Как да оптимизираме РСР ?

st_beer

Редовен Потребител
ilian написа:
Но аз вече продадох асана и преминах на огнестрелно,така че приключих с оптимизации,настройки и т.н.

В дълбока заблуда си. Това е просто едно временно явление и много скоро съм убеден че отново ще хванеш въздухарката. При огнестрелното има правила има дни ,месеци точно определено кога да се стреля. То там да не е като при нас. Навирила ти се оная работа и ти си помислил че ти се стреля и айдееее на поляна една кутия чашки ;) ;) ;) ;).
Ще се осъзнаеш просто е въпрос на време ;) ;) ;)
 

lynx

Редовен Потребител
И аз се надявам, че Илиян няма да издържи на напрежението ;)
Нашето хоби ни дава едни свободи, които при огнестрелното са мираж ;)
 

piperov_pipi

Потребител
st_beer написа:
ilian написа:
Но аз вече продадох асана и преминах на огнестрелно,така че приключих с оптимизации,настройки и т.н.

При огнестрелното има правила има дни ,месеци точно определено кога да се стреля.
Не не е точно така, можеш да си стреляш когато си искаш, но на стрелбище и контрола е по голям, но това е разбираемо и нормално...и имаш право всеки ден да купуваш по 100 патрона...
 

Loki

Потребител
Едно странно и не особено практично изпълнение на колега от канадския форум :D
Тънката тръба- 115куб см играе ролята на задредукторна камера :exclaim: Редуктора е пейнтболски. Има опция за смяна на калибъра... Читаво е направена, но има вид на абонатна станция.. :crazy: ;)
 

Attachments

  • Hayabusa25Cal.jpg
    Hayabusa25Cal.jpg
    39.9 KB · Прегледи: 269
  • HayabusaMainTube.jpg
    HayabusaMainTube.jpg
    41.8 KB · Прегледи: 226
  • HayabusaBreechTriggerAssy.jpg
    HayabusaBreechTriggerAssy.jpg
    91.8 KB · Прегледи: 204
  • HayabusaParts.jpg
    HayabusaParts.jpg
    55.3 KB · Прегледи: 188
  • HayabusaStock.jpg
    HayabusaStock.jpg
    59 KB · Прегледи: 177
  • HayabusaonBipod.jpg
    HayabusaonBipod.jpg
    55.8 KB · Прегледи: 228
  • HayabusaValveSpringMount.jpg
    HayabusaValveSpringMount.jpg
    43.8 KB · Прегледи: 205

dilom08

Редовен Потребител
странно решение- нима тази дългата шпилка служи само за натягане на пружината на клапана?
 

павле

Потребител
Някои дали може да ме снабди с такава бутилка като на абонатната станция да пише на лс.
 

братушка

Редовен Потребител
Засега ще пусна само идея за конструктив, ще коментирам утре, че сега нямам време.




ПС: конструктивът се нарича "3-in-1".
 

TeXHo

Потребител
Идейна конструкция. :bravo:
Притеснява ме обаче бойната група. Пружината - за обичайната сила ще трябва да е доста сериозна при дадения диаметър. Ударника - при тази форма ще трябва да се вземат мерки за достатъчно добро лагеруване по задредукторната камера. Теглото на иглата на БК също ще е значително. Също така, имаме уплътнение, което постояно е подложено на задредукторното налягане и на триене при всеки изстрел, как ли ще се отрази на надеждността?
 

dilom08

Редовен Потребител
уплътнението на иглата на клапана е голям минус. при движението на клапана от там ще има големи загуби. а както каза и ТеХНо няма да е надеждно. Така изработено няма нито един плюс, а само минуси.
 
A

Anonymous

Гост
Жълтият цилиндър около задредукторната камера е ударника, нали? В такъв случай теглото му ще е доста под това на БК. Как ще се отрази това?
 

lynx

Редовен Потребител
И аз имам питанка:
Братушка, как ще напъхаш детайл-1 през отвора на детайл-2, при положение че диаметър-1 е по-голям от диаметър-2 ?
Може би детайл-1 трябва да се състои от 2 части.
 

Attachments

  • 5394180.png
    5394180.png
    35.9 KB · Прегледи: 211

big_dragon

Редовен Потребител
Ще използвам означенията на Linx в схемата и ще споделя две неща.

1. с подбиране на съотношението на диаметър1 и диаметър2 може да се постигне минимално усилие на сработване на БК и намаляване до минимум усилията в УСМ.
Това добре нооооо...
2.Наличието на о-пръстен под високо налягане и подвижни детайли изисква перманентно и гарантирано смазване, иначе живота на о-пръстена ще е само няколко изстрела. Освен това такива възли нямат постоянен коефициент на триене , а това ще доведе до отриви или др. проблеми с групата върху мишената.

Отсега мога да прогнозирам: Първи изстрел с ниска скорост (о-пръстнена е залепнал за щока) и следващите бързи със сравнително постоянна, но по висока скорост (щока се движи мазно в о-пръстена), това е ако се маже възела.
Ако не се смазва: След 10...100 изстрела изпускаме въздуха в атмосферата...(о-пръстена ще се скъса)
 

Attachments

  • index.php.png
    index.php.png
    35.9 KB · Прегледи: 130

TeXHo

Потребител
big_dragon написа:
Ще използвам означенията на Linx в схемата и ще споделя две неща.

1. с подбиране на съотношението на диаметър1 и диаметър2 може да се постигне минимално усилие на сработване на БК и намаляване до минимум усилията в УСМ.
....

Като се замислих над горното, ми се струва, че тоя клапан като отвори, ще се затвори само когато пружината преодолее силата на налягането, което се опитва да изхвърли БК от задната страна на камерата. Това едва ли ще е добре за преразхода, освен ако не се предвиди, че камерата ще се изпразва сериозно при всеки изстрел.
 

братушка

Редовен Потребител
Нарекох конструктива "3-in-1" защото обединява 3 различни идеи:

1. Да се ползва пространството под цевната кутия за въздух под нялягане, а не само за ударна група. За Ударника и пружината трябва определена дължина, но не е задължително те заемат цялото сечение на базова тръба. Идеално място за ЗО, да не крадем ценните кубици от основния резервоар;

2. "Разтоварения" клапан. Братушките имат вече няколко прототипни варианта с такъв клапан, а и моя "Тяни-Толкай" (http://forum.airguns.bg/http://forum.ai ... 577#p81577) макар конструктивно е доста различен работи на същия принцип. Такива клапани показаха рекордни мощности и разход 4-5см3/Дж. Не го измислих аз, той просто пасна идеално за идеята на общия конструктив;

3. Микроредуктор. На картинката аз нарисувах редуктора много голям за да може да се види конструкцията му. На практика той ще бъде няколко пъти по-малък. Аз правих сметка за централно щифтче на редуктора Ф1,0мм (опашка на бургийка), отгоре му изрязка от медицинска игла дълга 4-5мм, "резбовата" част там е М4. При такива размери усилието на пружина ще е 700-750г. Подходяща пружинка има в "зареждащи" клапани на запалки: външно Ф около 3мм, дължина 4-6мм, осигуряват усилие 900-950г.

Накрая ще имаме единен комплексен модул, който няма да краде и грам от обема на основния резервоар, а ще съдържа в себе си и редуктор и камера ЗО и клапан с потенциал за рекордни мощности и разход. Ще може да се сложи практически във всяка заводска пушка с конструкция "носеща тръба": БАМ, Хатсан, АА, Еваникс...
Е, ще иска и принципно нов УСМ за това, промени в схемата за "взвеждане" на ударника, но може.

Братушка, как ще напъхаш детайл-1 през отвора на детайл-2, при положение че диаметър-1 е по-голям от диаметър-2 ?
Може би детайл-1 трябва да се състои от 2 части.
Да. Аз рисувах идеята. Има няколко варианта как да се направи самият клапан, но това ще е важно вече при реализацията. Тук е показан принципът.

Жълтият цилиндър около задредукторната камера е ударника, нали? В такъв случай теглото му ще е доста под това на БК. Как ще се отрази това?
Зависи от материалите, от които са изработени. Освен това помисли какъв всъщност е обемът на детайлите, които ти се виждат малки на картинката. Съответно и маса според обема. Ти виждаш тънка ивица, а зад не се крие парче "тръба" с Ф20+мм и стена 3-4мм. Дори е прекалено тежко. Разтоварените клапани се отварят и от най-леко почукване.

2.Наличието на о-пръстен под високо налягане и подвижни детайли изисква перманентно и гарантирано смазване, иначе живота на о-пръстена ще е само няколко изстрела. Освен това такива възли нямат постоянен коефициент на триене , а това ще доведе до отриви или др. проблеми с групата върху мишената.
Промяна в усилието на триене е мизерно в % изражение на фона на десетки килограми други усилия върху клапана.
Руснаците получиха доста добра стабилност.
А аз точно с "Тяни-Толкай" миналата пролет в Бургас стигнах до 2 място при РСР и 4-то в Мастер-класа. Бих ли го постигнал при нестабилна скорост?
 

petkof

Редовен Потребител
TeXHo написа:
big_dragon написа:
Ще използвам означенията на Linx в схемата и ще споделя две неща.

1. с подбиране на съотношението на диаметър1 и диаметър2 може да се постигне минимално усилие на сработване на БК и намаляване до минимум усилията в УСМ.
....

Като се замислих над горното, ми се струва, че тоя клапан като отвори, ще се затвори само когато пружината преодолее силата на налягането, което се опитва да изхвърли БК от задната страна на камерата. Това едва ли ще е добре за преразхода, освен ако не се предвиди, че камерата ще се изпразва сериозно при всеки изстрел.
Съотношението на двата диаметъра няма никакво влияние за затварянето на клапана.Той ще е затворен само ако силата на пружината около детайл 1, преодолява силата образувана от големината на налягането умножена по сечението на пръта на детайл 1.Според мен това е много грешно като замисъл, защото клапана не се затваря от самото налягане,а от детайл подложен едновременно на високи натоварвания от няколко вида, което ще е много трудно за осъществяване и поддръжка.Мисля, че тази конструкция е практически неприложима.
 

petkof

Редовен Потребител

dberov

Редовен Потребител
Монтиране на манометър на ПЦП

Здравейте колеги, пиша тази нова тема понеже никъде не видях подобна а мисля че тя ще е полезна за всички съфорумци които са собственици на ПЦП-та които са самоделки или нямат фабрично сложени манометри на своите оръжия. Мисля че най подходящото място за постването на темата е тук, но ако не е нека модератора да я премести там където смята за добре.

Това което ме провокира да пиша е че аз искам да си сложа манометър на една от пушките ми БАМ 51. Тази пушка дойде при мен с монтиран манометър върху предната тапа, която беше преправена с куик фил за зареждане от страни а манометъра беше навит от пред както на Хатсан АТ44. Напомпена на 220 бара след един ден я намирам паднала на 100 бара, което предполага изпускане и загуба на въздух. Веднага пратих пушката на ivodoc който ми каза ако бях напомпил още няколко пъти / а аз помпя до 220 бара / тази тапа с манометъра е щяла да изхвърчи всеки момент и можела да убие някого. Затова веднага последва интервенция с направата на нова тапа и слагане на щуцер на Дейстет за зареждането. Сега пушката я зареждам на 220 бара и замерена след 10 дена налягането не е паднало и стои стабилно.

Ето я въпросната тапа, ясно може да се види как меката резбата е била на ръба да изплюе и да изхвърчи.

dsc07838x.jpg



На кратко обясних положението на тази пишка за да се знае какво е правено по нея и сега остава въпроса какво може да се направи за да се монтира манометър на резервоара. Допитах се до Миро /anabis/ от Варна, той ми препоръча Янко от Шумен /cilindura/ но след като се свързах с него се оказа че човека има сериозни проблеми със зрението и е останал без машини поради което не може да ми свърши тази интервенция. Предложи ми и още няколко човека които са негови познати и му дължат услуги, едни от най добрите майстори в България но на мен ми е неудобно да се моля на хората от чуждо име, зная кои са тези майстори и предпочитам ако някой от тях се съгласи да ми направи пушката и ми пише, да направим уговорка за поръчката. Просто не искам да я пращам на аматьори които да си правят експерименти а на човек с опит правил това не веднъж и да съм сигурен в пушката а не да гръмне в ръцете ми!

Манометър за пушката имам, той е WIKA от малките, 300 баров и искам да се монтира от долната страна на резервоара.

http://imageshack.us/a/img844/205/dsc08079z.jpg

http://imageshack.us/a/img805/664/dsc08080l.jpg

http://imageshack.us/a/img600/961/dsc08082y.jpg



Ето как е направено това от човек от форума, не държа чак толкова на естетиката на приклада, може да има само дупка в която да влиза манометъра, но ако може да стане така, защо не.


http://imageshack.us/a/img841/7061/p1040487o.jpg
 

cilindura

Редовен Потребител
Колега, проблемът на тапата която виждам не е в това, че е изработена от дуралуминий, а че е изработена от незнайно каква алуминиева сплав. За целта е необходимо да се използва дуралуминий Д16Т. Има най-различни марки дуралуминий , но този е най-подходящ като здравина и лекота. Той се използва в самолетостроенето заради добрите си якостни характеристики. От снимката не става ясно какъв точно материал е използван, това по-точно ми прилича на обикновен алуминий, който не трябва да се използва за тази цел, тъй като е изключително мек и пластичен, поради което могат да възникнат инциденти. Д16Т е подходящ за високи налягания и направата на всякакви резби в това число и такива, които са подложени на огромен натиск. Тази тапа, котято си показал по всяка вероятност е удряна. Споменаваш за осмицата, която е надупкана, много е вероятно колегата хелбой (до колкото си спомням) да е правил някакви експерименти, разбира се необяснимо какви, но не е било коректно от негова страна да ти продава потрошена пушка. Твоят проблем може да бъде решен много лесно. за тази цел ти трябва тръбичка с резба 1/8 и дупчица в резервоара с диаметър 2-3 мм. Тръбичката се поставя, така че да бъде концентрична на тази дупчица и се заварява на аргонов апарат. Тапата може да бъде изработена от дуралуминий Д16Т, който можеш да закупиш от фирма "Ангел Стоилов" - Пловдив. Купувал съм от тях дурал и съм изключително доволен. При покупката ще държиш на марка Д16Т, а не на аналогови алуминиеви сплави, които са с неизяснен произход. Съществува също така Д16, НО ТИ ЩЕ ИСКАШ Д16Т. На пушките Суматра тапите също са изработени от дурал и си вършат безпроблемно работата. Моята съм я помпил до 280 бара (това вече не го правя) и проблеми с резбите не съм имал. След отварянето на пушката установих, че резбите на тапита са минусови, тоест те не се навиват стегнато, а просто си хлопат. Имал съм късмет, че не е станал сакатлък. Всеки един средно подготвен стругар би могъл да ти изработи такава тапа без никакъв проблем, чисто и просто ще искаш резбата да бъде стегната, а не свободна, тоест тапата да се навива плътно и мазно. От снимката, която си приложил оставам с впечатлението,че тапата е задрала в следствие на стружки попаднали между нея и цилиндъра в следствие на това собдтвеникът я е удрял и напъвал, за да може да я развие. След като ти бъде направена тапата внимавай да не попаднат стружки в резбата, почисти идеално тапата и резбата на цилиндъра и леко смажи резбите с тефлоново-силиконов спрей, за да избегнеш евентуална "заварка" на тапата към цилиндъра.
Поздрави!
 
Нагоре