Моят автомобил.

bor1968

Потребител
Ники /praetorian/, добре си се ориентирал към мощността. Новата ми Вектра е точно 101к.с./74кв. и съм в малкия данък.
От 75 кв. нагоре данъка е много нагоре.
Аз лятото като реших да си търся кола бях посъветван от един приятел и майстор, да си набележа няколко марки /с приоритет немска/ и да тръгна по автокъщите. Желателно е и да е с оригиналната си боя, да не е пастирана и замазана. По добре да има тук там някоя драскотина по лак, броня, че има има такива факири, че като я лъснат и не можеш да разбереш, че я е ,,газил валяк".
Другия съвет на майстора бе да е от Италия. Липсата на ръжда не е за подценяване. Съвета бе като чуя, че е Австрийка да подминавам. Ако ламарините са здрави то корозията е тръгнала по всички тръбички, болтчета и т.н. Като се стигне до ремонти се стигало до невъзможност от развиване и чупене/разпадане на цилиндърчета, тръбички, болтчета....... От тук произтичат и повече проблеми по ходова част и опасността да стане авария със спирачна или друга система по време на шофиране.
Та неговите думи бяха ,,двигател се прави и сменя", но тръгнала ли е ръждата спасение няма.
Въпреки всеобщото мнение, има Италианки, които са поддържани и с добри мотори. Търси такава.
Добре е да има сервизни документи. Всички течност /спирачни, хидравлични и др./ и казанчета да са бистри, че някой път има такава гняс и разцветки, че..........
Та съвета ми е определяш си няколко параметъра, тръгваш да търсиш, не бързаш, оглеждаш колкото може повече и взимаш това което ти легне на сърцето и ти грабне окото.
Аз като търсих основното бе да е немска и да има работеща клима. Имах предпочитание да е хечбек/седан бензин, но след доста обикаляне из Монтана и Враца си взех от Мездра точно комби дизел. Просто като я видях и поогледах тя ми проговори ,,аз съм твоята кола" ;) и те така, стана моя :D. Всички по-малки претенции - да не е комби, да е климатик, а не климатроник, да е бензин/газ отидоха по дяволите.
Та Ники, набелязваш няколко марки, търсиш упорито и чакаш да ти проговори. Не ти ли каже ,,аз съм твоята кола" не взимаш ;)

ПП. Това което е написал lynx изобщо не е за подценяване. Некачествената нафта може да донесе големи главоболия на съвременните дизели. Докато некачествения бензин/газ не се отразява толкова пагубно върху мотора.
Аз затова в нафтата сипвам малко двутактово масълце 1/200, че поне да се смазват някои детайли, а и мотора мърка по-тихичко ;)
 

praetorian

Редовен Потребител
Мен ме интересуваше някой да ми каже нещо на база опит с дадена марка в тези показатели.Иначе, мерси Янко :cheers: :cheers:
Аз 8 години поправях дизелови двигатели на тирове ;) ;), така че дизеляците нямат особени тайни за мен.Друг е въпроса с леките коли.Говоря основно за разход и поддръжка.Доколко за маскирани ламарини - работата ми в момента е такава, че не мож ме излъга ;) ;) ;) За казанчетата си много прав.Това е основния показател, по който се ориентирам за мърляво поддържана кола.Засега приоритетни са Рено сценик 1,6 2000-2001год., Ксара пикасо пак тез години и подобен двигател. :cheers:
Пп дизела е много важно да не е каран в България.Тук хубавото ни гориво го унищожава за около 3-4 години.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
praetorian написа:
Мен ме интересуваше някой да ми каже нещо на база опит с дадена марка в тези показатели.Иначе, мерси Янко :cheers: :cheers:
Аз 8 години поправях дизелови двигатели на тирове ;) ;), така че дизеляците нямат особени тайни за мен.Друг е въпроса с леките коли.Говоря основно за разход и поддръжка.Доколко за маскирани ламарини - работата ми в момента е такава, че не мож ме излъга ;) ;) ;) За казанчетата си много прав.Това е основния показател, по който се ориентирам за мърляво поддържана кола.Засега приоритетни са Рено сценик 1,6 2000-2001год., Ксара пикасо пак тез години и подобен двигател. :cheers:
Пп дизела е много важно да не е каран в България.Тук хубавото ни гориво го унищожава за около 3-4 години.
Аз се чудих дали да го споменавам Сценика, че щях за него да ти пиша ама не съм запознат с тази кола и нямам личен опит, и за това не посмях. Сценик, мисля че има kid (Калоян) може и него да разпиташ за колата, на мен ми е казвал, че е доволен както и други познати със Сценици също са били доволни от колите си, НО все пак си е на късмет каква бройка ще се падне :cheers:
Вярно, че Пасата последния път като стреляхме получи микро инфаркт ;)
 

barbaron

Редовен Потребител
praetorian написа:
Пп дизела е много важно да не е каран в България.Тук хубавото ни гориво го унищожава за около 3-4 години.
не съм съгласен, но няма да споря.

bor1968 написа:
Аз за това в нафтата сипвам малко двутактово масълце 1/200, че поне да се смазват някои детайли, а и мотора мърка по-тихичко ;)
Тук вече държа да отбележа, за кола с DPF филтър това е противопоказно, но колегата се е насочил към по-възрастни модели, които нямат DPF!!! Не го препоръчвам дори и за старите дизелаци, но... Има що годе добри присадки за нашите джобове и ако ще мешите нафтата с нещо, то нека да е истинско(TDA, Bardahl....и др.).

Към *praetorian* - колега, като гледам ориентацията ти е към бензинова кола и май такава ще вземеш... Харесай си 2-3-4 модела и отдели една събота и неделя до най-близките автокъщи .... пообиколи ги и седни във всяка една с цел "ахааа да я вземеш", седни, намести се вътре поогледай се, поискай от автоджам-а дате запознае със всички екстри.... Ако има начин да покараш (но се съмнявам)... поне запали мотора... И така ще имаш вече набелязани марки и модели за коментар... Ако пък се "влюбиш" - няма какво да ни питаш - жениш се и после докато не се разведеш ще търпиш маргази... а па може и да случиш, което ти го пожелавам!!!
 

frank68

Новодошъл
това да си вземеш кола от северозападнала България си ебаси смелия там хубава кола не съм видял,дизел читав не може да го помериш в бг
не си мислете че там хората продават нови коли за без пари,няма как тук колите да са по евтини от тези на вън така че си правете сметка какви дараци са по авто къщите,по добре да си купите кола от човек който я е карал в бг и я е позакрепил горе долу
на колегата с българската нафта че им ги скапвала с каква смята да я кара като я вземе
 

bor1968

Потребител
frank68 написа:
това да си вземеш кола от северозападнала България си ебаси смелия там хубава кола не съм видял,дизел читав не може да го помериш в бг
не си мислете че там хората продават нови коли за без пари,няма как тук колите да са по евтини от тези на вън така че си правете сметка какви дараци са по авто къщите,по добре да си купите кола от човек който я е карал в бг и я е позакрепил горе долу
на колегата с българската нафта че им ги скапвала с каква смята да я кара като я вземе

Май доста глупости изпонаписа в последния си пост. Като се почне от това да си търсим кола карана в БГ, че била позакрепена, и се стигне до това, че ние в ,,северозападнала" България ядем доматите с колците.

До сега две коли съм купил на старо, без да са карани в БГ и първоначално не е имало нужда да се прави нищо по тях, освен смяна на консумативи. След известно каране в БГ обаче стегнатото возене отива по дяволите. Почват да скърцат пластмасите по таблото, проблеми с окачването и т.н. Забравих, че ние тука купуваме и караме само боклуци, а за Убави коли само сме чували.
Иначе като гледам с какво самочувствие пишеш, сигурно си кореняк софиянец и си на светлинни години от нас аборигените живеещи в северозападнала България.
Тия дето лесно дават квалификации и слагат всичко под един знаменател са ми ясни. :goodbye:
 

frank68

Новодошъл
Дали са глупости или не всеки преценя за себе си,видял съм доста коли по вашия край и една не ставаше.Не случайно са най евтините коли като цяло в БГ. Тропат защото такива ни са пътищата и като идещ да си купиш тампони или биалетки и взимаш някакви си,защо не купиш оригинални и тогава да говорим дали пак ще тропа и колко време.Няма нищо против хората в този регион даже мисля че са доста сърдечни и добри и помагат винаги но просто такава е ситуацията,без работа няма как да си позволиш качествени автомобили и поддръжката му!За дизелови автомобили особено пасат вектри БМВ особенно 5 серияе мога да ти гарантирам,че са над 300км мин.Щях да забравя и не не съм софиянец ;).
 

didarai

Редовен Потребител
Бе не знам кви коли караме ние тук и кви те там , ама аз юркам астра дизел от 96 г , а жената гаранционно още 207.Вярно.......доста го подмених опела.Първите 4-5 г по 1000 лв на година.Почна и да хлопа , няма същият вътък.Но......сравнвние с новото пежо е 10 пъти по добър и го предпочитам.На кратко за новото пежо.Вратите се затварят точно като на жигули.Скоростите трудно влизат.Сервото .........е по яко от гумите към кормилото май .Вън е 6 , вътре се виждат ефтинджос материалите.Може да няма никакъв вътък (освен на първа въпреки 90 коня) заради еко 5 и за да изпреваря някой да ми трябва летище видимост , но за сметка на това извънградско гори 8 л. Как да е ама .............и не пали всеки път ;) .Хората от сервиза казаха....."нищо му няма . с много чуствителен двигател на БМВ е и с нашите горива е така.Трая се вземе добавка за 47 лв и готово " :lol: .багажника....кат хвърля вътре 2 хляба..........и край.За капак и вози по твърдо от опела.Всяка неравност все едно ми бърка в ....Нестабилно в завоите .За тва...........предпочитам винаги да пътувам с 18 годишната си кола , вместо с 1,8 годишната. Нищо им няма на старите коли.Трая подръжка просто.Скоро влизах в бокса за амортисьори.Гледам нов пасат разколачен .......майстора вика "не си купувай такава " .Викам ква да взема ? .Той: "никаква , карай си старата" .
 

Niki

Редовен Потребител
Адаш\Преторианец\ отчети и това ,че не регистрираните коли имат голям първоначален разход\еко такси ,обслужване,регистрация,застраховки и т.н\Но нещото ,което ме шокира,като идеш да купуваш от къща е че не можеш да изпробваш колата\аз да не купувам гоблен\Ама не ме интересува ,че няма номера и т.н.С едно кръгче може да се разбере много за колата и обратното.Моят съвет-Оглеждай се за регистрирана кола и обслужена\изпадат и такива,може да почакаш\кола ,която да покараш градско,макадам и извън градско,да наредиш всички скорости,да прецениш спирачки,задължително канал,мани тия Германия,Италия,Лапландия ,задължително канал.Гледай стъклата дали са оргинале,това също е показател до някъде.При регистрирана кола можеш да свалиш и повече от цената.Има и други неща,ама за сега............Успех,че написах цял наръчник!
 

stelibg

Потребител
praetorian написа:
Много благодаря на всички ви :cheers: :cheers:Ще се вслушам в съветите ви. :)

Не знам бюджета ти за кола, ама ако имаш възможност вземи си върнат лизингов автомобил. Получаваш стинска история на автомобила, колата е ПРОИЗВЕДЕНА за България, като е отчетен фактора ГОРИВО. (нали не мислите, че големите производители правят един двигател за всички страни. VW изпитват различните си двигатели с различни горива, после настройват софтуера и хардуера според тях - който не вярва - http://www.autoreview.ru/forum/forum35/topic4061/ - човека е руснак ( LR Defender-у) и работи в такъв изпитателен център)
 

praetorian

Редовен Потребител
Кола произведена за България?За отделна страна?И мармота завива едни неща в станиол...Абе колега, не сме малки деца.То и много хора се кълнат, че хатсаните им са произведени в Италия и са особено качествени. :lol: :lol: :lol:При това с плътен и добре моделиран глас, на който няма как да не повярваш :lol: :lol: :lol:
ПП напушва ме смях,честно ;) ;)
 

lynx

Редовен Потребител
Преди време и Рендетата имаха подобна реклама.
Турското Клио било предназначено за продан в Източна Европа със специално полу вечно окачване.
На дупките тряска и вози като лагерница по павета, но уж по-рядко сменяш окачване.
 

stelibg

Потребител
praetorian написа:
Кола произведена за България?За отделна страна?И мармота завива едни неща в станиол...Абе колега, не сме малки деца.То и много хора се кълнат, че хатсаните им са произведени в Италия и са особено качествени. :lol: :lol: :lol:При това с плътен и добре моделиран глас, на който няма как да не повярваш :lol: :lol: :lol:
ПП напушва ме смях,честно ;) ;)

Никак не е смешно. Колите идват с различни настройки и "хардуер" за чазлични региони. Нали не мислиш, че за Финландия ще направят кола като за Африка.

Защо някой не вземе един борд-компютър настроен за руски Tuareg и не го постави на един италиански - еми таблицата, която опрделя горенето е съвсем различна, защото горивата са различни и температурите, при които се експлоатират също.

Нали не мислите, че сервизните акции по смяна на софтуера на една кола са ей така, за нищо. Или просто в сервизите си нямат друга работа и им е приятно да се занимават с мрънкащи клиенти ....

Малко се чете в тая държава, само градски митове и легенди ....
 

andi

Редовен Потребител
За отделна страна не , по скоро за определени пазари .
Нали не мислите , че разликата в цената примерно на 1 пасат купен нов в Бг , САЩ и Германия идва само от маркетинговия отдел ? ;)
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
При повечето производители Европа, Русия, САЩ, Близкия Изток, Африка, Австралия, Средна Азия и т.н са отделни пазари със отделни варианти на моделите за всеки от тях. При сравнение между някои пазари може и да няма разлики.
Това най-често е свързано със съответни хомологационни изисквания в различните пазари. Има и не само "софтуерни" но и "хардуерни" различия понякога, обусловени не само от климатичните но и от експлоатационните условия.
Например: Трибека произведена за пазар Америка, е различна с такава за под пазар Канада(френско говоряща част). Софтуерно е по-близко до Европейската версия(като норми, показания в км, градуси, не само в мили и т.н., но пък няма радиатор за охлаждане на АТФ-а(маслото на авт. к-я), което имат Европейските. Там се кара с бензин 95(който е по-близко до 90 октана даже), а в Европа се препоръчва да е 98. Та примери колкото искате.
 

mdinkov

Редовен Потребител
Българския пазар на нови автомобили е толкова малък ,че никой не се съобразява с него .
 

leopardars

Потребител
lynx написа:
Преди време и Рендетата имаха подобна реклама.
Турското Клио било предназначено за продан в Източна Европа със специално полу вечно окачване.
На дупките тряска и вози като лагерница по павета, но уж по-рядко сменяш окачване.

Карах такова Рено с багажник symbol. Получих го ново на 8 км и го издадох на 50 К . Нисък клас автомобил но не точно каруца. Напълно оправдава очакванията за такава кола. Даваше разход около 8,5/100 при 110-120 км/ч извънградско и 140 на магистрала. При 180 км/ч даваше моментен разход 22/100 по бордови компютър.
 
Нагоре