Моят автомобил.

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Аз бих заместил всички благовидни причини, които изброяваш с една дума,
О не,изброявам факти а не морални оправдания,това е нелепо в общества изградени върху ситуационна етика.Новата кола е по-добра от старата,факт!Проблема е ниските доходи и безбожното товарене със индиректни разходи... лизинг,Каско,оторизиран сервиз и т.н.,като теглиш чертата и от пет години,две си работил ангария на някой!
 

astra

Редовен Потребител
Проблема е ниските доходи и безбожното товарене със индиректни разходи...
Аз виждам проблема другаде - поради безскруполната алчност на производителите, се правят ненадеждни автомобили с малък ресурс, колкото да изкарат гаранцията. В самото проектиране е заложена смяна на автомобила на всеки 6-7 години, за да се върти печалбата. В същото време едни други алчни лицемери тръбят за "екологичност" и налагат идиотски норми за емисиите, без изобщо да забелязват планините от скрап на стари коли със заложен в тях все по-съкратен живот.
 

mdinkov

Редовен Потребител
На никой производител или политик не му пука за екологията , всичко е фарс с цел по-големи печалби . Съвременните двигатели се проектират така ,че да не издържат на газ която е далеч по екологична от бензина , нафтата и бензина са напълно заменими от метанол и рапицово масло примерно които също са по екологични от нефта в съвремените коли се използват толкова много напълно излишни пласмасови детайли а производството им е доста екологично и батериите на великата тесла се произвеждат толкова екологично ,че всеки нормално интелигентен човек ще онеме при това твърдение.
 

xpresident

Редовен Потребител
Колеги, търся Hard shell roof top tent, средния размер 140cm. Идеи от къде може да се купи китайска (до около 1000-1500лв) или 2nd hand оригинална?
 

astra

Редовен Потребител
Съвременните двигатели се проектират така ,че да не издържат на газ която е далеч по екологична от бензина
Струва ми се, че не си съвсем наясно защо това е така. Проблемът не е, че нарочно така се проектират двг, а че работейки на пропан-бутан или метан, двг е доста повече топлинно натоварен. Гориво-въздушната смес от бензин и въздух охлажда поради изпарявянето на бензина при което отнема топлина.
При употреба на пропан-бутан или метан липсва този ефект на охлаждане и частите на двг са повече топлинно натоварени отколкото при работа на бензин.
Когато двг е фабрично произведен за работа на пропан-бутан или метан, това е съобразено от производителя.
Това, че искате да присаждате на бензинов двг горивна система за работа с пропан-бутан или метан си е ваш проблем, не на производителя....
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Струва ми се, че не си съвсем наясно защо това е така. Проблемът не е, че нарочно така се проектират двг, а че работейки на пропан-бутан или метан, двг е доста повече топлинно натоварен. Гориво-въздушната смес от бензин и въздух охлажда поради изпарявянето на бензина при което отнема топлина.
При употреба на пропан-бутан или метан липсва този ефект на охлаждане и частите на двг са повече топлинно натоварени отколкото при работа на бензин.
Когато двг е фабрично произведен за работа на пропан-бутан или метан, това е съобразено от производителя.
Това, че искате да присаждате на бензинов двг горивна система за работа с пропан-бутан или метан си е ваш проблем, не на производителя....

Доколкото знам намаляването на налягането при пропан-бутан (а вероятно при повечето или всички газове) е ендотермичен процес и това е в противоречие с написаното от теб.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Когато двг е фабрично произведен за работа на пропан-бутан или метан, това е съобразено от производителя.
Това, че искате да присаждате на бензинов двг горивна система за работа с пропан-бутан или метан си е ваш проблем, не на производителя....
С това не мога да се съглася. Кое е специално проектираното на пасат 2-3, ауди до а4б6, корейски и тем подобни коли, а издържат стотици хиляди?
 

astra

Редовен Потребител
Доколкото знам намаляването на налягането при пропан-бутан (а вероятно при повечето или всички газове) е ендотермичен процес и това е в противоречие с написаното от теб.
Така е, но е важно мястото в което се случва и то не е в горивната камера на двигателя! Единствено бензинът се изпарява в нея и така я охлажда.
Въпрос: кое се поврежда при работа на бензинов мотор на пропан-бутан или метан?
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Така е, но е важно мястото в което се случва и то не е в горивната камера на двигателя! Единствено бензинът се изпарява в нея и така я охлажда.

Пак няма да се съглася. Как седи въпросът с инжекционните системи с течна фаза на пропан-бутан тогава?

Въпрос: кое се поврежда при работа на бензинов мотор на пропан-бутан или метан?

Отговор: От моя скромен опит и над 500 000 км карани изключително в София и само на газ - нищо освен кабелите на свещите, които след определен пробег си променят специфичното съпротивление и е необходима замяната им.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Отговор:
Клапаните на съвременните автомобили.
Но газовите инженери са измислили система за омасляване на клапаните на тези автомобили. Посочените причини от теб звучът логично, но въпрос. Защо точно омаслител?
А между течната фаза и нормалната уредба разликта е от пружинката до пцп.
 

astra

Редовен Потребител
Правилно! Клапаните ПРЕГРЯВАТ и ПРЕГАРЯТ. Защо омаслител ли? Може би най-лесно се добавя в газта и достатъчно добре охлажда?
Напр. знаеш ли как се охлаждат турбините в ТЕЦ? Отговорът е много показателен..
 

joro_ihr

Редовен Потребител
А защо не прегарят на коли основно преди 2000г. и основно европейски?
 

astra

Редовен Потребител
кабелите на свещите, които след определен пробег си променят специфичното съпротивление
.. или пробивното напрежение ака утечката за високо напрежение? ;)

А защо не прегарят на коли основно преди 2000г. и основно европейски?
Хубав въпрос! И на татко жигулито навъртя едни 100хил км на газ без да прегори клапаните :)
 
Последна промяна от модератор:

ohubohu

Потребител
Лаф мохабет. Опитът показва, че и при каране без системата за допълнително омасляване, клапаните не се променят. От опит първо на жигул, после на форд - няколко модела, и последно от 8 години на хонда.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Топлинен капацитет знаем ли какво означава? ;)

Приблизително, да. Разчетох се по темата, но не открих такива данни за бензина и съответно пропан-бутана.
Съдейки по формулата Q=c⋅m⋅Δt=c⋅m(t2-t1), то t1 ще окаже влияние и вероятно ще е в полза на пропан-бутана. Но това са само догадки, защото липсват данни за с.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Според мен освен, че не са проектирани за работа на газ(незнам дали е нарочно) оптимизирането на материалите(спестяването), форсирането и най-важното: вече не се разчита на надеждност над проектираната(250 хил. Примерно).
 
Нагоре