PP700W - PCP пистолет

sts1969

Редовен Потребител
След всеки редуктор, би трябвало да има задредукторна камера, която е с определен обем...съответно този обем позволява регулирането на скоростта в определени граници. Ако искаш още по-висока скорост, то не е достатъчно само да увеличиш налягането на което работи редуктора, а и обема на камерата зад него.
п.п. От винта на снимката се регулира само сечението на трансферпорта, което е един вид "мързеливо" регулиране на скоростта.
 

kosmev

Редовен Потребител
Като видях групата си уж от упора и сравних с други из нета се подтиснах - би трябвало да е дупка в дупка от такова разстояние. :(
Но днес докато бях подпрял пистолета видях, че бързомера не е чак толкова перфектен - точката се "мести" по целта, когато си променяш позицията на окото и я "търсиш" в стъклото.
Не много, но колкото да развали групата. Днес повторих опита, като бях опрял здраво пистолета и точката винаги беше в центъра на лещата - вече си е дупка в дупка... :cool:
Пистолетът праваше само 20-ина изстела от 200 до 110 бара, а и гърмеше здраво. Отпуснах оборот и половина пружината на ударника, натегнах трансферпорта на 5 оборота - визуално винта закри половината отвор.
Скоростта е паднала, не мога да измеря, че хронографа още си го правя, но пък чак ми писна да стрелям - поне 30-ина изстрела направих от 200 до 140 бар-а.
Само с един шестограм можеш да намалиш мощността и да увеличиш изстрелите в пъти, без да разглобяваш нищо - удобно
Ето нещо не толкова срамно - 6 метра, 5 изстрела, прав, без упора.
20180317_175721.jpg
 
Последна промяна:

kosmev

Редовен Потребител
Ура - почнах да чета сигнал от датчиците през микрофонния вход на gsm-a си. Хроното ми стана :cheers:
Вероятно описанието на идеята му е за друг форум :)
Показвам резултатите на телефона, като ще може да ги записва и "сгъва" както реша....
Мисля да направя да ги записва в Excel и/или да ги синхронизира директно в Google Sheets, така че да няма нужда да преписваш - ще си ги сваляш от телефона или облака.
Ето една снимка, като за два часа писане на код и на наместване на интерфейса:
MyChrono3.jpg


Пистолета се оказа че стреля с около 10-12 джаула в момента, прави около 30 изстрела 200 до 120 бара..

Снимката е от еднограмово Gamo G-Hammer, леки половинграмови Gamo Match ги засили с около 210м/с, което си е малко под 11 джаула
Ползвам Gamo-то само за тестване и настройки на хронографа, голям боклук са.
Може да добавя и графика за плато вместо осцилограмата на сигнала, но досега бях на вълна "накарай го да тръгне" :)
 
Последна промяна:

kosmev

Редовен Потребител
Ще досаждам още днес.
Реших да разбера на колко е настроен регулатора на пистолета.
За целта почнах да стрелям от около 100бара, като идеята ми е, че би трябвало да усетя спад в скоростта в момента, в който налягането в цилинъра падне под това на регулатора.
Бъркам ли в идеята си?
Ето снимка, бутнах малко и софтуера.
string.jpg

Хроното ми мери с точност 5% - може и да я вдигна малко, но засега ми е достатъчно. Затова стойностите са съвесем еднакви, но това означава, че са в диапазон +- 2%
Изстрел 5 беше с визуално "калпава" чашка, предполагам затова даде по-ниска скорост.
След него почнах да правя по няколко "празни", за да сваля налягането по-бързо.
Изстрел 8 беше при около 70 бара, изстрел 10 вече при около 50.
Мога ли да предположа, че регулатора ми е настроен "заводски" на около 75 бара?
Това съвпада точно със зеления цвят на манометъра.
Четох по руските форуми, че трябва да се върти съвсем малко - примерно десета от оборота влияе много.
Някъде там видях и мнение, че не трябва да се върти при напълнена бутилка, можело да се накъсат пръстените?!
Може и да не съм разбрал, ама все пак да си питам :)
 

andi

Редовен Потребител
За целта почнах да стрелям от около 100бара, като идеята ми е, че би трябвало да усетя спад в скоростта в момента, в който налягането в цилинъра падне под това на регулатора.
Бъркам ли в идеята си?
Бъркаш , и ще се опитам да обясня :
Примерно правя (настройки) на едно пцп , знам приблизително каква скорост харесва тази цев и без редуктор правя (настройвам) плато с нея от 100 до 50 бара . Производителя на редуктори не ми гарантира коректна работа под 90 бара .
Слагам го на 90 , и на хроно нищо не може да разбереш , защото от макс работно на цилиндъра (примерно 250 бара) до 50 всичко е с еднаква скорост .
Но ако не ти кажа , как ще разбереш с хроното дали редуктора е на 55 или на 155 бара ?

ПП . Всъщност за стрелеца няма никакво значение на колко е редуктора , а от колко до колко бара са използваемите изстрели на разстоянието на което стреля ( Не се припокрива винаги с платото)
 
Последна промяна:

kosmev

Редовен Потребител
Бъркаш , и ще се опитам да обясня :
Може би не съм уточнил, че скоростта си стоя съвсем еднаква от 200 до 120 бар-а, докато намествах хроното. Реших да разбера в кой момента ще почне да пада.
Може и да бъркам, но от четене из интернет съм разбрал, че редуктора малко преди достигане на зададената му стойност почва да "пуска" повече (англичаните казват, че изпадал в "резонанс" , когато неговата настройка и налягането в бутилката съвпадне), като след това почва да пада.
Т.е. нещо такова, 120-ия изстрел е при 70 бар-а, а 140-ия изстрел е при 50 бар-а
regul2.png
Взето от тук.

При мен ситуацията е може би подобна, като желанието ми е да изместя въпросния пик вляво, т.е. да се случва при по-високо налягане в цилиндъра, като разбира се ще изгубя изстрели.

Руснаците достигат до подобно заключение, ето един, който си е направил стенд и е измерил прецизно с колко трябва да се завърти регулатор от 100(заводски) до желаните от него 120 бар-а.
reduct_120bar.png


И те и англичаните казват, че трябва да се върти малко:
You insert the allen key allowing for movement in the direction you want , i.e. screw in to increase reg pressure and vice versa, .......then cock and fire the pistol, with no pellet, then quickly turn the allen key whilst the pressure in the reg is low it will screw in or out easily.
You only need to turn the adjuster by a couple of degrees at a time to notice a difference in fps.


Обаче ме притеснява опасността да повредя регулатора, ако го бутам докато е под налягане.
Англичаните дават идея това да се прави веднага след изстрел... явно има защо...
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
"...then quickly turn the allen key whilst the pressure in the reg is low it will screw in or out easily."

Тоя е по-бърз и от Чък Норис.:lol:
 

Svilenov

Новодошъл
Въпрос към по запознатите???
Пистолета от 200 бар. до 180 бар. стреля с 180-185 м.с.
После от 180 бар. до 110 е с 240-245 м.с.
Какво да направя да намаля габаритите на БК или да натегна петлето?
 

sts1969

Редовен Потребител
Пистолета ти се държи напълно нормално като за правотоково РСР. Определи от колко най-голямо налягане ти започва желаната скорост и помпи до тези барове, и стреляй до най-ниското налягане до което те устройва скоростта, това се нарича определяне на плато.
При по-голямото налягане скоростта ти е по-малка заради по-трудното отваряне на бойният клапан, поне при правотоковите РСР-та е така (но този не беше ли с нещо като редуктор ??? ). Ако натегнеш ударника, то тогава ще си развалиш хубавите изстрели при по-ниското налягане. Иска се напасване силата на пружините в системата. :cheers: Аз бих помпил до 180 и бих стрелял до 110.
 
Последна промяна:

Svilenov

Новодошъл
Аз си мисля че бойният клапан е твърде голям или тежък
Защото при малкото налягане ми се струва че има преразход
 

kosmev

Редовен Потребител
Тестване на концепция за заглушител. След като разгадах секретните руски съкращения ПК (Поролонный Клапан)- Дунапренен и РК (РезиноКлапан)- Гумен реших да подобря идеите им. :)
Корпусът е от дръжка на моп, тапата на върха е от пръскалка за плажно мляко и демпфиращ елемент - изолация за тръби :)

Ефектът е почти УАУ.
Чуваш ударника и удара на съчмата, пистолета подскача някак различно и след това няколко секунди се чува свистене на излизащия под налягане въздух от кожуха
20180331_203356.jpg
Silenced_fun.jpg

През задния край на цевта, при взведен ударник може да преглеждаш състоянието на изолацията и съосието с цевта.
Лошото е, че след няколко изстрела почва да се вижда част от изолацията, които вероятно ще се докаснат от чашката.
Не винаги, единия вариант издържа 20 изстрела, преди да го разглобя да го разгледам.
Но е гадно да не знаеш дали следващия изстрел ще е точен.
Самата гума не е никак еластична, точно обратното, след като я смачкаш, не възстановява обема си.
Но - при по-качествен каучук концепцията не виждам защо да не проработи.
Разбира се, ще мисля как да я вкарам в стандартния кожуж, вътрешния му диаметър е 17мм, на цевта е 10мм.
Има 5см между края на цевта и кожуха. Малко е, но може да се измисли нещо...
Пък и на 3Д принтер може да направиш толкова сложни детайли, дето всеки стругар/шлосер ще се опулят като ги видят :)
 

Niki

Редовен Потребител
Космев,евала за старанието.Аз също пробвах такъв род изолация,ама при мен нищо не стана.Дали ,че стрелям на метан/тая изолация става на юфка/.Ти така ли оформяш изолацията?Аз я правих леко конусна и много по къса,както е на клиповете,ама въобще не затваря и нямам съскане,след няколко изстрела се получава юфка???
 

kosmev

Редовен Потребител
Ха, той бързомера се бил разхлабил, аз реших, че от заглушителя лети криво. o_O
Натегнах, центрирах отново и си стрелям пафффф-цсссссс дупка в дупка, това на 6 метра.
Ще му мисля някакъв по-гъзарски вид, но концепцията доказано работи!
Днес натегнах регулатора с около 1/8-а оборот, ама от нетърпение не замерих така, ами и натегнах ударника 3 оборота.
Почна да стреля некво Gamo 0.53 gr с 240 м/с, ама гърмеше като топ - Хроното не мога да го надяна на заглушителя, трябва да меря без него.
След това отпуснах ударника 2 оборота, докарах до 220м/с с 0.49 Gamo Match.
Стрелям с RWS Hobby 0.45 и за сега тази насстройка ми е идеалния баланс.
Имам над 40 изстрела, без заглушител не трещи, прав изстрел имам до 35 метра.
Сега тръпката ми е да вкарам заглушаването в оригиналния кожух.
Ако не стане, един алуминиев профил 20х30мм, с дебелина 1мм, със дължината на сегашния кожух ще вдигне два пъти обема на камерата, ама ще трябва и 3Д принтера да играе здраво.
P.P.
Нищо не оформям на изолацията, освен да отрежа парче от "маркуча"- тя си идва с дупка в средата, води се 6х10, което според мен трябва да значи 6мм стена на 10мм отвор. Като я измерих, външния диаметър беше 24мм, но много мазно се натъпка в 20мм модер. Остава почти идеално съосен вътрешен отвор с диаметър примерно 7мм.
 
Последна промяна:

Niki

Редовен Потребител
Вътре в модера вкарваш цяло парче изолация без никакви прегради ли?
 

kosmev

Редовен Потребител
Да, няма никакви прегради, но в заводския кожух на пистолета трябва да има 2 :)
Самата тапа има нещо като тръбичка "водач" (примерно 2см), която влиза до половина във вътрешния отвор на изолацията и я фиксира още по-добре да е съосна.
Така остават 2-3см свободна изолация, която предполагам при изстрел се "смачква" и запушва отвора.
За кво сме учили тоя Бернули - в отвора налягането клони към 0 бара, а откъм цевта я натискат поне 10 - т.е. 10 кила на квадратен сантиметър
 

Niki

Редовен Потребител
Космев,ти ма приби с тоя Бернули?!Ако ,можеш вземи снимай всичко разглобено,достатъчно изолация съм изкупил ,така че давай снимките.Казваш ,че изолацията която вкарваш в модера е дълга 4-5см,предната тапа където е отвора да има има като тръбичка която при завиване влиза в модера и около нея застава изолацията,отделно имаш две камери в модера?
 

kosmev

Редовен Потребител
Днес най-после пострелях няколко часа на открито...
Духаше променлив уж-насрещен вятър , на моменти над 5 м/с, че чак ми насълзяваше очите като се прицелвам.
След като нулирах на 10 метра, постепенно се престраших и до около 45 (60 мои крачки).
Ето "групата", все пак стрелям с упора в релсите на багажника на колата, а така и не се научих как плавно да натискам спусъка...
jsb_RS_45m.jpg
45_50meters.jpg

Целих в капачката, диаметъра и е около 4см. Хоризонталното отклонение го отдавам на вятъра.
Калибър 4.5 .177
JSB Jumbo Diabolo RS са горните
RWS Diabolo Basic долните
На това разстояние точката на бързомера(зелена) е по-голяма от капачката-цел, но с малко старание намествам червената капачка съосно вътре в нея.
Резултатът съвпадна с ChairGun сметките ми за 50 метрова дистанция - или не съм нулирал като хората, или БК на чашките е доста различен, или... вятъра?
Тук ми е лаишкия въпрос - как мерите точно разстоянието "на полето" ?
Аз се сетих с връвчица, оразмерена предварително, ама ми изглежда много "средновековно" спрямо разните хронота, помпи и техника, която мъкна :)
Пробвах и H&N Barracuda Power - помеднени. Едната от двете не уцели тубата ?!
Другата не успя да я пробие двустранно, остана вътре и я извадих за аутопсия.
Беше като нова, само полата леко деформирана. Нямаше никакви, ама никакви, нарези по главата, по полата се виждаха. Имам чувството, че е от месинг, с нея изпаднаха още няколко размазани парчета олово, които не можех да разпозная дали са JSB или RWS.
Та уплаших се да не прецакам нещо цевта и ги зарязох тия "златни" чашки.
Почвам да се замислям за оптика, но определено над 40 метра проблем е определянето точно на разстоянието... 5 метра грешка и целиш 5см нагоре или надолу...
 
Последна промяна:
Нагоре