Газови пружини за пневматични пружинни пушки.

barbaron

Редовен Потребител
някой има ли вече с "оргинален" хатсански амортисьор? нека да сподели впечатление
 

mitaka101

Потребител
Другата седмица ще ми донесат един Х125 с оригинална ГП за 70лв. за консултация, че "не цели капачка от буркан от 10 метра". Ще споделя впечатления.
 

Иван Димов

Потребител
Не съм ги виждал на живо,но предполагам няма да имат предимството на " тукашното" производство за намаляване и увеличаване на налягането при желание.
Не вярвам да имат и по-голям експлоатационен срок.
Нека да похваля родното производство... ;)
 

Chopara50

Потребител
Един въпрос, днес при сглобяване на пушката и пробване как е новият маншет при заключването на цевта в долно положение започна да се чува едно тихо цвърчене като спукана гума в гьол ???. С произвеждането на изстрела всичко е ок. При ново зареждане се появи същият този звук и след малко спря, нов изстрел и ново зареждане пак същото, чува се от към газовата пружина, след няколко стрелби като че ли пушката умаля. Възможно ли е газовата пружина да е сдала багажа. Пушката е Метеорчето 4.5мм с проблемният маншет, но май ще се окаже, че пружината е започнала да издиша, а това възможно ли е?
 

cilindura

Редовен Потребител
Здравейте колеги, въпросната пушка е тунингована от другаря Бонев от Пловдив. Същият, не знам как да го нарека, тарикат или смотаняк е монтирал по такъв идеотски начин газовата пружина в тази пушка, че нещастието, което межеше да се случи е било на косъм. Газовата пружина е монтирана в тази пушка по следния начин - стерженът на амортисьора е поставен в буталото, а корпусът му упира в задната пластамасова тапа на цилиндъра, но ... всичко натворено от този човечец не свършва дотук: Същият този майстор е решил, че няма нужда от центрираща шайба в дъното на буталото и за центриране е използвал отворът с резба, в която е навит болтът на маншета.
Същият болт на този маншет вече е с резба М8 мм, толкова колкото е диаметъра на стержена. Какво се получава - стерженът на газовата пружина използва за упора болта на маншета. Този маншет, идвайки при мен, беше изключително трудно демонтиран, тъй като при блъскането на стержена в болта, болтът се беше набил до такава степен, че се беше срастнал с резбата на буталото. Представете си какво би станало, ако в заредено положение натегнатата газова пружина оказваща натиск върху болта го беше изхвърлила напред с маншета. Това значи самострел с всички произтичащи от това последици за стрелеца и газовата пружина, която по всяка вероятност би се разрушила.
Поздрави!
 

dilom08

Редовен Потребител
Самострела в този случай би се изразил в преминаване на стрежена на ГП през отвора на маншета. Изстрела няма да има.
Интересно ми е как би следвало да се постави ГП в пушката - с стержена напред или с корпуса напред? Или според това кой какво търси може да се слага и по двата начина?
 

boybey

Потребител
Още ли има колеги, които ходят при тодор бонев? ??? :( :eek:
Това е поредния съсипан Метеор !
 

st_beer

Редовен Потребител
@cilindura
За другаря "майстор" Бонев знаем повечето хора от форума. Аз лично съм виждал поразии от негова ГП монтирана в метеор АР 1000 на колегата boybey
Това за какъв модел пушка става дума?
Ако става въпрос за метеор ар 1000 нещо не ми се връзва сглобката както си я описал. Няма как корпуса на ГП да опира в пластмасовата тапа на метеора понеже пред тапата се монтира спусъка който се държи от два чопа. Би трябвало да лежи на корпуса на спусъка
cilindura написа:
Газовата пружина е монтирана в тази пушка по следния начин - стерженът на амортисьора е поставен в буталото, а корпусът му упира в задната пластамасова тапа на цилиндъра, но ...
 

fishermaniac

Потребител
Трябва да кажа,че и моята газова пружина е от същия майстор и мога да кажа,че се държи перфектно.Също отпред опира директно на дупката на болта,но за 2-3 години и може би над 25 кутии не е мръднала и всичко си е нормално,няма подбитости и т.н.Само отзад смених шайбата ,защото външния размер беше малко по малък.
 

petkof

Редовен Потребител
fishermaniac написа:
Трябва да кажа,че и моята газова пружина е от същия майстор и мога да кажа,че се държи перфектно.Също отпред опира директно на дупката на болта,но за 2-3 години и може би над 25 кутии не е мръднала и всичко си е нормално,няма подбитости и т.н.Само отзад смених шайбата ,защото външния размер беше малко по малък.
Задължително я дай, за преглед от разбиращ човек. :)
 

glg_81

Потребител
Колега fishermaniac. Не си играй със здравето си повече. Не го излагай на риск. Съветвам те повече да не стреляш с тази пушка докато не я види някой който му разбира. Само те съветвам. В даден момен може да станя много по-опасна от ПЦП. :cheers:
 

fishermaniac

Потребител
Стержена се центрира и опира в отвора на болта,но не опира на болта.Резбата на болта е 4-5мм. не знам точно,но стержена не може да влезе навътре в отвора,просто опира там и няма никакво подбиване и нараняване.Някой ако каже какво опасно може да се случи да казва,че да взема мерки,ако има за какво.
 

mitaka101

Потребител
Някой ако каже какво опасно може да се случи да казва,че да взема мерки,ако има за какво.
Според мен нищо опасно няма.
Интересно ми е как би следвало да се постави ГП в пушката - с стержена напред или с корпуса напред? Или според това кой какво търси може да се слага и по двата начина?
Това е въпрос, който си задавах и аз. Руснаците, и не само те, слагат цилиндъра на ГП в буталото. Обаче по този начин ГП се явява утежелител, при това доста солиден. В контекста на минимален откат буталото би трябвало да е максимално олекотено, тоест ГП да е на обратно. Примонтаж с цилиндъра в буталото би трябвало с по-малко налягане да дава по-висока скорост, но и откат. Това теоретично.
Пробвах на практика с ГП на моя Х125. При едно и също налягане я въртях и в двете посоки. При монтаж с цилиндъра в буталото ми даде пренебрежимо по-висока скорост (+3м/с на 300м/с), но ОСЕЗАЕМО по-висок откат в сравнение с монтажа и по принцип, който е със стержена напред. Това за мен реши въпроса.
Вярно, че не съм спадал ГП да видя с колко по-ниско налягане ще имам първоначалната скорост, но от практическа гледна точка ми се стори безслислено.
Замерванията съм ги правил с рогат хронограф и чашки RWS Hobby 0,775грама. Чашките са сортирани и мерени на електронна везна и са еднакви до третия знак след запетаята. Правих по 3 изстрела, защото скоростите са еднакви. Ползвах най-леките чашки, които имам, защото поради високата скорост излиза най-отчетливо разликата. При 1,36гр Баракуда разликата в скоростите може и да не се отчете, особено при несортирани чашки.
Въобще не претендирам да съм прав, но за себе си съм убеден :)
 
A

Anonymous

Гост
Чудя се от гледна точка на безопасността дали не е по-добре тялото на ГП да е в буталото. Ако стане нещо, дебелата стена на буталото би трябвало да даде малко по-голяма сигурност.
 

didarai

Редовен Потребител
Бах я у пружината,да не е бомба.Все пак както и да я сложиш си е в цилиндъра ,а той си е баят дебел.Митака напред беше казал за случай с излетяла тапа и само "фъснала" .Това мисля си е далеч по-вероятно от взривове(ако говорим за това въобще,щото наляганията са многократно по ниски от огнестрелните),даже и да се спука.По-вероятната беда е да излети напред стержена.Има учени хора тук,ако на някой му се занимава да сметне с ква скорост ще излети ако се "изстреля" при заредена пружина.Но дори и той , ако пружината не е натегната мисля няма да отиде далеч ("цевта" е много къса и вероятно резултата ще е като на тапата.....високо налягане......ама малък обем,бързоразширяващ се и не в "цев",а проектила много тежък).Може би и тялото ще тръгне в другата посока заради реактивният ефект,ама пак идва проблема с малкото бързо свършващо "гориво" и тежката ракета.Някой ако има стара ПГ и му се занимава може и да проведе реално експеримента.
----------------
Някакви резултати от серийните хасански ГП има ли вече?
 

pavloff

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Заредена или не при ГП натега е едни същ. Така мисля аз. Може да греша. Не споря.
Опасното при ГП е, че при неправилно изчесление, водача който е захванат/занитен/ към стержене при удари в двата края в тялото на ГП може да се откъсне и тогава стрежена няма какво да го държи в ГП. При демотиране е опасно да не изхвъркне стрежена с голяма скорост и да нанесе щети върху този който я разглобява.
Ако изпусне ГП налягането вероятно ще бъде през уплътнението между стержена и тялото на ГП.
Може и да греша в изводите направени от мен.
Опит имам с направата на 2-3 ГП за лично ползване.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
mitaka101 написа:
Това е въпрос, който си задавах и аз. Руснаците, и не само те, слагат цилиндъра на ГП в буталото. Обаче по този начин ГП се явява утежелител, при това доста солиден. В контекста на минимален откат буталото би трябвало да е максимално олекотено, тоест ГП да е на обратно. Примонтаж с цилиндъра в буталото би трябвало с по-малко налягане да дава по-висока скорост, но и откат. Това теоретично.
Пробвах на практика с ГП на моя Х125. При едно и също налягане я въртях и в двете посоки. При монтаж с цилиндъра в буталото ми даде пренебрежимо по-висока скорост (+3м/с на 300м/с), но ОСЕЗАЕМО по-висок откат в сравнение с монтажа и по принцип, който е със стержена напред. Това за мен реши въпроса.
Вярно, че не съм спадал ГП да видя с колко по-ниско налягане ще имам първоначалната скорост, но от практическа гледна точка ми се стори безслислено.
Замерванията съм ги правил с рогат хронограф и чашки RWS Hobby 0,775грама. Чашките са сортирани и мерени на електронна везна и са еднакви до третия знак след запетаята. Правих по 3 изстрела, защото скоростите са еднакви. Ползвах най-леките чашки, които имам, защото поради високата скорост излиза най-отчетливо разликата. При 1,36гр Баракуда разликата в скоростите може и да не се отчете, особено при несортирани чашки.
Въобще не претендирам да съм прав, но за себе си съм убеден :)

По-принцип с газови пружини не съм се занимавал, но с много по-силна пружина винаги се е получавал посочения от теб резултат, че даже и скоростите не винаги са по-големи. Редно е било да намалиш налягането в ГП, защото както каза и ти, става много тежко буталото и не може да се намали скоростта му преди удар в предно положение.
Когато се намали налягането в ГП скоростта с която се засилва буталото ще спадне и ще се убие инерцията спрямо другия случай, и удара в предно положение ще е по-малък, защото налягането което се създава при компресия ще може по-ефективно да противодейства на буталото. Това на кратко го казвам без да навлизам в куп други обяснения и подробности.
Иначе и според мен по-рационалния вариант си е буталото да е по-леко ;)
И все пак ако ти се занимава и имаш време може да пробваш някой път с по-малко налягане (разбира се е хубаво да се пробва и на няколко различни налягания) да видиш резултата и да го споделиш, може пък и нещо добро да излезе като извод, и всички да имат полза от това ;)
 

Chopara50

Потребител
Това представлява въпросната ГП. Мисля, че не се различава от другите такива като изключим липсата на центриращата шайба на стержена отпред. Отзад ГП опира в спусъка където се заключва.
http://chopara50.snimka.bg/hobby/gazova ... hka.737959
За сега пушката остава така, мисля да потърся пружина, утежнител и водач докато събера пари за нова ГП.
 

didarai

Редовен Потребител
Натяга може да е един и същ(или близък) но времето/пътя през които действа на стержена при заредена и незаредена няма да е еднакъв,т.е. и джаулите.Горното да не се разбира като ГП си е майтап и може да се носи в зъби.Просто мисля относно опасността и от взрив,най-вероятно е да няма такава и я преекспонираме.Просто и извадена навън за безопастност да не се застава по посока,на евентуално излитащият стержен и тяло(и зрънце ориз да щъкнеш в нечие око е опасно,).Няма как да не си е опасна поне колкото обикновената пружина(ако я натегна с утежнителя и го изстрелям срещу някого от под метър..............?).Говоря,че надали ще се пръсне на шрапнели убивайки всички наоколо,а ако стане в цилиндъра опасността(си я има) би трябвало да е далеч по-малка,както и че надали ще може да изстреля стержена като от харпун когато е "разгъната".
 
Нагоре