ПОМПИ, БУТИЛКИ, КОНЕКТОРИ, МАРКУЧИ, РЕЗЕРВОАРИ, КОМПРЕСОРИ, МАНОМЕТРИ - как, откъде и всичко за високо налягане.

Termina4

Потребител
има доста хора почитатели на 200+ бара в резервоар с работно 200 :quiet: и няма лошо то се знае че резервоара може да работи и с по високи налягания но аз лично предпочитам да си спазвам границите нещо повече Хацана ми има плато започващо от 170-180 бара (някой от нас на 170 бара спират стрелбата :D) и аз и не го пълня на повече същото е и за AirArms Пак казвам всичко е индивидуално и всеки знае как стреля пушката му най добре :cheers:
 

братушка

Редовен Потребител
Тук ако почне да се разсъждава и да се смята кога ще се умори резервоара....няма да стигне мястото във форума да пишем.
....
Ама стига сме мислили.
Ако продължаваме с тия разсъждения , трябва да си държим пушките под леглото с 20 бара налягане...

има доста хора почитатели на 200+ бара в резервоар с работно 200 и няма лошо то се знае че резервоара може да работи и с по високи налягания ....

Ой, не са на добре такива разсъждения.... :(
Всяко нещо си има ресурс, че и човешкия организъм също. Едните живеят 100 години, други мрат на 40 от цироза на черния дроб... Всеки решава сам за себе си. И докато това не засяга околните - лошо няма. Аз лично не бих искал да се окажа на някоя сбирка в близост до някой БАМ или Асан многократно помпан на 200+ и да се чудя дали ще стрелне той с тапата в тълпата или този път ще се размине...
 

Вячеслав

Потребител
;) :lol: :bravo: :bravo:" ДУРАКОУСТОЙЧИВОСТ" ТОЯ ТЕРМИН НАПРАВО МЕ РАЗБИ Американците мисля ,че имаха нещо подобво . "Фуул Пруув". или в небуквален превод "Защита от глупост" или глупаци. На моята суматра пише да 350 бара. Но това ще го направя замо ако някойупре пищов до главата ми иначе невиждам причина да пълняна повече от 200 -210 чак пък толкова няма какво да се доказва. Въздушни пушки са все пак. Необходимо ли е ? За мен това е безсмислен риск.
 

братушка

Редовен Потребител
Не бъркайте понятия: дуракоустойчивост и "запас прочности" са 2 съвсем различни неща.

Например самолетите се правят със запас на прочност 1,5-1,7 (пестят теглото) а леки коли с 5-6.

В тази връзка искам да питам нещо.
Представете си 2 еднакви самолета. Проектирани (например) за 100 души пътници и 8 тона багаж.
Единия е нов, в него са качени 80 души и 7,7 тона багаж.
Другият е на 15 години. От финансовите съображения му е премахнат салон 1 класа и има 120 седалки за пасажери, а багажното е разширено да поема 9 тона.
С кой самолет предпочитате да летите?

Ще напомня на всички, че има загинали и осакатени хора от гръмнали съдове под налягане.
Не е страшно да се ползват такива съдове, стига да се спазват правилата за ТБ.
Трябва ли да се напомня всеки месец, че тези правила с кръв са написани?

http://forum.airguns.bg/http://forum.ai ... ic.php?t=0
 
Последна промяна от модератор:

karadinev

Потребител
Здравейте колеги!
Вчера завърших поредния си проект свързан с общото хоби, а именно двустепенна помпа за високо налягане. Идеята е взаимствана от тук:
http://talks.guns.ru/forummessage/30/216338-2.html
Настоящата помпа е проектирана за работа до 250 бара и с лекота ги вдига. За първа степен се използва външно налягане от авто компресорче или друга помпа. Помпата е изработена от алуминий 2017АТ4, стомана 20, стомана 45 и бронз. За динамично натоварените уплътнителни елементи съм използвал К-маншети, а за статично натоварените- О-пръстени.
1.JPG
2.JPG
3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG
 

BAD TORO

Модератор
ФТКС
Браво!
дай още ТТ данни. Височина , тегло. Кога да очкваме три степенната ( а зщо не и четиристепенна).
Лично на мен идеявта за двустепенна с външно подаване на някакво първоначално налягане ми допада, но все пак това е свързано с допълнителни елементи, които трябва да се занесат до полянката.
Лично аз бих я използвал като допълнение към бутилката. Сега в нея имам 7л.на 150 ат, а платата ми започват от 200. Как би работила с такова(150-170) външно налягане?
 

karadinev

Потребител
С начално 150 няма да стане работата поради простата причина, че усилието което ще трябва да преодолееш ще е много голямо. Иначе и моята идея е да ползвам бутилката като падне под 150 атм., но за целта ще ползвам редуктор, който ще бута на 6 атм., така ще си ползвам бутилката на макс. Иначе тръбата е с външен диаметър 15 мм и вътрешен 12 мм. Ползвам за прът 11 мм калибрована стомана. Хода е 500 мм. За мераклиите да направят нещо сами мога да пусна чертежи.
 

братушка

Редовен Потребител
Първоизточник всъщност е ето тук:
http://talks.guns.ru/forummessage/30/131812.html

Симо, няма да работи при прекалено високо налягане на входа. Колкото по-голямо налягане има на входа токова по-трудно става натискане надолу и по-лесно нагоре. После идва момента, когато вече не можеш да я натиснеш надолу. Мисля, че горната граница на входното налягане ще дойде някъде 12-15бар.

@karadinev
Давай на входа повече от 6бар. Колкото повече, толкова по-малко помпи ти трябват за напомпване на пушката. Аз сега давам 7бар и мисля как да кача още, до към 12-15. А при теб усилията трябва да са по-малки от моята.
 

BAD TORO

Модератор
ФТКС
Ха! С редуктор на входа, който да се регулира от 6 ат. до към 15-20 - не се бях сетил :wall:. Даже май може да се използва готовия регулатор за кислорода на резака. Само,че той не се ли регулираше до 6 ат.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Някой беше писал тук ( във форума ), че ги продавали в Димитровград по 150лв.
А за да ги продават на тая цена , вероятно е малко по-ниска , за да остава нещо и за търговеца.
МСА и искат 230 лв.
http://shop.oragie.com/product_info.php ... 1073 , но съм сигуrен че си го видял :cheers:.
 
A

Anonymous

Гост
При турските помпи ми допада идеята за филтър монтиран в ръкохватката. Много добре измислено с цел да не засмуква прахолях ако е ниско долу, както е при останалите...Иначе сигурно си е нормална помпа- пак ще си иска пипване за по-дълга експлоатация. А цената на МСА си е ОК, като за търговци, но пък ако може да се спести някой лев- защо не.
 

luft9waffe

Редовен Потребител
Parabellum написа:
При турските помпи ми допада идеята за филтър монтиран в ръкохватката. Много добре измислено с цел да не засмуква прахолях ако е ниско долу, както е при останалите...Иначе сигурно си е нормална помпа- пак ще си иска пипване за по-дълга експлоатация. А цената на МСА си е ОК, като за търговци, но пък ако може да се спести някой лев- защо не.
филтърът на айшето е между атмосф въздух и помпата,а драйпака е между помпата и резерв на пушката.и на мен идеята помпата да остава чиста по-дълго време ми допада.друг е въпросът дали ще чисти влагата
 

Termina4

Потребител
това е ставало и при мен оправя се с смяна на о-пръстен - като махнеш ръкохватката и извадиш най външната тръба сменяш о-пръстена които се търка в тази най външната тръба (намирасе в едно месингово легло(като капачка е от него стърчи 3та степен)
Извинявам се за обесненията но съм малко куц в техническо отношение
ПП при мен този пръстен беше износен и след смяната му заработи на 100%
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Първото нещо, за което се сещам е това, че си сменил полиамидната шайба на трета степен. Ако въпросната шайба е по-дебела от предишните то от налягането пръстена се деформира достатъчно така, че уплатнява стержена и оттам дупката на стержена към клапана на трета степен! Възможно е и полиамидната шайба да е с много малък вътрешен диаметър и отново да уплътнява посоката към клапана на трета степен. Другата възможност е да си разменил местата на шайбата и О-пръстена. Винаги при смяна се нанизва първо О-пръстена и след това шайбата т.е. шайбата "работи" от долната страна под О-пръстена. Какъв размер на О-пръстена използваш? Размера на оригиналния е приблизително 3,55Х1,8!!! Разлики от 0,1мм и нагоре също биха довели до подобно поведение на помпата!!! Смазка от рода на гресите също би могла да е причина за споменатия проблем.
При така описания проблем съм почти сигурен, че причината се корени някъде в споменатото по-горе!
 
A

Anonymous

Гост
Първо едната от твоите шайби се скъса и се наложи да я комбинирам с оригиния износен полиамид, така си работеше, но вчера се скъса и втората шайба. Само с оригиналният полиамид не се получаваше и се наложи да направя собствен, който явно не е ефективен. Иначе о-пръстените, които закупих (20бр.) останаха на половина и държаха налягане без изключение.

П.С. какъв е смисъла от тази полиадмидна шайба изобщо?
Когато помпя само със стержена на трета степен налягането се покачва леко, което ме навява на мисалта, че трета степен си работи, не не стига налягане до нея. Аз предполагам. че е само за да не се скъса о-пръстена в улея за въвеждащият въздух, но не съм сигурен.
 

Termina4

Потребител
Ролята на тази малка шайба е че при натискане на дръжката на помпата налягането я притиска към о-пръстена и го предпазва от нежелани деформации така о-пръстена изкарва много повече време отколкото без шайбата С две думи ти сам си отговори-целта му е да предпазва о-пръстена
 
A

Anonymous

Гост
Termina4 написа:
Ролята на тази малка шайба е че при натискане на дръжката на помпата налягането я притиска към о-пръстена и го предпазва от нежелани деформации така о-пръстена изкарва много повече време отколкото без шайбата С две думи ти сам си отговори-целта му е да предпазва о-пръстена

А аз си мислех, че го предпазва, когато дърпаш дръжката да не запушва улея към дупчицата. Там където поема възух и да не се нарязва, ама знае ли се. Важното е, че има нужда от тази шайба така или иначе, и въпроса "в коя посока или в двете" е чисто теоритичен, а и като се замисля, може би ненужен :)
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Въпросната шайба при помпите на ФХ липсва.
Аз съм я виждал само на помпата на ЕрФорс, тоест имам я.
 
A

Anonymous

Гост
Проблемът ми е решен. Пропуснал съм да сложа един пръстен на стержена. Намира се вътре в месинговата капачка.

П.С. Имам о-пръстени 3,55х1,8мм 90 дурометър за трета степен на помпата. Който иска да заръчва. Цената е 30ст. за бройка. Трябва да съберем поне 100бр. за да ги поръчам. Сега имаше само 6бр. в склада. Доставката идва на другият ден и ги препращам по адреси. Хайде наздраве и със здраве :)
 
Нагоре