Самоделни PCP-та

Grimit

Потребител
Доста трудно осъществимо . За да не кажа невъзможно в домашни условия !
Но , от друга страна много интересно , ако се получи на практика а не само на теория ще стане революция в пневматиката !
 

praetorian

Редовен Потребител
Те го е и моето изчадие... :yahoo: :rambo:не е особено завършено и има какво да се желае, но на мен си ми харесва.Като се има предвид, че повечето чакръци са правени буквално "на коляно"...Очаква се спускова скоба и замерване на скорости. :cool:
017610876.jpg

017610825.jpg
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
С удоволствие бих си го сметнал, но малко ме съмнява движението на чашката по цевта да е равноускорително. Затова питам дали някой е стещал опитни замервания. Ако е равноускорително, то тогава се получава 0-300 м/с за 50 см цев- 0.025 секунди време. Huh?
;) сега само ще покажа как се изменя налягането при огнестрелното, при пневматиката падът на налягането може би ще по рязък след затварнето на клапана, и ускорението ще по-различно, но ще има някакво сходство сега не ми се пише, но може да обсъдим кое как е, и как влияе утре :)
 

Attachments

  • diagrami.doc
    33.5 KB · Прегледи: 143
A

Anonymous

Гост
Kолега Рraetorian,сподели каква цев си сложил,какви са БК и УСМ,дали ти си ги правил или са заимствани от някъде?Може да използваме патента и ние да спретнем нещо подобно,пък за почерпката то се знае.
 

praetorian

Редовен Потребител
Усм съм си го правил аз.Снимал съм процеса на всеки един етап, ама ако почна да качвам снимки ще се пенсионирам.Ако някой иска, мога да му пратя снимките на скайп.Цевта е от китайка, но е много добра, чак аз не повярвах.Нарезите са безупречни.БК-то е патент на един приятел.Прилича малко на талонския, но е малко поопростен.Това обаче не му пречи да си работи перфектно.Пружинката на БК се слага отвън, а не е вътре в тялото.
 

M_I_T_A_K_A

Потребител
колега пушката е станала отлично :bravo:
можеш ли да направиш снимките на един рар-архив и да ги качиш
мисля че ще са интересни за всички
 

praetorian

Редовен Потребител
Благодаря ви, момци.И аз искам да кача снимките, защото наистина са интересни.Представят в детайли всички трансформации, които е преживяла.Пък и някой съвет можете да дадете.Ама са ужасно голям формат, а не знам какда ги направя по- малки.С архивиране няма да стане, защото не се мачкат кой - знае колко.А за стрелянето - ще стреля, къде ще ходи. ;).Вече направихме една такава и си стреля перфектно(само дето на нищо не мяза ;)).Тази е просто подобрено копие.Като и накича една оптика, двунога и лазер ми се струва, че хептен ще заприлича.Лошото е, че имам толкова малко време да се занимавам с нея.
http://praetorian.snimka.bg/hobby/pushk ... 4.17610757
Май тука могат да се виждат снимките ???
 
A

Anonymous

Гост
@praetorian
Честито колега и добре дошъл в отбора :) Много добре се е получила. Пожелавам ти да прекараш сто кила олово през цевта :rambo:
 

lynx

Редовен Потребител
praetorian , с какво си боядисвал металните елементи?
Доста равномерно се е получило. Дай малко повече подробности.
 

praetorian

Редовен Потребител
Използвах един много добър спрей, немски е.Самата повърхност става грапав мат.Толкова здраво захваща по повърхностите, че няма изчегъртване.Боядисвах си я в мазето, че ако бях излязъл пред блока маса любопити щеше да има.. ;)Ами оставаще и да не се получи равномерно, работил съм го тоя занаят :).Оттам ми дойде и на ума за използвам фиброкит за изглаждане на всички повърхности.След втвърдяване става здрав като стомана, само дето после да има и кой да търка ;).Шината на оптиката ми е от дурал и е захваната към корпуса с 2 болта м4, като е подмазана и с течна стомана.Няма мърдане.Ръкохватката сам си я правих, като използвах едни чирени за газов патлак(жена ми не я харесва осбено, но пък е ергономична) и изрязах и полирах дървено трупче по тях.Полуложата също е дървена, от дъб, че такъв имах подръка.За одялване, оформяне и полиране съм ползвал сгъваем нож на смит и уесън, заточен до степен бръснене :crazy: и няколко вида шкурка.Спусъковия механизъм съм си го чегъртал на миниатюрно менгеме с пилички и ъглошлайф.Само самия спусък е част от спусъка на една китайка.След внимателно напасване и полиране на всички детайли последва боядисването.Ударника и бреча са от стомана.Сега ще експериментирам с кой пружинки на ударника и БК ми дава най - добри изстрели.
 

angelmr

Редовен Потребител
rivan написа:
Предполагам че времето през което чашката минава по цевта е същото, така че и тази информация би била полезна.

Ами сметни си го ,като знаеш скоростта на чашката и дължината на цевта :write:

Двете величини са важни но не са свързани. До колкото знам по-мощните пушщки често стрелят на преразход и клапана затваря след като чашката е излязла от цевта.
Осевен това времето което стои чашката в цевта не е много лесно за изчисляване. При това ще варира в зависимост от типа на клапана (и по-точно от темпа на нарастване на налягането) и още много други променливи. Та ако тръгнем да теоретризираме до никъде няма да стигнем.
 
A

Anonymous

Гост
Тони написа:
common rail системите работят с много високо налягане - 1200 до 1500атм. Последните модели може би и повече.

да не би да искаш да кажеш 1.2 до 1.5атм??? ;)
може да пробвате с помпа-дюза до 1.8 :goodbye:
 
A

Anonymous

Гост
@soundmax, благодаря за графиките, от описания случей може да се каже че налягането в началото рязко нараства, и до края спада около 3 пъти. До 10 см. (в конкретния случай) куршумът получава около 2/3 от началната си скорост. Извод: голямо налягане- голямо ускорение. При PCP не може да се варира с налягането, но може да се регулира времето, което то действа. И това именно не мога да разбера. Кога се смята, че пушката прави ПРЕразход- когато клапата остане отворен, доката съчмата е на 1/2 от цевта, 2/3 или почти до края? Докато чашката се ускорява по цевта налягането зад нея слабо намалява, понеже обема се увиличава. От тука би следвало че за оптималко съотнощение разход/ мощност клапана трябва да се отваря максимално бързо, да остава отворен до ?см. преди чашката да напусне цевта и тогава рязко да се затвори. Нещо вярно?
@sniper мерцедесовите CDI впръскват с до 2000атм. Направи справка ако не вярваш.
 
A

Anonymous

Гост
@sniper мерцедесовите CDI впръскват с до 2000атм. Направи справка ако не вярваш
да не би да впръскват с до 2,000атм :goodbye:
 

potrebitel 13

Потребител
Robo 1 - добре си се справил! Поздравления :cheers:

Сега е ред да обясниш повече ако обичаш. И снимки ако постнеш ще е екстра.
 
A

Anonymous

Гост
:eek: http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail :eek:
Вярно бе! Толкова било.
Third-generation common rail diesels now feature piezoelectric injectors for increased precision, with fuel pressures up to 1,800 bar/26,000 psi.
Тогава се връщаме на другата причина за размисъл - дебита на този клапан.
След като работи на толкова високи налягания, значи пропускният му отвор е много малък, с малък дебит, иначе щеше да излива огромни количества гориво в цилиндъра.
 
Нагоре