Моят автомобил.

Emp

Редовен Потребител
"и са от цар нагоре " :),добре го каза,но по-точно е Автократор(самодържец)... :)
Боклука си е боклук , това е, там няма оправия , който си е човек си е човек, с печен човек какво има да се разбереш, само дето почти не останаха такива . И тук във форума има доста от типа, дето никога няма да ти направи лошо , но никога няма и да ти помогне .Живи здрави да са , ние каквото можем сами си го правим .:) Алтернатора е вече със чисто нова диодна плочка , утре ще го монтирам на колата , остава и да тръгне:D.:cheers:
 
Последна промяна:

bgbul

Редовен Потребител
Тук в Пловдив също си патим от майстори. Затова си споделяме добрите и ходим само при тях. При нужда - свиркай!
Браво, че си открил проблема!
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
Алтернатора така и не тръгна , лампите си светят и това е , чисто нова плочка и не иска да работи , чудя се дали да не му сменя и регулатора на напрежението и четките , или да взема един втора ръка за 100 лева . Само ме притеснява ако взема втора употреба и вземе че не тръгне, незнам вече.:wall::wall:Аз пиша тук с надеждата че някой е имал същият проблем , тук има хора от цялата страна , и си викам , може да има някой майстор на динама . Не е ядрен колайдер , нито пък ядрен реактор , има 3-4 диода и едно реле , но си иска точния човек.
 
Последна промяна:

Ctan4o

Потребител
Доскоро имах един фиат и често сменях алтернатори. Винаги влизаше вода между статора и кожуха, зимата замръзва, някоя намотка докосваше ротора и дотам. Играех си по цял ден на принципа проба грешка, правих си стендове, завъртам натоварвам... накрая купих ново и сагата приключи. Ако нямаш възможност за ново намери някой който се занимава само с това и ще спестиш много нерви и пари.
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
Доскоро имах един фиат и често сменях алтернатори. Винаги влизаше вода между статора и кожуха, зимата замръзва, някоя намотка докосваше ротора и дотам. Играех си по цял ден на принципа проба грешка, правих си стендове, завъртам натоварвам... накрая купих ново и сагата приключи. Ако нямаш възможност за ново намери някой който се занимава само с това и ще спестиш много нерви и пари.
Доскоро имах един фиат и често сменях алтернатори. Винаги влизаше вода между статора и кожуха, зимата замръзва, някоя намотка докосваше ротора и дотам. Играех си по цял ден на принципа проба грешка, правих си стендове, завъртам натоварвам... накрая купих ново и сагата приключи. Ако нямаш възможност за ново намери някой който се занимава само с това и ще спестиш много нерви и пари.
Новото струва 300 лева най-евтиното , аз колата я купих за 350 лева , и не си заслужава понеже не знам колко време ще ме кара още. Майстор който да разбира от динама в моя град няма , и да има такъв той не се занимава с такива като мен , тук сме северна Африка , нещо като долината на царете , Свиленград .Аз до тук обиколих 4 майстора , мериха , единия вика диод , смених диодния блок , другия вика че един болт давал на късо и че всичко друго било наред , оправих болта , но никой не вика остави го да ти го оправя , всеки дава акъл но никой не се захваща , а им го нося като бебе на ръце , аз си го свалям аз си го слагам , и така 4 пъти до тук. От мен ще изкарат 60-70 лева , защо да си цапат ръцете .
 
Последна промяна:

bgbul

Редовен Потребител
Колега, един нов за Лада Нива е 120 лв. Виж дали са същите местата за закрепване. Ако паснат - има евтин вариант.
Друг вариант е тук в Пловдив има морга. Мога да ти дам тел. на собственика (ако желаеш). Да му обясниш какъв ти трябва, дали го има.
Ако го има - казваш и цената ще е доста по-поносима. Приятели сме и ми дава доста по-евтино частите. Изпращам ти го по еконт и си готов.
Друго не мога да предложа. Поздрави!
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
Колега, един нов за Лада Нива е 120 лв. Виж дали са същите местата за закрепване. Ако паснат - има евтин вариант.
Друг вариант е тук в Пловдив има морга. Мога да ти дам тел. на собственика (ако желаеш). Да му обясниш какъв ти трябва, дали го има.
Ако го има - казваш и цената ще е доста по-поносима. Приятели сме и ми дава доста по-евтино частите. Изпращам ти го по еконт и си готов.
Друго не мога да предложа. Поздрави!
От Лада няма да стане защото моя има вакуум помпа на гърба .
 

bgbul

Редовен Потребител
Ами ще питаш за точно твоя модел дали има. Телефонът е:
0888/ 941-446 Николай. Много готин пич.
Това е морга в Пловдив за всякакви коли. На изхода за Асеновград в ляво. Момчето е много точно и разбрано. Няма нищо общо с общоприетите критерии за моргаджия.
Ако искаш представи се от името на Венелин (аз съм), ако искаш просто си питай.
 
Последна промяна:
  • Харесвам
Reactions: Emp

Emp

Редовен Потребител
Ами ще питаш за точно твоя модел дали има. Телефонът е:
0888/ 941-446 Николай. Много готин пич.
Това е морга в Пловдив за всякакви коли. На изхода за Асеновград в ляво. Момчето е много точно и разбрано. Няма нищо общо с общоприетите критерии за моргаджия.
Ако искаш представи се от името на Венелин (аз съм), ако искаш просто си питай.
Благодаря ти много колега ! Още утре ще му звънна !
 

bgbul

Редовен Потребител
Забравих нещо.
Ако случайно има каквото ти трябва и просто трябва някой да го вземе, и изпрати до теб- ето моя телефон: 0897/967 811, Венелин
Не се притеснявай за плащане и пари.
 
  • Харесвам
Reactions: Emp

t.marev

Редовен Потребител
Алтернатора така и не тръгна , лампите си светят и това е , чисто нова плочка и не иска да работи , чудя се дали да не му сменя и регулатора на напрежението и четките .....
Ами това трябваше да направиш още онзи ден! Нищо, така поне ще научиш устройството на генератора и ще можеш да го оправяш. Къде твоя, къде някой чужд.....
Така и така е свален генератора, вземи го пробвай обстойно. Първо премери на омметър съпротивлението между плюсовата клема и масата - трябва да е безкрайно голямо. Премери го два пъти, като сменяш местата на червената и черна сонда на уреда. Ако покаже някакво малко съпротивление - някой диод е пробит. Проверяват се един по един, но в почти всички случаи трябва да се разпоят. Когато ги разпоиш обаче, не забравяй да пробваш всяка една от трите статорни намотки. Те трябва да имат еднакво съпротивление, ако не - значи съответната намотка е изгоряла. Няма оправяне - сменя се целият статор. Провери също дали е здрава възбудителната намотка на ротора. Мериш съпротивление между двата пръстена на колектора, там където лягат четките. Ако няма съпротивление, намотката е прекъсната и няма възбудителен ток, дефекта е подобен на изгоряло реле регулатор. Това е поправимо, но също при специализирано ателие.
В Пловдив има двама-трима майстори - само с това се занимават, със сигурност ще го оправят, каквото и да е. Но преди това, направи тези замервания и ако искаш ми пиши на лични или се обади по телефона. 0888618066 Тодор Марев.
 

bgbul

Редовен Потребител
Колега Марев, с това ли се занимавате?
Имам един генератор от БМВ за рециклиране. Спря да зарежда. Сменихме четкодържател и пак не зарежда. Ако това ви е дейността - на драго сърце ви го поверявам. Срещу заплащане естествено. То думата дума отваря.
Иначе до сега ползвам услугите на Гаро.
 

Emp

Редовен Потребител
Забравих нещо.
Ако случайно има каквото ти трябва и просто трябва някой да го вземе, и изпрати до теб- ето моя телефон: 0897/967 811, Венелин
Не се притеснявай за плащане и пари.
. Няма проблем само човека да има такъв модел , а ти като ми го изпратиш с наложен платеж и всичко ще е точно .:cheers:
 

Emp

Редовен Потребител
Ами това трябваше да направиш още онзи ден! Нищо, така поне ще научиш устройството на генератора и ще можеш да го оправяш. Къде твоя, къде някой чужд.....
Така и така е свален генератора, вземи го пробвай обстойно. Първо премери на омметър съпротивлението между плюсовата клема и масата - трябва да е безкрайно голямо. Премери го два пъти, като сменяш местата на червената и черна сонда на уреда. Ако покаже някакво малко съпротивление - някой диод е пробит. Проверяват се един по един, но в почти всички случаи трябва да се разпоят. Когато ги разпоиш обаче, не забравяй да пробваш всяка една от трите статорни намотки. Те трябва да имат еднакво съпротивление, ако не - значи съответната намотка е изгоряла. Няма оправяне - сменя се целият статор. Провери също дали е здрава възбудителната намотка на ротора. Мериш съпротивление между двата пръстена на колектора, там където лягат четките. Ако няма съпротивление, намотката е прекъсната и няма възбудителен ток, дефекта е подобен на изгоряло реле регулатор. Това е поправимо, но също при специализирано ателие.
В Пловдив има двама-трима майстори - само с това се занимават, със сигурност ще го оправят, каквото и да е. Но преди това, направи тези замервания и ако искаш ми пиши на лични или се обади по телефона. 0888618066 Тодор Марев.
Колега благодаря ти за съветите ! Аз реших да взема втора употреба , защото наскоро един комшия по същият начин се опита да му ремонтират динамото , майстора му сменя два пъти диодната плочка , но динамото му така и не тръгна . Аз му поръчах динамо от olx за 45лева на Мицубиши миниван , още го сложихме и тръгна , върви си без проблем .За моята кола втора ръка не се намират лесно , понеже ги няма вече много opel corsa 1,5d isuzo 91г. за туй ганьо им иска по 100-150 лева , и то мяса на снимката все едно някакви археолози са го изкопали от Перперикон .
 

t.marev

Редовен Потребител
Колега Марев, с това ли се занимавате?
Имам един генератор от БМВ за рециклиране. Спря да зарежда. Сменихме четкодържател и пак не зарежда. Ако това ви е дейността - на драго сърце ви го поверявам. Срещу заплащане естествено. То думата дума отваря.
Иначе до сега ползвам услугите на Гаро.
Не, не се занимавам с това. Вече не. Познавам обаче доста добре автомобилите. Така мога да си диагностицирам дефекта и в някои случаи да си го отстраня сам, а ако изисква специални инструменти или сервизни условия - давам на сервиз, но не на всеки. За генератори и стартери - Гаро разбира се, а за по- комплицирани електрозагадки - Сюрен.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Имал съм случай, подобен на този, и след дълги терзания, се оказа накрая, че е спукан статора на две места. При по-високи обороти, успява да го придърпа ремъка в нужната хлабина, но при ниски обороти, леко се "отваря" и пада индукцията.
Така че го почисти добре и го огледай добре и отвън.
 

Emp

Редовен Потребител
Най-накрая му намерих дефекта на моето динамо , една от намотките на статора е прекъсната някъде , дали не може да се пренавие това нещо , някой сблъсквал ли се е с подобна авария ?
 

barbaron

Редовен Потребител
Голям мераклия ще излезеш. Много ти се радвам ... възхищавам...пренавиването не е лесна задача и принципно се прави на машина....пренавива се целия ротор или статор. Не се разчита на старо+ ново...
 
  • Харесвам
Reactions: Emp
Нагоре