Поствам нещо за редукторите на ХУМА тук, тъй като е в пряко отношение с марката Едгън. Почти по едно и също време ми изпратиха линка колегата SvilenP и френският дистрибутор на Едгън:
https://www.airgunnation.com/topic/r5m-34-grain-tune-long/
Още когато купих моята ХУМА френският дилър ме предупреди, че разминаването между реалното работно налягане на редукторите и маркировката на стикера-скала, стига по негови наблюдения до 10 бара.
"Признанието" от страна на дилъра на марката за САЩ (май Браян се зовеше) по отношение на това разминаване, най-сетне е факт - изведнъж стикерът се оказа само нещо като "guide", отправна точка с други думи. А ето какво казват ХУМА за стикера си, можете да го видите и на уебсайта им: "
- Easy to adjust due to the pressure scale, so you can do all the fine tuning yourself."
Когато при закупуването ги помолих да ми го настроят те на 140 бара (предлагат безплатно те да правят настройката и така да пращат), бях уверен, че не е необходимо, тъй като мога да разчитам на лепнатата скала изцяло. И редукторът дойде на 130 по показание на стикера, не знам защо го предлагат като опция изобщо, щом не им се занимава.
Реших да направя една съвсем груба рудиментарна проверка с рогатото хрони и едгъна с ХУМА на "140 бара" (показание пак по въпросната скала). Пак казвам, че осъзнавам напълно, че не може да се разчита на това да бъде метод за проверка, но всеки път скоростта започваше да пада след като стрелката на манометъра паднеше под 130 бара. А манометъра на Едгъна ми съвпада по показания с този на бутилката ми, закупен от Bestfittings - което ме изненада приятно, тъй като на други пушки, които имам и съм имал разминаването с манометъра на бутилката е до около 10 бара, което за мен не е проблем, особено когато си го зная (и други колеги съм виждал да споделят същото за манометрите на своите пушки).
Това за мен дава груба представа, че и на моя редуктор стикера със скала не отговаря на истината и то с доста.
Получих една информация от кухнята - този Браян и собственика на ХУМА били дружки. Нищо лошо, кооперация са направили хората за общодостъпен тунинг в някаква степен. Но трябва да се внимава с рекламната кампания покрай всичко това, тъй като сега в този линк Браян се опитва да убеди народа да си закупи и по един тестер за редуктори на ХУМА.
Писах му на въпросния янки малко остри коментари под видеата му в youtube, обясних, че заблуждава и не се постигат посочените резултати. Опита се да ми изкара вода от не знам си колко кладенеца - да съм измерел колко се подава иглата на клапана, 3.5 мм трябва да е - измерих, толкова беше. После трансферния порт, щото ми казва, че имало разлика в порта на 5.5 и 6.35, и имало случаи, в които на 6.35 порта бил с ширина за 5.5 - силно ме съмнява тая работа, но и там всичко се оказа наред след замерване. Едва накрая по мое предположение стана реч за скалата на редуктора и той призна, че може да има разминаване. Иска ми се да мисля, че и други като мен са му обърнали внимание на този факт и най-сетне е решил да го помества като информация, която обаче е удобна реклама и за друг продукт на бранда.
Отново ще споделя, че редукторът дава много добри резултати и еднаквост в скоростите. Но, колеги, при закупуване на ХУМА имайте предвид доколко точно може да разчитате на лепнатата върху него скала.