Моят автомобил.

Emp

Редовен Потребител
Голям мераклия ще излезеш. Много ти се радвам ... възхищавам...пренавиването не е лесна задача и принципно се прави на машина....пренавива се целия ротор или статор. Не се разчита на старо+ ново...
Ротора си е здрав , на статора едната намотка е прекъсната , но незнам номера на динамото понеже емблемата му е скъсана на половина , иначе ще поръчам същия , динамото е hitachi .Работата върви на ново , то за половин ново дадох вече и не става ,едно втора употреба върнах че беше по различно но изпратих и моето за мостра . Това което ми пратиха втория път и то не става на моя двигател защото се оказа и то различно , реших да направя от двете едно но се оказа че са съвсем различни отвътре . И междувременно купих и чисто нов регулатор , и се оказа че и статора не бива. Лоша работа , и АТ- то хвана паяжини вече , нямам със какво да ида да стрелям .:wall:Сега вече разбирам защо майсторите като чуят исузо мотор и им прилошава , защото едно че няма къде да бръкнеш да ремонтираш нещо , много крива работа , а за динамото изглежда че са слагали на всеки двигател различно , аз за моя двигател вече видях три разновидности .:(
 
Последна промяна:

t.marev

Редовен Потребител
Най-накрая му намерих дефекта на моето динамо , една от намотките на статора е прекъсната някъде , дали не може да се пренавие това нещо , някой сблъсквал ли се е с подобна авария ?
А как точно го намери дефекта - ти ли го откри или някой майстор? Ако си го мерил ти и ако омметъра показва безкрайно голямо съпротивление /прекъснала верига/ огледай внимателно спойките в двата края на намотката и ако можеш ги презапои. Намотка много рядко прекъсва, по-често прегаря изолацията и дава накъсо, има вероятност от прегряване някоя спойка да е станала "студена". Натам навежда и това, че динамото е давало около 12 волта , тоест намотката ту работи, ту не. Статор по принцип се пренавива, пренавиват се всички намотки, не е много евтино, трябва да намериш кой да го направи. Търси фирма, която пренавива електромотори, не автосервизи.
 

Emp

Редовен Потребител
А как точно го намери дефекта - ти ли го откри или някой майстор? Ако си го мерил ти и ако омметъра показва безкрайно голямо съпротивление /прекъснала верига/ огледай внимателно спойките в двата края на намотката и ако можеш ги презапои. Намотка много рядко прекъсва, по-често прегаря изолацията и дава накъсо, има вероятност от прегряване някоя спойка да е станала "студена". Натам навежда и това, че динамото е давало около 12 волта , тоест намотката ту работи, ту не. Статор по принцип се пренавива, пренавиват се всички намотки, не е много евтино, трябва да намериш кой да го направи. Търси фирма, която пренавива електромотори, не автосервизи.
Майстор откри че намотката е прекъсната , не окъсява а направо е прекъсната някъде . Аз го бях направил със плочката и регулатора от това което купих втора ръка , запалих колата лампата изгасна , викам си най сетне , като измерих напрежението беше 18 волта . Всеки опит на мен ми коства сваляне и слагане на динамото на колата, и викам до тук съм , закараха ме на най добрия майстор в нашия град , човека го взе и ми вика ще ти се обадя . След 2-3 дена ми се обажда и ми вика тва динамо презарежда и се чуди какво да го прави след 10 разглобявания и сглобявания. Викам му , майсторе , каквото можеш направи , аз не разбирам , ако стане стане . Обажда ми се днес , вика едната намотка на статора е заминала , занесох му чарковете от това дето го купих втора употреба и той да види статора че не пасва на моето .Видя човека и вика наистина не става , то и ротора му е различен . Каза ако намеря статор , всичко друго е изправно по динамото , и няма как аз купих и плочка нова (на моята имаше изгорял диод.)и нов регулатор с четки . Взех си моето , и му подарих онова втората ръка , нещо дето ще го хвърля поне ако може да послужи на друг , и така с моята буболечка , аз мога да сглобя динамото и да го сложа да се върти поне помпата за спирачките която е на гърба му , и да зареждам постоянно акумулатора и да карам , но не искам така.
 
Последна промяна:

Emp

Редовен Потребител
IMG_20181013_123223.jpg Упорството ми се възнагради най-сетне ! :winner: Купих чисто нов статор и всичко си дойде на мястото .Равносметката е следната 240 лева със всички неуспешни опити , чисто ново струва 300 лева :D :cheers:
 

Dominus

Редовен Потребител
Заслужава си борбата, когато това ти е работата. Така учиш тънкостите на занаята. Иначе си е тотална набутвация. Предполагам си го разбрал.
 

Emp

Редовен Потребител
IMG_20181014_081117.jpg
Заслужава си борбата, когато това ти е работата. Така учиш тънкостите на занаята. Иначе си е тотална набутвация. Предполагам си го разбрал.
То майстора беше вдигнал ръцете по едно време , много шантава история . Плочката и регулатора които купих чисто нови презарежда динамото със тях и не стават , няма и как да ги върнеш защото докато не ги пробваш не можеш да разбереш . Сложихме диодна плочка от това дето го взех втора ръка и моя си оригиналния регулатор (доколкото разбрах регулатора не може да се измери дали бива или не бива , само на колата или на стенд си показва дали работи ). В моя случай аварията е била двойна ,изгорял диод и прекъсната намотка на статора .
 
Последна промяна:

xpresident

Редовен Потребител
Дизел Subaru EE20 след 2010, легенда или реалност е опастноста от чупене на колянов вал?
 
Последна промяна:

joro_ihr

Редовен Потребител
Според мен е реалност. Мойто мнение е, че виновника в повечето случаи е повреден демпферен маховик.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
До 10.2014 г., в системата имаше регистрирани 147 случая в Европа, от които само 3 или 4 бяха на Евро 5 модела (MY2010). След 10.2010, Субару промениха конструктивно блока и самия колянов вал. През мен са минали 7 такива случая (всички поети и сменени от Субару с нов шорт блок, макар че 6-те бяха след изтичане на Гаранцията), и при нито един нямаше проблем с маховика.
Не казвам, че счупен двумасов маховик не може да причини подобен проблем, но при Евро 4 двигателите не това беше основната причина. Намираха се конструктивни дефекти(шупли или нееднородна стриктура) в материала на вала, както и в стените на леглата на основните лагери.
След 2010, по-често са идвали с проблемни бутала и сегменти(стопени, заварени), което може да доведе до заклинване на бутало и счупване на вала ако не се хване навреме.
 
Последна промяна:

xpresident

Редовен Потребител
Благодаря Пеко, както винаги си ясен и изчерпателен. NY2010 е модела от април 2010, предполагам или не?
Да разбирам ли че всички XV са с новия двигател и нямат проблеми?
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
XV няма с Евро 4 двигател. Но дюзите са по-капризни и горивото става основен фактор, влияещ на двигателя.
 

lynx

Редовен Потребител
До преди 5-6 години мой познат работеше в Софийския официален сервиз на Субару.
В един дълъг период от време се оплакваше, че са ги заринали в сервиза с коли с блокирали двигатели.
Говорим за нови коли, не мога да цитирам модели, година на производство и вид гориво, но определено положението беше напрегнато.
При едно от посещенията ми в сервиза видях разглобена нацепена бегачка Subaru Impreza STI от най-скъпите модели...
Обясниха ми, че и тя е "от ония с калпавите двигатели".
Не казвам, че Субару не ми харесват, но лично за мен е неприемливо "Японската гордост" да допусне на пазара коли с такъв гаден дефект. o_O
Нямам представа кой модел къде го сглобяват, но мисля че последните десетина години качеството на марката вече е по-лошо от преди.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Рачо, "калпавият" двигател на STI-ката дето си видял, журналята го бяха карали 3 дена без масло.....
Е, нал знаеш, чужда п..ка кокали нема.
Няма STI-ка, дето да не е напъвана "до кокъл".
Те затова се взимат.
Същото е и с 2,5 турбо Форестърите.
Дадоха ни 5 броя ХТ MY10 за в България да се продават (два съм продал аз лично). От тях единия беше с двигател от проблемна серия (около 200 блока бяха хванали японците - машината не допробила два отвора за маслото в блока) и двигателя може да блокира по някое време.Пратиха бюлетин да се "изтеглят", след месец нов двигател и колата се викна да се сложи новия. Жив и здраве е, както и другите, още се карат, единия идва в началото на месеца за обслужване - беше на 275 000 км, дотук безброблемни. Поддържа ли се както трябва и не се "пържи", 2,5 турбо мотора е супер.
С какво е бил заринат сервиза в С-я, не знам. При мен се брояха на пръстите на ръцете. Но и знам, какво имаше заявено като клеймове(официално пуснати рапорти за проблеми, с искане за ремонт към японците) относно двигателите. За "изнасилени" Субарута, е друга тема. Такива бол.
А съвсем отделна тема е, че джамбазите бяха изкупили от Италия и Германия дизелови коли на смешни цени с тропащи мотори, "натъпкат" ги със смеси(не може и масло да се нарекат). Стотина хиляди пробег назад - и на тезгяха. Айде народе - Форко на 3 г, дизел, кат нов, граби народе. Човека кат я вземе, смени "маслото", филтри и си вика - ударих джакпота. Ама след ден два се разтропва наново и хоооп, иде. Аман заман, кво и е? И като я закача, и му кажа истината - пребледнява.
Имахме даже колега от форума, опарил се по този начин.
 
Последна промяна:

xpresident

Редовен Потребител
Не съм разбирач, но Субару само бензин! Мое мнение разбира се!
Да, това най-честото срещаното мнение. Но преди да се поддам на него реших да проуча, до колкото успея реалните причини за това, слуховете ги оставяме на страна. Чета по чуждите форуми, но реших да попитам и тук, защото смятам че има хора компетентни.
Интересува ме конкретно модела XV дизел, от 2012 или 2013. Предложения за други марки и модели, не ми трябват.
 
Последна промяна:

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Ако няма да въртиш повече от 20-на хиляди годишно, и ако през повечето време ще караш на къси градски курсове(2-3-5-8-10 км) дизела не е за предпочитане, но по други причини.
Варианта 2.0 с автомат е най-удобен и доставящ удовоствие при шофиране при такова използване.
1,6 също не е проблем, но все пак няма да покрие "очакванията" за "яко субару" .
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
Ако нямаш финансови притеснения, XV Crosstrek 2.0 автомат, MY 2013 e прекрасен избор.

П. П. Забравих да допълня - оранжево;)
 
Последна промяна:

xpresident

Редовен Потребител
Ако няма да въртиш повече от 20-на хиляди годишно, и ако през повечето време ще караш на къси градски курсове(2-3-5-8-10 км) дизела не е за предпочитане, но по други причини.
Варианта 2.0 с автомат е най-удобен и доставящ удовоствие при шофиране при такова използване.
1,6 също не е проблем, но все пак няма да покрие "очакванията" за "яко субару" .
За последните 10 години с Хондата съм навъртал по над 15000км, не планирам да карам по-малко. Не съм от хората които им трябва "яка" кола, карам бавно и плавно. Но често по пясък, кал, баири с каманаци, зимни условия в Родопите.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
1,6 бензин, дори и бифюел да е(демек и на газ), ръчка, и ще си доволен.
Относно цвета, оранжевия е хубав само на снимка. Като излезе модела, го лансираха по всички реклами, но на живо е доста разочароващ. Стои като избледнял, матов, не е металик.
Аз лично харесвам повече диип чери(тъмно вишневия), жената харесва синия металик, има и хубав зелен и резидав също. Бялата перла също е разпространена, но е от типа - цвят кола не кара, само гали окото и изпразва джоба. Сивия металик естествено е най-разпространен.
ПП. Кажи си финансовия лимит, и мога да се поразтърся.
 
Нагоре