HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

cilindura

Редовен Потребител
Не е проблем да се направи пушка с две пружини. Първите ми експерименти бяха още в далечната 1980 г. с ИЖ-38. Тогава все още имаше хубави фабрики, в които можеше да бъдат изработени висококачествени пружини. По-късно, в средата на 90-те години се сдобих с Хънтър-1250. Той послужи за експериментална база. Поставянето на две силни пружини една в друга с противоположна стъпка, снабдени с аксиални лагери, води до изключителна мощ и елиминирането на отката, по подобие на газовата пружина. В момента имам Хатсан -125, направен по същата схема. Пушката е изключително мощна, но с тези две мощни пружини се натоварва конструкцията до такава степен, че е възможно да възникнат проблеми, свързани с болтовото и щифтовото окачване. По-добрият вариант е удължаването на работния ход на буталото, с което се постига по-голям обем въздух.При тази конфигурация (дълъг ход) не е необходимо пружината да е кой знае колко силна.
Колегата Юлиян от Бургас си направи Хатсан - 135 именно по тази схема, като налягането в газовото бутало е толкова , колкото и при нетунингова 125-ица.
Правил съм експерименти и с дизелиране и то както трябва! Дизел на базата на нитрометан и още нещо, но това вече е за друга тема. Поздрави!
 

cilindura

Редовен Потребител
Да, пробвал съм. Само че буталото трябва да е ново, дебелостенно, без утежнител, с абсолютно еднакви по дължина вътрешна и външна пружина. Ефектът е висока скорост и отсечен откат. Но не виждам смисъл от цялата тази еквилибристика, след като на пазара има хубави газови пружини. Поздрави!
 

nikolela

Потребител
цъ-цъ-цъ. Ужас! А аз съм издевателствал с пушката си.:lol:
Та аз, веднъж стрелнах с дизел с ГП и ми стана ясно, че ако продължа ще съсипя пушката. Да не споменавам изтръпналия ми пръст на спусъка.
Телената пружина става мека в разпънатото си положение и обира доста добре отката от дизела.
Ей го на, 6.35 е готов да ви последва с двете пружини и с късото бутало. Остава и да го накарате да го направи без мазнина и ще захвърли хатсана.
Пък може и хатсана да захвърли него.:exclaim:
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Николела, ти наясно ли си точно какво пишеш? Защо, да не ни последва колегата и теб ли трябва да послуша? Какъв откат от дизела обира телената пружина, бе човек? Пробвано е - нищо не обира. Наясно ли си къде се проявява дизел ефектът? Не знаеш ли, че този дизел е от другата страна на буталото? При маншета. Не при пружината. А пружината не може да му помогне с нищо на буталото. Защото, силите, действащи при дизелирането освен много силни са и много бързи. Много по-бързи от реакцията на пружината. Говорим за микровзрив - възпламеняване за части от секундата. Говорим за милисекунди. Ти си мислеше, че буталото се мандахерца свободно в пушката ли? Затова откатът при дизелиране е много по-силен, отколкото ако няма дизелиране. Развива се и висока температура, която прогаря маншета и създава нагар в цилиндъра. Това понякога е и причина да задере буталото. Затова е по-добре да няма смазка в цилиндъра. Ако пружината наистина поддаваше и помагаше, нямаше да се унищожава маншетът и нямаше да има такъв откат. Къде да му кажем да слага мазнина, бе Николела? На маншета ли, във цилиндъра ли, в цевта ли ? Ти не разбра ли, че много колеги си съсипаха пушките с мазнотии там, където ти изброих? И не разбра ли, че на всички в този форум пушките работят без мазнина? Години наред. Без проблеми. Включително и на хора, които ходят на състезания. Те да не са си захвърлили пушките? В няколко чужди форума, където чета, всички отварят, почистват и подсушават. И сменят маншет и пружина на няколко хиляди изстрела. Само ти ни обясняваш, че трябва да мажем обилно. И само ти ни обясняваш, как е нормално да сменяш маншет и пружина на 100 изстрела. Защо си мислиш, че създавайки дизел ефект в дадена пушка, правиш пневматичен изстрел? Не правиш. Създаваш възпламеняване на горим продукт, с помощта на пневматика, което не е за този форум. И по този начин вредиш на форума. Също така, вредиш и на начинаещи потребители, които могат да се подведат от постовете ти.
 
Последна промяна:
6

6.35

Гост
Дайте да си направим тема за дизелирането.Как и с какво каква пушка е потрошил.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Помня времето, когато за много по-малко, такива, като Николела ги изхвърляха от този форум. В случая - системно нарушаване на т.4 от правилата на форума. Не му го пожелавам, но с тези постове накрая вероятно ще стигне до там.
 
Последна промяна:

pchelarq

Потребител
Колеги, привет!
Притежавам някои от класиките на въздушните пушки като Аншуц 380 Файнверкбау 300 S, Вайраух 35, Вайраух 80, Диана 350 Магнум и още няколко продукта на тези фирми, ама не това е важното.

Всичките ми пушки са смазани. Става въпрос все пак за принципи на механиката: триене на метал в метала. За да не се получат задирания пушките, които нямат пластмасов сегмент на буталото, трябва да се смазват.Ненапразно фирмите производителки на пневматично оръжие предлагат специални силиконови смазки.

Технологиите напреднаха много. Маслата, с които мажа маншетите не правят дизел даже са полезни за поддържането в кондиция на полиуретановите маншети. Файнверкбау и Аншуц нямат маншети. Ролята на маншета се изпълнява от сегмент, но пък имат пластмасови буфери. Моите пушки са на много изстрели и по маншетите и буферите няма дори и следа от дизел. Така че мое мнение и не само мое, че пружинните пушки трябва да се смазват грамотно и с мисъл. Тук не говорим за наливане на масло в трансферпорта. Смазването е пестеливо, както се казва с върха на пръстите.

Има масла,които са пълен боклук. Например маслото, предлагано от Гамо, широко рекламирано от фирмата е опасно. То дизели и съсипва маншета.

Колегата nikolela има пушка и с нея може да прави каквото си иска. Няма смисъл да му се бъркаме в работата. Той е решил да стреля с дизел и това е негов избор. Дали ще му се счупи пушката или ще оцелее, мисля, че не е наша работа. Самият той има глава на раменете и може би е прочел всичко написано по тази тема във форума.
 

SvilenP

Редовен Потребител
Здравейте колеги, някой може ли да ме насочи от къде да взема болтът плюс другите джаджи от другата страна за прикладът на Хатсан 125 ТХ Вортекс 5,5 / при ложата /?
Благодаря предварително!

ПП. Признавам си, че потърсих в Гугъл, но където ме насочи все на руски сайтове попадам. Потърсих в няколко наши, но не намерих, а и съм на работа нощна..
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Колеги, привет!
Притежавам някои от класиките на въздушните пушки като Аншуц 380 Файнверкбау 300 S, Вайраух 35, Вайраух 80, Диана 350 Магнум и още няколко продукта на тези фирми, ама не това е важното.

Всичките ми пушки са смазани. Става въпрос все пак за принципи на механиката: триене на метал в метала. За да не се получат задирания пушките, които нямат пластмасов сегмент на буталото, трябва да се смазват.Ненапразно фирмите производителки на пневматично оръжие предлагат специални силиконови смазки.

Технологиите напреднаха много. Маслата, с които мажа маншетите не правят дизел даже са полезни за поддържането в кондиция на полиуретановите маншети. Файнверкбау и Аншуц нямат маншети. Ролята на маншета се изпълнява от сегмент, но пък имат пластмасови буфери. Моите пушки са на много изстрели и по маншетите и буферите няма дори и следа от дизел. Така че мое мнение и не само мое, че пружинните пушки трябва да се смазват грамотно и с мисъл. Тук не говорим за наливане на масло в трансферпорта. Смазването е пестеливо, както се казва с върха на пръстите.

Има масла,които са пълен боклук. Например маслото, предлагано от Гамо, широко рекламирано от фирмата е опасно. То дизели и съсипва маншета.

Колегата nikolela има пушка и с нея може да прави каквото си иска. Няма смисъл да му се бъркаме в работата. Той е решил да стреля с дизел и това е негов избор. Дали ще му се счупи пушката или ще оцелее, мисля, че не е наша работа. Самият той има глава на раменете и може би е прочел всичко написано по тази тема във форума.
Разбира се, че не стреляме на абсолютно сухо, просто се слага малко смазка както си написал, и доста пъти сме го описвали как се прави.
И да знаеш, яко ти завиждам за пушките :D:cheers:
 

nikolela

Потребител
Здравейте колеги, някой може ли да ме насочи от къде да взема болтът плюс другите джаджи от другата страна за прикладът на Хатсан 125 ТХ Вортекс 5,5 / при ложата /?
Благодаря предварително!

ПП. Признавам си, че потърсих в Гугъл, но където ме насочи все на руски сайтове попадам. Потърсих в няколко наши, но не намерих, а и съм на работа нощна..
За съжаление не намирам руското клипче на което попаднах по този въпрос. Али експрес се продава болта, но е изненадващо скъп. Руснака измери със шублера и от железарията си купи подобен болт за 20ст.
Резна дългата резба и пушката стана годна за употреба.
 

rabbeat

Потребител
цъ-цъ-цъ. Ужас! А аз съм издевателствал с пушката си.:lol:
Та аз, веднъж стрелнах с дизел с ГП и ми стана ясно, че ако продължа ще съсипя пушката. Да не споменавам изтръпналия ми пръст на спусъка.
Телената пружина става мека в разпънатото си положение и обира доста добре отката от дизела.
Ей го на, 6.35 е готов да ви последва с двете пружини и с късото бутало. Остава и да го накарате да го направи без мазнина и ще захвърли хатсана.
Пък може и хатсана да захвърли него.:exclaim:

Колега, не знам дали си прочел във форума, някъде го пишеше, че всяко увеличаване на мощността на Хасана, с изключение на дизеловия ефект,
води до претоварване на спусковия механизъм, който и без друго не е особено здрав. По-мощна пружина, две пружини или пренапомпена ГП,
почти сигурно ще повредят заводския спусък, особено ако седи по-дълго заредена (за ГП). За дизел ефекта, вече ти обясниха многократно какво поврежда...
За мощностите, които искаш, най-добре се ориентирай към ПЦП или флоберка :)
 

nikolela

Потребител
вярно е! За това и газовата пружина стои под леглото, като използвам една телена пружина. От Февруари така работи. Днес сме Декември, по пушката ми последствия няма, за сметка на това работи много по приятно от колкото на сухо желязо.
Вие си работете с Хатсаните както си решите. За други модели пушки не пиша и няма да пиша. Опитал съм и по вашия начин, изказал съм мнение. Тествал съм, минало е достатъчно време.
А вие триете, сърдите се и даже заплашвате с бан. Ваша работа, аз лошо на никого не мисля, нито задължавам някого. :cheers:
 

Nikola

Потребител
Хакай масло, нафта, слагай пружини каквито си решиш, но поне недей да обясняваш как този изтормозен Асан е върха на сладоледа. Има много колеги с такива ЗАВОДСКИ гаубици и пожечето знаем за какво става на въпрос.
:cheers:
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Адаш, няколко пъти ти казахме, аз и други колеги, че каквото правиш с твоята пушка си е твоя работа и че нямаме право да ти се месим. Относно сърденето - сърдим се, защото ти започна да ни проповядваш, че да мажем обилно и да наливаме масло в пушката е по-добре и че на твоята пушка и нямало нищо. Колко и няма нищо и колко е здрава - само ти си знаеш. Изписа сума ти простотии, включително и последната ти магария от днес, че телената пружина е по-добра от ГП. Обясни ти се много подробно защо не пълним пушките си с масло. Обясни ти се, че е допустимо да мажеш единствено с върха на пръстите, много леко и то със качествени материали, които не създават дизел. Обясни ти се защо. Обясни ти се и че можеш да подведеш начинаещи колеги. Обясни ти се и че вредиш на форума, защото стреляйки с дизел, вече не е само пневматика. По този въпрос ти се обясни и за точка 4, от правилата на форума. Със БАН никой не те е заплашвал, а те предупредих най-приятелски за да не се случи и за да можеш да се възползваш от благата на този форум и даже написах, че не ти го пожелавам. Та сега, ако обичаш отговори, кое точно не ти е ясно и има ли още нещо да не разбираш?
 
Последна промяна:
6

6.35

Гост
Някои махал ли е надулника на Хатсан 100х .Не е на цевта а на една тръба около нея.Благодаря предварително.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Hatsan-125 с изпуснало газово бутало. След проверка, потопено във вода, се вижда, че буталото изпуска от разтоварващия отвор. Украинците пишат, че се случва, ако пушката се остави в затворен автомобил лятно време - вероятно нагорещеният въздух оказва влияние. Аз мисля, че е възможно да се случи и ако се остави заредена пушката за по-дълго време. Направих нова полиамидна шайба от качествен български полиамид, стегнах болта и изпускането на въздух спря. Според мен е добре да се сложи и капка фиксатор за резба на болтчето, за по-сигурно, че няма да се разхлабва и саморазвива от вибрациите.
 

Attachments

  • 20190120_151325.jpg
    20190120_151325.jpg
    661 KB · Прегледи: 125
  • 20190120_151622.jpg
    20190120_151622.jpg
    227.3 KB · Прегледи: 121
  • 20190120_151719.jpg
    20190120_151719.jpg
    839.4 KB · Прегледи: 114
  • 20190120_151754.jpg
    20190120_151754.jpg
    521.3 KB · Прегледи: 117
Последна промяна:

Русан

Новодошъл
Здравейте извинявам се че малко ще осера темата но има ли някой тук който се занимава с изработка на ГП..
Имам крал 001 или копие на гамо 440
и обмислям газово бутало да сложа?
Търсих в нета ама ми излизат налични само в Русия..
 
6

6.35

Гост
Здравейте колеги.Имам проблем с цевта на Хатсан 125.При по рязко движение-пропада малко.Ако внимавам няма нищо.Подложих малко под пружинката,по добре е но не както трябва.Някои има ли идеи.Благодаря предварително.
 
Нагоре