HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

kaloyan_takev

Редовен Потребител
Здравейте,
Да питам някои неща, дето не намерих тук в темата, но първо:
1. Кой има пушка, като моята: Hatsan 125 TH Vortex 5.5mm (моята е 07.2013 година)
http://www.hatsan.com.tr/en_mod_125th.html ?

2. За Стрелок Про, кои са моите данни за:
2.1 Twist Rate, inches: 12 или 14, макар да мисля, че е 12
2.2 Right hand twist или Left ?

3. Ако има такъв колега с пушка, като моята или някой има данни за замерени скорости на чашки примерно JSB 1.03 и/или JSB 0,93 и/или H&N FFT 0.95 моля да сподели. (Знам, че на всяка пушка данните ще са различни, но нямам за момента хронограф, та за това питам информативно)

Благодаря предварително!
Който иска може и на лични за да не пълним темата...
Поздрави.
1. Имам такова животно, газовата ми е на 140 бара.
По точка 2 не мога да помогна.
3.Късната зима, края на февруари 2017г., даваше 250 и няколко м/с (не помня точно) с чашки Webley, над 30J. Не съм мерил JSB, че не ми се хабяха.
От тогава си стой на стената и чака по-добри времена и лек ремонт.
Това за Л.С. въобще не го съобразих, ако Модератор сметне за редно да ми изтрие мнението. :cheers:
 

nikolela

Потребител
Похвално за обширната тема по Хатсана. Нов съм в областта на пневматиката и от седмица съм със Хатсан 125, който разглобих сам за да го разконсервирам, понеже според темата е вредно да работи смазан.
Дъска с две трупчета от палет на 60см и крика от колата ми бяха достатъчни за да свия пружината, която се оказа едва 38см дълга. Виждам по магазините резервната пружина е +40см. Това ли е така наречената усилена пружина?
Прегледах няколко клипа за телена пружина срещу газова пружина. Оказва се, че газовата пружина в студено време е много слаба спрямо телената. Май няма да минавам на газова.
При почистването на пушката ми изпадаха щифтовете на спусъка, който буквално се разпадна на съставните си части. Лесно го събрах, но е неприятно при поставяне на една страна отново да изпадат щифтовете. Не видях никакви стружки в цилиндъра а според точната стрелба ми се струва, че няма нужда и от дулна фаска. Пушкалото не знам коя година е произведен, но е със sas система и куатро спусък.
На близко до 25 метра съм точен като целя без проблем яйце от кокошка, но ми се иска да увелича дистанцията, за което ми е нужна оптика. Не искам да я съсипвам и за това потърсих решение за запазването здравината на оптиката.
Виждам едни приспособления направени в домашни условия обиращи отката на пушката. Има ли такова нещо, което да се продава фабрично?
Това ми е стрелбата от 10 метра, като тази точност не мога да постигна със всеки проектил.
Как най евтина да разбера с кой проектил моята пушка ще стреля точно и да има пробивна сила?
Имам три вида проектили, като първия има пробивност, но няма точност.
Втория вид няма точност и няма пробивност.
Третия вид има точност но няма пробивност.
 

Alucard

Редовен Потребител
ФТКС
Почни да стреляш с JSB,за отвори използвай дрелка с подходящите свредла :)
Успех
 

anibis

Редовен Потребител
Ето го оригинален моноблок който е за пружинни пушки.
С противооткатна сстема.
Diana%20ZR-mount.jpg



https://www.dlairgun.com/Mounts/Diana
 

nikolela

Потребител
Аха, значи търся моноблок с противооткатна система. Ще огледам и бг пазара. Благодаря за насоката и за предложения модел проектил.
 

anibis

Редовен Потребител
Как най евтина да разбера с кой проектил моята пушка ще стреля точно и да има пробивна сила?.
За прецизна чашка,по-принцип най хубави резултати се постигат с JSB сега какъв грамаж ще избереш тя цевта ще ти подскаже. Но за пружинен Хатсан е добра тая тежест на чашката 1.03гр.Някой колеги стрелят и с 1.175гр малко по-тежки са,но както казах цевта ти сама ще си избере чашката,говоря за прецизна чашка. Над 90% и отгоре,колегите стрелят само с JSB това са най хубавите,прецизни чашки на пазара. Но някой други колеги,стрелящи с китайски ПЦП-та-БАМ 50/51 и не само китайски, стрелят с N&N Baracuda.Защото цевта на БАМа харесва повече Баракудата тя е с грамаж 1.37гр.за твоя Хатсан ще му дойде тежичка тази чашка.Но ако искаш пробивност те са с по-твърда сплав/олово/ и наистина пробиват повече отколкото ЖСБ-то,но път нямат тази прецизност!
 

nikolela

Потребител
Намерих една съсипана оптика ( DIANA), която беше с разместени лупи, . След няколко дневни мъки и разглобяване на съставните и части, успях да залепя и фиксирам лупите, които се оказаха цели 5 броя. Сега е с фиксирано приближение и при монтажа умишлено не затегнах оптиката към крепежните и пръстени. Оставих я в централно положение при което при откат да може да се измести на пред или на зад.
Според общата информация оптиката се измества на зад, но моята на зад не мърда а се измества до край на пред. Това ми подсказва, че нещо не е на ред при мен. До колкото разбирам, пушката трябва да има два отката. Първия при натискането на спусъка - разпъването на пружината тласка пушката на зад, което измества оптиката на пред. Втория откат е когато буталото удари в цилиндъра измествайки пушката на пред, което кара оптиката да се измести на зад. При мен изглежда втория откат липсва. Вероятни причини са две. Новия маншет не е опечен и е мек, което го кара да играе ролята на тампон поемащ удара. И другият вариант е да ми е много слаба пружината, заради която буталото не удря силно в цилиндъра, но как да разбера точната причина?
EDIT: Прегледах снимки на буталото. Оказва се, че след като се наниже маншета на буталото, няма как да играе ролята на тампон при плоско дъно на цилиндъра, освен ако дъното на цилиндъра не е стеснено или така да се каже заострено. Знаете ли дъното на цилиндъра дали е плоско?
 
Последна промяна:

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Ами щом не си затегнал ринговете, няма достатъчно триене, което да я увлече назад.
Как да и се придадат инерционните сили?
Получава се нещо като трика с рязкото дърпане на покривката и чиниите върху нея остават на масата..Или когато котка се опита да скочи от кола, покрита със сняг....
Това е и идеята с "дампа" блока. По оста на инерционната сила се позволява лимитирано плъзгане.
При теб е слаб наката(може би се мести леко назад, но няма как да го видиш) и при по-силният откат, тя ти бяга напред. Това се получава само от триенето в ринговете плюс от теглото и.
ПП. Забеляза ли стрелката върху дампа-блока. Когато се монтира правилно, позволява отиката да се предвижи напред, т.е. да изостане от пушката..
 
Последна промяна:

nikolela

Потребител
Вероятно съм в грешка. Оказа се, че ако поставя оптиката максимално на пред, тя се измества до край на зад. Предполагам двата отката са прекалено бързо един след друг и за това няма време оптиката да реагира. Виждам и че ще трябва ново кръшче на оптиката да правя. Не съм се усетил, че трябва да е отвесно спрямо винта който я настройва на горе и на долу. Сега този винт я дърпа по диагонал. Ако завъртя оптиката се получава буквата Х и се получават настройките както трябва. Ще падне играчка с пинсетите.
 

nikolela

Потребител
Разглеждам сайт продаващ сачми. Написали са им диаметъра, съответно калибри 4.5, 5.5, 5.51, 5.52 и даже 5.53.
Има такива калибри цеви или са все за 5.5, защото не съм чувал за пушки с такива междинни калибри. Примерно тази кутийка, подходяща ли е за моята пушка 5.5?
http://www.pushka.eu/product/Сачми-въздушно-оръжие_JSB-TEST-Exact-Jumbo-5.5-210-бр.
 
Последна промяна:

peko

Редовен Потребител
ФТКС
На 40 г би следвало да знаеш, че при производството на метални изделия се ползват допуски - демек "точен" размер, ама +/- еди колко си стотни или десети. А цевта си е такова изделие, чашките също.. Нормално е, после който иска по-прецизна стрелба, да се съобразява и с тези допуски. Има цеви, които все още си харесват 4,50, но масово се ползва 4,52 например, а напоследък и 4,53.
Затове има проектили(само при реномираните производители) в субкалибри с размери например от 4,48; 4,49; 4,50; 4,51; 4,52; 4,53 и всичко си е калибър .177. Като това са размерите на главите на чашките, не на полата.
Примера е валиден и за .22. У нас(и не само) масово се използва 5,52 и 5,53 като субкалибри. Но това пак цевта си казва, кое харесва повече. По това дали производителят на проектилите е посочил точния им размер, може поне малко да се съди за качеството им, но не винаги, защото си има и други фактори, като материала например.
 
Последна промяна:
6

6.35

Гост
Но беше мощен изстел

Вярно че счупи пушката
 
Последна промяна от модератор:

nikolela

Потребител
Имам по-мощни изстрели от клипа с моят хатсан 125 след почистването на цевта, като след няколко секунди се връща и ехо от далечината. Почиствам я с въженце, което издърпва носни кърпички и парцалче. Още не съм си купил шомпул за цевта. Първият изстрел е винаги като от огнестрелно оръжие и следващите поне 20 изстрела са със силно димене от цевта. След това спира и дименето. Имам два вида смазки за почистване на оръжие и с двата вида е един и същ ефекта. Уж добре съм почистил смазката, която почиства и смазва, но явно не се отстранява добре от цевта. Вие какво използвате за почистване на цевта? Всичко при мен работи на сухо, но цевта я почиствам, че май губя точните изстрели със замърсена цев.
 

SvilenP

Редовен Потребител
Никакви смазки не използвай. Може Балистол, ако не използваш дълго пушката, но преди да я използваш я почисти! Дизелът поврежда маншета! Също така никога не използвай нищо метално за цевта независимо от какъв метал е!

А и остани си с въженцето не си купувай шомпол.
 
Последна промяна:

rabbeat

Потребител
Всичко при мен работи на сухо, но цевта я почиствам, че май губя точните изстрели със замърсена цев.
При изстрелите с дизел ефект, скоростта на проектила е по-висока от нормалната и съответно парабулата по-изправена. Ако оптиката ти е простреляна с такива изстрели, след изчерпване на смазката попаденията ти винаги ще са по-надолу от прицелната точка.
И както ти каза Gadnqra, ако продължаваш да стреляш така, скоро ще сменяш маншет, тъй като от дизела полиамида се изпича, втвърдява и чупи.
 
Последна промяна:

xpresident

Редовен Потребител
Ако оптиката ти е простреляна с такива изстрели, след изчерпване на смазката попаденията ти винаги ще са по-надолу от прицелната точка.
Прострелка при дизел не може да се направи защото няма повтаряемост на скоростта. Освен това при пружинките различната скорост води до изместване на POI не само по вертикала но и по хоризонтала. По вертикала обикновенно при по-виксока скорост попадението е по-ниско.
 
Нагоре