Slavia - 630/631/634 - чешките пружинни пушки .

bate ra

Потребител
Благодаря. Не би трябвало да е нормално...няма логика. Никаква. Все пак ще чакаме още мнения. Иначе мисля и приклада малко да го олекотя. Има къде да се вземе малко. Ще полирам тук там. И мисля че ще стане пушка с достойнство. Заслужила си го е. ВК/вечна класика/
 

ssn

Потребител
Според мен не пипай приклада. Внимавай със спусъка, че ако е макар и леко износен може да прави самострел. И моята си е ВК, макар и с друга цев и мушка - красиви са!!!
 

Hidden

Редовен Потребител
Разглобих новата ми придобивка (и първа пушка) Славия 631. Маншетът е стар - изглежда като долния на снимка номер 3 и не оказва никакво съпротивление - буталото изпада след леко разтърсване от цилиндъра му. Провах преди разглабянето да засмуча цевта - вакуумът изчезва след 1-2 сек. А иначе чашките си ги изстрелва.
Друго странно нещо, което забелязах е "мини пружина" с две витки над основната в буталото - първо си помислих, че просто пружината се е счупила, но двете ми изглеждат направени от различен материал. Пък и не прилича на счупено. Може предният собственик да е правил "подобрения".
 

bate ra

Потребител
Снимай да видим. Иначе в "Лиляната" има резервни пружини и маншети /чешки/. Аз ще взимам от там след 26-ти.
 

Hidden

Редовен Потребител
Ще направя снимки и ще кача тези дни. Знаеш ли какви пари им искат на пружините и маншетите?
 

Hidden

Редовен Потребител
Честита Коледа на всички! Ето ги и снимките на пружината и "допълнението". Пружината е дълга 22 см, има 38 витки, дебелината на тела е 3 мм.Сложил съм и спусъка за сравнение.

DSCF0673.JPG DSCF0669.JPG DSCF0670.JPG DSCF0671.JPG DSCF0672.JPG
 

Hidden

Редовен Потребител
Забравих да снимам тези части:
 

Attachments

  • DSCF0675.JPG
    DSCF0675.JPG
    177 KB · Прегледи: 117
  • DSCF0674.JPG
    DSCF0674.JPG
    203.9 KB · Прегледи: 116

andro ruskov

Потребител
Ако пружината е 220 мм без ''допълнението'',би трябвало да е добре.По назад в темата се дискутираха дължини на пружини.Маншета изглежда износен.Смени го,и сглоби пушката с тази пружина.
 

cilindura

Редовен Потребител
Здравей, колега - собственик на тази стара пушка! Казвам стара, тъй като наблюдавайки корпуса на пушката (цилиндъра), се забелязва огромна деруга коловоз, образувала се от триенето на ригела. Добре би било, този така наречен коловоз да бъде внимателно обработен и после полиран. Също така за здравето на пушката е необходимо да бъде изгладен ригела, премахнати заосенъците от шарнира, който на 100% е виновен за отвратителната деруга. Ако желаеш пушката да те радва още много години, можеш да оборудваш ригела с П-образен плъзгач, изработен от полиацетал или полиамид. По този начин ще се избегне триенето на метал в метала. И в този участък вече никога няма да има проблем.
Наблюдавайки парчето пружина, по всяка вероятност собственикът преди теб се е опитвал да усили пушката. Маншетът ти е в крайно трагично състояние. Липсва му обтуриращата мембрана. Което е всъщност не е пречка за изстрелване на чашка, но пък от своя страна води до изключително бърз и силен удар в челото на цилиндъра, а оттам вследствие на големите динамични натоварвания - е твърде възможно да ти се строши прикладът в областта на двата крепежни винта на ложата. Много често се чупят и спусковите скоби. Задължително постави нов маншет, но не забравяй да зачистиш от вътрешната страна всички отвори по корпуса на пушката, за да не прецакаш кекавия маншет, чиято мембрана е изключително тънка. След поставянето на маншета,запуши трансферпорта и натисни рязко буталото. Ако буталото се върне там, откъдето е тръгнало, значи всичко е о,кей. Поздрави!
 

Hidden

Редовен Потребител
... коловоз, образувала се от триенето на ригела. Добре би било, този така наречен коловоз да бъде внимателно обработен и после полиран. Също така за здравето на пушката е необходимо да бъде изгладен ригела, премахнати заосенъците от шарнира, който на 100% е виновен за отвратителната деруга. Ако желаеш пушката да те радва още много години, можеш да оборудваш ригела с П-образен плъзгач, изработен от полиацетал или полиамид.
Благодаря за съветите, колега!
За да не направя някоя глупост от неопитност, може ли да означиш на снимките (със стрелка, кръгче и т.н.), на Пейнт примерно, къде трябва да се полира?
Според теб как е най-добре да направя полирането?
 

pellet

Редовен Потребител
Ам... или аз нещо не-до-разбирам, но никъде не виждам "корпус на пушка с деруга-коловоз от ригел" на снимките на колегата Hidden. Там се виждат само бутала и пружини. Най-вероятно се има предвид постовете на колегата bate ra в предните страници.
Та, да не би колегата Hidden да се подвежда по подвеждащия пост на колегата cilindura, който явно не е за него? ;) Някой да не полира някои работи, които трябва да се полират на чужда пушка? ;)
 

cilindura

Редовен Потребител
Здрасти, колега!
Така се получава, когато се пише от дистанция диктувайки от 200 км на друг човек, който трябва да пише и гледайки снимки от миниатюрен GSM.
Рядко влизам в темата, а и не само. Получи се объркване, но какво от това, то тая болест с коловоза в цилиндъра я имат абсолютно всички стари Славии. Така че би било добре колегата, който е постнал снимки на пружината и буталото си все пак да погледне корпуса на Славията отдолу, точно там, където трие зареждащият лост и ако е налична такава деруга, а тя на 100 % съществува, да я елиминира. Нищо страшно и непоправимо няма да се получи, ако този участък и зареждащият лост бъдат полирани и бъдат отстранени техните остри и режещи ръбове. Ясно и точно съм посочил, за кои детайли става въпрос - зареждащ лост (ригел) и участък, върху който той трие.
Наблюдавайки снимките на буталото, се забелязват белезникави участъци, които напълно е възможно да са следи от триене на този участък от него в работната част на цилиндъра.
Тези следи от стругарския нож (върху повърхността на буталото) е добре да се пришлайфат, тъй като в много от случаите такива следи надстърчават над триещият опашен пръстен и нанасят трудно поправими щети на цилиндъра.
Много често са ми попадали Славии, чийто хлабави маншети са толкова износени външно, че буталото е трило (метал в метал) продължително време във вътрешната стена на цилиндъра. Това от своя страна води до много сериозни наранявания, които допринасят за недобрата компресия след поставянето на нов маншет.
 

bate ra

Потребител
Днес я събрах. С новия маншет същата работа, няма компресия. Най вероятно ще се наложи полиране на цилиндъра. Видях вътре по него миниатюрни бразди.Ще я видя как ще се представи сега и при следващото отваряне полиране на цилиндъра и п-обазен предпазител на лоста за зареждане.Ето снимки.
 

Attachments

  • IMG_20161225_165742.jpg
    IMG_20161225_165742.jpg
    586.9 KB · Прегледи: 148
  • IMG_20161225_165701.jpg
    IMG_20161225_165701.jpg
    236.9 KB · Прегледи: 142
  • IMG_20161226_113156.jpg
    IMG_20161226_113156.jpg
    278.6 KB · Прегледи: 144
  • IMG_20161229_121653.jpg
    IMG_20161229_121653.jpg
    358.7 KB · Прегледи: 145
  • IMG_20161229_161421.jpg
    IMG_20161229_161421.jpg
    315.2 KB · Прегледи: 145
  • IMG_20161229_163240.jpg
    IMG_20161229_163240.jpg
    521.7 KB · Прегледи: 148
  • IMG_20161229_174402.jpg
    IMG_20161229_174402.jpg
    265 KB · Прегледи: 146
  • IMG_20161230_110443.jpg
    IMG_20161230_110443.jpg
    290.4 KB · Прегледи: 150
  • IMG_20161230_110416.jpg
    IMG_20161230_110416.jpg
    473 KB · Прегледи: 147
  • IMG_20161230_111457.jpg
    IMG_20161230_111457.jpg
    355.2 KB · Прегледи: 146
  • IMG_20161230_111448.jpg
    IMG_20161230_111448.jpg
    423.4 KB · Прегледи: 144
  • IMG_20161230_140620.jpg
    IMG_20161230_140620.jpg
    296.2 KB · Прегледи: 145
  • IMG_20161230_142222.jpg
    IMG_20161230_142222.jpg
    245.5 KB · Прегледи: 147
  • IMG_20161230_161311.jpg
    IMG_20161230_161311.jpg
    546.5 KB · Прегледи: 148
  • IMG_20161230_161333.jpg
    IMG_20161230_161333.jpg
    386.8 KB · Прегледи: 149

bate ra

Потребител
Слагаш на винтоверта на оста дето е откъм спусъка и шкурки ......от 240 до 1000. За компресията при разглобена пушка запушвам порта с ръка и при движение на буталото просто си изпуска. Ако рязко го бутна буталото има съпротивление първоначално но после пак изпуска.
 

cilindura

Редовен Потребител
Браво, колега, ако слушаш и изпълняваш всичко казано дотук, ще стигнеш доста далеч. :D:D:D
Сега най-важното, което трябва да свършиш е преработката на лоста, който избутва буталото (ригела).
Направи П-образния детайл с ширина около 12-13 мм. Като частта, която опира в цилиндъра ще обработиш под формата на дъга повтаряща контура на външния диаметър на цилиндъра. Много е важно да намалиш височината на ригела. Идеята е този 1 мм, който си отнел вече да бъде компенсиран от височината на П-образния детайл. Тоест той да надстърчава над ригела с около 1 мм - 1,5 мм така че да се избегне триенето на метал в метала. Относно буталото, което си полирал, това е добре, но ако имаш възможност - постави в опашната му част полиамиден или полиацеталов сегмент, така че и там да избегнеш вредното триене.
Според мен, този оригиналния маншет, просто го забрави. Опитай се да монтираш маншет от Хънтър 440 - 890 като гъбката, върху която се поставя оригиналния пластмасов маншет бъде обработена по следният начин: премахване на щифта, на който се нанизва оригиналния маншет и преработката на гъбката под формата на конус, който ще изпълнява ролята на сърцевина на гамовския маншет. Разбира се това трябва да бъде направено от изключително добър стругар. Като височината на стоманената сърцевина, която ще се получи след обработката на гъбката, трябва да бъде с 0,5 мм по-ниска от пластмасовия Гамовски маншет.
За мостра можеш да ползваш Гамовско бутало, от което да бъдат свалени размерите на конусовидната сърцевина. След поставянето на Гамовския маншет, може да се наложи неговото леко прогонване по вътрешния диаметър на цилиндъра на Славията.
Виждам, че имаш мерак да реставрираш и да вдъхнеш живот на тази хубава железария.
Съветът ми е направи дори и нова ос на цевната кутия.
В повечето от случаите осите на Славиите не съответстват по диаметър на отвора на цевната кутия, през който те преминават. Това води до отваряне на луфт между цевната кутия и корпуса на пушката в областта на трансферпорта. Ако тази ос бъде направена така, че да лагерова плътно без абсолютно никакви луфтове това ще доведе до подобряване на компресията, а от там до повишаване на скоростта и точността на пушката. За изработката на Ос можеш да използваш стомана 4Х13, която е достатъчно твърда и не се нуждае от допълнителни термообработки.
Пропуснах да отбележа, че поставяйки маншет от В.П. Гамо ще се увеличи работния ход на буталото с около 5-6 мм, което също ще допринесе за изправянето на траекторията на изстрела.
Засега това.
 
Последна промяна:
Нагоре