Технически обсъждания за принципа на действие на ПЦП

FreeMan

Редовен Потребител
stelibg - работи идеално - благодаря.
Поизмъчих се малко но сега всичко си работи перфектно.
Как го отключи? :wall:
 

NTec340

Потребител
Извинявайте, въпросът ще е досаден за вас, но аз не намерих отговор.
Какво значи означението "FAC" на някои РСР-та? От вашите коментари става ясно, че е почти задължително да го има? Да не би да е редуктор?
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Означава Fire Arms Certificate. С тези инициали се обозначават въздушните оръжия, които са над допустимата мощност, разрешена за свободна продажба в някои държави - предимно в ЕС. За такива оръжия там изискват този сертификат, който е подобен като за огнестрелно оръжие.
 

NTec340

Потребител
Ха! Аз си представях кой знае кви високи технологични разработки....
Нали в Бг няма проблем да си я купя като нямам FAC?
Бях тръгнал да си избирам първа пушка. С пружина. После видях красотата на газовото бутало. Обаче моделите, дето харесвам ги нямало вече.
Така съвсем на теория извървях пътя до РСР-тата. Сега съм там. Но мноо кинти всичко покрай тях. И се ориентирам още.
 
Последна промяна:

lynx

Редовен Потребител
Към момента нямаш проблеми да си купиш каквото си пожелаеш ПЦП.
Единственото ти задължение е, ако пушката е над 24 джаула да пуснеш уведомление за придобиване в служба КОС по местоживеене.
 

NTec340

Потребител
Благодаря, рис!

Някак преглъщам 2хил лв за самата пушка. Обаче ония 500+лв за помпа ме премазват психически : -)
Сега разучавам варианта с бутилка. Но доколкото разбирам, водолазните компресори пълнят до 200 бара, а пушката (Диана Р1000) искала 300. Чувам някои ползват метан. Тва крие ли рискове някакви, включително и за пушката? Метана пълнят ли го до 300бара?
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Метана го пълнят засега максимум до 230 бара и то само на някои места. Употребата му крие рискове ако не се спазват мерките за безопасност. Същото важи и за въздуха. За 500 лв. ще си купиш бутилка със зарядна станция и ще си решиш проблема с пълненето.
 

NTec340

Потребител
Грандпа, тва за зарядната станция го чувам за първи път.
Може ли някъф жокер?
Как пък не съм го видял тва!
Толкова се ровя....
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Грандпа, тва за зарядната станция го чувам за първи път.
Може ли някъф жокер?
Как пък не съм го видял тва!
Толкова се ровя....
Явно е рано още за пцп, еволюцията не става само с четене.:cheers:
 

NTec340

Потребител
Поне е по-трудно със сигурност.
Но ги намерих тия станции. Аз помислих, че пълнят голямата бутилка и се изкефих. А те са м/у пушката и бутилката. А Дианите се навиват направо към бутилката. Има преходник в комплекта. За туй не съм ги бил чул. Няма да ми трябват.
Намерих и темата за метана..
Ае спирам да досаждам
 

sts1969

Редовен Потребител
Грандпа, тва за зарядната станция го чувам за първи път.
Може ли някъф жокер?
Как пък не съм го видял тва!
Толкова се ровя....
Тази Диана която си си харесал, няма да стане да я помпиш с помпа. Резервоара ми се вижда голям, помпенето на ръка ще е самоубииство. По-лесният и удобен вариант за зареждане на РСР пушка е бутилка в комплект със зарядна станция (това е комплект от бутилка 7-10-15 литра...колкото си харесаш, 2 кранчета, манометър и маркуч с накрайник който се вкарва в резервоара на пушката) за който като цена, по принцип 500лв. са достатъчни. Повечето колеги вместо сгъстен въздух, в бутилката зареждат метан от метанстаниите като по-удобен и евтин вариант.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Според мен е по-добре да се започне с нещо ниско бюджетно, само заради спецификата на работа с пцп. Така грешките(не фатални разбира се) са по-лесно отстраними и евтини. Бутилките също са втора крачка. Не може просто така да скочиш на тунингована бегачка.
 

sts1969

Редовен Потребител
Колеги, знам че стрелбата на метан се влияе от околната температура, а какво ще кажете за въздуха? Наместих редуктора преди един месец на 238м/с. в домашния условия на топличко 25 С, онзи ден на вън при около 10 С ми хрумна да проверя скоростта, 230м/с с два различни хронографа. Редуктора ли ще се е разбутал, или има вероятност да се дължи на ниската температура? ???
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Еми качи пушката в къщи за час да се темперира, отвори джама и пусни няколко съчми.
Като премериш скоростите, ще знаеш твоята "система за изстрелване на проектил с енергията от сгъстен газ" как се влияе от температурата.
Не е само газа в резервоара, който се влияе от температурните промени. Метал, О-пръстени, смазка(където има такава - то за това не трябва да има по ударната група) също се влияят.
Та ще разбереш, че и след известен брой изстрели, леко ще се вдигне и в студа, вътрешно като позагрее системата.
Имал съм случай, на самоделна такава "система" беше оставен минимален допуск на леглото в което се движи щока на клапана. При температури под нулата, щока едвам едвам се движеше вътре и се чуваше само леко "пук", без да може и съчмата да излети, а лятно време вадеше 30 Дж в 4,5.
 
Последна промяна:

lynx

Редовен Потребител
.....Наместих редуктора преди един месец на 238м/с. в домашния условия....???
Както казва Реко, пробвай го пак в хола на топло.
Може и да не си го "наместил", след време като улегне може да има промяна.
Закачи го пак на стенда и ще се види дали не се е от-местил нанякъде ;)
 

Евгений Б.

Редовен Потребител
Опа, наложи се да се заиграя с пружинка на удърник, но физичните ми познания явно доста куцат.
След направа на нов клапан, скоростта която постига пушката е 250м/с. Редуктора е настроен на 90 бара (минимума му), а за заигравка с пружината на клапана и тестове след това, ми е немислимо заради помпането след всяка интервенция. Затова най-безболезнено ми изглеждаше заигравка с удърника.
Първата снимка илюстрира първоначалния ансамбъл от елементи, като на нея вече пружината е скъсена със 7мм, оригинално беше 28мм и стоеше стабилно м/у двете дистанционни пластинки.
IMG_20221030_111053.jpg

В това състояние прави 250м/с, след консултация, премахнах малката шайбичка, развих още малко гайката и скоростта почна да пада, получи се хлабина от 2-3мм, настроих на 240м/с и започнах да стрелям, съответно се появиха големи подскоци от време на време в порядъка на 7-8м/с (239,240, 232 ,238,240,239, 234 и тн) и реших да взема нещата в свои ръце (голяма грешка).
По пътя на логиката сметнах, че ако смаля пружината, и компенсирам хлабините с по-дебели шайби, би трябвало скоростта да падне и да си остане в рамките на 2м/с без подскоци заради хлабината.
Да, ама Не. Вече 6-7 пъти скъсявам пружината, като винаги обработвах новия край, както си му е реда, за да изглежда като фабрична и от 28мм, вече е 21, а скоростта пак си е 250м/с :)
IMG_20221030_111343.jpg
Явно подцених ситуацията и ще трябва набавянето на различни видове пружини и още тестове, но за мен, след всичките тези интервенции, да не мръдне скоростта грам, ми се струва доста невероятно.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Хода на натяга ти определя силата, а не дължината на пружината...
И 5 витки и 8 витки при натяг примерно 1 см, ще ти дават една и съща сила.
Ако имаш по-тънки подложки, чрез които да можеш да регулираш натяга, може и да докараш желаната скорост.
Но ако имаш константни скорости с натяг за около 250 м/с, ако редуктора се бутне леко надолу, 85 или 80 бара примерно, може и още по-добре да стане
 
Последна промяна:

Евгений Б.

Редовен Потребител
Ясно, аз си го обяснявах, че с рязането на витки, пружината става по твърда и компенсира по-малката дължина.
Така или иначе тази пружинка е окепазих, ще търся нова, която да подлежи на натягане, че с толкова подложни шайби въобще не изглежда квалитетно.
А регулатора не ми се искаше да го бърникам, първо, защото е мъка свалянето на резервоара докато е пълен и съответно помпенето след това с помпата, особено ако трябват 2-3 теста и 2-3 сваляния. И второ, работния му диапазон е 90-170 бара, и не ми се влизаше в допълнителни филми, ако нещо тръгне и той да не работи коректно, ако го подбутна повече.

Edit: поне има и положителни страни в цялата идиотия, която направих, хем научих нещо ново, хем ~6 пъти минимум потренирах за обкрайчване на срязана пружина :oops:
 
Последна промяна:

Евгений Б.

Редовен Потребител
Поизръсих се за хубави пружини, едната 120 нютона, другата 100, слагам едната 250мс, слагам другата 250мс.
Разглобих до редуктора, намалих го на ~80 и скоростта е вече 235мс (с китайски хронограф това, може би ~230 реални), дано работи коректно в тези граници.
 
Нагоре