Това е въпрос, който си задавах и аз. Руснаците, и не само те, слагат цилиндъра на ГП в буталото. Обаче по този начин ГП се явява утежелител, при това доста солиден. В контекста на минимален откат буталото би трябвало да е максимално олекотено, тоест ГП да е на обратно. Примонтаж с цилиндъра в буталото би трябвало с по-малко налягане да дава по-висока скорост, но и откат. Това теоретично.
Пробвах на практика с ГП на моя Х125. При едно и също налягане я въртях и в двете посоки. При монтаж с цилиндъра в буталото ми даде пренебрежимо по-висока скорост (+3м/с на 300м/с), но ОСЕЗАЕМО по-висок откат в сравнение с монтажа и по принцип, който е със стержена напред. Това за мен реши въпроса.
Вярно, че не съм спадал ГП да видя с колко по-ниско налягане ще имам първоначалната скорост, но от практическа гледна точка ми се стори безслислено.
Замерванията съм ги правил с рогат хронограф и чашки RWS Hobby 0,775грама. Чашките са сортирани и мерени на електронна везна и са еднакви до третия знак след запетаята. Правих по 3 изстрела, защото скоростите са еднакви. Ползвах най-леките чашки, които имам, защото поради високата скорост излиза най-отчетливо разликата. При 1,36гр Баракуда разликата в скоростите може и да не се отчете, особено при несортирани чашки.
Въобще не претендирам да съм прав, но за себе си съм убеден