Възможно е....няма да споря, но все пак въпросът е: Слагал ли е някой НЕПРЕРАБОТЕН ВЪТРЕ амортисьор и какъв е ефекта?Амортисьорите за пета врата са обикновено двойно действащи газови.
Колега, ако се върнеш в началото на темата и почетеш малко ще ти се изясни принципа и въпроса отпада автоматично. Другия вариянт е да пробваш.Възможно е....няма да споря, но все пак въпросът е: Слагал ли е някой НЕПРЕРАБОТЕН ВЪТРЕ амортисьор и какъв е ефекта?
Ами ДА: слагат го доста автопроизводители. Ефектът е: вратата се отваря БАВНО.въпросът е: Слагал ли е някой НЕПРЕРАБОТЕН ВЪТРЕ амортисьор и какъв е ефекта?
Върнах се бе колега....даже съвсем в началото се върнах....и не малко, ами повечко почетох, даже два пъти я прочетох цялата тема - един път, от началото до края и един път от края към началото, за по-сигурно и сега принципът ми е ясен - на сън да ме бутнеш, ще ти го изприкажа.....ама на - по моя въпрос не пише нищо. Нищичко!Колега, ако се върнеш в началото на темата и почетеш малко ще ти се изясни принципа и въпроса отпада автоматично. Другия вариянт е да пробваш.
След като е непреработен отвътре ти какво очакваш да се случи?А някой слагал ли е амортисьор от багажник на кола, НЕПРЕРАБОТЕН вътре? Оформен отвън, докаран на размери, но пълен с масло. Ако има такъв, нека сподели резултата.
Там е работата, че въпросния "амортисьор" е амортисьор само на думи, на жаргон - по същество това е ГАЗОВА ПРУЖИНА! Нищо че по сайтовете за авточасти ги наричат амортисьори, това са газови пружини! Багажника се отваря бавно, но я опитай колко бързо се отваря това "амортисьорче"! Е, не е мигновено, но една идея по-бавно. Съветвам те да внимаваш с отвярянето, виждал съм доста разбити носове, от поставени неподходящи "амортисьори" на задни капаци. Капакът се отваря бавно от голямата тежест, мястото на закрепване и силата на "амортисьорите" са така подбрани че почти да се балансират, с лек превес на силата.Толкова пъти задаваш един иу същ въпрос и няколко пъти ти се отговаря, ама аз не разбрах ти какво не разбра?!
След като е непреработен отвътре ти какво очакваш да се случи?
Какво става, когато отвориш багажника на колата, на който са монтирани два такива?
Излита със страшна сила ли?
Идеята на този амортисьор е ... да бъде амортисьор ... каквото и да значи това за теб.
Неговата идея е да се разпъва бавно, а след като се разпъва бавно .... продължи си изречението сам.
Затова се преработва отвътре и се прави да се разпъва мигновено.
Значи, че ако не се преработи вътре ... си остава амортисьор и няма как да бъде наречен пружина, макар и газова.
Още повече, че ако не отрежеш част от цилиндъра - тоест да ти се наложи да го "отвориш", няма как да го натъкмиш на размер, ама ако не можеш да разбереш, защо не става без да се преработва, това с размера на ГП отива в раздела ядрена физика.
Гадняр, нямам намерение да си правя газова пружина! Просто задавам въпроси. Толкова ли е сложно да се разбере това! Толкова ли е сложно да се кажат две-три изречения вместо някой да се прави на последна инстанция - прочети това-прочети онова.....И то хора, които не са прочели даже последния пост!........ Моят съвет е да не се пробваш сам. Обърни се към колеги, които имат опит с направата на ГП.
Чудесно! Ама изцяло ли го преправи? И отвътре?Да, преди около 10 години. Един единствен опит успешен. Пружината все още работи може би защото, е невярвам да има 1000 чашки от както не е моя. При мен също стоя малко, защото тогава минах на пцп и я продадох на мой приятел и колега.
Ако не се прави отвътре просто не става. На този, който правих аз имаше по спомен пръстен от полиамид или тефлон, който забавя потока на газа и маслото. И да прав си, по същество си е газова пружина ама със забавител.Чудесно! Ама изцяло ли го преправи? И отвътре?
ама на - по моя въпрос не пише нищо. Нищичко!
Въздухът преди и след шайбата трябва възможно най-безпрепятрствено да минава и в двете посоки. Имаше случаи, когато уж добре направена ГП не "стреляше" добре. Най-вероятно именно заради недостатъчно големи тези отвори: едно е да я "движиш" бавно на ръка, друго е тя да хвърчи с огромна скорост по време на изстрела. И ако тези отвори не са достатъчно големи стават на спирачка.
Маслото няма нищо общо със забавянето при ГА, ама НИЩО ОБЩО.Ясно , че наличното вътре масло, предизвиква известно забавяне на буталото,
Центроваща шайба на пръта.
Тя има 2 предназначения: да центрова пръта да се движи винаги успоредно с тръбата и да не позволява пръта да "излети" докато ГП още не е монтирана в пушката.
Тя не разделя вътрешната кухина на тръбата на 2 различни обема и налягането преди и след тази шайба е еднакво. По нея няма никакви уплътнения, дори обратното: тя трябва да бъде надупчена с отвори с възможно най-голямо сумарно сечение. Въздухът преди и след шайбата трябва възможно най-безпрепятрствено да минава и в двете посоки.
Монтаж.
ГП може да се монтира с цилиндъра отпред (в буталото) или отзад (на картинката). Има разлика в поведение на пушката после.
При монтажа с цилиндъра отпред буталото става по-тежко, по-малко отскача от въздушната възглавница и скоростта е мааалко по-голяма. Ама наистина мааалко. Ритането обаче е доста по-осезаемо. Затова аз лично предпочитам да монтирам ГП с цилиндъра отзад. Загуба на скоростта е мизерна, а другите ползи са съществени.
Само vortex ли се слага по този начин, тоес със тънката част към буталото, изгледах всички клипове във Интернет и там всички се слагат със широката част във буталото, нещо се обърках вече, ако беше по добре да е както казвате, защо никаде не го показват че е така?Вортекса се монтира с щока в буталото, като се центрира в конусовидна дупка на ,,дъното,, на буталото. Ако я монтираш с щока към задната тапа, тялото на Гп ще е в буталото и ще го утежни и увеличи отката, но не и силата.