Газови пружини за пневматични пружинни пушки.

joro_ihr

Редовен Потребител
Възможно е....няма да споря, но все пак въпросът е: Слагал ли е някой НЕПРЕРАБОТЕН ВЪТРЕ амортисьор и какъв е ефекта?
Колега, ако се върнеш в началото на темата и почетеш малко ще ти се изясни принципа и въпроса отпада автоматично. Другия вариянт е да пробваш.
 

братушка

Редовен Потребител
въпросът е: Слагал ли е някой НЕПРЕРАБОТЕН ВЪТРЕ амортисьор и какъв е ефекта?
Ами ДА: слагат го доста автопроизводители. Ефектът е: вратата се отваря БАВНО.

Иначе стр.8 от тази тема.
https://forum.airguns.bg/index.php?...вматични-пружинни-пушки.100/page-8#post-39435
 

t.marev

Редовен Потребител
Колега, ако се върнеш в началото на темата и почетеш малко ще ти се изясни принципа и въпроса отпада автоматично. Другия вариянт е да пробваш.
Върнах се бе колега....даже съвсем в началото се върнах....и не малко, ами повечко почетох, даже два пъти я прочетох цялата тема - един път, от началото до края и един път от края към началото, за по-сигурно и сега принципът ми е ясен - на сън да ме бутнеш, ще ти го изприкажа.....ама на - по моя въпрос не пише нищо. Нищичко!
Ти случайно да си преправял такъв амортисьор?
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Толкова пъти задаваш един иу същ въпрос и няколко пъти ти се отговаря, ама аз не разбрах ти какво не разбра?!
А някой слагал ли е амортисьор от багажник на кола, НЕПРЕРАБОТЕН вътре? Оформен отвън, докаран на размери, но пълен с масло. Ако има такъв, нека сподели резултата.
След като е непреработен отвътре ти какво очакваш да се случи?
Какво става, когато отвориш багажника на колата, на който са монтирани два такива?
Излита със страшна сила ли?
Идеята на този амортисьор е ... да бъде амортисьор ... каквото и да значи това за теб.
Неговата идея е да се разпъва бавно, а след като се разпъва бавно .... продължи си изречението сам.
Затова се преработва отвътре и се прави да се разпъва мигновено.
Значи, че ако не се преработи вътре ... си остава амортисьор и няма как да бъде наречен пружина, макар и газова.
Още повече, че ако не отрежеш част от цилиндъра - тоест да ти се наложи да го "отвориш", няма как да го натъкмиш на размер, ама ако не можеш да разбереш, защо не става без да се преработва, това с размера на ГП отива в раздела ядрена физика.
 

t.marev

Редовен Потребител
Толкова пъти задаваш един иу същ въпрос и няколко пъти ти се отговаря, ама аз не разбрах ти какво не разбра?!

След като е непреработен отвътре ти какво очакваш да се случи?
Какво става, когато отвориш багажника на колата, на който са монтирани два такива?
Излита със страшна сила ли?
Идеята на този амортисьор е ... да бъде амортисьор ... каквото и да значи това за теб.
Неговата идея е да се разпъва бавно, а след като се разпъва бавно .... продължи си изречението сам.
Затова се преработва отвътре и се прави да се разпъва мигновено.
Значи, че ако не се преработи вътре ... си остава амортисьор и няма как да бъде наречен пружина, макар и газова.
Още повече, че ако не отрежеш част от цилиндъра - тоест да ти се наложи да го "отвориш", няма как да го натъкмиш на размер, ама ако не можеш да разбереш, защо не става без да се преработва, това с размера на ГП отива в раздела ядрена физика.
Там е работата, че въпросния "амортисьор" е амортисьор само на думи, на жаргон - по същество това е ГАЗОВА ПРУЖИНА! Нищо че по сайтовете за авточасти ги наричат амортисьори, това са газови пружини! Багажника се отваря бавно, но я опитай колко бързо се отваря това "амортисьорче"! Е, не е мигновено, но една идея по-бавно. Съветвам те да внимаваш с отвярянето, виждал съм доста разбити носове, от поставени неподходящи "амортисьори" на задни капаци. Капакът се отваря бавно от голямата тежест, мястото на закрепване и силата на "амортисьорите" са така подбрани че почти да се балансират, с лек превес на силата.
Отчитайки тези фактори, питах занимавалите се с тази материя /именно тях, а не зевзеците/ дали са опитвали непреработен отвътре "амортисьор". Ясно , че наличното вътре масло, предизвиква известно забавяне на буталото, съответно стъблото или щока, както му казват някои, въпросът е доколко това забавяне се оказва неподходящо за вграждането във пушката и дали е неподходящо или полезно, с оглед на намаляване на отката, от който всички реват....Защото, дали мигновено или със забавяне от половин секунда, стъблото пак ще натисне буталото на пушката със същата сила и ако това стане относително плавно, без удар, може и да се окаже полезно. А външните размери ще се докарат, сега има избор на такива "амортисьори" през 1-2 см. Хората които са правили такива опити, могат да кажат това и затова ги питам. Не виждам нищо лошо да обменяме информация нали?
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Преди малко ти отговори точно човек, който се е занимавал с тази материя. Доста. Наистина ти отговаряме без заяждане, всичко, което те интересува го има написано, просто трябва да го обмислиш. Моят съвет е да не се пробваш сам. Обърни се към колеги, които имат опит с направата на ГП.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Ти случайно да си преправял такъв амортисьор?[/QUOTE]
Да, преди около 10 години. Един единствен опит успешен. Пружината все още работи може би защото, е невярвам да има 1000 чашки от както не е моя. При мен също стоя малко, защото тогава минах на пцп и я продадох на мой приятел и колега.
 

t.marev

Редовен Потребител
........ Моят съвет е да не се пробваш сам. Обърни се към колеги, които имат опит с направата на ГП.
Гадняр, нямам намерение да си правя газова пружина! Просто задавам въпроси. Толкова ли е сложно да се разбере това! Толкова ли е сложно да се кажат две-три изречения вместо някой да се прави на последна инстанция - прочети това-прочети онова.....И то хора, които не са прочели даже последния пост!
За твое сведение, ще кажа, че съм отварял такива "амортисьори"много пъти и много отдавна, още когато ти си бил.....съвсем малък да речем. и както виждаш съм оцелял. Благодаря ти за загрижеността! Очаквах, ти като по-вещ в ръчкането на железата да дадеш по-компетентно мнение....но може би по-нататък.
Смятам тия дни да пусна една друга тема, която може да е интересна на аудиторията, надявам се там да се получи по-интересно обсъждане.
Сега кажи, ти правил ли си опит да вграждаш, непреработен отвътре "амортисьор"? Ако не си - ще те разбера, ако си - кажи кво стана.
Как беше оная приказка....Ако двамата с теб имаме по една ябълка и си ги разменим, ще имаме пак по една ябълка. Ако имаме по една идея и си ги разменим - всеки ще има по две идеи!

Да, преди около 10 години. Един единствен опит успешен. Пружината все още работи може би защото, е невярвам да има 1000 чашки от както не е моя. При мен също стоя малко, защото тогава минах на пцп и я продадох на мой приятел и колега.
Чудесно! Ама изцяло ли го преправи? И отвътре?
 
Последна промяна от модератор:

Gadnqra

Редовен Потребител
Не съм вграждал такъв, непреработен амортисьор, защото не би имало нужният ефект. Газовото бутало, трябва да се преправи по описания в темата начин, за да бъде с нужната сила. И да се подсигури.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Чудесно! Ама изцяло ли го преправи? И отвътре?
Ако не се прави отвътре просто не става. На този, който правих аз имаше по спомен пръстен от полиамид или тефлон, който забавя потока на газа и маслото. И да прав си, по същество си е газова пружина ама със забавител.
Дано съм бил полезен.
 

братушка

Редовен Потребител
ама на - по моя въпрос не пише нищо. Нищичко!
Въздухът преди и след шайбата трябва възможно най-безпрепятрствено да минава и в двете посоки. Имаше случаи, когато уж добре направена ГП не "стреляше" добре. Най-вероятно именно заради недостатъчно големи тези отвори: едно е да я "движиш" бавно на ръка, друго е тя да хвърчи с огромна скорост по време на изстрела. И ако тези отвори не са достатъчно големи стават на спирачка.

Ясно , че наличното вътре масло, предизвиква известно забавяне на буталото,
Маслото няма нищо общо със забавянето при ГА, ама НИЩО ОБЩО.
Просто намери скапан ГА и погледни конструкцията на неговото "буталце" - това е именно БУТАЛО с вграден хитър клапан. А за ГП трябва просто "центроваща шайба".
Центроваща шайба на пръта.
Тя има 2 предназначения: да центрова пръта да се движи винаги успоредно с тръбата и да не позволява пръта да "излети" докато ГП още не е монтирана в пушката.
Тя не разделя вътрешната кухина на тръбата на 2 различни обема и налягането преди и след тази шайба е еднакво. По нея няма никакви уплътнения, дори обратното: тя трябва да бъде надупчена с отвори с възможно най-голямо сумарно сечение. Въздухът преди и след шайбата трябва възможно най-безпрепятрствено да минава и в двете посоки.

Чети ВНИМАТЕЛНО. И мисли, не само чети...
 

Koill1980

Новодошъл
Може ли и аз да ви попитам нещо, имам един hatsan 1000s със пружина, решил съм да му сложа газова пружина ( оригинална на vortex 160 бара ) говорих със един майстор да ми я монтира, но как по точно се слага, той тварди че се минтира със тънката част към буталото, а има клипове как го монтират обратно и го оплатняват със изолирблант, как е правилно да се сложи ?
 

братушка

Редовен Потребител
И така и инак е "правилно".
Монтаж.
ГП може да се монтира с цилиндъра отпред (в буталото) или отзад (на картинката). Има разлика в поведение на пушката после.
При монтажа с цилиндъра отпред буталото става по-тежко, по-малко отскача от въздушната възглавница и скоростта е мааалко по-голяма. Ама наистина мааалко. Ритането обаче е доста по-осезаемо. Затова аз лично предпочитам да монтирам ГП с цилиндъра отзад. Загуба на скоростта е мизерна, а другите ползи са съществени.
 

Nikola

Потребител
Вортекса се монтира с щока в буталото, като се центрира в конусовидна дупка на ,,дъното,, на буталото. Ако я монтираш с щока към задната тапа, тялото на Гп ще е в буталото и ще го утежни и увеличи отката, но не и силата.
 

Koill1980

Новодошъл
Вортекса се монтира с щока в буталото, като се центрира в конусовидна дупка на ,,дъното,, на буталото. Ако я монтираш с щока към задната тапа, тялото на Гп ще е в буталото и ще го утежни и увеличи отката, но не и силата.
Само vortex ли се слага по този начин, тоес със тънката част към буталото, изгледах всички клипове във Интернет и там всички се слагат със широката част във буталото, нещо се обърках вече, ако беше по добре да е както казвате, защо никаде не го показват че е така?
 
Нагоре