Hatsan PCP: AT 44, ВТ65 и т.н.

Милко

Редовен Потребител
ФТКС
Привет на всички,реших да споделя малко горчив опит с един проблем с които се мъчих изминалата седмица :eek:.
Та следната модификация която да реших да правя по моя хасан ат44 лонг с куатро спусък беше следната-Олекотяване на удърника с намаляне дебелината на задната шайба защото е два пъти по дебела от предната (Предната е 2мм а задната 4,2мм това е при моделите с куатро спусъци) та след манипулация при стругаря много лесно намалихме дебелината на шаибата от задната част на удърника и стана точно 2мм но се появи много неприятен проблем които се изрази в това че хода на удърника назад стана недостатъчен да зареди спусъка. :wall: :wall: :wall:.така до тук добре но след това ми мина през главата че просто с удължаване на лостчето за зареждане на спусъка (това което задържа удърника в заредено положение) ще се оправят нещата да ама не удължих го но почна да опира в долната част на тръбата в която се движи удърника и пак резултата беше трагичен и пушката все още не беше в изправност.Процедурата с удължаване на това лостче се повтори много пъти в търсенето на правилна форма но така и не се получи коректно зареждане и тотално се развали оригиналния вид на лостчето.И след няколко дена проби и провали стана ясно че ще се прави пак дебела шаиба на удърника и нов лост на спусъка.Удърника беше лесната част просто с помоща на стругар направихме шаиба с 2мм дебелина с отвор и с заваръчен апарат с аргон залепна на удърника.По трудната част беше изработката на лостчето на спусъка което с помоща на ilko_dim направихме за около половин ден с много нагласяне,пробване и напасване стана по добре от оригиналното но просто е много пипкава работа и може да е много отчаиващо на моменти.
Искам да благодаря още един път на Илко за оказаното съдеиствие в разрешаването на проблема и съветите които ми даде в това мое приключение и да го похваля че има много добри умения с шлаифа,днес на някоилко пъти ми мина през акъла че с човек като него в фабриката на Хатсан ще си решат много проблеми с производството. :cheers:
Споделям следната информация за всеки които има ат 44 с куатро спусък и мисли какво може да подобри,просто нека ако е решил да олекотява удърника да не го захваще от към задната шайба или да огледа много добре всичко преди да прави нещо по удърника.
Аз все пак успях да го олекотя малко с пробиване на шаибите и премахване на болта за реглаж и поставяне на такъв в задната тапа.
Надявам се да съм бил полезен с споделеното по горе но ако някои от модераторите сметне информацията ми за неправилна или безполезна нека да я изтрие. :cheers:
 

sts1969

Редовен Потребител
Шайбата е трябвало да престържете от към външната и страна а не от към вътрешната. Запълни ли с нещо местото на винта в ударника (колко мм. е резбата на винта в ударника?) след като го премахна...че и аз смятам да преместя реглажа от зад ?
 

Милко

Редовен Потребител
ФТКС
Шайбата ако се изтърже от външната страна хода на лоста които движи дотиквача може би няма да е достатъчен а пък и тази част която изтъргах аз имаше нещо като фаска и ако го бях изстъргал отпред назад краиния диаметър на шаибата щеше да стане по малък.А отвора го запълних с едно парченце дурал с нужната дебелина а винта в удърника е с резба М8 но тази която навих в задната тапа е М6 понеже М8 се оказа много дебела и пречеше на спусъка да застане на мястото си но препоръчвам (следващото е мое мнение и аз така съм направил) е да се пробие малко по голяма дупка в тапата и да се постави(залепи) техническа пластмаса (полиамид) и там да се навие резба за реглажния болт,също така е добре да има и водач на болта за да легне правилно пуржината(моя е 25мм дълъг и е с вътрешния диаметър на пуржината).И трябва също така да се спази много точно центъра на тапата където ще е новия реглажен болт.
Нека и този коментар да се разглежда като личен опит и да не се приема на 100 процента защото макар и с известни познания смея да твърдя че не съм голям майстор и не мога да давам компетентни мнения с които мога да подведа някои.Мога само да споделям нещата които съм направил аз и съм ги постигнал с съвети с по запознати от мен хора и с четене на стотити страници из форума.
 

kid

Редовен Потребител
ФТКС
Спусъка не "хваща" ли идарника за паследната най-малка "шайба"?
По спомен с Ф14мм.
От кой край на шайбата отнемахте, от червения или от синия?
Ако е от синия не виждам защо да не може да се зареди.
 

Attachments

  • 111.png
    111.png
    39.9 KB · Прегледи: 81

Слави

Модератор
Модераторски Екип
ФТДМ
kid написа:
Спусъка не "хваща" ли идарника за паследната най-малка "шайба"?
По спомен с Ф14мм.
От кой край на шайбата отнемахте, от червения или от синия?
Ако е от синия не виждам защо да не може да се зареди.

Спусъка хваща малката шайба която е под синята стрелка!
Големите шайби "возят" ударника.
Ако спусъка е куатро, колега най-вероятно не го е монтирал правилно и затова не се зарежда.

Sent from my Lenovo A850 using Tapatalk
 

Милко

Редовен Потребител
ФТКС
:Спусъка е монтиран коректно но за зареждането му освен да прескочи гърбичката на лоста на спусъка трябва и да го натисне в посока към тапата. Да спусъка хваща точно тази шаиба и да от към синята страна го трийнах.

Sent from my HTC One using Tapatalk
 

ilko_dim

Потребител
shstanchev написа:
kid написа:
Спусъка не "хваща" ли идарника за паследната най-малка "шайба"?
По спомен с Ф14мм.
От кой край на шайбата отнемахте, от червения или от синия?
Ако е от синия не виждам защо да не може да се зареди.

Спусъка хваща малката шайба която е под синята стрелка!
Големите шайби "возят" ударника.
Ако спусъка е куатро, колега най-вероятно не го е монтирал правилно и затова не се зарежда.

Sent from my Lenovo A850 using Tapatalk

Не си прав , за това , че Милко е сглобявал неправилно спусъка. Правилно , че се закача за малката шайба , НО за да се закачи, трябва да голямата задна шайба да го натисне назад , за да се зацепи спусъка. С изтъняването на задната голяма шайба ( от към синята стрелка) върху лостчето нямаше този натиск назад, и не можеше да се зареди.Последвало е опит за удължаване , което не се е получило добре. И затова - шлайфа , и нова част ;)
Но и с новата част зареждането стана нормално , няма го излишния ход назад , и сега стреля с допир , без да прави самострел . :cheers:
 

kid

Редовен Потребител
ФТКС
Милко написа:
...но за зареждането му освен да прескочи гърбичката на лоста на спусъка трябва и да го натисне в посока към тапата.
Sent from my HTC One using Tapatalk

А не може понеже като си отнел 2мм и вилката пропада зад него :pardon:

П.П.
Тази шайба която си заварил, за да оправиш нещата.
Ако не е закалена ще се вкараш в един класически псифо трилър. ;)
 

Милко

Редовен Потребител
ФТКС
В случая вилката остава пред тази шайба в момента на зареждане.при истрел вече си пропада зад шаибата. Почвам да съжалявам че писах толкова след една седмица проби и опити не стана с тънка шсиба още веднъж казвам че това е за версията с куатро спусък при другите е съвсем различно.

Sent from my HTC One using Tapatalk
 

slavev

Потребител
Здравейте,интересува ме размера на вътрешния о-пръстен на цевта на бт - 5,5 ? Ако някой го знае би ли го споделил?
 

sts1969

Редовен Потребител
slavev написа:
Здравейте,интересува ме размера на вътрешния о-пръстен на цевта на бт - 5,5 ? Ако някой го знае би ли го споделил?

Не намерих размера за БТ но...На АТ 44 го дават 5.5х1.5 и на БТ едва ли е по-различен щом калибъра е еднакъв.
 

methaa

Редовен Потребител
Здравейте колеги,

и аз реших да пиша за един поблем. По-надолу ще намерите снимка на един болт който се използва за захващане на приклада към бронзовата втулка към която се навива цилиндъра (детайл номер 703 от схемата на БТ от първата страница на темата, в случая моята е АТ).
При прилагане на по-голяма сила, този болт се раздели на две части :eek: като първата остана в бронзовата втулка, а втората в гаечния ключ. Тази която е останала в бронза представлява горния детайл от снимката. Едвам едвам успях да го извадя.
Предлагам следното решение:
1. Да се избие този "щифт" от шестограмната част на болта. Не мисля че ще е трудно, все пак е залепен.
2. Да се нареже резба М5 през целия вътрешен отвор на шестограмната част.
3. Да се отреже парче от шпилка или болт с подходяща резба и дължина (при мен е 10 мм) и да се завие и залепи с течен метал към другата част. Ще се получи долния детайл от снимката.
Надявам се да съм ви спестил някоя друга псувня ;)
 

Attachments

  • SDC12411.JPG
    SDC12411.JPG
    946.8 KB · Прегледи: 106

mihailstoianov

Потребител
Аз ти предлагам да не влизаш в този филм понеже единственната цел на този болт е ограничителна в него се навива другят болт който държи приклада аз съм само с 2 болта.един отзад и един на осмицата
 

methaa

Редовен Потребител
Пробвах както казваш, но става хлабава връзката от цевта към цилиндъра. Цевта (или цилиндъра) се огъва където си поиска без да съм сложил приклада. Чрез този болт и този под барабана (дотиквача) се захваща втулката към стоманения цилиндър (под цевната кутия).
Честно казано не бих стрелял без този болт. Но при мен може да е единичен случай :pardon:
 

mihailstoianov

Потребител
При мен този болт стой но съм го разпробил за да прекарам спусъка понеже правих булпъп но него ползвам като придържащ болт за приклада
 

ToHKa

Редовен Потребител
mihailstoianov написа:
Аз ти предлагам да не влизаш в този филм понеже единственната цел на този болт е ограничителна в него се навива другят болт който държи приклада аз съм само с 2 болта.един отзад и един на осмицата

с БТ съм.

Първо този болт не лепен,а е изработен в горната част с шестограм към приклада и края му завършва с резба (и пробит пък вътре за да се навие другия болт от приклада) която държи кажи речи цялата пушка.
След като мине през стоманения цилиндър държи и бронзовия детайл по които удря ударника и се навива цилиндъра, последиците от премахването му (или от счупването при мен) са :
- по-слаб захват на железарията към приклада
- бронзовия детайл се държи само на 1 болт под дотиквача при барабана и на него се пада честа да държи напрежението на ударника.
- трансферпорта стана на яйце ,той влиза между този бронзов детайл и стоманения цилиндър.

като цяло се наложи да изработвам същия болт от стомана 45 и нов трансферпорт. Това може би е най-важния болт в БТ-то.
 

methaa

Редовен Потребител
Колега, при БТ може да не е лепен, обаче на моето АТ беше!
Дори вътре в отвора имаше остатъчно лепило което трябваше да почистя. Също така на снимката се вижда гладка част от щифта която е без резба. Няма друг начин да се сглоби освен с лепило и набиване ;)
 

ToHKa

Редовен Потребител
methaa написа:
Колега, при БТ може да не е лепен, обаче на моето АТ беше!

Не споря , възможно е да е лепено, и е доста кретенско като идея по дяволите (лепеноооо)... това болтче си го направих за 6-7 мин. Препоръчвам ти същото.
 

staif

Редовен Потребител
Та както бях споменал преди няколко поста за моето БТ и за перфектното плато: за 40 бара -33-35 изстрела и то без вилка с олекотен ударник и с корава, скъсена пружина на ударника нещата се оказаха пълен ташак по мишените а именно групи на 48 м. от порядъка на 3-4 см..след като сложих малко по мека но по корава от оригиналната групите се свиха до 1-2 см ,броят изстрели в плато падна на 25..(за сравнение преди с оригиналните- ударник и пруж. на 30 м. 7 чашки буквално -извадих ги нанизани от дъската,а на 47 м. група малко по голяма от габърка)
Според мен това доказва че голямото млатене по клапана макар и с олекотен ударник е предпоставката за неточността на пушката-дори не може да се нарече откат
.сега остава да пробвам с олекотения ударник и с оригиналната пружина ..Ако и така не съм доволен от резултати филма ще продължи с оригиналния ударник но с коравите пружини и така по обратния ред..Не знам дали ще доведе до ефект но мисля да подлепя щока на иглата с някакъв (примерно) гумиран плат..
Това са снимки на олекотеният ударник,правен е от стомана 45 и кален ...оригиналния е направен от съвсем друга стомана която е по лека ;)
:cheers: Ще съм благодарен за всяко едно мнение(извинявам се за качеството на снимките) :cheers:
 

Attachments

  • Picture 2366.jpg
    Picture 2366.jpg
    834.1 KB · Прегледи: 102
  • Picture 2367.jpg
    Picture 2367.jpg
    657.8 KB · Прегледи: 93
  • Picture 2368.jpg
    Picture 2368.jpg
    858.5 KB · Прегледи: 88
  • Picture 2369.jpg
    Picture 2369.jpg
    706.4 KB · Прегледи: 74
  • Picture 2371.jpg
    Picture 2371.jpg
    816.6 KB · Прегледи: 84

methaa

Редовен Потребител
Колега, правил ли си нещо по захващането на цевта към цевната кутия?
Аз наблъсках стопорни болтчета М4 и разликата се усеща.
Днес ще пиша по-подробно за модификациите.
 
Нагоре