Нормално е да варира и от 160 до 280 м/с.При Хатсан това си е традиция от поне 5 години/от толкова са ми наблюденията и промяна няма/.Причините за това може да са:
липса на водещ сегмент в задната част на буталото
не добри чашки/различни диаметри на главата и полата на чашката/
не добре работещ заключващ щифт
неправилна форма на вътрешната част на цилиндъра
лоша цев
лош маншет на буталото
дизел ефект в следствие на лош маншет
нарушена повърхност или цялост на уплътнението към цевта
различни похвати при измерване на скоростта/опиране на цевта на пушката или увисването и/
и още десетина, които ще спестя.
С риск да повдигна безсмислен спор, ще понамаля негативите за марката. Имам Хацани от 2005г и отделно съм отварял още няколко бройки. Тоест претендирам да имам наблюдения върху марката. И споделям малко изстрадан опит:
Забелязал съм, че водещия сегмент в задния край на буталото по никакъв начин не влияе на скоростта, а само на зареждането и то докато е здрав.
"Не добри" чашки при JSB няма.
Заключващият щифт е едно от най-здравите неща в марката Хацан. За разлика от Гамо, например, при Хацан пластмаса там няма. /Има проблеми с незакалена пружина на този щифт, с подмяна на пружината те се отстраняват./
дизел ефекта поражда "лош маншет", а не обратното
Добре!
при някои модели се наблюдава и:
недобре затегнати болтове на приклада,чиито отвори в корпуса стигат до цилиндъра и при незатегнати болтове от там изпуска компресия
твърд спусък с големи луфтове в рамената водещ до различно повдигане на буталото преди освобождаваненето му
недобре уплътнена цев към цилиндъра поради ксонструктивна особеност
вибрации и различно ускорение на буталото при всеки изстрел,вследствие на усукването на пружината заради недобре направеният размер на направляващата на пружината
създаване на въртеливо движение на буталото при хода му напред заради невъзможност за освобождаване на вътреливото движение на пружината заради конструктивни особености
и т.н.
С интерес научавам за отвори в РАБОТНАТА част на цилиндъра на Хацан, аз такова нещо не съм вижал и чувал, но явно е време да се образовам.
Да говориш за твърд спусък при Хацан, при наличието на Куатро-спусък е ... несериозно. И некоректно. Каквито и недостатъци да е имал "стария" спусък - те от години са отстранени с новия "куатро" спусък.
За въртеливия откат също съм готов да споря, доколко е по-голям при Хацан в сравнение с други марки и доколко може да се намали при телена пужина въобще - играл съм си с намаляването му, а и други колеги са експериментирали и все си го има в някаква степен.
...
За сметка на това, Хацан имат редица конструктивни предимства пред конкурентни марки. Например буталото им е монолитно, в новите модели не е струговано, а с фрезован канал, което освен, че не позволява въртене и му дава по-голяма тежест, замествайки утежелителя. Куатро-спусъка им е много по-добър от този на Гамо. Имат най-мощните ПП на пазара - 125 и 135. НЕ ИЗПОЛЗВАТ в конструкциите си пластмаса и алуминий.
За съжаление основното им предимсво - ниската цена - започва да се губи, особено в сегмента на резервни части.
Като цяло за мен, като съотношение цена/качество, като наличие на консумативи и резервни части марката Хацан е номер едно на пазара. Бих искал да е номер две - след Диана или Вайрух, но за съжаление не е.