Методи за почистване, смазване и поддръжка на ВО

st_beer

Редовен Потребител
m.eit написа:
пп.Извинявам се за спама ама тролчето едва дошло тука и вече ръси мозък! Модераторите моля да почистят темата :bravo:

hlapeto написа:
Кой е трол , че не разбрах?

Сигурно за тебе става дума ;) ;) ;) ;). Той от къде да те знае човека,че си във форума от времето на неговото създаване ,че и в предния още от който се преместихме в този ;) ;). Човека вижда че си се регнал от скоро и хайдееее тролче стана.Сигурно на времето като се е регнал той така сме го посрещнали и сега избива комплекси към новодошлите.

П.п
@hlapeto
Драсвай по някой ред от време на време. Явно си попаднал в секцията мъртви души ако не си писал 200 дена.

@m.eit
Ето от кога е сред нас колегата и бъди сигурен,че не е тролче като си мислиш. Много от колегите съм убеден,че го познават лично понеже сме се засичали по националните срещи и също са на моето мнение ;)
http://forum.oragie.com/profiler.php?mode=viewprofile&u=9507
 

m.eit

Редовен Потребител
hlapeto написа:
...да , Миг-овете навремето ги наливахме с газ за осветление...същото е , че и по-малък разход даваха...
;)

Извинявам се на (hlapeto) :cheers:,ама няма да е зле да исползва гугала преди да се съмнява в твърденията на поне двама писали преди него по темата.

пп. Може и да не съм разбрал тънкото чувство за хумор на hlapeto. :goodbye:
 

anibis

Редовен Потребител
pLaYf0rFuN написа:
Можете ли да ми препоръчате добра смазка за Hatsan 1000S Striker 5,5 :)
Колега хич не е препоръчително да се смазва пружинна пушка с каквато и да е смазка ,ще ти замине маншета.
Иначе с графитна смазка се слага съвсем малко/много тънко/ на пружината. :cheers:
 

anibis

Редовен Потребител
pLaYf0rFuN написа:
А някаква оптика да ми препоръчате ?
Препоръчително оптиката да е с фиксирано варио, и по малка предна леща 4х32-6х32
Но колеги съм им виждал на Хасаните да са с оптики 3-9х40 Липърс ТС серията те са подсилени но при тях са с ГП при теб не знам колко ще устиска тоя Липърс и ще му паднат лещите. :pardon: :cheers:
 

Kossis

Потребител
Я кажете в крайна сметка Силикона и Тефлона скапват ли маншета в цилиндъра.

Видях че преди време колега е задал въпроса за тефлоновата смазка дали е подходяща. Някой казват че не се маже с нищо в цилиндъра, а други казват че може с тези двете.

Аз лично съм пръскал и двете течности след като подмених маншета, които беше заминал. От тогава миризма на Дизел не съм усетил и при надуване с уста през цевта маншета не изпуска-държи налягане.

Старият маншет беше зацепен при първото ми разглобяване, но понеже не бях много наясно го върнах така и си сипвах моторно масло :yes:. после се осветлих и го извадих-добре опечен и доразцепен. Още го паза и мирише на изгорял дизел. ;)
 

lynx

Редовен Потребител
Почти всички смазки съдържат все някакви петролни продукти в състава си, силиконови, тефлонови, всякакви.
С едни смазки машншета ще оцелее по-дълго време, с други доста по-бързо ще сдаде багажа.
Според мен ако смазваш там, често ще ремонтираш. Но ти си решаваш.
 

Kossis

Потребител
Тефлона и Силикона не съдържат петрол изобщо. Тефлона си е тефлон, силикона - силикон.

Тефлона е полимер-политетрафлуоретилен (ПТФЕ) - въглеводорови няма никакви. По скоро е пластмаса.

Тефлона издържа до 250 градуса, а Силикона до 200. Когато се смаже с тях маншета -триенето се намаля и съответно температурата пада многократно. При сух маншет може температурата да достига и до 250 градуса за момент, но когато е тефлониран едвали достига тези температури.

Да не забравяме че тиганите, тенджерите и тнт кухненска посуда, която се ползва за готвене върху нагряти до 300 градуса котлони се покриват с тефлон, точно за да не загаря и залепва яденето.
.
Другата основна характеристика на Тефлона е изключително ниският коефициент на триене при залепването си върху повърхността с отлична адхезия и изключително фината структура и големина на частиците от по 5 микрона.

И не на последно място тефлона е отличен Уплътнител- във ВиК се ползва във вид на лента от години като уплътнител на връзките там.

След като видиме тези му основни характеристики и приложения, мисля че е удачен и за нашите въздушни Пушки.

Е разбирасе Аз лично не го пръскам постоянно, а по скоро рядко.

Но при пръскането миризна на ТДИ мотор не съм усетил, както беше при опита ми с обикновенното масло, което си пали от четвърт като помп/дюза. ;)

Ето какво казва Уикипедия за тефлона
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D1%84%D0%BB%D0%BE%D0%BD

Интересното е че се прилага в широк диапазон при оръжията и боеприпасите.
 

lynx

Редовен Потребител
Нямаше смисъл да пишеш тия научни приказки, то е ясно за тефлона и силикона.
Но за да ги направиш във вид на смазка, трябва да добавиш при силикона и тефлона едни неподходящи работи ;)
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
При сух маншет може температурата да достига и до 250 градуса за момент, но когато е тефлониран едвали достига тези температури.
Температурата която се получава е главно от свиването на въздуха (рязкото покачване на налягането), триенето почти не оказва влияние в случая или е много минимално !
 

Kossis

Потребител
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD

Силикона-Силициев двуокис (пясък,кварц и тнт) + етил е познат в три консистенции-течност, желе и твърдо състояние.
Също и при тефлона има течно и твърдо състояние. В спрейовете се добавя и газ, които избутва и изкарва активното вещество от флакона. Газа обаче излита навън и то в края на експлоатацията най вече.

Вярно е че освен триенето и сгъстяването на газовете в цилиндъра водят до загряване и именно на този принцип работят дизеловите мотори, но за да се получи дизелиране, е необходимо и запалим примес-като нафта, масло и тнт. А тефлона не го ползваме при моторите с ВГ, поне за сега.

Относно маншета-не съм сигурен от какъв точно полимер го изработват Турците, но чистият Полиамид е по ниско температуро-устойчив от Тефлона !

Ако се използва Полиамид 6 -Сустамид, там вече нещата са друга бира и работната температура е 900 градуса и нагоре.
 

pLaYf0rFuN

Новодошъл
Добре разбрах няколко неща но още се чудя можете ли да ми кажете къде точно и как да смазвам самата въздушна пушка ?
 

pLaYf0rFuN

Новодошъл
Е как така никъде то на упътването пише при 250 отправени чашки да се смазка а на 500 да се почиства с шомпол ?
 

lynx

Редовен Потребител
Колега pLaYf0rFuN, като знаеш къде,колко и как да мажеш, защо питаш във форума?
Избери на кого да се довериш, на турската инструкция или на ползвателите на пушките.
 

Йордан

Потребител
Смазваш спусък , смазваш щифта на цевта друго за смазване няма. Никакви смазки в цилиндъра и цевта !
 

Kossis

Потребител
Значи аз освен че смазах спусъка, смазвам и -о-пръстена уплътнител между цевта и цилиндъра-с аптекарски вазелин. Е разбирасе без да се клепа-просто се намазва с пръст отгоре внимателно, за да не попадне в цилиндъра.

Смазах също канала и лоста които зарежда пушката/пружината. Понеже моя се износи точно там и го подмених. Сложих му от тая бялата грес -високо-оборотната. Такава имах. Там го намазах след сглобяването на Буталото и маншета в цилиндъра. Самата пружина също я намазах с такава грес, ама много тънко-от назните ми ръце ги избърсах в нея.

Цилиндъра лично аз го капнах с течен Тефлон на Мотип, но рядко и по малко. И за сега маншета си държи на надуване с уста. Не се е пръснал. Но понеже виждам че колегите отричат мазането на маншета и цилиндъра, ти си прцени дали да го правиш това.

Можеш също да капнеш внимателно моторно масло и с заключващият зъб на цевта, в оста и тнт.

Цевта я чиста с Балистол и Шомпол.

Това правя Аз, без претенции да е 100% правилно.
 

xpresident

Редовен Потребител
Балистола съдържа ли масло? т.е. като се почисти цевта има ли нужда от смазване ако пушката няма да се ползва дълго?
Течен или спрей е за предпочитане?
 
Нагоре