Моят автомобил.

Ctan4o

Потребител
Kъм по малкият двигател ме дърпат ред причини. Първата и най- съществена е че данъка ми е под 100лв на година, запазвам си петте места и не се притеснявам кога някой ще му хрумне да промени законите. Втората причина е че на този двигател в сервиза безпроблемно могат да монтират газово, цената и качеството на което са по- добри от тези за 1,6 мотора с директно впръскване. Другото което е че сравнена със сегашната ми кола този двигател макар и по- слаб има по- добра крива на мощността и по- високо предавателно число на 5 скорост. Теоретично ускорението ми на пета ще е по- добро от това което имам сега.
Иначе сравнена с 1,6гди е по- тромава, скоростната кутия е малко по- натоварена което донякъде компенсира по- ниската мощност но също така вдига и разхода на бензин(това по- каталожни данни). В крайна сметка губя мощност но си спестявам ред проблеми и разходи.
 

Termina4

Потребител
споделете съвет за зимна гума-предимно асфалт карам, доста често има заледени участъци и по рядко сняг
досега съм ползвал michelin, но за тази зима си мисля за nokian?
ще съм благодарен ако споделите мнение и ме посъветвате
размерите са 195/65/15 225/60/16 245/45/18
 

barbaron

Редовен Потребител
245/45/18 - това е за валяк... Според мен не е удачно да караш с такъв размер зимата. За каква кола става дума (конкретния размер), че ми стана любопитно??? Мишелин и гууд иър са "черешката на тортата" - всичко останало е компромис. Вземи си нови гуми и гледай DOT - а, че масово се опитват да продават залежали гуми, което не е редно.
 

dberov

Редовен Потребител
Препоръчайте качествен видеорегистратор на човешка цена.

За една година смених над 10 видеорегистратора, от най евтиния че стигнах до тия с Андроид система бъкани с екстри.
В крайна сметка разбрах едно. Видео регистратора не трябва да снима с повече от 30fps защото с 60fps и нагоре вече грее и поврежда или SD карта или се разлепя процесора. Не трябва да е с батерия, защото лятото грее а зимата батерията пада, трябва да е с кондензатор. Не трябва да се купува регистратор 2 в 1, сиреч предна и задна камера, пак се товари, гори или задната камера или се разлепя процесора. И след всичките ми премеждия, четох, гледах клипове и си купих Viofo G1W-S.
Получих я, покарах един месец и си купих още една за задното стукло. Вече няколко месеца никакъв проблем а качеството е много добро щом се виждат номерата на автомобилите .
Сега и цената е паднала, по добро от това за цена качество гарантирам че няма!

https://www.ebay.com/itm/G1W-CB-Updated-Viofo-G1W-S-HD-1080P-2-7-Super-Capacitor-Car-Dash-Cam-Camera-DVR/112563044816?_trkparms=aid=222007&algo=SIM.MBE&ao=1&asc=41375&meid=bbebd0cad74045219b954ad3d2bdb6b2&pid=100011&rk=4&rkt=12&sd=162602631868&_trksid=p2047675.c100011.m1850
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
споделете съвет за зимна гума-предимно асфалт карам, доста често има заледени участъци и по рядко сняг
досега съм ползвал michelin, но за тази зима си мисля за nokian?
ще съм благодарен ако споделите мнение и ме посъветвате
размерите са 195/65/15 225/60/16 245/45/18
След Мишлен,има опасност каквото и да сложиш да си недоволен!На Никиана единственото нещо,което не им харесвам,че в старанието си да са максимум ЕКО ги произвеждат с БИО масла в следствие на,което след втората година бързо старееха,саека твърдат,че този проблем е решен.Не споделям мнението за Гудиър в 15 и 16 цола са изключително калпава изработка за парите си кривът се колани,не са съвсем в стандарта(според мен)!За 15 и 16 цола спокойно можеш да си вземеш Нексен или Фалкен!
 

nelsky

Редовен Потребител
Преди месец сложих Nexen Winguard SUV XL 235/50/18. Отзивите от тестове са, че за сняг са добре, но за сухо и дъжд не толкова. Е, аз ги карах и в дъжд, и проблеми нямаше никакви, включително при по-висока скорост на магистрала. Жена ми кара колата в момента и също няма оплаквания от "дъждовно" каране. Клиент съм на една и съща 'гумаджийница" от години, предложиха ми този Нексен и някакъв Мишлен, който беше със 140 лева на бройка по-скъп. Попитах ги, дали Мишлена е по-добър, колкото за 140 лева и човека ми каза, да си вземам нексена и да не се занимавам с глупости :)
През годините съм имал зимни BF Goodrich и Кумхо, и двете са посредствени марки, и двата комплекта си заминаха на по 5 години, заедно с колите, и с двата съм нямал никакви проблеми. Всъщност, една от колите ми я купих миналата година с комплект зимни "Мишлен", хубав грайфер, 4-ри годишни, и това са гумите, с които съм се чувствал най-несигурен. На няколко пъти ми се е случвало да поднася колата, не много, но съм го усещал. Е, вярно е, че януари месец в снега, след като един час звънях на таксита и нямаше кой да ме закара до летището, щото не искаха да влизат в непочистените междублокови пространства, Мишлена "проби" до почистения път и спаси положението, като леко прибоксува единствено, когато трябваше да се включа на булеварда от спряло положение и лек наклон.
 

rashko

Редовен Потребител
Последните години карам само с Мишелин, хубави са, но и цената им е хубава !
Тази година заложих на Nexen WinguardSUV 225/65/17...преди малко ги тествах и на мокро и на сняг...перфектно се държат, дори са тихи .
 

andi

Редовен Потребител
Нископрофилни валяци зимата не е работа . На фона на цената на гумите зимен комплект джанти не са скъпи . Един - два цола по-малки от летните .
И да не забравяме , че като няма сняг новата зимна гума спира и завива много по- зле от лятната . Дори и при отрицателни температури .
При нас в южна БГ няма много сняг - заслужава ли си за 20-30 снежни дена 5 месеца да търкалям зимни гуми с които колата е по-нестабилна и се износват много по-бързо ? Е търговците и тенекеджиите ще са доволни де . А за нашето хоби - зимната гума е много зле като слезнем от асфалтираното за да постреляме .
За мен по-оптимално е зимата всесезонни гуми (моделите от последните няколко години са супер) на отделни джанти . Като няма сняг са много по-стабилни от чисто зимните (и по-малко се хабят) , а като има сняг са с много малък компромис спрямо зимната . Ама снежните дни са в пъти по-малко от безснежните .
А лятото с летни естествено .

пп. Много ме е яд , че за моята кола няма ал терен гуми .
 
Последна промяна:

methaa

Редовен Потребител
За мен по-оптимално е зимата всесезонни гуми (моделите от последните няколко години са супер) на отделни джанти . Като няма сняг са много по-стабилни от чисто зимните (и по-малко се хабят) , а като има сняг са с много малък компромис спрямо зимната . Ама снежните дни са в пъти по-малко от безснежните .
А лятото с летни естествено .

пп. Много ме е яд , че за моята кола няма ал терен гуми .
От миналото лято карам със всесезонни мишелинки. В големият сняг и лед не съм закъсвал като не се правя на герой де.
На мокро, сухо и в горещините също се държат много добре.
Ако се държат добре и следващата зима, други гуми няма да погледна.
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Зимната гума не е само за сняг а и за ниски температури,"копаенето" в снега е само един от критериите( може да се каже и не най-важният) на който трябва отговаря съвременната зимна гума!Не мога да се убедя че на сух или мокър път при температури около нулата една Н-шова или Y-ова гума се държи адекватно(друг е въпроса при новите автомобили с безкрайните им системи за безопасност и контрол).Относно все сезонните гуми съм се убедил,че те са за хора,които карат много...слагаш ги зимата лятото ги смазваш и есента купуваш нови!
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
Така е, споделям мнението и личен опит с АТ.
Т.нар. Всесезонен тип гуми са до 2 или 3 години абсолютен максимум (според режима на каране). След това въобще не е добър компромис, а голям риск.
 

sess84

Редовен Потребител
Зависи от А/Т гумите , карам goodyear wrangler duratrac вече четвърта година и са чук :)
 

venciru

Редовен Потребител
Goodyear wrangler duratrac са много добри АТ гуми (имах такива на предишния джип), но.....Навсякъде се коментира като малък недостатък бързото им износване, впрочем забелязано и от мен. При мен за 2,5-3 г. максимум май си беше риск да се карат. Само който след тях (или преди) не е карал чисто зимна гума ще смята, че са с еднакво поведение не на дълбок сняг, а на по-често срещаното положение - утъпкан сняг и заледен път. На този съм с Toyo open country AT лятото и с Toyo tranpath зимата на два компл. джанти. Има голяма разлика.....на по-горе уточнените условия.
 
Нагоре