каже повече и говоря снего как са цените на частите и облужването.
Беров - колата няма да е допълнителна, а ще трябва да замени две коли (мерцедеса и голфа - затова гледам да хареса и на жената и същевременно да кефи и мен) Евентуално догодина може да взема някакво мъниче за градско каране само в София (жената да ходи на работа с него, че тя няма метро до работата си и се кандилка по транспорта по 45 минути на отиване и толкова на връщане)
Та това смятам да е основна кола. Не си заслужава да давам повече пари за кола с малкото километри които навъртам последно време, но все пак искам нещо сигурно и надеждно.
За нова също няма смисъл защото ще се обезцени за 4-5 години много а ще е на 35-40 хил км. на петата година а ще съм загубил много пари от обезценка. Затова не ми се дават много пари с тези малко километри дето минавам. До преди 2-3 години въртях по над 20-22 хил от които само в София градско 10-12 хил и беше друго , но сега не е така.
 

didarai

Редовен Потребител
Аз пък маздата ми харесва. Какви са съображенията да я прескоча. Не карам офроуд и рядко излизам извън пътя (освен на някое състезание по ФТ)
Подробно проучих слабите места на Маздата.....
:)
Даже и не прочетох останалото ! Така колега(професионален шофьор) , четейки за Мазда 6 , си я купи за 12 000 . Следващите 6 месеца (от които я кара 3) , даде още 5 000 за ремонти за какво ли не и накрая я продаде 6 500 на другият край на България , щото по нашия всички я знаеха . Накрая и порядъчно почерпи , че се е отървал . Изглеждаше си , "като нова" . Естетсвено навъртя и една камара телефони , докато си намери части . Вярно е , че в София , ще е по-лесно и всичко е на късмет , но ... да го имаш предвид като факт .
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Аз лично бих ги класирал така -
1. Субару Легаси (или Аутбек) би фуел - 2007
2. Хонда Акорд 7 генерация - 2,0 бензин, седан
3. Мазда 6 - 2,0 бензин комби - 2006-2007 г.
За другите по-скоро или нямам мнение или не ми допадат, а между 1 и 2 аз лично много се колебая кое къде да бъде :D Истината е, че винаги съм искал Хонда Акорд, но по стечение на обстоятелствата карам друго.
За Мазда 6 и аз съм чел страшни истории из нета подобни на тия които didarai разказва, но не е задължително да попаднеш на такава къръшка кола, има си и доста доволни шофьори на Мазда 6 все пак :cheers:
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Аз работя в автосервиз и не кааръшка мазда на тия години не съм виждал. Моето мнение оставя само първите две маарки, но да не забравяме, че субаруто(моделите които коментираме) и хондата са съвсем различни класове автомобили.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Outback 3.0 си гори 15 градско. Но пък е як, здрав, с верига, носи на газ, с високо ниво оборудване и т.н. все добри неща.
2,5 е поносим откъм разход, но ако не е поддържан качествено и редовно може да глътне няколко бона докато се приведе в ред.
Легаси комби малко поизостава, защото се губи малко от чара на 4х4 като не е височко, но пък 2,0 бензин не е толкова лаком.
Форко е ясен, модела преди MY09(преди като моя) е с добър разход, мотора също носи на газ, но поддръжката и тук си казва думата.
Търси модел поне със средното ниво на оборудване, поне да си струва парите.
Частите не са проблем(не си крия телефоните и не съм отказал на никой съдействие), обслужването не е толкова скъпо както си мислят повечето, просто са по-специфични коли и си искат знаеща и можеща ръка да пипа.
ПП. В бюджета ти може да се включи и Impreza MY08 2,0 или 1,5 , но тя е с размера на Фокуса и е само хечбек.
 
Последна промяна:
Нагоре