ЧЕЛЕН ОПИТ ( или всичко което ни е впечатлило)

Б.Богданов

Потребител
Първите сравнително успешни опити за измерване на скоростта на светлината, са базирани на сходен способ от френски учен през средата на деветнадесети век. Разликата е в това, че там се ползва дистанция от 7 километра и огледало за двойно увеличаване на разстоянието.
Fizeau.JPG
примерна схема на установката.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Стои ми в чекмеджето от миналата година. Все още нямам износени чистачки, че да го тествам.
Ако някой има такива, може да тестваме джаджата.
 

lynx

Редовен Потребител
Не лоша джаджа, трябва да се пробва.
На повечето модели пера за чистачки, гумата е сменяема и става за 2 минути.
В Бриколажа продават резервни 65 см. гумички за без пари. Доколкото разбрах изкарвали дълго време, качествени били...уж.
Аз не можах да мина по тънката лайсна, шАфьорската ми чистачка се оказа доста нестандартна-68см. :confused: и айде пак една шепа кинти за ментарлив Бош, вероятно правени в Бряг на Слоновата кост или в мазен гараж във Виетнам :mad:
 

oblaka

Редовен Потребител
ФТКС
От личен опит знам че смяната на перата на чистачките закърпване на положението за доста кратко време. В 90% от случаите с еоказва че новоте пера скърцат ужасно или ефекта е много слаб, понеже проблема на чистачкуте нер само в перата а в раменете на самата чистачка, които с времето се разбиват и се получава голям луфт. Това води до много малък ъгъл на атака на перото спрямо стъклото и се получава едно красиво замазване. Всеки има познати оо магазини за части може да си вземе чистачки с отстъпка, което според мен е най добрия вариант. Моите чистачки са 65см и 40см и китайски биш излизат 15 16 лв.
 

Dominus

Редовен Потребител
Понеже стана въпрос за чистачки.
Купих Пежото с оригинални чистачки пежо. 4 години ги ползвах без забележки, но и те не са вечни. Накрая реших да ги сменя, че започнаха да скърцат и взех не много ефтини Валео. Долу-горе около 15лв на чистачка. Те и двете ми са много дълги но както и да е. Новите чистачки се оказаха по-зле от старите. Скърцаха повече и над 100км/ч се надигаха.
Е по 80-100лв на чистачка ли трябва да дам че да вършат работа? Сега Пеко ако донесе джаджата ще си зачистя оригиналните и ги връщам на работа.
 

sts1969

Редовен Потребител
Вземам си графитни Бош от Метро за по 6-7 лв. бройката че са различни и моите. Сменям ги всяка година на пролет, перфектни са...но за 1 година, за 5 години 5 комплекта сменям и ме устройва.
 

oblaka

Редовен Потребител
ФТКС
Това за оригинзлните чистачки е вярно. Като си взема оригинлни от пежо за 45 лв комплекта карат по 2г. Без проблем.
 

dberov

Редовен Потребител
Тая чорба я сърбах и аз.
Купих чистачки и скърцаха ужасно, после смених два модела пера и пак скърцаха без значение дали ги въртя на сухо или в дъжд и се принудих да си върна старите оригинални пера. Та ако пробвате тази джаджа и върши работа свиркайте да си купувам, щото за мойта джипка пък въобще не мога да намеря оригинални а задната ми се продава само с рамото и ментака е 50лв :wall:
 
Последна промяна:

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Аз изкарах с ОЕМ чистачките 6,5 години. При Субару обаче, може да се поръчат комплект оригинални гуми за всяка от чистачките заедно със металните тънки ленти(пружини), които ги държат напрегнати. Вторите гуми още си чистят перфектно и след 2,5 г, надявам се още толкова да изкарат. Та се изплащат, макар и да е 30-на лв комплекта за едната само.
За съжаление съм изхвърлил старите, иначе щях да тествам джаджата.
Трябва да предупредя в сервиза, като сменят на някой клиент, да не изхвърлят старите и ще се тества.
 

Ctan4o

Потребител
Преди повече от 5 години свалих от кола нов внос двете чистачки бош аеро туин. Карам ги и до днес без да имат никакви дефекти. Задната я сменям всяка година, тя също е комплект с рамото и винаги се получава луфт в пластмасите и.
 

staz

Редовен Потребител
Говорим за хоби за стотици левове, а ви мъчат разни чистачки за десетки...
 
Нагоре