Моят автомобил.

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
може и така да е не момня сега правят четири години и ги минавах на преглед...предния беше преди 1 год точно.Та може и на година да са прегледите до 10 год. А форда го погледнах че е минал 2016 та и следваща дата е 2018 та...първа регистрация му е 2013 та също
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Абе важното е че ако частно лице вземе N1 без да тегли ДДС, ще е на далавера с данъка от над 500 лева годишно. Ако случайно го хванат че са 5 в колата вместо 4 ри...най много фишче
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Точно, много голям процент ок колите, които са регистрирани товарни освен фирмени са и лизинговите. Точно заради данъците, както казах по-горе при данък над 100 лева си на далавера.:cheers:
Ето я сметката: 2*40лв. Прегледи за стар товарен и данък 20, всичко 100.
За лек 35 преглед и данък над 70 вече сте назад.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Именно, колите с малка мощност са малко. Дори все по масово вече конете са 103-105 тамън за големия данък.
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Реален пример за обратното: едногодишно порше кайен товарно и евро 6 данък 7 лв. и стотинки.
 

Ctan4o

Потребител
Сегашната ми кола е 19 годишен фиат със 103 коня, карам я 8 години, платих я още веднъж само от данъци. Добре че излезе читава.
 

nelsky

Редовен Потребител
Пък за логиката- данъка на новите автомобили да се умножава по 2.8, по-добре изобщо да не подхващаме дискусия...
Колега, хвърли един поглед и на цените за техническо обслужване на Киа, че тая 7-годишна гаранция си е платена. Обслужвал съм Опел и Ситроен в официални сервизи и цените са поносими, но на Киа са умножени поне по 3
И последно-към момента сервиза на Киа в Добрич е без лиценз, ще трябва да я обслужваш на друго място, ако не се променят нещата.
 
Последна промяна:

dberov

Редовен Потребител
След колко години данъка падаше на половона, след 14 или 16 че нямам спомен.
 

nelsky

Редовен Потребител
След 5-тата пада, умножава се по 1,5, след 14 вече спират да умножават. Така държавата стимулира купуването на по-нови, по-безопасни и по-екологични автомобили :)
 

Ctan4o

Потребител
Пък за логиката- данъка на новите автомобили да се умножава по 2.8, по-добре изобщо да не подхващаме дискусия...
Колега, хвърли един поглед и на цените за техническо обслужване на Киа, че тая 7-годишна гаранция си е платена. Обслужвал съм Опел и Ситроен в официални сервизи и цените са поносими, но на Киа са умножени поне по 3
И последно-към момента сервиза на Киа в Добрич е без лиценз, ще трябва да я обслужваш на друго място, ако не се променят нещата.
Цената на ГТО за първата година е 125лв, втората 300 и горе долу така се редуват.
Странно за лиценза. Преди няма и месец бях там да попитам какво точно покрива гаранцията, до колко време максимално мога да се забавя с ГТО, време за доставка на резервни части. Но дори и да е така Варна е на 50км. Проблем ще е ако трябва да стигна до там на въже.
Данъка е разделен на 3 нива: до 5г, до 14, над 14.
 
Последна промяна:

dberov

Редовен Потребител
Станчо, хайде и аз да си кажа моето мнение.
На тия шмекерлъци им се вижда края и глобите ще станат колкото или повече от данъка, така че избирайки автомобила който ще купуваш, се сметни да си плащаш всичко редовно. И аз можех да минавам с 18лв данък годишно и въпреки че в колата си рядко качам втори човек плащам 360лв. Обаче когато ми се наложи да возя хора не ги броя дали са 1+1, 4+1 или повече, всичко ми е редовно и шофирам спокоен, а не стоя на тръни ако ме спрат дали ще мина метър. Тоя данък ще го измислят как да не се бяга. Нали знаеш приказката "На света има само две сигурни неща - смъртта и данъците" и те (данъците) ще стават все повече и по големи, съответно и глобите за тяхното нарушаване. Днеска глобата е 20лв, после ще стане 200лв, след някоя годинка ще е примерно 500 евро като приемем тая валута.
Така страха от големите глоби ще ни принуди да се научим да си плащаме данъците, така както ни научиха да слагаме колани, да сменяме гуми, да спазваме ограниченията на скоростта...т.н
Ето например какво ни готвят в един законопроект за догодина. http://www.glas.bg/915016/podpukvat-ni-s-golemi-globi-svrzani-s-kolata-brkat-ni-v-dzho
Така разсъждавам аз, а който както иска да си регистрира колата, всеки отговаря сам за своите решения.
 

nelsky

Редовен Потребител
Ctan4o, този Сийд нямаше ли да е 1,4 (това от темата във форума на Киа), това не е ли 100 к.с. и съответно по-ниския данък? Що ти трябва таралеж в гащите с това N1?
 

Ctan4o

Потребител
По принцип се бях настроил за 1.6GDi 135к.с. При 1.4 100к.с. всичко е ясно и не си заслужават тези гимнастики. Вярно темата там е за 1.4 но въпросите бяха други защото нямам никаква информация за този двигател, модификация и оборудване. Все повече започвам да се накланям към малкия двигател.
 

nelsky

Редовен Потребител
Не знам какви са ти причините, които те дърпат към малкия двигател, но за семейна кола аз бих избрал по-мощен мотор. Имай предвид, че на дълъг път, натоварена със домочадието и багажа, изпреварванията ще са ти кошмар. В същото време няма да е кой знае колко по-икономична от по-мощната модификация, ако изобщо е по-икономична.
 
Нагоре