Всичко за Хънтър Фийлд Таргет

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
;) това е много по-добро не знаех че съществува, моята идея беше без електроника и моторчета ами при готовност на стрелеца се дърпа едно въженце с което да се освободи мишената и да започне да се движи (или плъзга в зависимост от конструкцията) а с второ въженце да се връща в изходна позиция, принципно мислих и да се използват стандартни мишени които да се закрепват към платформата която ще се движи по направляващите, но до колко е реално това което мисля не се знае докато не се пробва, но смятам че една подобна мишена (или по скоро такава която MADMAX е показал) ще донесе още повече емоции по състезанията :sniper: ;)
 

Архитекта

Редовен Потребител
ФТДМ
Много добре направена мишена! Скоростта на движение е добре мащабирана според големината на силуета и реално се стреля в мащаб 1:8, както е показано на клипа. Че и удобно сгъваема са я направили водещата шина . Май до 120 USD излиза с доставката. Да вземем да съберем парички за една такава и да си стреляме по нея на националните срещи за кеф, голямо шоу ще е :rambo:. Ще си стои към инвентрния комплект на БАФТ.
Кой е навит да се включи? Колкото повече участници в доставката - толкова по-евтино ще ни излезе на човек :).
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Аз съм за... Пък и като я имаме на живо може да я копираме за някоя друга бройка...
 

Архитекта

Редовен Потребител
ФТДМ
Преди време по повод на проведено ХФТ състезание в Полша попитах за предполагаемо отчитане на точките: 3т. за попадение в УЗ и 1т. за "дзън". Тогава никой колега не се включи с отговор, вероятно защото нашите участници са стреляли само ФТ в това състезание. По-късно пак имахме представител на международно ХФТ - братушка. Ако някой е получил информация за подобно отчитане - ще бъде полезно да сподели.
Ето една примерна извадка от точкувана стрелба на двама състезатели по 5 мишени:

Вариант 2 към 1 точки:
Състезател 1: 2, 2, 2, 1, 0 = 7т.
Състезател 2: 2, 1, 2, 1, 1 = 7т.

Вариант 3 към 1 точки при същите попадения:
Състезател 1: 3, 3, 3, 1, 0 = 10т.
Състезател 2: 3, 1, 3, 1, 1 = 9т.

Едно попадение в УЗ в повече на Състезател 1 го извежда напред в класирането. Лично за мен съотношението 3 към 1 по-реално отразява разликата в трудността между свалена мишена и "дзън" :yes:.
 

братушка

Редовен Потребител
Нямам установено мнение по въпроса.
Констатирам, че по света има и така и иначе, но кое е по-правилно не знам.

В ХФТ 99% от "нулите" не е защото не можаха да улучат ламарината по-принцип, а различните пречки по пътя на куршума. А точно те в ХФТ са "черешката на тортата".
Демек точкуването е пак на 2 нива, а "нулите" са наказателните.
 
A

Anonymous

Гост
@Архитекта,
може би е най-добре да направим няколко състезания по ХФТ с 2-та вида отчитане на точките. 3-1-0 и 2-1-0.
Което ни хареса по-вече и / или ни се стори по-справедливо (разумно), него ще оставим.
 

братушка

Редовен Потребител
Просто трябва да решим за себе си кой стреля по-зле: който за малко не е улучил убойната зона или който е отнесъл близкия клон?
 

Архитекта

Редовен Потребител
ФТДМ
братушка написа:
Просто трябва да решим за себе си кой стреля по-зле: който за малко не е улучил убойната зона или който е отнесъл близкия клон?
Дракалаците наистина са част от играта при ХФТ. Но има и немалък процент нули, които се дължат на прехвърляне на мишената поради неточно подбрана корекция. При стрелба под вертикален ъгъл на пределна дистанция едната точка далеч не е "в кърпа вързана" :D.

P.S: Ако международната практика е категорично 2-1-0 - далеч съм от мисълта да експериментираме и да променяме каквото и да било.
 

братушка

Редовен Потребител
Нали проблемът в точкуването е заради по-точното определяне на най-добрия.
Мислиш ли, че някой от челната петица би "прехвърлил на мишената поради неточно подбрана корекция" до 40м?
Особено в Анлимитед?
 

Архитекта

Редовен Потребител
ФТДМ
"Месото" на плъха над убойната зона е само 1см. На всеки може да се случи да прехвърли гадинката.
Проблем с точкуването не виждам. Просто попитах дали има международна тенденция за 3-1-0.
Щом казвате че няма такава тенденция - няма какво да го коментираме повече :).
 

valens1968

Редовен Потребител
ФТДМ
Точкуването 2-1-0 е добро. Мишените трябва да са по-малки. Ще ползвам снимка постната от братушка.

Как мислите, колеги дали е лесно да "дзъннеш" за 1 точка ;)

3602117.jpg
 

Архитекта

Редовен Потребител
ФТДМ
Принципно съм съгласен, но с тази точно мишена - не. ХФТ е дисциплина на реализма. Като ще е малка животинка - да е жаба, прилеп, гущер или друга дребна гад, но в истинските си размери. Не умален силует на по-едра твар. Дори и да ме халосате, че таралежчето е новородено - чак такава киселица по-малка от кибрит... няма :D.
 

Архитекта

Редовен Потребител
ФТДМ
Както често се случва при техниката - сложните задачи имат просто решение. От днес разполагам с ХФТ мишени за секундно активиране. Инвестицията - една ... допълнителна вървичка :D :

Мишената стои свалена, активирам я с основната върва и след определените секунди я свалям с допълнителната. Тествах я - реагира моментално на командите :yes: . Така че не е далеч моментът, в койщо ще разгърна към някое мускетарско ХФТ състезание сектор от 10 мишени за бърза стрелба по появяващи се животинки :shootup: .
 

Архитекта

Редовен Потребител
ФТДМ
Ето как би се получил и гвоздеят на програмата в сектора за динамичен ХФТ - пълзящо плъхче:

При мащабна скорост около 15 см в секунда плъхът ще изпълзи от единия храст и ще се скрие в другия за 12-13 секунди. Задвижването става от дистанция с червената върва от маршал, или от втория състезател в двойката /тройката/. Вървичката се дърпа равномерно последователно с двете ръце, като на всеки такт се брои 21, 22, 23 ... , т.е по секунда на всяка ръка. Това прави по около 45см в секунда, които прекарани през този ролков редуктор падат на 15 см/сек придвижване на мишената:

След 6м изтеглена върва /която си е била навита на голямата ролка/ мишената ще е изминала 2-та метра и ще е излязла от обсега на стрелеца. Връщането в изходно положение става гравитационно - релсовият път /3бр. винкелови рамки, свързани с болтове/ е наклонен с подложки от трупчета. Странично на количката ще има Г-образни плъзгачи до долния външен ръб на релсите, които ще предпазят мишената от преобръщане назад при попадение в щита и напред - при дърпане за зареждане след попадение в УЗ.
Всички останали варианти, които пробвах бяха с гравитационно задвижване и не дадоха добър резултат - винаги се стига или до блокиране на количката, или до равноускорително движение. Затова направих обратното - човек я движи, а гравитацията я връща. Все пак своеобразният редуктор ще спомогне за плавност на движението. А колкото до еднаквост на скоростта поради човешкия фактор - ами те хората пълнометражни филми са снимали в зората на киното с ръчно задвижвани кинокамери ... та ние с едно плъхче ли няма да се справим :D.
P.S: Няма майтап - кинооператорите са си имали песнички, които са си пеели за темпо при въртенето на ръчката и така са докарвали 18-те кадъра в секунда :yes:.
 

dilom08

Редовен Потребител
Като гледам позицията от коляно, май не само на пръсти е позволено. Това важи ли за фт или само за хфт
 
A

Anonymous

Гост
"...май не само на пръсти е позволено..." Забележи посоката на стъпалото - продължение е на подбедрицата, на една линия са. При позата, посочена като неправилна, стъпалото е насочено встрани и създава допълнителна опора.
 
Нагоре