Моят автомобил.

praetorian

Редовен Потребител
И при мен стои в момента дилемата - дизел, или газ.Имам възможност да зареждам съвсем легално нафта без ДДС.от друга страна, разхода на газ извън града ми е средно 7.5/100.Ама пък в града ми е.....14-15 зимата.При положение, че на колата и дават заводско 12/100 градско при идеални условия ;) бензин.Това говорим за 23 годишна кола :wall: :wall:пасат1.8.
Ориентирал съм се към двигателите 2.00HDI на Ситроен, или 1.6 литровите бензин на Пежо.Последния дава разход в града около 8, извън града пада на 6.
Газовата не е кой- знае какво като поддръжка.Аз от година и половина паля само на газ, при -8 градуса пали чакмак всеки път.Май няма смисъл много от бензин при моното ;) ;)
 

go_panch

Потребител
shstanchev написа:
Стели големи глупости изпонаписа!
Имам Мерцедес Е200 98г. 2000кубика 136коня 1500кг.
Купих го от Германия с идеята да му монтирам метанова уредба.
Не се получи от първия път :D но от втория ... вече 6г. (шест години) карам без да е пипано нещо по центровки.
НЯМАМ АВАРИЙНИ РЕМОНТИ СЛЕДСТВИЕ НА УПОТРЕБАТА НА ГАЗ! Сменям си маслото на 15х.км. и е на цвят светло кафяво.
Преди монтажа на метановата уредба засякох средния разход на автомобила. За 300км. (150градско и 150извънградско) изгори точно 33лтр. А95
Сега на метан ми гори средно 5,5кг./100км. От монтажа на уредбата досега съм изминал 95х.км.
Сметнато в пари спрямо днешните цени на бензина и метана резултата е следния:
А95 95х.км. * 11/100 = 10450лтр. * 2,55лв. = 26647.50лв.
Метан 95х.км. * 5,5/100 = 5225кг. * 1,98лв. = 10345.50лв. (цената на Метана е такава в Ловеч)

ИКОНОМИЯ : 16302.00 лв.

п.п. По думи на колеги същият Мерцедес гори около 8/100 дизел.
Дизел 95х.км. * 8/100 = 8000лтр. * 2,66лв. = 21280,00лв.

Измерено в % е много по голяма разликата от твоите 5% ;)
Според моя калкулатор икономията спрямо дизела е 50% :p
При проектирането на твоя Мерцедес е допуснат един огромен дефект, който немците никога няма да допуснат повече. Направили са го да е вечен...
Това че, ти не си сменил нищо за 100 000 км на метан, не е кой знае какво постижение. Та този Мерцедес се разработва първите 2 000 000 и чак тогава почваш да сменяш части :)
 

stelibg

Потребител
shstanchev написа:
Стели големи глупости изпонаписа!
Имам Мерцедес Е200 98г. 2000кубика 136коня 1500кг.

Чак пък глупости - не говорех за стари двигатели от 80-те години - те не са капризни. Но са си стари. Друг е въпроса с новите коли и газификацията им.

Значи съм за оплакване с моята 4x4 1520 кила и разход от 5.6 сега, зимата.

И още нещо - газовите коли са си за тука, в България и аналогичните там южни страни по темперамент - Италия, Испания. Като минеш Румъния и газоколонките драстично намаляват...

И разликата от 5% е взета от форум, където хората описват разходите на личните си автомобили - не съм им "светил", за да видя дали е така. Но защо да лъжат. Във всеки авто форум има тема "Разход на газ". Прочетете и ще разберете - Бих се "гръмнал" ако колата ми харчи 15/100 газ, половината ми багажник е зает от бутилка - е то голяма икономия .... Но всеки си решава. Тук при нас минават тирове - нещо като безакцизна нафта .... :yahoo:
 

petkof

Редовен Потребител
Метана е най-евтиното гориво, спор няма.Освен на бензинов двигател, метанова уредба може да се монтира и на дизелов двигател.Според мен даже дизеловите са по-подходящи защото са изчислени за по-голеди натоварвания.
 

Слави

Модератор
Модераторски Екип
ФТДМ
stelibg написа:
Чак пък глупости - не говорех за стари двигатели от 80-те години - те не са капризни. Но са си стари. Друг е въпроса с новите коли и газификацията им.

Значи съм за оплакване с моята 4x4 1520 кила и разход от 5.6 сега, зимата.

Като ще си говорим за нови и дърти автомобили нека нещата да са съпоставими!
Фолксваген монтират в автомобилите си пропан/бутан и метан и рекламират значително по нисък разход!
http://www.dnevnik.bg/skorost/2012/12/07/1963100_folksvagen_eko_up_izminava_100_kilometpa_s_metan_za/

Прочетете и брошурата в крайна сметка и там са си го писали!
Среден разход бензин 4,5
Среден разход метан 2,9
http://www.volkswagen.bg/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/3935-13430-downloads-65291-downloadTag/default/d690f4b76ab794d544dd634e4ae18e79/1389171720/up_price_list_01102013.pdf
 

frank68

Новодошъл
Към Колегата с разход 5,6 и 4х4 само да попитам каква кола караш и какво си карал до сега като коли и колко км горе долу имаш навъртени?
Не си мислете че малките двигатели са много икономични те са постоянно натоварени и това не е плюс
Карал съм алфа 146 дизел 2,0 турбо пежо 307 2,0хди бмв 530 е60 дизел импреза чисто нова 1,5 сега карам легаси 3,0 на газ разход градско 8,5-9,5 9 твърдо 9-13 12-13 16газ
разход извън 6 5,5 6,5 10 9-10
щях да забравя и голф 4 1,9тди 131 града 8-9 извън 6-7
сега колега смятай кое е по евтино и кое си по на далавера,легасито сам ходи само веднъж за настройка защото го нямаше човека който ги настройва като монтирах
и направи разлика да караш кола 1,6 и 3,0 кубика ;)
 

bor1968

Потребител
В момента имам две Вектри.
Едната е на газ/бензин, а другата е на нафта.
Возенето ми на пропанбутан/бензин излиза почти два пъти по евтино от това с дизела. Затова и дизеловата Вектра си стои по често в гаража, а си карам тази на газ.
Бензиновата ми Вектра е двойно по-стара от дизеловата. На газ я карам от около 10 години и освен, че съм сменил един клапан за газта за 20-30лв., други проблеми съм нямал. Газовата ми бутилка е 27 литра, сложена е от вътрешната страна на единия калник и багажника си е на 90% свободен.
Та дизела е за тези които парите не са им проблем. По скъпи са и като поддръжка и като разход в лв.
Който търси икономия си взима кола на бензин/газ.
Освен това ,,качествената" ни нафта създава доста проблеми за съвременните дизелови автомобили. Съсипват се помпи, дюзи, турбо и т.н. Стели, познай като ти излезе от строя помпичката на лелеяния комънрейл, за каква сума става въпрос. Ако си взел колата на старо е почти колкото колата.
Мисля, че с тоя си пост отговарям и на Ники-praetorian за чуденката му между бензин и дизел.
А си взех дизелов автомобил, защото лятото като си търсих кола с клима попаднах на перфектен автомобил /много добър двигател и без капчица ръжда, ама никъде/ и те така те ;) стана мой. Не съжалявам за избора, който направих, но сега ще трябва да бъркам по-дълбоко в джобчето си.
 

stelibg

Потребител
Това съм писал на 28.02.2013 в Шкода форумът. Исках да си направя сметка колко е реалната консумация според бензинджийските колонки, а не според борд-компютъра. Ето линк http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/42484-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D0%BF%D0%BE%D1%85%D0%B0%D0%BF%D0%B2%D0%B0-%D1%81%D0%BD%D0%B5%D0%B6%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%87%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BA/page-2
пост 29
О, чудо - съвпадаше с борда на Skoda Yeti 4x4 110 к.с TDI 2.0
"Днес се загледах в една табличка, която стриктно си водя. От втори април миналата година до днес съм сипал 1020 литра гориво, изминал съм с тях 18170 км. Всичкото "удоволствие" ми е струвало 2614 лева. Средният разход излиза 5,6 л/100."

Но при нас градското си е селско, но пък имаме добри баири

Без регистрация не се вижда табличката. Ето я по-долу
 

Attachments

  • Mtrade.jpg
    20.2 KB · Прегледи: 11

praetorian

Редовен Потребител
Мой познат имаше много правилна приказка :"Нямането води до глупости." Те хората направили колите да вървят с нафта/бензин, ние ги караме с пръдня, с газ, с олио, с мас, само да спестим някой лев.Автопарка ни е отчайващо остарял.Масово се карат коли на 20+ години, дето и негрите в средна Африка им се назлъндисват. Ма колко горяла колата - гори толкова, колкото трябва.Ние нямаме пари да им наливаме. :-\
 

The_Incredible

Потребител
Понеже и аз имам някакви наблюдения, скромни реших и аз да се включа в темата... Та карам газ/бензин с ГИ за личен автомобил, служебната ми е малолитражка бензин и на прибиране от работа карам дизел. Извода газ/бензина е изгоден за дълаг път за градски условия в повечето случаи ми е по евтино да карам дизел(като си сметна разхода на бензин и газ едновременно), но това през зимните месеци! Лятото обожавам газта, а за служебна кола и само градско каране излиза най-евтино бензина от гледна точка на ддс-та, като разход на фирмата и прочие ;). Понеже имам и малко наблюдения и над метана въдху коли тип таксита, мога да кажа че цената на изминат километър е в пъти по-евтино от останалиет горива, но там се кара постоянно(мотора не изтива) и ресурса на мотора е драстично намален заради сухото гориво(300к). Проблема с "кадърните" газаджий може да откаже един шофиор от алтернативното гориво. Всичко опира до проста сметка :) , колко ще се кара, кога, как и накрая но не на последно място дали газовата уредба идва комплект с колата или ще се инвестира тепърва в нея! Имам и колега, който има Citroen Ksantia 1.9 ТД с предкамерно пълнене, на който 100км пробег в София му възлиза на 6лв. но там цапотията е много голяма. Колата се кара на отработено моторно масло което се меше 10:2:1 с дизел и бензин съответно и допълнително му е монтирано едно казанче с чиста нафта съответно за сутрешноо палене(особенно при -10 градуса). Доказано тази система работи вече 40 000 км на тази кола, като идеята е отракдана от един Rover , при който системата работи 60 000км и една добра стара 124-ка, която за свое нещастие има над 100 000км. Но пак казвам цапотията е голяма и важи само за стари дизели с предкамерно пълнене, при директното впръскване би имало проблеми, категорично изключвам комън рейл-а....
 

buff

Потребител
Да сложа и аз моите 5 стотинки лепта по темата.
Брат ми и аз караме Опел Зафира 2003година. Моята е 2.0 дизел 101 к.с, неговата е 1.8 бензин 125 к.с на газ.
Аз правя среден разход 6.5 литра лятото, неговият е 10 литра газ. Като се има в предвид, че той кара малко газ-спирачка, разхода може и да падне и под 9 литра.Разликата на 100 км е около 4-5 лева средно в полза на газта. Но пък аз съм свикнал на дизела и следващата ми кола пак бих я взел дизелова. Така, че всеки си взема каквото му е на сърце, другото е на късмет.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
praetorian написа:
Мой познат имаше много правилна приказка :"Нямането води до глупости." Те хората направили колите да вървят с нафта/бензин, ние ги караме с пръдня, с газ, с олио, с мас, само да спестим някой лев.Автопарка ни е отчайващо остарял.Масово се карат коли на 20+ години, дето и негрите в средна Африка им се назлъндисват. Ма колко горяла колата - гори толкова, колкото трябва.Ние нямаме пари да им наливаме. :-\
Ники послушай bor1968 според мене, аз няма да си казвам разхода градско, че някой пак ще вземе да се гърми ;) но и аз като тебе карам -като запаля колата и прехвърлям на газ преди да потегля, само зимата я подгрявам 4-5 мин преди да тръгна до като жената се оправи и влезе в колата и те така. Много хора праскат нисък разход на газ защото както се спомена - не казват кога им прехвърля на газ и реално колко от километрите са изминати на бензин е неясно, но при инжекционите няма как да се прави това както при нас с обикновените газови бутилки. При мен проблема с градското е такъв, че карам на къси дистанции (1,7км ми е до работата пък и града не е голям) и съм все на ускорение и почти не мога да поддържам една скорост повече от 200-300 метра и колата в повечето случаи не е загряла. Но градско в Пловдив съм я засичал ми дава около 12-13, но там се кара на по-дълги дистанции и си има дълги булеврди. Няма как да се сравняват реално разходи в различни населени места според мен, много зависи от маршрута които човек минава ежедневно и с каква скорост може да кара и поддържа(по съответния маршрут), както и какво е разтоянието и купища други фактори важни за "икономията".
Само ще спомена един от последните си разходи, а колата не е от най-икономичните на газ според мен (Renault Laguna 1.8 mi) маршрута бе Казанлък-Банско с изкачване до хижата в подножието на Връх Вихрен (забравих как се казва) където се кара 15 км на 1-2 предавка ( в едната посока на връщане пак на 1-2 и пак 15 км) и е здраво изкачване, колата с 4 човека през цялото време за багаж няма да говоря ;) разхода ми бе около 10 на 100 газ, и на мен ми легна най евтино, а имаше едно BMW 1.8 ( около 97 година ) на бензин пак с 4 човека, и един със Ситроен дизел (тип баничарка не ми се търси модела) и сам се возеше в колата..... та извода си е на Газ най-евтино, ако не ви се слагат "бомби" дизел тогава и не дай се боже да се развали нещо по системите за впръскване, че сумите са чудни ;)
Всеки си знае джоба и е добре да си направи сметките предварително какво може да си позволи да кара и поддържа :cheers:
 

mdinkov

Редовен Потребител
Понеже имам и малко наблюдения и над метана въдху коли тип таксита, мога да кажа че цената на изминат километър е в пъти по-евтино от останалиет горива, но там се кара постоянно(мотора не изтива) и ресурса на мотора е драстично намален заради сухото гориво(300к).
Метана е вреден единствено за аспуха , имам наблюдения върху една Дачия която мина около 800 000 км на метан без ремонти по двигателя то и друго не и се прави кой знае какво . Метана е най безвреден за двигателя , най-много го износва бензина .
 

The_Incredible

Потребител
mdinkov написа:
Понеже имам и малко наблюдения и над метана въдху коли тип таксита, мога да кажа че цената на изминат километър е в пъти по-евтино от останалиет горива, но там се кара постоянно(мотора не изтива) и ресурса на мотора е драстично намален заради сухото гориво(300к).
Метана е вреден единствено за аспуха , имам наблюдения върху една Дачия която мина около 800 000 км на метан без ремонти по двигателя то и друго не и се прави кой знае какво . Метана е най безвреден за двигателя , най-много го износва бензина .

От този пост може да се заформи интересна дискусия, но незнам дали няма да изцапаме излишно темата предвид факта, че лично карах една "бангия" такси в 5 различни сервиза и всеки ми каза... е к'во очакваш като е на метан... говоря за строшени бутала, крива глава, стопени сегменти, яко запекли дюзи, но не изключвам фактора "майстор" предвид факта, че същата подобна кола имаше над 750к км на газ и направена с проса обикновенна плочка.
 

bor1968

Потребител
praetorian написа:
"Нямането води до глупости."
Ма колко горяла колата - гори толкова, колкото трябва.Ние нямаме пари да им наливаме. :-\

Всичко това е вярно. Ако имах пари нямаше да си купувам 10 годишна кола, а нова и нямаше да ми пука чак толкова разхода по нея. Но това е друга тема.
В случая говорим кое гориво ни бърка най-малко в джоба. Смея да твърдя, че кола на бензин/газ е по икономична от такава на нафта. Това като поддръжка на колата и като разход на гориво в лв.
Друг е въпроса, че ако се намесят някои субективни фактори нещата са малко по-различни. Не става дума за калпави майстори, технологии и т.н. А това, че газта съсипвала по-бързо двигателя също е мит. Най-големия проблем при газта е майстора който ти монтира и поддържа уредбата. Ако попадне човек при пишман майстор с каквато и да е кола и гориво ще бере яд.
Другото нещо е поддържането на една кола. Ако човек не е небрежен и се грижи и си поддържа колата тя си връща. Има коли малко над 5 години, които са по-опасни от такива над 20 год. Повечето сигурно сте се возили в ,,новичко" такси с разбита предница.
 

barbaron

Редовен Потребител
аз също бих степенувал горивото по икономичност по следния начин

1.ток
2.метан
3.газ
4.дизел

е, при мен всичко е дизел, но това е личен избор... по-голямата част от километрите си съм направил на газ...Следващата със сигурност ще е пак дизелак, макар,че тока ми се върти из главата като опция за мобилна градска кола.

Живи и здрави,а пък ако трябва и пеша ще ходим!
 

andi

Редовен Потребител
Говорим за лични автомобили - т.е. купуваме и плащаме от джоба .
-Нова кола като купиш (0-3год) е мн икономична и кеф да караш, но основния разход при нея е огромната обезценка , скъпите фирмени(задължителни) сервизи и каско . Така че накрая на 3те години като направиш сметка колко ти е излиза километъра с нея е стряскащо. Заслужава си ако минаваш поне 60-70к км годишно и колата ти "помага" да не ги усещаш .
-Да купиш кола от 3 до 7-8год : точно почват скъпите ремонти , каското още е мн скъпо, обезценката още е голяма . Разхода за км е голям , ама не си се кефил да "си и първия" . Заслужава си ако си сноб (да завиждат комшиите) , или ако смяташ да я караш поне 5-6 год .
-Кола над 9-10 год : няма кефа и екстрите на по-новите . Но няма каско (или е малко), данъка ще падне , частите и ремонтите са по-евтини , обезценката е малка . По евтино е да е безин + евтина газова или метанова уредба. И въпреки , че не е икомична като новите , разхода за км ще е поне наполовина .
 

praetorian

Редовен Потребител
Добре де, с всичко казано дотук, съвсем ме объркахте :wall: Накратко:пасата ми изпъва вече краката и трябва подмяна с някакъв нов дръгел.Кара се основно градско. Горе - долу мога да намирам нафта евтинджос. В момента се оглеждам за бензинов двигател 1.6 до 90 /100 коня, или нещо 1,9ТД пак до 90 коня.Кола около 13-14 години.Някакви препоръки?
 

lynx

Редовен Потребител
Ако ще е от евтиния клас и на 13-14 години, аз не бих се самоубил с дизел.
Може точно на теб да се падне честа да подмениш туй-онуй и ще се окаже, че си купил скъпа кола.
Дъртите бензинки са по-непретенциозни, хлопа, тропа, но палиш и заминаваш.
С дизела не е баш така/имам предвид ниския евтин клас/, всичко трябва да е добре за да няма изненади.
А и с това мизерно котелно гориво, което го пробутват като нафта да те е яд да го сипеш в колата.
 

big_dragon

Редовен Потребител
Много я мислите.
Те така се купува кола:
Да си купиш Lamborghini на сляпо
Lamborghini-Veneno-internet.jpg
 
Нагоре